Nog steeds pijn..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
terrabeertje
Berichten: 1090
Geregistreerd: 22-02-13

Nog steeds pijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-18 19:38

Hoi allemaal,

Er zijn al meerdere topics hierover maar deze zijn al wat ouder of niet precies wat ik zoek.
Ik ben in de eerste week van september naar de dokter gegaan met vage buikklachten. Onder in mn buik vaak pijn en met sommige momenten echt pijn dat ik er in tranen van ben. Soort menstruatieklachten maar dan echt laag in mijn buik.
Urine laten testen, niks. Daarna uitstrijkje, bleek het een infectie te zijn.
Hier heb ik medicijnen voor gekregen, hier werd ik flink ziek van.. misselijk, duizelig etc. HA-assistente gebeld, zij vertelde dat dit wel bijwerkingen zijn van het medicijn maar mocht het echt heel erg worden kon ik overstappen.
Ik wilde het nog even aankijken en het ging op en af, toch wilde ik het af maken. Op de laatste dag van de "kuur" kreeg ik weer erge pijn in mijn onderbuik, ik moest naar huis lopen en de pijn werd erger en erger. Ik moest om de 100 meter stilstaan en me vasthouden omdat ik ieder moment door mn benen kon zakken.
Eenmaal thuis aangekomen bleef de pijn erger worden terwijl ik rustig op de bank lag, een beetje in paniek mijn moeder gebeld die vlug de huisarts heeft gebeld. Nou, hup op naar de huisarts, urine onderzoeken --> blaasontsteking..
Antibiotica gekregen en tegen de krampen van mijn blaas en de pijn, pijnstillers en paracetamol.
Helaas blijft de pijn waar ik voor naar de dokter ging en het is zelfs nog iets meer aanwezig dan voorheen.. de pijn zit vooral links, naast/net iets boven mijn heupbotje. ondertussen al opnieuw urine onderzocht, niks.. ontstekingswaarden niks.. alleen wel enigzins verhoging. echo voor mijn baarmoeder en eierstokken waar ook niks uit kwam. Echo van de buik,nieren en darmen zien er goed uit.. blindedarm liet zich niet zien dus volgens de radioloog een goed teken.
Ik begin aan mezelf te twijfelen en ga nu maar weer gewoon naar school, werken etc. Maar fijn is dit niet.

Ik weet niet of iemand nog een idee heeft of eenzelfde ervaring..? Begin er een beetje moe van te worden nu.


doezel2

Berichten: 2559
Geregistreerd: 07-03-10

Re: Nog steeds pijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:44

Druk eens op die plek waar het pijn doet en laat het snel los. Doet dat mega pijn??

Spoiler:
kiekeboe,
[o]

_Madelon

Berichten: 4758
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:46

Is er gekeken naar nierstenen? Paar weken geleden een niersteen gehad die niet op de echo te zien was, heb een ctscan gehad en daar was de steen op te zien. Hij zat in mn urineleider en de pijn zat op de plek die jij beschijft. Uiteindelijk na 3 dagen ziekenhuis mocht ik naar huis.

terrabeertje
Berichten: 1090
Geregistreerd: 22-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-18 19:50

doezel2 schreef:
Druk eens op die plek waar het pijn doet en laat het snel los. Doet dat mega pijn??

Jazeker, wanneer de huisarts dat bijvoorbeeld deed werd ik er zelfs licht van in mijn hoofd..

terrabeertje
Berichten: 1090
Geregistreerd: 22-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-18 19:51

_Madelon schreef:
Is er gekeken naar nierstenen? Paar weken geleden een niersteen gehad die niet op de echo te zien was, heb een ctscan gehad en daar was de steen op te zien. Hij zat in mn urineleider en de pijn zat op de plek die jij beschijft. Uiteindelijk na 3 dagen ziekenhuis mocht ik naar huis.

Ik had al overwogen om een ct-scan te vragen, Ook voor de zekerheid ivm blindedarm. Morgen maar weer de huisarts bellen dus..

doezel2

Berichten: 2559
Geregistreerd: 07-03-10

Re: Nog steeds pijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:56

Dan lijkt het mij een blindedarm. Soms zie je die niet op de echo

Spoiler:
kiekeboe,
[o]

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:00

Ten eerste: beterschap ts!

Lijkt uit je verhaal niet aan je organen te liggen (tenzij toch de blinde darm). Zou het dan een spier kunnen zijn, of de buikwand? Is zoiets al besproken?

terrabeertje
Berichten: 1090
Geregistreerd: 22-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-18 20:12

JorineV schreef:
Ten eerste: beterschap ts!

Lijkt uit je verhaal niet aan je organen te liggen (tenzij toch de blinde darm). Zou het dan een spier kunnen zijn, of de buikwand? Is zoiets al besproken?

Nog niet besproken. Ga ik zeker aankaarten!

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Nog steeds pijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:20

Bij een blinde darm ontsteking zit de pijn vaak rechtsonder in de buik.
Ik heb pijn in mijn linker onderbuik gehad wat veroorzaakt werdt door diverticulutis. Een ontsteking aan een uitstulpsel van de darm.
Dat was overigens gewoon uitzingen tot het over was, geen antibiotica en geen pijnstilling, behalve paracetamol.
En dat is ook echt heel pijnlijk.

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

Orrie_VBW

Berichten: 1532
Geregistreerd: 29-09-05
Woonplaats: Ganzen-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:31

Lijkt heel erg op mijn verhaal. Was ook niet misselijk en had pijn in mn hele onderbuik. Uiteindelijk afgelopen dinsdag naar het ziekenhuis gegaan en daar konden ze ook niks zien op echo. Toen smiddags bloed prikken, daar waren de witte bloedcellen toren hoog dus ook nog een ct scan en daar was op te zien dat de blinde darm toch ontstoken was. Dinsdag avond geopereerd en toen bleek zelfs dat ie al geknapt was.

Nooit verwacht, toch gebeurt......... |(
Sterrenmama van Rowald 14-03-2013 * 02-04-2013

suus_toes

Berichten: 976
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Re: Nog steeds pijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:38

Lijkt ook wel wat op mijn ervaring.

Vreselijke koliek pijnen gehad, onder in de buik.
Zkh in, zkh uit... Tig echo's en onderzoeken gehad, helemaal binnenste-buiten gekeerd; alles was goed.

Tot dat ik via via hoorde dat de pil wel eens een oorzaak kon zijn.. (gebruikte die zelfde pil al jaren dus leek me vreemd, maar goed... Wou van die pijn af)
Dus huisarts gebelt, verhaal gedaan... Moeilijk moeilijk bij de huisarts, maar toch m'n zin gekregen.

Ongeveer een dikke week later; zo goed als pijn vrij. Een maand later helemaal pijn vrij.

Dus voor mij heeft het wisselen van de pil geholpen. Dat lag aan een bepaalde stof die er in zat, en mijn huidige pil heeft dat niet.

#Massagepraktijk & Neuromusculaire therapie Eenrum

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:38

En gewoon griep? In mijn omgeving mensen die dezelfde klachten hebben gehad.

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

terrabeertje
Berichten: 1090
Geregistreerd: 22-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-18 20:40

antje_vip schreef:
En gewoon griep? In mijn omgeving mensen die dezelfde klachten hebben gehad.

Zou kunnen, maar voel me nu opzich prima verder.. geen misselijkheid etc. Meer.

Ook is het echt 1 plek en niet heel mn buik.
Laatst bijgewerkt door terrabeertje op 30-09-18 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:40



terrabeertje
Berichten: 1090
Geregistreerd: 22-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-18 20:42

Renske_W schreef:
Bij een blinde darm ontsteking zit de pijn vaak rechtsonder in de buik.
Ik heb pijn in mijn linker onderbuik gehad wat veroorzaakt werdt door diverticulutis. Een ontsteking aan een uitstulpsel van de darm.
Dat was overigens gewoon uitzingen tot het over was, geen antibiotica en geen pijnstilling, behalve paracetamol.
En dat is ook echt heel pijnlijk.

Op de echo was geen verdikking bij mijn darmen etc te zien.. dus volgensmij betekent dat, dat dit is uitgesloten.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Nog steeds pijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 22:07

Hoe is het met je ontlasting?

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

terrabeertje
Berichten: 1090
Geregistreerd: 22-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-18 22:32

Polly schreef:
Hoe is het met je ontlasting?

zoals het altijd is, niks aan opgemerkt.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Nog steeds pijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 22:56

Acnes misschien een optie?

Wildgirl

Berichten: 11660
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Nog steeds pijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 23:09

Hoe is je cyclus? Gebruik je anticonceptie?

terrabeertje
Berichten: 1090
Geregistreerd: 22-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-18 23:22

Wildgirl schreef:
Hoe is je cyclus? Gebruik je anticonceptie?

ja ik gebruik de pil dus er valt weinig over mijn cyclus te zeggen. ik slik meestal de pil 2 tot 3 maanden door en heb dan een stopweek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 23:54

Heb je al aan endometriose gedacht? Komt in een heleboel vormen, en geeft inderdaad menstruatie-achtige klachten, die zich niet alleen in de baarmoeder af hoeven te spelen.

terrabeertje
Berichten: 1090
Geregistreerd: 22-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-18 09:41

Resistance schreef:
Heb je al aan endometriose gedacht? Komt in een heleboel vormen, en geeft inderdaad menstruatie-achtige klachten, die zich niet alleen in de baarmoeder af hoeven te spelen.

moet er dan niet iets van verdikking te zien zijn op echo's?

Matheno

Berichten: 7940
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Nog steeds pijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:15

Als het echt op 1 plek is dan kan het ook ACNES zijn.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:18

Ik had ook vergelijkbare klachten met diverticulitis. En volgens mij is dat, naargelang waar de ontsteking zit, niet altijd op de echo zichtbaar.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Nog steeds pijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:02

Ook ik moet nav je verhaal aan ACNES denken maar zie dat het al meerdere keren geopperd is. Krijgt steeds meer bekendheid zie ik wel.

Waar ik ook nog aan denk is een osteopaat. Als er iets uit verband is in je skelet dan kunnen allerlei banden etc onder druk komen met allerlei klachten tot gevolg. Misschien ook t overwegen waard om te laten checken?

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Berdien, IMAY1990, lisanne87, othelloster, Suliko en 116 bezoekers