Automobilist schept uitgebroken pony bij Een-West

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

Automobilist schept uitgebroken pony bij Een-West

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-18 21:45

rtv drenthe
Ongeval
Ingezonden door meerdere Bokkers

Door een aanrijding met een pony is een automobilist zaterdagochtend gewond geraakt bij Een-West. De man is met lichte verwondingen naar een ziekenhuis gebracht.

Het ongeluk gebeurde bij De Haspel tussen Een-West en Zevenhuizen.

De pony was uitgebroken uit een weiland. De automobilist kon het dier op de weg niet meer ontwijken. De pony overleefde de aanrijding niet.

De volgende beelden kunnen als schokkend worden ervaren.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Automobilist schept uitgebroken pony bij Een-West

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:49

Vreselijk, en aan de auto te zien een flinke klap! Ik vraag me eigenlijk af of deze kosten verhaald worden op de eigenaar van de pony, of niet? Net zoals bij 'wild', dan kan een verzekering ook niks voor je betekenen in veel gevallen.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Kaitlyn

Berichten: 9720
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Automobilist schept uitgebroken pony bij Een-West

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:55

Je paard of pony valt onder je aansprakelijkheidsverzekering.

Wat een flinke klap moet het zijn geweest aan de auto te zien. Wat een “geluk” dat de automobilist zonder al teveel schade eruit is gekomen...

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

MizzMontana

Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:55

Ligt er aan hoe en waar je verzekerd bent, bij mij is wild schade meeverzekerd (all-risk).

OT: lijkt me als bestuurder echt vreselijk om dit mee te maken. Je rijdt toch iemand zijn (huis)dier dood, waar je niets aan kan doen, maar dood is ie wel. Hopelijk geen ernstige verwondingen bij de bestuurder.

Samen met mijn team zet ik me in voor MAKE-A-WISH
https://www.actiemakeawish.nl/actie/team-vakgebieden
Help mee en laat wensen van ongeneselijk zieke kinderen uitkomen.

pillow
Berichten: 7727
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 22:15

MizzMontana schreef:
Ligt er aan hoe en waar je verzekerd bent, bij mij is wild schade meeverzekerd (all-risk).
Citaat:


Heeft niks met je autoverzekering te maken, Dit valt zoals gezegd onder de WA verzekering vd eigenaar vd pony

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

MizzMontana

Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 22:24

Als je de reactie daar boven even leest ;)
Daar wordt gezegd dat wild niet gedekt wordt door je verzekering, maar dat is niet per definitie waar.

Samen met mijn team zet ik me in voor MAKE-A-WISH
https://www.actiemakeawish.nl/actie/team-vakgebieden
Help mee en laat wensen van ongeneselijk zieke kinderen uitkomen.

MizzMontana

Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 23:01

pillow schreef:
Heeft niks met je autoverzekering te maken, Dit valt zoals gezegd onder de WA verzekering vd eigenaar vd pony


En evengoed zou mijn all risk verzekering meteen zorgen dat de schade aan mijn auto hersteld wordt en het daarna zelf uitzoeken met de eigenaar van de pony, dus om nou meteen te zeggen dat het niks met je autoverzekering te maken heeft is ook niet helemaal waar.

Samen met mijn team zet ik me in voor MAKE-A-WISH
https://www.actiemakeawish.nl/actie/team-vakgebieden
Help mee en laat wensen van ongeneselijk zieke kinderen uitkomen.

Onali

Berichten: 18381
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 23:01

Aanrijdingen met wild worden vergoed, probleem is dat je het moet kunnen aantonen dat het wild is geweest.
Daar gaat het dus vaak mis.

Black is the colour of my true love's hair

MizzMontana

Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 23:05

Heb het dit jaar (helaas) al twee keer gehad, een das en een duif. Meteen foto maken, als het kan ook van het dier en zsm voor reparatie aanbieden zonder eerst schoon te maken.

Samen met mijn team zet ik me in voor MAKE-A-WISH
https://www.actiemakeawish.nl/actie/team-vakgebieden
Help mee en laat wensen van ongeneselijk zieke kinderen uitkomen.

justdjen

Berichten: 322
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 07:19

Been there, done that.. helaas precies hetzelfde meegemaakt. Auto total los maar paard heeft het bij mij wel overleefd.
Is WA verzekering van eigenaar en heeft geen betrekking op een autoverzekering.

~*~i'm just like the moon, chasing the sun~*~

Siesjuh
Berichten: 1683
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Automobilist schept uitgebroken pony bij Een-West

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 07:48

Is in Nederland het paard niet verzekerd? Hier loopt zoiets gewoon over mijn wa verzekering van het paard, al hoop ik nooit zoiets mee te maken, zowel niet als eigenaar van het paard als bestuurder van de auto.


Ieder einde is een nieuw begin :-)


pillow
Berichten: 7727
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:09

Siesjuh schreef:
Is in Nederland het paard niet verzekerd? Hier loopt zoiets gewoon over mijn wa verzekering van het paard, al hoop ik nooit zoiets mee te maken, zowel niet als eigenaar van het paard als bestuurder van de auto.

Er staat hier meerdere keren dat een paard onder de WA verzekering valt.
Overigens vind ik dit ge.... over verzekeringen offtopic

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

Zoolgangster

Berichten: 9541
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Automobilist schept uitgebroken pony bij Een-West

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:14

Wat een klap moet dat geweest zijn! Ik hoop dat de bestuurder ongedeerd is.

The older I get, the more I regret all the people I've lost over the years. Maybe being a trail guide wasn't such a great idea after all.

zorro

Berichten: 8757
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:28

Deze pony woonde naast mijn ouders. Was van een oude vrouw, beestje stond altijd alleen in een paardenbak. Zomereczeem waar niks aan gedaan werd. Lange hoeven. Omheining deden ze ook niks aan, dus dat is door de jaren heen verzakt en het beestje heeft zijn kans dus schoon gezien.

Ze heeft ook best een eindje gelopen. En toen dus aangereden. Ik begreep van een buurman die er snel bij was dat ze wel op slag dood moet zijn geweest. Dat is een troost. Ik heb het beestje vaak een appeltje gegeven en geaaid.

Van de ene kant denk ik, had die omheining netjes gehouden, dan was dit niet gebeurd. Van de andere kant, het beestje was echt ongelukkig. Altijd maar in die bak staan. Geen soortgenoten in de buurt. Enorme jeuk. De buurman aan de andere kant werd snachts wakker van het lawaai, zo schuurde ze tegen de voerbak aan. Wij hebben er allemaal wel last van gehad om dat steeds aan te zien. DB deed niets, ze kreeg eten en drinken en kon onder een afdakje staan. Ik ben er een paar keer heen geweest om te vragen of ik haar kon kopen, maar dat wilde ze absoluut niet.

Ik vind het heel erg dat ze zo aan haar einde is gekomen, maar voor het beestje wel beter dat het leven er nu op zit.

En verder ben ik erg blij dat de bestuurder er aardig goed van af is gekomen. Hopelijk dekt de verzekering alle schade.

KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:34

zorro schreef:
Deze pony woonde naast mijn ouders. Was van een oude vrouw, beestje stond altijd alleen in een paardenbak. Zomereczeem waar niks aan gedaan werd. Lange hoeven. Omheining deden ze ook niks aan, dus dat is door de jaren heen verzakt en het beestje heeft zijn kans dus schoon gezien.

Ze heeft ook best een eindje gelopen. En toen dus aangereden. Ik begreep van een buurman die er snel bij was dat ze wel op slag dood moet zijn geweest. Dat is een troost. Ik heb het beestje vaak een appeltje gegeven en geaaid.

Van de ene kant denk ik, had die omheining netjes gehouden, dan was dit niet gebeurd. Van de andere kant, het beestje was echt ongelukkig. Altijd maar in die bak staan. Geen soortgenoten in de buurt. Enorme jeuk. De buurman aan de andere kant werd snachts wakker van het lawaai, zo schuurde ze tegen de voerbak aan. Wij hebben er allemaal wel last van gehad om dat steeds aan te zien. DB deed niets, ze kreeg eten en drinken en kon onder een afdakje staan. Ik ben er een paar keer heen geweest om te vragen of ik haar kon kopen, maar dat wilde ze absoluut niet.

Ik vind het heel erg dat ze zo aan haar einde is gekomen, maar voor het beestje wel beter dat het leven er nu op zit.

En verder ben ik erg blij dat de bestuurder er aardig goed van af is gekomen. Hopelijk dekt de verzekering alle schade.



Wat erg. :( Arme dier al een shit leven en dan zo'n dood. Ach! :(:)


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

zorro

Berichten: 8757
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Automobilist schept uitgebroken pony bij Een-West

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:41

Ja een shit leven is nog zacht uitgedrukt. En dan inderdaad zo'n dood.. maar het beestje hoeft in ieder geval niet meer te lijden. Niet meer de winter in met een te dunne en kapot geschuurde vacht.

Toen ze het beestje net hadden kwamen de kleinkinderen wel om te poetsen en te rijden. Toen had ze wel een leuk leventje. Maar de kinderen werden ouder en groter, ik heb ze nooit meer terug gezien. En het beestje stond daar maar te verpieteren...

Zonde dat het zo moest gaan, maar ik ben wel opgelucht dat haar leven er op zit nu.

Pandora2
Berichten: 19841
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:06

zorro schreef:
Ja een oliebol leven is nog zacht uitgedrukt. En dan inderdaad zo'n dood.. maar het beestje hoeft in ieder geval niet meer te lijden. Niet meer de winter in met een te dunne en kapot geschuurde vacht.

Toen ze het beestje net hadden kwamen de kleinkinderen wel om te poetsen en te rijden. Toen had ze wel een leuk leventje. Maar de kinderen werden ouder en groter, ik heb ze nooit meer terug gezien. En het beestje stond daar maar te verpieteren...

Zonde dat het zo moest gaan, maar ik ben wel opgelucht dat haar leven er op zit nu.


Echt diep triest dit ;(
Gelukkig is het lijden nu voorbij voor het beestje.
Hopelijk gaat het met de bestuurder ook snel weer goed.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Automobilist schept uitgebroken pony bij Een-West

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:17

Ik heb dit ook mee gemaakt met me pony heel lang geleden,die werd toen met stokken geslagen door kinderen en hij brak los en sloeg op hol.Rende naar de N-weg en sprong over een hele brede bermhaag zo door de voorruit van een auto.Auto total loss, pony lag helemaal open bij zijn hoofd,benen alleen schaafwonden,automobilist zat vol glas splinters maar was verder oke,alleen heel erg geschrokken.Mijn pony had het gelukkig overleefd,maar wat een ravage geeft zo'n ongeluk!

Ik hoop zoiets nooit meer mee te maken of te zien.

FB Groep Second Chance.

Siesjuh
Berichten: 1683
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:47

pillow schreef:
Siesjuh schreef:
Is in Nederland het paard niet verzekerd? Hier loopt zoiets gewoon over mijn wa verzekering van het paard, al hoop ik nooit zoiets mee te maken, zowel niet als eigenaar van het paard als bestuurder van de auto.

Er staat hier meerdere keren dat een paard onder de WA verzekering valt.
Overigens vind ik dit ge.... over verzekeringen offtopic

Dat bedoelde ik helemaal niet, ik bedoelde dat mijn paard daar een eigen verzekering voor heeft...
Misschien offtopic, aan de andere kant denk ik niet. Ik denk dat het niet onverstandig is voor mensen met paarden om erover na te denken hoe en wat als er zoiets gebeurd. En dit soort dingen gebeuren helaas vaker dan je denkt. Zou toch behoorlijk naar zijn dat naast het verlies van een paard je ook nog zelf zou kunnen opdraaien voor de kosten. Zoiets drukt je toch weer even met je neus op de feiten dat een ongeluk zo gebeurd is...
Dat verhaal over de pony is ook wel heel sneu :'(


Ieder einde is een nieuw begin :-)

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:33

Siesjuh schreef:
Is in Nederland het paard niet verzekerd? Hier loopt zoiets gewoon over mijn wa verzekering van het paard, al hoop ik nooit zoiets mee te maken, zowel niet als eigenaar van het paard als bestuurder van de auto.



In Nederland vallen paarden en pony's onder huisdieren, en worden dus gedekt door je 'standaard' WA verzekering die iedereen heeft.

Heel sneu verhaal, arme pony. Hopelijk vallen de verwondingen van de bestuurder inderdaad mee.

"There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse." ~ Rolf Kopfle [o]

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:13

KimD schreef:
Vreselijk, en aan de auto te zien een flinke klap! Ik vraag me eigenlijk af of deze kosten verhaald worden op de eigenaar van de pony, of niet? Net zoals bij 'wild', dan kan een verzekering ook niks voor je betekenen in veel gevallen.



de eigenaar van de pony is verantwoordelijk ,

pillow
Berichten: 7727
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 22:07

pompadour schreef:
KimD schreef:
Vreselijk, en aan de auto te zien een flinke klap! Ik vraag me eigenlijk af of deze kosten verhaald worden op de eigenaar van de pony, of niet? Net zoals bij 'wild', dan kan een verzekering ook niks voor je betekenen in veel gevallen.



de eigenaar van de pony is verantwoordelijk ,

Dat staat er al tich keer, waarom dan nog een keer.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

Tigress

Berichten: 8921
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Automobilist schept uitgebroken pony bij Een-West

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 17:39

Net per toeval met de automobilist gesproken. Jeutje, die heeft geluk gehad zeg! :oo

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 17:52

TinGu schreef:
In Nederland vallen paarden en pony's onder huisdieren, en worden dus gedekt door je 'standaard' WA verzekering die iedereen heeft.

Behoorlijk offtopic, maar die verzekering heet geen WA meer maar AVP, is niet wettelijk verplicht, en heeft (helaas) niet iedereen zo standaard als jij nu stelt. Wat nog wel WA heet en wettelijk verplicht is, is de WA-verzekering voor motorvoertuigen, maar daar vallen paarden zeker niet onder.

Schoentje, kerstmuts en [o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Doppers, Esther_r20, LiannePuthzy, Lynn00, Nathalie18x, rosak, sterregoud, Telpeva en 33 bezoekers