Mini miniatuurveulentjes bij Bella Luna Stables!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Luna2006

Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Mini miniatuurveulentjes bij Bella Luna Stables!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 11:38

Welkom in het Volgtopic van Bella Luna Stables
Wij verwachten niet 1, niet 2, maar 3 miniatuurveulentjes!

Nog heel even, en dan is het alweer zo ver! het veulenseizoen! Met 2 merries over 1/3de van hun dracht begint het hier toch al te kriebelen. De tijd die vliegt voorbij, enkel nog de koude donkere wintermaanden en de veulentjes dartelen alweer door de weide heen!


-----------------------------------------------------------------


Wij starten ons veulenseizoen met...

Delinda Off The Fairy Tale Ranch x DGF Eragon's Cirino
Due april 10th 2019

Afbeelding

Dit gaat een echt kleurenbommetje worden.
Muis heb ik 2 jaar geleden gekocht en ondertussen hebben wij heel veel bereikt samen. Als 7 jarige heb ik haar opnieuw mee genomen voor het showseizoen en dit heeft ze echt super gedaan! Zo is ze 2 maal Reserve kampioen geweest en heeft ze op de NMPRS keuring een 1A premie gekregen! hierdoor is zij dus een STER merrie.
Ze heeft reeds 2 nakomelingen gekregen, waarvan 1 is goedgekeurd als Dekhengst.
* Habib Van De Heesbeekhoeve, GGK dekhengst
* BLS Mystery Gift

Cirino is een 2de premie goedgekeurde Cremello tovero (LWO+) hengst. Hij stamt af van de kampioens hengst EBF Prince Eragon. Zijn grootvader is de bekende Samis VIP Mr John! Deze hengst heeft geen introductie meer nodig. Vader van supreme, grand en reserve grand champions.
Kortom een zeer bewezen lijn waar Cirino van afstamt!

De kleurkansen voor deze combinatie zijn:
Afbeelding

Zij is tegelijk uitgerekend met...

Wonder Girl Off The Fairy Tale Ranch x Empire Off The Fairy Tale Ranch
Due april 10th 2019

Afbeelding

Naar deze combinatie kijk ik enorm uit! Dit wordt een echte topper!
Het kopen van wonder was voor mij een enorme kans. Dit is zo'n bewezen merrie! Al haar nakomelingen die op keuring zijn verschenen hebben allen een 1ste premie gehaald. 3 van de 6 zijn dan ook nog eens kampioen of reserve kampioen geworden!
Zelf heeft Wonder ook prachtige resultaten gehaald, 2 maal 1ste premie wat haar STER merrie maakt. Dankzij haar nakomeling is zij ook nog eens PREFERENT!

Hier een klein overzicht van haar succesvolle nakomelingen!
* Cayenne Of The Fairy Tale Ranch - 1ste premie merrie
* Destiny Of The Fairy Tale Ranch - Kampioen jaarling kleine maat
* Glamour Girl Of The Fairy Tale Ranch - 1ste premie merrie
* High Five Of The fairy Tale Ranch - Goedgekeurde dekhengst BAPS
​* Kadanza Of The Fairy Tale Ranch - Reserve Kampioen merrieveulens kleine maat
* Lucky Girl Of The Fairy Tale Ranch - Kampioen merrieveulens kleine maat

Empire Is ook een enorm bewezen hengst. Hijzelf is Superster (minimaal 3x 1ste premie) en heeft bijna zijn nakomelingen bijeen voor het Preferentschap!
Zijn vader is de welgekende Sebastopol's Patser, welke Superster Preferent is. Empire's grootvader is misschien wel de bekendste NMPRS hengst uit de geschiedenis, Sebastopol's Mon Cherie!

De kleurkansen voor deze combinatie zijn:
Afbeelding

And last but not least

May Linn MB x Silver Plates Baccarra Sampson
Due may 26th 2019

Afbeelding

Hier gaat een klein arabiertje uit komen!
Maylinn is mijn 3 jaarse merrie welke ik van veulen af aan heb. Ze heeft een prachtig arabisch hoofdje waar ik elke keer opnieuw verliefd op wordt. Zelf heeft ze als veulen een 1ste premie behaald, en als enter en twenter een 2de premie.
Dit jaar had ze ons verrast met een heel klein merrieveulentje. 1 stiekeme Date was genoeg voor haar om drachtig te worden. Toch hebben wij beslist haar opnieuw te dekken dit jaar. Ze doet het super als moeder!

Maylinn's nakomelingen:
* BLS Mazikeen Handles It

Ook in deze combinatie hebben we gekozen voor een bewezen tophengst! Superster, Preferent, ABOP AA. Met een prachtig arabisch hoofd, super lange zwanenhals en een beweging waar je mond van open valt. He has it all!
Sampson is als enige NMPRS hengst bekroond met een ABOP AA certificaat met maar liefst 96punten!
Deze succesvolle hengst is in 2007 naar Nederland gehaald door de Moonlight Farm, welke de grootste successen heeft behaald met hem.

De kleurkansen voor deze combinatie zijn:
Afbeelding

Ik vind het heel fijn dat jullie volgen!
Doe gerust een gokje, Vergeet datum, kleur en geslacht niet te vermelden, en de combinatie natuurlijk ook niet :D

Annefleur200

Berichten: 1663
Geregistreerd: 20-09-12

Re: Mini miniatuurveulentjes bij Bella Luna Stables!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 11:51

Ik ga volgen :D prachtige paardjes allemaal <3

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 11:57

Heel erg leuk. Ik volg mee.
Kleine correctie, wonder moet zelf wel eerst nog 1x een 1e premie halen voordat ze uberhaupt preferent kan worden. Tenzij ze ook in bezit is van 2e premies als vowassen merrie. Maar dan zijn het aantal nakomelingen ook meer, om preferent te worden. ;)

Luna2006

Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 12:12

Leuk dat je volgt Annefleur!

stal_HD schreef:
Heel erg leuk. Ik volg mee.
Kleine correctie, wonder moet zelf wel eerst nog 1x een 1e premie halen voordat ze uberhaupt preferent kan worden. Tenzij ze ook in bezit is van 2e premies als vowassen merrie. Maar dan zijn het aantal nakomelingen ook meer, om preferent te worden. ;)


Ze heeft voldoende premies voor Preferent te worden. Heeft idd er ergens nog een 2de premie tussen. Nakomelingen is niet zo'n probleem bij haar. 5 op het NMPRS verschenen, allemaal een 1ste premie en 3 stamboek opgenomen. Denk niet dat ze een 1ste premie baps hengst gaan meetellen. Anders 6 1ste premies en 4 stamboek opgenomen :+

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: Mini miniatuurveulentjes bij Bella Luna Stables!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 14:43

Ik volg mee :D volgend jaar zelf geen veulentje en zo kan ik toch mee genieten bij jou :')
Mooie combinaties en ben echt heel benieuwd!

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Mini miniatuurveulentjes bij Bella Luna Stables!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 14:54

Ik volg mee! Helemaal gek op mini's en dit zijn toch echt wel prachtige combi's. Ben echt heel benieuwd naar de kleintjes! :)

laurabe
Berichten: 723
Geregistreerd: 28-01-11

Re: Mini miniatuurveulentjes bij Bella Luna Stables!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 15:18

Mooie combinaties!

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 15:36

Volgt mee! Ik heb (als het goed is, de namen zijn altijd zo lang dat ik vaak even extra in het boekje moet spieken :') ) thuis een nakomeling staan van Silver Plates Baccarra Sampson. Ontzettend lief diertje en heel mensgericht, maar een ontzettende ondeugd . Dat maakt hem dan wel weer leuk. Ben suuuperbenieuwd wat hieruit gaat komen!!

We hebben thuis nog een mini staan zonder stamboekpapieren, die willen we in de toekomst, nadat we haar ouders hebben kunnen achterhalen, laten dekken door dezelfde hengst.

Onze nakomeling van Sampson
Afbeelding

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Mini miniatuurveulentjes bij Bella Luna Stables!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 21:00

Ik ga zeker volgen <3

Luna2006

Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-18 11:15

Wat leuk dat jullie allemaal volgen! Proberen elk jaar toch goede combinaties te maken. Fijn te horen dat jullie het ook mooie combinaties vinden :D

@YentlShots: Sampson kinderen zijn echt geweldig! Zijn allemaal super lief maar inderdaad ook dat heerlijk ondeugend kantje. Hebben 2 jaar geleden ook een Sampson kind gehad. Deze was toen erg mooi gelukt.
Afbeelding

sharon2013

Berichten: 806
Geregistreerd: 19-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:33

Ja ik ga ook volgen!! Enorm benieuwd naar wat voor moois eruit gaat komen :D

Luna2006

Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-18 13:33

leuk dat je volgt!

Muis en Wonder zitten bijna aan de 130 dagen.
Bij Muis zie je nog helemaal niets, maar die blijft zelfs hoogdrachtig slank
Afbeelding

Wonder krijgt wel een klein buikje, al vind ik haar na 10 veulens nog heel mooi strak.
Afbeelding

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 13:07

leuk , ik ga je ook volgen , heb zelf volgend jaar geen veulens , maar dan geniet ik wel van de jouwe mee :) , ach en die sampson's kinderen, je kent mijn fantastische camille , heerlijk dier <3

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 13:21

jolandje schreef:
leuk , ik ga je ook volgen , heb zelf volgend jaar geen veulens , maar dan geniet ik wel van de jouwe mee :) , ach en die sampson's kinderen, je kent mijn fantastische camille , heerlijk dier <3

Heb even op je profiel gespiekt voor Camille, maar wat heerlijk dat die Sampson kinderen allemaal hetzelfde lieve koppie hebben <3 Heb er zelf ook een, ben echt verliefd. En echt een hele unieke prachtige kleur heeft ze!

xelodi

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-06-18
Woonplaats: Gelderland

Re: Mini miniatuurveulentjes bij Bella Luna Stables!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 14:15

ik volg graag mee :o

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:59

YentlShots schreef:
jolandje schreef:
leuk , ik ga je ook volgen , heb zelf volgend jaar geen veulens , maar dan geniet ik wel van de jouwe mee :) , ach en die sampson's kinderen, je kent mijn fantastische camille , heerlijk dier <3

Heb even op je profiel gespiekt voor Camille, maar wat heerlijk dat die Sampson kinderen allemaal hetzelfde lieve koppie hebben <3 Heb er zelf ook een, ben echt verliefd. En echt een hele unieke prachtige kleur heeft ze!

dank je wel <3

Luna2006

Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-18 16:09

Leuk dat je volgt jolanda!

Sampson kinderen zijn voor mij de meest zalige karakters onder de mini's. Daarom dat ik opnieuw voor deze hengst heb gekozen. Had ook direct mensen die een bericht wouden als het geboren was, in de hoop dat er voor hun het juiste geslacht uit komt :+

Leuk dat je volgt Xelodi!

Muis en Wonder zijn de 140 dagen voorbij, bijna op de helft van de veilige zone.
Gisteren hebben we een hele leuke shoot gedaan met het veulen van Maylinn dit jaar. Hoop snel wat foto's hier te posten, ze zijn werkelijk prachtig <3

Luna2006

Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-18 09:20

Stiekem gaat t toch best snel hoor :)

Wonder zit al bijna op de 160 dagen. Dat is ongeveer de helft :D Afbeelding


Idem dito voor muis
Afbeelding


Maylinn die is nu 110 dagen voorbij. Dat begint eindelijk ook te tellen.
Afbeelding

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 13:42

Ze zien er nog behoorlijk strak uit. Als ik naar de laatste foto van Muis kijk zou je niet zeggen dat ze drachtig is.

Luna2006

Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-18 18:54

Muis is inderdaad een strak modelletje. Maar zelfs hoogdrachtig blijft ze erg bescheiden. Dit is 1 week voor de bevalling. En in de breedte is het nog minder
Afbeelding


Maylinns dochter van dit jaar is op de foto gezet geweest. Ze is van februari en 65cm
Afbeelding

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 23:13

Sommige paardjes blijven zo mooi slank. Terwijl andere al vroeg in de dracht tonnetje rond zijn...

Wat is ze super schattig. Mooie foto ook.

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Mini miniatuurveulentjes bij Bella Luna Stables!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 10:27

Oh ik ga je volgen! Wat een dotje is maylinns veulen!! En zo klein!!

Nathalie84

Berichten: 4553
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Grathem, midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:38

Ik volg <3

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:47

Prachtige paardjes heb je. Ik volg! :D
Moet wel lachen om deze foto. Lekker warm, zo'n beren-onesie :+

Luna2006 schreef:
Muis is inderdaad een strak modelletje. Maar zelfs hoogdrachtig blijft ze erg bescheiden. Dit is 1 week voor de bevalling. En in de breedte is het nog minder
[ [url=m/A6gvJj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Mini miniatuurveulentjes bij Bella Luna Stables!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 09:37

Ik volg ook!