Smartcitylofts iemand bekend mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yom
Berichten: 3785
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Smartcitylofts iemand bekend mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 20:52

mijn dochter heeft hier een interessante loft gezien, maar ik vind de gang van zaken nogal vreemd daar.

Zo vragen ze bijv 200 euro servicekosten en dat is dan volgens hun voor onderhoud/ defecten waar je tegenaan loopt (bijv lekkage etc). Nou kan ik me wel wat euro's voorstellen voor schoonmaak trappen huis en eens een lampje vervangen, maar hee 200 euro voor iets waar ze in mijn ogen zelf verantwoordelijk voor zijn :(

Huurt er iemand hier via hun? of op een andere manier bekend met ze?

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Smartcitylofts iemand bekend mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:05

Onder de servicekosten daar vallen ook gas en licht, tv en internet en de stoffering op zich is dat niet heel gek.

Yom
Berichten: 3785
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 21:29

maar dat wordt niet genoemd, wat ik zeg komt letterlijk uit hun mail. Als het idd is wat jij zegt dan vind ik het een heel reeel bedrag

Maar ik ben ook benieuwd of iemand ervaring met ze heeft hoe ze verder zijn. Om in aanmerking te komen voor een loft kun je via de site reageren, dan moet je meteen 25 euro betalen om het voorlopige huurcontract in te kunnen zien. Bij definitief huren betaal je nog bijna 300 euro aan kosten en dan die 200 pm aan servicekosten die volgens hun niet uit g/w/l bestaan

Ik weet niet, ik vind het gewoon apart

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:30

Op de site is het behoorlijk duidelijk uiteengezet, alleen zie ik inderdaad dat ze het op een andere pagina alleen maar over servicekosten hebben. De communicatie vanuit het bedrijf mag dus wel wat beter als ik het zo lees.
Afbeelding
Afbeelding
Beide screenshots zijn van dezelfde woning.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8294
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Smartcitylofts iemand bekend mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:50

Ik zou eens een berichtje doen aan het youtubeprogramma boos van BNN, die zijn nu met dit soort zaken van verhuurders bezig omdat de kosten die ze vragen niet redelijk zijn.

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Smartcitylofts iemand bekend mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:17

Het lijkt mij eigenlijk wel te kloppen? De huur is vrij hoog voor het oppervlakte (in Leeuwarden dan, in Utrecht kijk ik nergens meer van op) maar het lijkt alles te hebben, in goede kwaliteit, er zijn ook liften (die dragen meestal bij aan hogere servicekosten), dus in het geheel genomen denk ik dat hier in principe niets geks aan zit.

Steenbok12
Berichten: 7842
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:25

Mijn vriend heeft uit nood nadat het uit was met zijn ex bij ze een loft gehuurd. Belachelijke hoge prijzen, amper te bereiken en de gang van zaken was erg slecht.. omdat hij ging studeren en geen recente salaris strook kon overleggen maar wel inkomsten ging krijgen moest hij 3 x de huur voorschieten als borg terwijl dit normaal gesproken eenmalig was. Het verloop van mensen die er wonen zijn ontzettend groot en het is ontzettend moeilijk om je borg terug te krijgen maar ook de fatsoenlijke berekening van verbruikte persoonlijke kosten van g/w/l etc.. Ik heb toendertijd geadviseerd om rechtsbijstand aan te zetten en uiteindelijk is het daarmee gelukt om de borg e.d.terug te krijgen maar veel studenten die dit niet hadden konden fluiten naar het geld.
Veel zaken waren erg vreemd daar . Als je wilt kan ik wel even een link geven van de facebook groep van 'de spot' wat van SML was. Daar zul je veel dingen tegen komen ook.
Gelukkig woont hij er nu bijna 2 jaar niet meer maar de signalen die we horen zijn nog steeds niet goed.
Ik zou lekker op zoek gaan naar wat anders.
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 02-10-18 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:26

Je zou op de site van de Rijksoverheid een puntentelling kunnen doen voor deze woning. Dan komt de maximale huurprijs er uit. Voor servicekosten mag officieel geen hoger bedrag worden gevraagd dan €48,- per maand bij woningen die onder de huurtoeslag grens vallen. Maarja, als ze het op deze manier uiteen zetten, dan zitten ze goed met hun €45,- servicekosten.

Met huur is het vaak zo dat er meer vraag is dan aanbod, en dan komen veel verhuurders met dit soort ongein weg. Wat je zou kunnen doen is gaan huren voor deze prijs, een huurcontract tekenen van 1 of 2 jaar en dán de huurpuntentelling doen en de huurcommissie aanschrijven. Dan móet de huurprijs naar beneden.. maar da's wel een beetje sneaky en daar gaat de verhuurder absoluut niet blij mee zijn :o :o

Steenbok12
Berichten: 7842
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:28

Overigens moest mijn vriend ook zelf nog een router kopen anders kon hij geen gebruik maken van het WIFI netwerk. Veel kosten worden terug gelegd bij de huurder terwijl als er bij mijn woningbouw iets kapot gaat dit gewoon gemaakt wordt.

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: Smartcitylofts iemand bekend mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:49

Ik werk zelf met huurders/verhuurders in de particuliere sector en verbaas me er ook wel eens over dat veel huurders ook geen moeite doen om er achter te komen wat voor rechten ze allemaal hebben. Het meeste staat op internet namelijk. Ook welke kosten een verhuurder mag doorberekenen aan een huurder, voor welke reparaties een verhuurder moet betalen, etc.

Yom
Berichten: 3785
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 22:12

Ik vind ze zo wazig dat ik er niet eens mee in zee wil gaan. Ik kreeg nog een mailtje over een andere beschikbare loft en ze vroegen mij hoe ik aan 200 euro serv kosten kwam (tja dat staat toch echt onder de huurprijs)

voor deze loft zou het zijn;

externe kosten 35 euro
huur 477
overig 35
serv kosten 45 euro
voorschot g/w/l 70 euro

Ja sorry maar nou weet ik nog niks :( wat zijn externe kosten?? wat is overig?? wat valt er in de serv kosten??

Daar vraag ik nou al 3x om maar ze maken het maar niet duidelijk. Nee laat maar, ze zoekt maar weer verder in Venlo :D