Verzorger vinden via Facebook?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xCODA
Berichten: 502
Geregistreerd: 03-04-11

Verzorger vinden via Facebook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-18 12:39

Hallo allemaal, *\o/*

Aangezien ik vind dat mijn pony's extra aandacht kunnen gebruiken ben ik via (de lokale marktplaats van) Facebook opzoek gegaan naar een verzorger. Aangezien ik 2 mini shetlanders heb, reageren er heel veel ouders van kleine kinderen, die dit samen met het kind willen komen doen. Ik zal in het begin wel aanwezig zijn, maar na een tijd niet meer. De enige eisen die ik stel is dat ze 2x per week komen, de mest opruimen, water geven en de paardjes voeren met weer en wind (ook in de sneeuw:')).

Nu is mijn vraag: heeft iemand ervaring hiermee? Vanaf welke leeftijd is het verantwoord of staan jullie het toe? Of kan ik beter gaan zoeken naar iemand die het alleen kan en net wat ouder is?

Graag hoor ik ervaringen en/-of tips! :o

Edit: Oh ze mogen voor de rest met de pony's doen wat ze willen. Als ze niet te groot zijn kunnen ze erop rijden, ze mogen er mee wandelen ook buiten de wei, poetsen en tutten natuurlijk... eigenlijk wat ze maar willen. Maar in ruil voor dat zou ik dus graag willen dat ze ook voeren (het hooinet vol doen), de waterbak vol doen en de mest even opruimen. Dit word elke dag gedaan, dus het is al met al een minuut of 20 werk.
Laatst bijgewerkt door xCODA op 01-10-18 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

It's not your job to like me, it's mine.


SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Verzorger vinden via Facebook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:41

Denk dat het haast onmogelijk is wat je zoekt, iemand die verantwoordelijk genoeg is om te voeren wil er vaak liever voor betaald worden want zoals je omschrijft lijkt het meer dat je iemand zoekt voor taken inplaats van voor aandacht van de pony's

kerstmuts

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Verzorger vinden via Facebook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:45

Als ik het zo lees zoek je een stalhulp en geen verzorgster.
Dan kan je er beter een vergoeding tegenover zetten en heb je kan dat je sneller iemand vind. (Die dus wat ouder is)

Voor altijd in mijn hart.. ♡♡♡
https://www.vinted.nl/member/27278217-saina1983

xCODA
Berichten: 502
Geregistreerd: 03-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-18 12:49

SandravdB schreef:
Denk dat het haast onmogelijk is wat je zoekt, iemand die verantwoordelijk genoeg is om te voeren wil er vaak liever voor betaald worden want zoals je omschrijft lijkt het meer dat je iemand zoekt voor taken inplaats van voor aandacht van de pony's


Oh ze mogen voor de rest met de pony's doen wat ze willen. Als ze niet te groot zijn kunnen ze erop rijden, ze mogen er mee wandelen ook buiten de wei, poetsen en tutten natuurlijk... eigenlijk wat ze maar willen. Maar in ruil voor dat zou ik dus graag willen dat ze ook voeren (het hooinet vol doen), de waterbak vol doen en de mest even opruimen. Dit word elke dag gedaan, dus het is al met al een minuut of 20 werk.

It's not your job to like me, it's mine.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:49

Ik heb ook deze taken gehad. En mocht dan ‘als leuk’ een rondje stappen met de shet. Moest verder ook alleen de klusjes doen en moest hier ook nog voor betalen. Ben toen gestopt want vond dit te gek voor woorden. Ik moest oa t weiland mesten, waterbak vullen, voeren. En na een tijdje gingen ze ook verwachten dat ik ook weilanden deed van pony’s waar ik nieteens iets mee mocht doen.

Een koude trui, is geen goede trui.

xCODA
Berichten: 502
Geregistreerd: 03-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-18 12:52

Trui schreef:
Ik heb ook deze taken gehad. En mocht dan ‘als leuk’ een rondje stappen met de shet. Moest verder ook alleen de klusjes doen en moest hier ook nog voor betalen. Ben toen gestopt want vond dit te gek voor woorden. Ik moest oa t weiland mesten, waterbak vullen, voeren. En na een tijdje gingen ze ook verwachten dat ik ook weilanden deed van pony’s waar ik nieteens iets mee mocht doen.


Met mijn shetjes mag wel meer gedaan worden dan alleen een rondje stappen... :') En ik vraag geen vergoeding, want ik denk dat we elkaar zo wel het meeste tegemoet komen eigenlijk. De verzorger mag de pony's beschouwen alsof het eigen zijn, daar horen ook de minder leuke taken bij, en de pony's krijgen extra aandacht.

It's not your job to like me, it's mine.

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:54

Ik denk dat er vast en zeker iemand is die een hele leuke match voor je kan zijn, maar dat je wel even goed moet screenen :j

Kan me best voorstellen dat er mensen zijn die zelf jarenlang een paard hebben gehad maar bvb. door de komst van hun kind(eren) nu geen paard meer hebben en ook niet meer aan willen schaffen, maar het wel heel leuk zouden vinden om er weer een beetje mee bezig te zijn en die hobby dan ook te delen met hun kind. Door de verzorging samen te doen (2x per week lukt dan nog wel) en lekker te gaan wandelen met kind op pony.

Dat kan voor alle partijen heel erg leuk zijn +:)+

Alleen je moet maar net iemand treffen die het ook echt goed volhoudt, en de verzorging doet op een manier zoals je het graag ziet. En dat je geen gezeur krijgt als het kind eens een keer van een pony af valt...dat soort dingen.

Je kan natuurlijk ook wel kijken voor een wat ouder meisje maar die zijn toch al snel te groot voor een mini en willen meestal toch wel graag rijden. Kan me dus best voorstellen dat je moeders trekt die het leuk lijkt voor hun kind om zo met een paardje in aanraking te komen :j

En die het verzorgen van het dier daarbij juist een meerwaarde vinden om hun kind te leren wat er zoal bij komt kijken. Beetje verantwoordelijkheidsgevoel en karakter kweken :j

xCODA
Berichten: 502
Geregistreerd: 03-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-18 13:23

pmarena schreef:
Ik denk dat er vast en zeker iemand is die een hele leuke match voor je kan zijn, maar dat je wel even goed moet screenen :j

Kan me best voorstellen dat er mensen zijn die zelf jarenlang een paard hebben gehad maar bvb. door de komst van hun kind(eren) nu geen paard meer hebben en ook niet meer aan willen schaffen, maar het wel heel leuk zouden vinden om er weer een beetje mee bezig te zijn en die hobby dan ook te delen met hun kind. Door de verzorging samen te doen (2x per week lukt dan nog wel) en lekker te gaan wandelen met kind op pony.

Dat kan voor alle partijen heel erg leuk zijn +:)+

Alleen je moet maar net iemand treffen die het ook echt goed volhoudt, en de verzorging doet op een manier zoals je het graag ziet. En dat je geen gezeur krijgt als het kind eens een keer van een pony af valt...dat soort dingen.

Je kan natuurlijk ook wel kijken voor een wat ouder meisje maar die zijn toch al snel te groot voor een mini en willen meestal toch wel graag rijden. Kan me dus best voorstellen dat je moeders trekt die het leuk lijkt voor hun kind om zo met een paardje in aanraking te komen :j

En die het verzorgen van het dier daarbij juist een meerwaarde vinden om hun kind te leren wat er zoal bij komt kijken. Beetje verantwoordelijkheidsgevoel en karakter kweken :j


Ja zo iemand hoop ik dus te vinden, maar je weet natuurlijk niet meteen wat je van iemand kan verwachten en of je van diegene op aan kunt. Maar ik houd hoop dat ik zo iemand tegen kom, tussen alle moeders die denken dat ik een persoonlijke oppas ben en het kind elke woensdag middag kan vermaken bij mijn pony's. :')

It's not your job to like me, it's mine.


Bachus
Berichten: 59
Geregistreerd: 10-02-06

Re: Verzorger vinden via Facebook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:27

Zo iets zoek ik voor mijn dochter van 8 jaar. beetje poetsen en rommelen met een pony onder begeleiding van mama. zelf vroeger ook een paard gehad en gereden dus ervaring genoeg.

ben de Goeiiiste!! heb onderschrift hehe!!

Kaygee

Berichten: 2275
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:30

Ik heb dat een tijdje gedaan met mijn dochter. In ruil voor wat stalklusjes: kruiwagen mest uit de wei en de 3 pony's voeren, mocht mijn dochter rijden. Ik vond dat een goede deal en we hadden 2 vaste dagen. Maar op een gegeven moment waren er op de dagen dat wij zouden komen andere meiden op de pony's aan het rijden. Toen ben ik er mee gestopt.

Maar het principe vind ik prima!

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:37

Denk ook dat hier zeker animo voor is! Heb nu ook een moeder die met 8jarige dochter komt voor mijn pony, alleen ben ik er zelf nog bij. Was de bedoeling dat ze straks zelf kunnen gaan poetsen/wandelen, maar zolang de afspraken niet lekker lopen gebeurt dit nog niet.

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Verzorger vinden via Facebook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 14:31

Argh ja dat moet je dus niet hebben, dat moeders denken dat ze kind kunnen droppen en jij ze wel bezig gaat houden. Dan kan je het verzorgen net zo goed zelf doen, stuk minder gedoe :P

Er zijn veel rare figuren met onrealistische verwachtingen hoor wat dit soort dingen betreft... je moet maar net een leuk iemand treffen die zich goed kan verplaatsen in wat je echt zoekt en niet alleen maar denkt aan wat leuk voor hunzelf is :P

xCODA
Berichten: 502
Geregistreerd: 03-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-18 14:33

pmarena schreef:
Argh ja dat moet je dus niet hebben, dat moeders denken dat ze kind kunnen droppen en jij ze wel bezig gaat houden. Dan kan je het verzorgen net zo goed zelf doen, stuk minder gedoe :P

Er zijn veel rare figuren met onrealistische verwachtingen hoor wat dit soort dingen betreft... je moet maar net een leuk iemand treffen die zich goed kan verplaatsen in wat je echt zoekt en niet alleen maar denkt aan wat leuk voor hunzelf is :P


Ja precies... Heb daar ook zeker geen zin in, ik pas graag op op kinderen, maar voor niets gaat de zon op :Y)

It's not your job to like me, it's mine.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 14:48

Moeders met kinderen lijken me eerlijk gezegd de meest haalbare optie. Anderen die klein genoeg zijn om te rijden gaan nooit oud genoeg zijn om zelfstandig te zijn, en eerlijk, mensen willen paarden om te rijden. Als er niet gereden kan worden haken de meesten af, zeker als er ook klusjes gedaan moeten worden. En eerijk? Ik ook. Ik doe de klusjes met liefde omdat ik zo ‘betaal’ voor het feit dat ik kan rijden. Moeder met dochter lijkt me zeker haalbaar! Gewoon goede afspraken maken over vaste dagen etc.

Ik heb zelf ervaren dat je pas vanaf 16 echt kan vertrouwen. Met dames jonger dan dit slechte ervaringen (3 stuks, jaar of 14, 3x slechte ervaring)

xCODA
Berichten: 502
Geregistreerd: 03-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-18 14:55

Renee_S schreef:
Moeders met kinderen lijken me eerlijk gezegd de meest haalbare optie. Anderen die klein genoeg zijn om te rijden gaan nooit oud genoeg zijn om zelfstandig te zijn, en eerlijk, mensen willen paarden om te rijden. Als er niet gereden kan worden haken de meesten af, zeker als er ook klusjes gedaan moeten worden. En eerijk? Ik ook. Ik doe de klusjes met liefde omdat ik zo ‘betaal’ voor het feit dat ik kan rijden. Moeder met dochter lijkt me zeker haalbaar! Gewoon goede afspraken maken over vaste dagen etc.

Ik heb zelf ervaren dat je pas vanaf 16 echt kan vertrouwen. Met dames jonger dan dit slechte ervaringen (3 stuks, jaar of 14, 3x slechte ervaring)


Ja, ik ben me er van bewust dat bijna iedereen wil kunnen rijden. Maar toch heb ik al 2 verzorgers, 1 meisje van 15 jaar en 1 meisje van 9 jaar die verzorgt met haar ouders. Maar omdat ik over een paar maandjes naar het buitenland ga voor mijn studie, vind ik 3 dagen per week aandacht iets te weinig... ;)

It's not your job to like me, it's mine.

LibertyLucky

Berichten: 964
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Re: Verzorger vinden via Facebook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:22

Woon je toevallig ergens bij den haag haha dan heb ik wel interesse xd

Sure_lee

Berichten: 10350
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Verzorger vinden via Facebook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:32

Ik heb wel een paar jaar een moeder gehad die haar kind kwam brengen.
Vond het wel fijn. Ik had de paarden aan huis en deed alles alleen. Zo konden we het samen doen en ook gezellig samen rijden.

Zou het nu mijn paarden op een pensionstalling staan niet meer zo willen want dan is het fijner als zij komen op dagen dat ik er niet ben zodat het mij geen tijd kost en ik zelf kan genieten van mijn paardjes.

Maar een moeder die weet hoe het werkt en die op haar Eigen kind past zijn altijd welkom.

Succes met je zoektocht TS.

xCODA
Berichten: 502
Geregistreerd: 03-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-18 06:54

LibertyLucky schreef:
Woon je toevallig ergens bij den haag haha dan heb ik wel interesse xd


Nee helaas... :(

Mijn pony's staan ook niet thuis, maar bij iemand anders aan huis. Deze mensen vinden het goed als ik nog een verzorger erbij zoek, zolang ze er maar van op de hoogte zijn dat deze komt. :j

It's not your job to like me, it's mine.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Verzorger vinden via Facebook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 00:19

Een verantwoorde ouder die zelf het kind begeleid is een goed haalbare optie. Beter dan een jong tiener meisje zelfstandig bezig laten.

Svadilfari1

Berichten: 697
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 06:08

Als er met je shets grondwerk gedaan mag worden en of wat vrijheids dressuur. Misschien ook een optie; zelf een volwassen iemand zoeken, die het contact en er zo mee bezig zijnleuk vind? zelf een advertentie opstellen? Er zijn volwassenen die dat leuk vinden! ( ben er zelf zo 1, naast vast rijpaardje waar ik ook mee grondwerk ook een verzorgpony grondwerk en een ouder paard 26)

Das Glück der Erde, liegt auf dem Rücken der Pferde!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers