tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
SophievdV
Berichten: 14747
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:07

Ja echt veranderen is heel erg moeilijk. En vaak wil dat in het begin dan wel, maar verval je toch weer in de oude valkuilen. Dat gebeurde bij ons ook, vooral bij hem. Hij wilde niet de moeite nemen om naar me toe te rijden enzo. Dan houdt het echt snel op hoor. Bye bye :P

Nu een jaar later voorzichtig aan het daten met een hele leuke man.

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 12:36

Afbeelding

Deze leek me even toepasselijk :')

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 13:18

Hier lijkt de rust ook teruggekeerd, vorige week donderdag is de anti-stalking brief bezorgd en ex heeft geen poging weer gedaan contact met mij op te nemen. Ik denk dat het bezorgen van de brief indruk gemaakt heeft!
Ik heb Ex vorig weekend ook gegoogled tot ik elk account van hem of zijn bedrijf wat ik kon vinden geblokkeerd had op Google+, Facebook, LinkedIn, Pinterest, Instagram enz.
Dus hopelijk is het nu echt klaar. Vanavond ga ik weer op date en ik heb er zin in. Nu ik de situatie met Ex-date eindelijk achter mij kan laten, merk ik ook dat ik mezelf meer vrij voel bij de man met wie ik nu date. Ik ben nog wel voorzichtig, maar het heeft ook geen haast.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 13:22

Daphara schreef:
Hier lijkt de rust ook teruggekeerd, vorige week donderdag is de anti-stalking brief bezorgd en ex heeft geen poging weer gedaan contact met mij op te nemen. Ik denk dat het bezorgen van de brief indruk gemaakt heeft!
Ik heb Ex vorig weekend ook gegoogled tot ik elk account van hem of zijn bedrijf wat ik kon vinden geblokkeerd had op Google+, Facebook, LinkedIn, Pinterest, Instagram enz.
Dus hopelijk is het nu echt klaar. Vanavond ga ik weer op date en ik heb er zin in. Nu ik de situatie met Ex-date eindelijk achter mij kan laten, merk ik ook dat ik mezelf meer vrij voel bij de man met wie ik nu date. Ik ben nog wel voorzichtig, maar het heeft ook geen haast.

Veel plezier! Fijn dat je je al wat beter/veiliger voelt +:)+

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 13:30

Daphara schreef:
Hier lijkt de rust ook teruggekeerd, vorige week donderdag is de anti-stalking brief bezorgd en ex heeft geen poging weer gedaan contact met mij op te nemen. Ik denk dat het bezorgen van de brief indruk gemaakt heeft!
Ik heb Ex vorig weekend ook gegoogled tot ik elk account van hem of zijn bedrijf wat ik kon vinden geblokkeerd had op Google+, Facebook, LinkedIn, Pinterest, Instagram enz.
Dus hopelijk is het nu echt klaar. Vanavond ga ik weer op date en ik heb er zin in. Nu ik de situatie met Ex-date eindelijk achter mij kan laten, merk ik ook dat ik mezelf meer vrij voel bij de man met wie ik nu date. Ik ben nog wel voorzichtig, maar het heeft ook geen haast.

Goede acties, hij zal nu wel gemerkt hebben dat hem dat nog wel eens slechte reclame voor zijn bedrijf kan geven en dat jij niet terugdeinst om stappen te ondernemen !! Top!!!

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Anoniem

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 13:33

Super om te horen Daphara!

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 16:55

Fijn hoor daphara!
Veel plezier vanavond!

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 13:31

Dat klinkt goed Daphara! Heel veel plezier!


Ex appte toestraks of hij nog even wat spullen langs kon brengen. Toen ik het berichtje had gekregen had ik meteen zoiets van "gadverdamme ik heb hier helemaal geen zin in"
Toch maar toegezegd, heb ik in ieder geval die spullen terug.
Het ging ongeveer zo: Ex belde aan, ik doe de deur open, we wisselen de spullen uit, ex laat even snel zijn tattoo zien, zegt dat hij gaat en is weg.
Geen hoi, doei of hoe gaat het. Hij was in een halve minuut weer weg :')
Hij leek echt een confrontatie te ontlopen, was zo bizar! Maar heb toch wel weer de bevestiging gehad dat ik echt beter af ben zonder hem, vraag me oprecht af hoe ik dat laatste jaar nog met hem uit heb gehouden :')

Wel twijfel ik nog of ik mijn vragen aan hem zal stellen, want het zit me toch nog wel dwars dat hij wel bij iemand anders over zijn twijfels kon praten en niet bij mij. 1 heel fiets jaar heeft hij dat voor me verzwegen en dat is me toch echt niet in de koude kleren gaan zitten.
Ik ben oprecht blij dat ik "van hem af ben" maar die vragen houden me nog wel steeds bezig. Wat zouden jullie doen?
Ik heb zelf eigenlijk niet meer de behoefte om hem face to face te zien, maar ik wil wel graag antwoord op mijn vragen omdat ik er nog steeds geen snars van begrijp

Lieszje
Berichten: 7179
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 14:39

Het is altijd maar de vraag of je dan toch antwoord krijgt..
Had jaren geleden bij een ex ook wat vragen nog.
Maar heb het uiteindelijk maar gelaten hoe het was, hoe verder je bent hoe minder je het nog uitgemaakt.
Tenminste dat was bij mij wel het geval..

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 14:44

Ik heb het ook gelaten.
Had een beetje hetzelfde, alleen ben ik de laatste confrontatie zelfs nog ontlopen (ik moest ergens heen voor studie).
En ik merk nu ook dat het me eigenlijk niks meer doet. Nu gaf mijn ex sowieso nooit echt antwoord op 'gevoelsvragen', dus het leek me ook vrij nutteloos.

En natuurlijk snap je er nu nog geen snars van. Erover praten met gemeenschappelijke vriend heeft mij trouwens ook goed geholpen. Die kent ons beide namelijk.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 14:48

Mhwa je zou het best kunnen vragen, of je een antwoord krijgt is een tweede maar niet geschoten is altijd mis.

Doet mij denken aan mijn eerste vriendje, een jaar (!) nadat ik het uit gemaakt had kreeg ik nog even de vraag "waarom?" (terwijl ik dacht dat ik dat destijds wel duidelijk had gemaakt). Dus ik de punten aangegeven waar ik tegenaan liep bij hem. Kreeg ik me toch een lading kritiek en "ja maar jij..." over me heen. Hallo, hier vroeg ik niet om. Rot op man. :')


Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 15:29

@Taartjee,
Ik zou het voor nu laten rusten, met mijn eerste ex (van een serieuze relatie) heb ik een paar jaar later nog een heel eerlijk gesprek kunnen voeren, dat was NOOIT gebeurt als ik in dat eerste jaar na de definitieve breakup dat had geprobeerd.


Oh en de 6e date die ik gisterenavond had, is aardig uitgelopen ;) .... zeg maar tot een soort van 7e date... (dus samen ontbijten) :o

Het was echt... tja... nou ja... gewoon... euh... GEWELDIG! :D

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 16:40

LoveBodin schreef:
En natuurlijk snap je er nu nog geen snars van. Erover praten met gemeenschappelijke vriend heeft mij trouwens ook goed geholpen. Die kent ons beide namelijk.


Ik haal dit stukje er eventjes tussenuit, de gemeenschappelijke vrienden die we hadden heb ik tot op heden niets meer van gehoord en dit zijn ook de mensen waar hij in het afgelopen jaar dus wel over zijn twijfels mee heeft gepraat waardoor ik me ben gaan afvragen of dit dan wel werkelijk vrienden waren.

Het laten rusten snap ik wel, aan de ene kant wil ik alles gewoon achter me laten. Ik snap zijn reden om het uit te maken wel, maar niet waarom hij zo lang heeft gewacht. Week voor hij het uit heeft gemaakt zijn we nog samen naar Disney geweest een lang weekend en dit hele weekend heeft voor mij nu gewoon een hele andere nasmaak gekregen. Ik had oprecht gewild dat hij het eerder had gezegd, dan was ik met iemand anders gegaan omdat zijn gedrag in Frankrijk ook een (groot) deel van mijn plezier heeft weggehaald.
Ik snap het waarom wel, maar niet de hoe.

Ben echt even een beetje van mijn stuk, niet vanwege gevoelens naar hem toe (die zijn allemaal gelukkig verdwenen) maar hoe hij vandaag tegen over me stond, vind het vrij bizar en het maakt me een soort van kwaad. Je hebt bijna 4 jaar lang met elkaar doorgebracht en heel veel mooie herinneringen met elkaar gemaakt en dan sta je zo tegenover elkaar. Hij wist niet hoe snel hij weer weg moest gaan.

Ik denk dat ik mijn gedachtes maar gewoon even op papier ga zetten, hoef ik er niets mee te doen maar ben ik het wel even kwijt.


Daphara, wat tof dat het zo leuk was! Het is je echt zo gegund!!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 17:03

Daphara leuk :D

Taartje tjsa herkenbaar. Hier soms zo met ex ook. Die wisselt erin. Kan blijven plakken soms met koffie als ie bv honden terugbrengt bij gv maar soms ook zoef weg met een grr humeur, ik heb geleerd er niets van aan te trekken persoonlijk. Maar het gewoon te zien als tjsa het is zo. :)

Gister liep planning hier ook iets anders. Nou ja eigenlijk hele weekend al. :') eerst zou ik weekend thuis in mijn uppie zijn voor eerst sinds lang. Gv zat weekend vol. Ook wel weer eens lekker. :j daarna gv ik kom vrijdag na werk wel langs proefrondje motor of ie weer goed loopt. Chinees opmaken dat in vriezer ligt. Idee was daarna naar huis omdat hij vroeg afspraak had. Tjsa werd wat later. Mmm is wel koud op de motor, zegt ie ik blijf wel pitten. Motor in garage hier film gekeken en honden gewandeld.

Vanmorgen redelijk vroeg de wekker zodat hij op tijd was. Maar hee ik heb morgen niks te doen toch gaan we nog keer samen op stap met motor. Ok leuk +:)+ o ja kom je dan vanvond al mijn kant op. :') mijn motorspullen liggen daar hihi. Is goed, fijner voor de honden. Kortom ik schuif zo langzaam naar andere kant van rivier met een omweg fikjes uitlaten. Geen idee hoelaat gv komt binnenwapperen bij hemzelf _O- tjsa :+

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 18:50

taartjee schreef:
LoveBodin schreef:
En natuurlijk snap je er nu nog geen snars van. Erover praten met gemeenschappelijke vriend heeft mij trouwens ook goed geholpen. Die kent ons beide namelijk.


Ik haal dit stukje er eventjes tussenuit, de gemeenschappelijke vrienden die we hadden heb ik tot op heden niets meer van gehoord en dit zijn ook de mensen waar hij in het afgelopen jaar dus wel over zijn twijfels mee heeft gepraat waardoor ik me ben gaan afvragen of dit dan wel werkelijk vrienden waren.

Het laten rusten snap ik wel, aan de ene kant wil ik alles gewoon achter me laten. Ik snap zijn reden om het uit te maken wel, maar niet waarom hij zo lang heeft gewacht. Week voor hij het uit heeft gemaakt zijn we nog samen naar Disney geweest een lang weekend en dit hele weekend heeft voor mij nu gewoon een hele andere nasmaak gekregen. Ik had oprecht gewild dat hij het eerder had gezegd, dan was ik met iemand anders gegaan omdat zijn gedrag in Frankrijk ook een (groot) deel van mijn plezier heeft weggehaald.
Ik snap het waarom wel, maar niet de hoe.

Ben echt even een beetje van mijn stuk, niet vanwege gevoelens naar hem toe (die zijn allemaal gelukkig verdwenen) maar hoe hij vandaag tegen over me stond, vind het vrij bizar en het maakt me een soort van kwaad. Je hebt bijna 4 jaar lang met elkaar doorgebracht en heel veel mooie herinneringen met elkaar gemaakt en dan sta je zo tegenover elkaar. Hij wist niet hoe snel hij weer weg moest gaan.

Ik denk dat ik mijn gedachtes maar gewoon even op papier ga zetten, hoef ik er niets mee te doen maar ben ik het wel even kwijt.


Daphara, wat tof dat het zo leuk was! Het is je echt zo gegund!!


Oh ja dan zou ik dat ook niet doen. Die vriend die ik had kende ik al voor ik mijn ex kende en we hadden ook echt samen een vriendschap, los van mijn ex. Dat is zo te horen wel wat anders.

Het allemaal opschrijven lijkt mij een goede! Desnoods in brief vorm aan hem (en dan niet opsturen).


En wat stom van die vakantie zeg! Of ja weekend weg... dat is wel echt waardeloos.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 19:06

Hij wist voor dat weekend al dat hij het uit wilde gaan maken, aan de ene kant begrijp ik wel dat hij het erna pas heeft gedaan maar aan de andere kant ook totaal niet. Het was het verjaardagscadeau van mij aan hem. Ik had 2/3 van de reis en verblijf betaald, hij 1/3. We hadden dan een hotel in een stad een uur bij parijs vandaan geboekt, de dag dat we naar disney zouden gaan vanuit daar kwam hij er achter dat hij zijn zonnebril bij het restaurant had laten liggen waar we die avond daarvoor hadden gegeten. Ding lag niet meer bij het restaurant, dus ik zeg dat we dan misschien even bij het politiebureau langs moesten gaan, wie weet was die daar wel naar toe gebracht en zo niet hadden we aangifte kunnen doen. Maar hij werd helemaal boos dat ik dat voorstelde en wilde vervolgens mij mijn zegje niet meer laten doen. Uiteraard pikte ik dat niet. Bij hem was het echt als het hem niet zinde dan was het "klaar, punt uit, bek houden."
Het hele weekend is een beetje dat niveau geweest, we waren daar eind juli, het was daar 35 graden de eerste dag en toen we in het park liepen werd ik al compleet gestoord van de hitte met hoofdpijn en misselijk erbij. Ik wilde daardoor niet in heel veel attracties wat hij heel stom vond. Dat liet hij ook merken door meteen heel boos te doen.
Dit zijn maar 2 voorbeelden van het weekend, hele weekend ging ongeveer zo. Er zaten ook wel leuke momenten tussen maar die werden echt steeds afgewisseld met dat hij het zat was of het niet leuk vond of boos werd. Dus het hele disney weekend is voor mij gewoon echt een beetje verpest en dat vind ik echt heel balen want het heeft me wel flink wat geld gekost als een arme student...

Brief ga ik vanavond eens proberen te schrijven, kijken hoe dat gaat

Lieszje
Berichten: 7179
Geregistreerd: 13-10-08

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 20:33

Vind het echt fijn om te lezen dat je nieuwe date zo goed bevalt Daphara :D
Niks meer van je ex gehoord hoop ik? :)

Heeft het afschrijven geholpen Taartjee?
En begrijp dat je van Disney baalt..
Heb zoiets met een ex meegemaakt en weet hoe rot het voelt..
Heb destijds ook van mijn laatste geld een hotel geboekt om de relatie nieuw leven in te blazen.
Dat weekend niks aan hem gemerkt en een week later maakte hij het uit.
Was ook echt boos toen :')

Ik had vandaag een nogal vreemde dag :+ (niks met mijn ex te maken verder).
Had een intake voor therapie en ben er weinig mee opgeschoten :+
De wachtlijst was lang en kreeg nu niet echt duidelijkheid wat voor behandeling ze konden aanbieden :+
Na overleg besloten om zelf maar een cursus mindfulness te gaan volgen :+
Denk dat ik daar al heel veel baat bij ga hebben.

Moet nog wel even kijken wanneer precies wat ik heb een huis gekocht vandaag :D

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 20:53

Hier is het vandaag precies 1 jaar geleden dat mijn ex het uitmaakte.
Vorig jaar super emotioneel, niet gek natuurlijk, en nu heb ik zoiets van Ach Ja het had niet zo moeten zijn, we passen gewoon niet bij elkaar.

Het geeft soms wel een beetje schrik met mijn nieuwe relatie, denk toch een beetje bindingsangst. Maar ik weet zeker dat dat goed gaat komen.
Ben echt heel gelukkig. :o
Op werk en in mijn omgeving merken ze het ook. :))

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:47

Hey guys,
Mag ik me hier melden? Ik zit (nog) niet in een break-up maar heb wel momenteel een ruzietje met mijn vriend en ik wil ook gewoon even mijn ei kwijt. Ik loop thuis de tranen al constant te bedwingen.
Wij hebben in november alweer 3 jaar een relatie. Zijn nog jong (ik 18 hij 19).

Ik was afgelopen zaterdag jarig en had een top weekend, tot die zondag ochtend. Toen hadden we weer eens een laten we zeggen ongezellige ochtend. (Wat zeg maar gerust een understatement is)
Mijn vriend heeft symptomen van autisme; hij word snel boos om enorm onbenullige dingen, hij kan slecht tegen de kleinste veranderingen, hij houd het liefst vast aan alles hoe het bij hem thuis is.
Maar vooral die woede uitbarstingen van hem zijn gewoon unacceptable.
Ik ben enorm vergevingsgezind en ik ben de laatste persoon die op ruzie uit is, maar nadat hij zondagochtend weer enorm kwaad werd om iets ontzettend kleins en stoms heb ik mijn spullen gepakt en ben ik naar huis gegaan.
We hebben nu amper contact, we hebben wel min of meer afgesproken om deze week nog te gaan praten. Maar dat moest vanuit mij komen. Hij is ook totaal geen prater en heeft echt moeite met zijn emoties te tonen.
Ik voel me nu sinds gisteren ochtend gewoon al ontzettend alleen. Ik weet dat het nog maar amper 2 dagen zijn dat ik niet met hem ben maar we zijn bijna dagelijks bij elkaar, hebben dezelfde vrienden en daarnaast mis ik gewoon echt een arm..
Maar goed, ik probeer daar nu even niet aan toe te geven en gewoon voet bij stuk te houden. Ik weet gewoon niet hoe dit verder moet. Zijn woede uitbarstingen pik ik gewoon niet meer, ik ben emotioneel uitgeput als ik bij hem ben wanneer hij last van die woede heeft, en daarnaast vind ik gewoon dat ik meer verdien dan een scheldpartij en de schuld. Want zelfreflectie heeft ie ook totaal niet, het ligt áltijd aan een ander.

Nu is het probleem voor de lange termijn dat hij zich niet wilt laten onderzoeken op eventuele autisme o.i.d, want hij gelooft zelf natuurlijk niet dat hij dat heeft. :\ In zijn jeugd heeft hij geen last van deze symptomen gehad, anders was mijn schoonmoeder toentertijd met hem langs een GGD gegaan zegt ze. Zij heeft ook echt last van zijn kuren. Hij kan echt niet normaal onredelijk zijn. Hij is absoluut niet verwend en hij is eerder arm als rijk opgevoed. Maar toch moet alles zijn zoals hij het thuis gewend is.. Hij moet een slaapkamer met een raam. Hij moet dekens die niet kraken. Hij wilt alleen bestek wat nog onberispelijk en glimmend eruit ziet. Hij moet per se zachte handdoeken hebben, enz. enz. Enorm vermoeiend dus.

Naast dat ben ik nu gewoon heel erg verdrietig, ik voel me eenzaam. Ik vind het verschrikkelijk dat mijn verjaardagsweekend een soort van verpest is en ik heb gewoon geen zin hier in. Ik wil dat alles gewoon normaal is en dat we door kunnen gaan. Maar helaas, het is niet zo gemakkelijk..

JM :#

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 13:12

Hey Shaggy, wat een ontzettend nare situatie.

Ik kan je één ding garanderen, hij gaat niet veranderen. Jij kunt hem nie veranderen en een eventuele diagnose gaat hem ook niet veranderen. Waarom? Omdat het leest alsof hij niet vind dat er iets mis is. Hij legt de ‘schuld’ bij jouen gebruikt jou als een voetenveeg oom zijn ongenoegen te kunnen uiten.

Ik snap dat je om hem geeft, anders blijf je niet 3 jaar bij elkaar. Ik snap dat het ontzettend pijn doet om nu uit elkaar te zijn, ik snap dat jij hem wilt helpen.

Maar jij moet nu echt voor jezelf gaan kiezen. Hij heeft het recht niet om jou zo te behandelen. Jij bent meer waard dan dat, jij bent liefde en geborgenheid waard. Je bent het waard om gelukkig te zijn met wie je bent als persoon en in je relatie.

Ik ga je niet zeggen wat je wel of niet moet doen met je relatie, maar ik ga je wel adviseren om even flink afstand te bewaren tot je in je hoofd wat rustiger bent en duidelijk voor jezelf weet hoe je verder wil. Focus je niet op hem, maar op jezelf, hem kun je niet veranderen, je kunt alleen veranderen hoe je zelf in de relatie staat.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 14:28

Daphara schreef:
Hier lijkt de rust ook teruggekeerd, vorige week donderdag is de anti-stalking brief bezorgd en ex heeft geen poging weer gedaan contact met mij op te nemen. Ik denk dat het bezorgen van de brief indruk gemaakt heeft!
Ik heb Ex vorig weekend ook gegoogled tot ik elk account van hem of zijn bedrijf wat ik kon vinden geblokkeerd had op Google+, Facebook, LinkedIn, Pinterest, Instagram enz.
Dus hopelijk is het nu echt klaar. Vanavond ga ik weer op date en ik heb er zin in. Nu ik de situatie met Ex-date eindelijk achter mij kan laten, merk ik ook dat ik mezelf meer vrij voel bij de man met wie ik nu date. Ik ben nog wel voorzichtig, maar het heeft ook geen haast.

Wat ontzettend fijn, erg prettig om dit bericht van je te lezen. :D

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:20

Ik ben echt ergens heel blij om maar ik twijfel ergens ook een beetje... wil het liever niet openbaar zetten maar wil het wel even kwijt, wie wilt mij pb’en? :D

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

Goof

Berichten: 28750
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:28

Shaggy09 schreef:
Hey guys,
Mag ik me hier melden? Ik zit (nog) niet in een break-up maar heb wel momenteel een ruzietje met mijn vriend en ik wil ook gewoon even mijn ei kwijt. Ik loop thuis de tranen al constant te bedwingen.
Wij hebben in november alweer 3 jaar een relatie. Zijn nog jong (ik 18 hij 19).

Ik was afgelopen zaterdag jarig en had een top weekend, tot die zondag ochtend. Toen hadden we weer eens een laten we zeggen ongezellige ochtend. (Wat zeg maar gerust een understatement is)
Mijn vriend heeft symptomen van autisme; hij word snel boos om enorm onbenullige dingen, hij kan slecht tegen de kleinste veranderingen, hij houd het liefst vast aan alles hoe het bij hem thuis is.
Maar vooral die woede uitbarstingen van hem zijn gewoon unacceptable.
Ik ben enorm vergevingsgezind en ik ben de laatste persoon die op ruzie uit is, maar nadat hij zondagochtend weer enorm kwaad werd om iets ontzettend kleins en stoms heb ik mijn spullen gepakt en ben ik naar huis gegaan.
We hebben nu amper contact, we hebben wel min of meer afgesproken om deze week nog te gaan praten. Maar dat moest vanuit mij komen. Hij is ook totaal geen prater en heeft echt moeite met zijn emoties te tonen.
Ik voel me nu sinds gisteren ochtend gewoon al ontzettend alleen. Ik weet dat het nog maar amper 2 dagen zijn dat ik niet met hem ben maar we zijn bijna dagelijks bij elkaar, hebben dezelfde vrienden en daarnaast mis ik gewoon echt een arm..
Maar goed, ik probeer daar nu even niet aan toe te geven en gewoon voet bij stuk te houden. Ik weet gewoon niet hoe dit verder moet. Zijn woede uitbarstingen pik ik gewoon niet meer, ik ben emotioneel uitgeput als ik bij hem ben wanneer hij last van die woede heeft, en daarnaast vind ik gewoon dat ik meer verdien dan een scheldpartij en de schuld. Want zelfreflectie heeft ie ook totaal niet, het ligt áltijd aan een ander.

Nu is het probleem voor de lange termijn dat hij zich niet wilt laten onderzoeken op eventuele autisme o.i.d, want hij gelooft zelf natuurlijk niet dat hij dat heeft. :\ In zijn jeugd heeft hij geen last van deze symptomen gehad, anders was mijn schoonmoeder toentertijd met hem langs een GGD gegaan zegt ze. Zij heeft ook echt last van zijn kuren. Hij kan echt niet normaal onredelijk zijn. Hij is absoluut niet verwend en hij is eerder arm als rijk opgevoed. Maar toch moet alles zijn zoals hij het thuis gewend is.. Hij moet een slaapkamer met een raam. Hij moet dekens die niet kraken. Hij wilt alleen bestek wat nog onberispelijk en glimmend eruit ziet. Hij moet per se zachte handdoeken hebben, enz. enz. Enorm vermoeiend dus.

Naast dat ben ik nu gewoon heel erg verdrietig, ik voel me eenzaam. Ik vind het verschrikkelijk dat mijn verjaardagsweekend een soort van verpest is en ik heb gewoon geen zin hier in. Ik wil dat alles gewoon normaal is en dat we door kunnen gaan. Maar helaas, het is niet zo gemakkelijk..


Hi. Ik reageer hier eigenlijk nooit maar las toevallig dit bericht.
Als jouw vriend inderdaad autisme heeft (waar het zo wel aan doet denken) moet je er niet vanuit gaan dat hij zijn problemen zo maar even oplost, in dat geval komt zijn gedrag (zijn boosheid en niet praten) voort uit onmacht. Kortom, geen onwil maar onmacht, hij kan het niet en weet niet hoe hij het moet oplossen. Als jij met hem verder wil zal hij coaching moeten accepteren maar zal jij je ook moeten realiseren dat ook jij (en de rest van zijn omgeving) je op bepaalde punten moet aanpassen.
Ik schrijf je dit omdat ik werk met jongeren en omdat ik zelf getrouwd ben met een autist.
Mocht je meer willen weten mag je pben!

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:33

SavannahNx schreef:
Ik ben echt ergens heel blij om maar ik twijfel ergens ook een beetje... wil het liever niet openbaar zetten maar wil het wel even kwijt, wie wilt mij pb’en? :D


Pb box staat hier altijd open.

[/list][/size]

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:47

Voorzien meiden thanks!

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, Facebook, Jolynne, YandexBot en 179 bezoekers