[ENQ] Vragen over Breda

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Knudd

Berichten: 1561
Geregistreerd: 14-08-11

[ENQ] Vragen over Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-18 13:20

Hallo allemaal :)

Ik volg de opleiding Communication en Multimedia Design aan de Avans Hogeschool in Breda. Voor de module 2D design moet ik een beeld vormgeven van 30cm x 30cm over Breda. Vaak wordt een constatering gebruikt, zoals "Breda is een gezellige stad" en weergegeven met cliché beelden (Grote Kerk en bier). De opdracht vraagt echter om verder te kijken, grenzen op te zoeken en vragen te stellen. Nu heb ik jullie hulp nodig om wat meer over deze stad te weten te komen!

Een van de ideeën die ik heb omvat de verschillende wijken/buurten van Breda. De vraag die ik hierbij stel: "(Ver)deelt Breda?". Ik hoor vaak van mensen die (lang) in Breda wonen dat er verschillende plekken zijn waar je beter niet heen kan gaan. De slogan van de stad: "Breda brengt het samen" lijkt dan in contrast te staan met wat men over de stad zegt. Ik woon zelf pas enkele weken in Breda (op kamers) en heb dus geen kennis/ervaring van de verschillende wijken/buurten. Ik schakel dus graag de hulp in van mensen die in Breda wonen of hebben gewoond en hier meer kennis/ervaring mee hebben!

Belangrijk: voor iedereen die de enquête invult over de wijken/buurten van Breda, willen jullie misschien ook de enquête over de algemene indruk invullen?
De twee enquêtes horen namelijk bij elkaar, maar ik mag maar een maximum van 10 vragen stellen.


Enquête 1: Een korte enquête over een algemene indruk van Breda. Deze vragenlijst kan ook door iedereen ingevuld worden, je hoeft hier niet per se voor in de stad te wonen of hebben gewoond. De vragenlijst heeft vier open vragen en mag je beantwoorden zoals je dat wilt.
Klik hier voor de enquête met algemene vragen over Breda.
Enquête 2: Vul deze enquête alleen in als je in Breda woont of hebt gewoond. Deze enquête heeft tien vragen, bestaande uit (meer)keuze en open vragen. De vragen met een * zijn verplicht om te beantwoorden, maar lengte van het antwoord maakt niet uit.
Klik hier voor de enquête als je in Breda woont of hebt gewoond.

---

Mochten er vragen/opmerkingen zijn, laat het gerust horen in het topic of per PB! Deze enquêtes zijn puur voor een globale indruk en om informatie/inspiratie uit te halen voor mijn idee.

Alvast bedankt!
- Karin


marinke182

Berichten: 304
Geregistreerd: 03-05-12
Woonplaats: Breda

Re: [ENQ] Vragen over Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 14:11

Ik heb ze allebei voor je ingevuld. Succes!
Misschien ook eens op de fb pagina van Breda zetten?

~ Geloof niet alles wat je denkt

Knudd

Berichten: 1561
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [ENQ] Vragen over Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-18 18:41

Dankjewel! Is zeker wel een idee om het op facebook te zetten, mocht ik meer antwoorden nodig hebben! :)


Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 18:56

Mijn vriend woont in Breda, dus ik kom er regelmatig maar goed kennen is overdreven. Kan ik je dan alsnog helpen?

Edit
Ik zie de 2 aparte linkjes, excuus

Ik heb ‘m ingevuld!
Laatst bijgewerkt door Malbec op 29-09-18 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Wave after wave

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Re: [ENQ] Vragen over Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 19:04

Gedaan! Ik werk in Breda en rijd daarvoor veel in de regio

Kimmie25501

Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 19:07

Eerste ingevuld, tweede ook geprobeerd. Maar ik weet oprecht niet hoe alle wijken in Breda zijn qua leefbaarheid. Daarom met tweede gestopt. Veel succes nog mrt mensen vinden!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 19:24

Beide ingevuld voor je. Ik kan alleen maar 1 wijk invullen waar ik gewoond heb terwijl ik er véél gehad heb. Nu maar de wijk gekozen waar ik geboren ben.

http://www.equusstatera.nl
Balans in je lijf, balans in je hoofd, balans in je leven.

Kairos
Berichten: 2693
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 19:26

Nummer 1 ingevuld :)

~ The comeback is always stronger than the setback ~

Knudd

Berichten: 1561
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-18 19:28

@kimmie: geeft niks, het is voor mij vooral fijn als ik globaal van alle vragen wat antwoorden krijg. Bedankt voor het invullen!

@bromfiets: Waar je precies woont of hebt gewoond is minder van belang gelukkig, ik ben vooral benieuwd naar de verschillen in wijken/buurten. In principe kan je bij die vragen (over de goede/slechte) buurten ook je ervaring kwijt over het wonen :) Bedankt voor het invullen!

Ook aan alle andere mensen, bedankt! :D

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:06

In het lijstje met wijken ben je Hoge vucht vergeten! Deze wilde ik graag aankruisen als onvoldoende leefbaar :Y)

funnypony11
Berichten: 856
Geregistreerd: 02-10-15

Re: [ENQ] Vragen over Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:13

Woon al mijn hele leven in Breda, dus heb de tweede ingevuld voor je.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:34

vaaleriee schreef:
In het lijstje met wijken ben je Hoge vucht vergeten! Deze wilde ik graag aankruisen als onvoldoende leefbaar :Y)

Hoge vught bestaat uit de geeren / wisselaar en biesdonk toch?

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:37

Vleddertje1 schreef:
vaaleriee schreef:
In het lijstje met wijken ben je Hoge vucht vergeten! Deze wilde ik graag aankruisen als onvoldoende leefbaar :Y)

Hoge vught bestaat uit de geeren / wisselaar en biesdonk toch?

Aha, weer wat geleerd! Dat wist ik niet, dacht dat het een wijk op zich was.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:39

Ik heb ook beide ingevuld...mis wel wat verduidelijking van wat jij onder leefbaarheid stelt...in bv geeren zuid zou ik nooit meer willen wonen ( wel als student gewoond) ...maar is erg fijn qua voorzieningen.. ( winkels,mooie natuur dichtbij, afstand tov station enz..) dus is dan lastig invullen

Knudd

Berichten: 1561
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-18 20:04

@vaaleriee, Hoge Vucht is wel een clustering van buurten ja, die samen niet zo goed scoren := Maar omdat op leefbaarometer de buurten apart werden genoemd heb ik dat ook gedaan.

@Vleddertje1, Ik heb de definitie in een vraag gezet, letterlijk een quote van de website leefbaarometer :) "leefbaarheid is gedefinieerd als de mate waarin de leefomgeving aansluit bij de voorwaarden en behoeften die er door de mens aan worden gesteld." Het ligt dus aan jouw eigen voorwaarden en behoeften in welke mate jij de wijk leefbaar vind, dus bijvoorbeeld ook de redenen waarom je er niet meer zou willen wonen :j

Iedereen bedankt voor het invullen :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Danielleeee_, Googlebot en 21 bezoekers