Ervaringen Bookchoise.com

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Ervaringen Bookchoise.com

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-18 11:40

Hallo allemaal,

Ik heb geen idee of dit topic goed geplaatst staat.

Ik ben opzoek naar mensen die ervaring hebben met een boekenabonnement via Bookchoise.com.
Hoe gebruiksvriendelijk is het? En is het mogelijk om zowel op je iPad als e-reader te lezen?
Is het gemakkelijk om de boeken te downloaden op je computer zodat je ze op een later moment nog is opnieuw kunt lezen?

Ik hoor graag reacties! Alvast bedankt! :)

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ervaringen Bookchoise.com

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 11:41

Is bookspot.nl geen alternatief?

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 11:45

Ik ben daar lid van.

Ik download ze op mijn laptop.
En daarna op mijn (android) telefoon en e-reader.

Eenmaal opgeslagen waar jij wilt blijven ze uiteraard staan.
Dat gaat heel simpel.

Het downloaden kun je geloof ik 2 maanden dan gaan ze er online af.
Maar ik download direct bij een nieuwe maand.

Bevalt mij verder goed.
Zo lees ik ook eens boeken die anders minder snel zou kiezen en dan er toch achter komen dat het best een leuk boek was.

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 11:48

Ik heb een bookchoice abonnement tot einde van volgende maand.
Ik vind het heel makkelijk werken en doordat ik boeken kreeg ipv zelf uitkiezen, las ik ook weer eens wat nieuws.

Ik download de boeken op mn MacBook vanaf de website en kan ze dan zo makkelijk op mijn ereader zetten (en als ik wil op mn iPad). Ik geloof dat je wel kan lezen op iPad en ereader, maar bij mij liep de synchronisatie niet zo soepel (kan ook aan mij liggen).

De boeken blijven gewoon op mn MacBook staan, dus kan ze zo opnieuw lezen als ik zou willen.

Als je meer vragen hebt, moet je het maar zeggen!

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-18 11:59

bigone schreef:
Is bookspot.nl geen alternatief?

Hebben ze hier ook een soort van abonnement of moet je hier losse boeken aanschaffen?

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-18 12:25

Iselda schreef:
Ik heb een bookchoice abonnement tot einde van volgende maand.
Ik vind het heel makkelijk werken en doordat ik boeken kreeg ipv zelf uitkiezen, las ik ook weer eens wat nieuws.

Ik download de boeken op mn MacBook vanaf de website en kan ze dan zo makkelijk op mijn ereader zetten (en als ik wil op mn iPad). Ik geloof dat je wel kan lezen op iPad en ereader, maar bij mij liep de synchronisatie niet zo soepel (kan ook aan mij liggen).

De boeken blijven gewoon op mn MacBook staan, dus kan ze zo opnieuw lezen als ik zou willen.

Als je meer vragen hebt, moet je het maar zeggen!


Was het gemakkelijk om het abonnement op te zeggen?

Lipstick

Berichten: 708
Geregistreerd: 02-06-09

Re: Ervaringen Bookchoise.com

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 13:17

Ik heb mijn abonnement nu voor de 2e keer opgezegd, geen problemen mee gehad.
Makkelijk te downloaden boeken, maar ik vond de keuze niet altijd wat.
Ik heb nu zelf een kobo plus abonnement bij bol.com
Wat duurder, maar veel keuze!

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 13:35

Yesterday schreef:
bigone schreef:
Is bookspot.nl geen alternatief?

Hebben ze hier ook een soort van abonnement of moet je hier losse boeken aanschaffen?

Volgens mij kopen maar zie dat er al goede reacties zijn. Ook bibliotheken kun je vaak e books huren .

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 13:48

Yesterday schreef:
Iselda schreef:
Ik heb een bookchoice abonnement tot einde van volgende maand.
Ik vind het heel makkelijk werken en doordat ik boeken kreeg ipv zelf uitkiezen, las ik ook weer eens wat nieuws.

Ik download de boeken op mn MacBook vanaf de website en kan ze dan zo makkelijk op mijn ereader zetten (en als ik wil op mn iPad). Ik geloof dat je wel kan lezen op iPad en ereader, maar bij mij liep de synchronisatie niet zo soepel (kan ook aan mij liggen).

De boeken blijven gewoon op mn MacBook staan, dus kan ze zo opnieuw lezen als ik zou willen.

Als je meer vragen hebt, moet je het maar zeggen!


Was het gemakkelijk om het abonnement op te zeggen?


Ja, heel gemakkelijk!

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-18 14:24

Lipstick schreef:
Ik heb mijn abonnement nu voor de 2e keer opgezegd, geen problemen mee gehad.
Makkelijk te downloaden boeken, maar ik vond de keuze niet altijd wat.
Ik heb nu zelf een kobo plus abonnement bij bol.com
Wat duurder, maar veel keuze!


Hier heb ik inderdaad ook al is naar gekeken maar ze zijn inderdaad een heel stuk duurder. Ik heb in mijn mail een aanbieding gekregen voor 2 euro per maand. Dus op jaarbasis 24 euro voor 96 boeken. Dat vind ik heel goedkoop maar vaak als het te mooi lijkt om waar te zijn is het dat ook, vandaar mijn topic. :')

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 14:58

Yesterday schreef:
Lipstick schreef:
Ik heb mijn abonnement nu voor de 2e keer opgezegd, geen problemen mee gehad.
Makkelijk te downloaden boeken, maar ik vond de keuze niet altijd wat.
Ik heb nu zelf een kobo plus abonnement bij bol.com
Wat duurder, maar veel keuze!


Hier heb ik inderdaad ook al is naar gekeken maar ze zijn inderdaad een heel stuk duurder. Ik heb in mijn mail een aanbieding gekregen voor 2 euro per maand. Dus op jaarbasis 24 euro voor 96 boeken. Dat vind ik heel goedkoop maar vaak als het te mooi lijkt om waar te zijn is het dat ook, vandaar mijn topic. :')


Nee hoor je krijgt ze gewoon. Vaak alleen niet de allernieuwste en beste titels.

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 14:59

Yesterday schreef:
Lipstick schreef:
Ik heb mijn abonnement nu voor de 2e keer opgezegd, geen problemen mee gehad.
Makkelijk te downloaden boeken, maar ik vond de keuze niet altijd wat.
Ik heb nu zelf een kobo plus abonnement bij bol.com
Wat duurder, maar veel keuze!


Hier heb ik inderdaad ook al is naar gekeken maar ze zijn inderdaad een heel stuk duurder. Ik heb in mijn mail een aanbieding gekregen voor 2 euro per maand. Dus op jaarbasis 24 euro voor 96 boeken. Dat vind ik heel goedkoop maar vaak als het te mooi lijkt om waar te zijn is het dat ook, vandaar mijn topic. :')


Ik heb dat abonnement ook via een actie gedaan, €3 per maand ofzo. Sommige boeken vind ik niks, maar er staan er ook nog een hoop op mijn leeslijstje. Heb nu alleen even zoveel boeken, dat ik daarom t abonnement nu maar stop. Heb niet altijd even veel tijd om te lezen, dus moet er nog flink wat. Het fijne aan bookchoice is dat de boeken echt van jou zijn. Bij kobo plus ofzo is dat niet, Heb dat abonnement 2 maanden gehad in de zomer omdat ik nog een aantal boeken wilde lezen.

Lipstick

Berichten: 708
Geregistreerd: 02-06-09

Re: Ervaringen Bookchoise.com

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:10

Klopt dat is inderdaad een voordeel van bookchoice.
Mocht ik weer een mooie aanbieding voor een jaar krijgen dan zou ik het misschien wel weer doen voor de 3e keer.
Via eurosparen kan je ook voor weinig een 3mnd (volgens mij) abonnement nemen. Die codes zitten bv. op zuivelpakken.

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Ervaringen Bookchoise.com

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:26

ik heb het abonnement ook een jaar gehad, ik heb prepaid gedaan op voorhand en het liep na een jaar vanzelf af.
het is inderdaad niet duur, echter kreeg ik in het begin 10 boeken per maand, en halverwege hebben ze het omgegooid naar 8 boeken en die boeken ook in luistervorm, voor dezelfde prijs. Daar was ik niet helemaal opgezet mee, maargoed.

Ik heb er enkele leuke boeken uitgehaald, maar het gros van de boeken heb ik niet gelezen ivm geen interesse in die onderwerpen.

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Re: Ervaringen Bookchoise.com

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-18 17:55

Ik heb het abonnement zojuist genomen gezien jullie positieve reacties! Baal ervan dat ik het niet in augustus genomen heb al, want zag daar ook al wat super leuke boeken bij staan :P