Vakantie Indonesie, Madagaskar, India, wie wat waar hoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Anoniem

Vakantie Indonesie, Madagaskar, India, wie wat waar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 13:17

Volgend jaar gaan we een grote reis maken. Eerst wist ik echt niet waar we nou heen moesten, omdat we een groot budget hebben kan in principe alles.
Waar we beiden heel graag heen willen zijn:
- Amerika
- Indonesië
- Madagaskar
- Hawaii
- Japan
- Noordpool
- India

Ik had eerst Japan in dit topic gezet, maar aangezien het weer heel ongunstig is, gaan we dat in 2019 niet doen. Vandaar even een aanpassing.
Stiekem heeft Papoea-Nieuw guinea een voorkeur voor mij, aangezien we een groot budget hebben, zou ik dat wel heel vet vinden <3

Wat we willen doen op vakantie

- Grote stad bezoeken (dat kan dan niet in Png)
- cultuur snuiven / feest meemaken
- chillen op het strand
- natuur, wandelen, bergen etc.

Maar wat nog meer? We hebben een ruim budget van ong €8000.- te besteden.

We willen in 2019 in de zomervakantie gaan omdat ik naar school ga, is dat voor deze landen een goede reisperiode?


moonsparkle
Berichten: 21704
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 14:10

Is het 8000 totaal? Ik las dat je 3 weken wou maar hawaii en madagascar zijn denk ik wel wat duurder, ligt er natuurlijk ook aan wat je wilt zelf koken, hostel etc of uit eten en hotels en excursies. Voor hawaii waren wij volgens mij zo'n 6800 kwijt voor hotels, vluchten en autohuur, excl. Eten en excursies.

Ik heb ook veel bestemmingen waar ik tussen twijfel, maar wij moeten er wel wat jaren voor sparen wat het kiezen ook weer extra lastig maakt.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 28-09-18 14:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 14:14

moonsparkle schreef:
Is het 8000 totaal? Ik las dat je 3 weken wou maar hawaii en madagascar zijn denk ik wel wat duurder, ligt er natuurlijk ook aan wat je wilt zelf koken, hostel etc of uit eten en hotels en excursies.

Ja om en nabij, maar dus ong 4000 pp. Hawaii is denk ik gewoon ook qua reisafstand niet te doen, dat zou ik dan eerder combineren als we een rondreis gaan doen in Amerika ofzo. En ik ben bang dat ik Hawaii te toeristisch ga vinden :=

We kunnen het dus zo duur maken als we zelf willen. Het liefst doe ik zoveel mogleijk zelf, maar naar landen als Madagaskar of Polynesie zou ik wel hulp inroepen van een reiorganisatie.

moonsparkle
Berichten: 21704
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 14:16

Alleen Oahu was erg toeristisch, de andere eilanden vond ik in vergelijking met veel Europese bestemmingen in de zomer eigenlijk helemaal niet zo toeristisch.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 14:19

Canada en dan met een camper rondreizen, vliegen op Vancouver en dan van daar uit rondreizen, is er fantastisch.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 14:22

moonsparkle schreef:
Alleen Oahu was erg toeristisch, de andere eilanden vond ik in vergelijking met veel Europese bestemmingen in de zomer eigenlijk helemaal niet zo toeristisch.

Oh dat valt dus wel mee. Nja ik denk dat we volgend jaar eerder voor andere landen zullen gaan, maar vraag is dus nog waar heen :P

Bigone, als we die kant op gaan, wordt het rondreizen in Canada en USA. Mijn man wil dat dolgraag, mijn hart ligt meer aan de andere kant van de wereld :P
Edit en dat gaan we zeker nog een keer doen, maar dan in het stormchaseseizoen dus in april/mei :P

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Vakantie Indonesie, Madagaskar, India, wie wat waar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 14:26

Haha, moet nog wennen aan mijn man :D maar ik snap het. Amerika trekt mij totaal niet alhoewel vrienden eens de Route 66 reden in een cabrio, fantastische video gezien. Je kunt van Canada afzakken naar beneden maar ik snap dat jij liever richting Azie gaat.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 14:33

Amerika lijkt me heel gaaf.

Gezien je budget zal ik je eerder aanraden om richting Azië te gaan. Bijvoorbeeld Sri-Lanka, Filipijnen, enz.

edit: Indonesië natuurlijk <3 Lieve mensen, mooie plaatsen en heerlijk eten... :9

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Vakantie Indonesie, Madagaskar, India, wie wat waar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 14:38

Naar de machu picchu? Het heeft cultuur, natuur veel wandelen/klimmen :)

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 14:41

bigone schreef:
Haha, moet nog wennen aan mijn man :D maar ik snap het. Amerika trekt mij totaal niet alhoewel vrienden eens de Route 66 reden in een cabrio, fantastische video gezien. Je kunt van Canada afzakken naar beneden maar ik snap dat jij liever richting Azie gaat.


Troost je, ik ook :') _O-

Nou ik vond Wie is de mol een aantal jaar terug erg gaaf in Oregon, en mij lijkt het 'cowboygebied' heel vet. Lijkt me schitterend om een paar dagen te paard een kudde te verplaatsen ofzo. Mja, ik wil ook nog steeds heeeel graag stormchasen in de VS dus dat staat wel redelijk bovenaan mijn lijstje :D :P

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:02

Ik ben in Indonesië geweest, maar slechts beperkt tot het eilandje Bali. Het heeft me wel uitgenodigd om de andere eilanden ook een keer op te zoeken. We hebben wel het hele eiland een beetje gehad. Helaas maar 13 dagen.

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

-Namiro-

Berichten: 1922
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:28

Afgelopen vakantie in Noord-India geweest en dat past niet in jouw lijstje van feesten en strand ed.
Dan zou je meer naar het zuiden moeten maar daar ben ik zelf niet geweest.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:32

Hoe lang ga je weg? Met jouw budget kan ik zéker 1.5 maand relax met 2 bijna overal ter wereld reizen... Dus dan zou ik voor Madagaskar gaan.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Anoniem

Re: Vakantie Indonesie, Madagaskar, India, wie wat waar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:37

Oh dat is even weg gevallen zie ik Poes, maar 3 weken ong.

Namiro, met feesten bedoel ik overigens culturele feesten enzo, dus niet perse stappen ofzo.

Firelover96
Berichten: 130
Geregistreerd: 13-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:53

Zelf ben ik een jaar geleden voor mijn stage 3 maanden op Ambon, Indonesië doorgebracht.

De Molukken zijn naar mening echt aan te raden!

Totaal niet toeristisch, prachtige stranden, lieve mensen en zeer mooie snorkel/duik mogelijkheden.
Ben er helaas niet zelf geweest, maar de Banda eilanden schijnen wel een beetje de topper te zijn, en op Seram schijnt een groot natuurpark te zitten met gigantische vlinders.

Verwacht geen luxe, maar wel een prachtig land en geweldig eten (ik heb praktisch geleefd voor de Pisang Goreng en Nasi Goreng)

Als je een grote stad wilt, kan je natuurlijk Jakarta pakken, chaos ten top in een mega stad. Maar denk dan ook aan steden als Bandung, Soerabaja of Jogjakarta.

Trotse bijrijder van Supertink Judith

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:54

Westkust USA en dan Hawaii? Wij zijn op Maui geweest en was helemaal niet extreem toeristisch, viel me juist heel erg mee. Kun je wat steden pakken zoals San Francisco, Las Vegas, veel parken. Ik zou de tickets dan wel boeken in de USA, dat scheelt wel echt. Dit kun je zo duur maken als jezelf wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:57

Firelover96 schreef:
Zelf ben ik een jaar geleden voor mijn stage 3 maanden op Ambon, Indonesië doorgebracht.

De Molukken zijn naar mening echt aan te raden!

Totaal niet toeristisch, prachtige stranden, lieve mensen en zeer mooie snorkel/duik mogelijkheden.
Ben er helaas niet zelf geweest, maar de Banda eilanden schijnen wel een beetje de topper te zijn, en op Seram schijnt een groot natuurpark te zitten met gigantische vlinders.

Verwacht geen luxe, maar wel een prachtig land en geweldig eten (ik heb praktisch geleefd voor de Pisang Goreng en Nasi Goreng)

Als je een grote stad wilt, kan je natuurlijk Jakarta pakken, chaos ten top in een mega stad. Maar denk dan ook aan steden als Bandung, Soerabaja of Jogjakarta.

Thanks, hoeft ook helemaal geen luxe te zijn, als je er maar normaal naar de wc kunt en een beetje fatsoenlijk kunt eten. Dan zijn wij al blij :P Ik zit idd wel in die omgeving te kijken.

Sakura, USA willen we nog wel doen, maar dan in april/mei ivm het stormchaseseizoen die we dan willen meepakken. Maar wellicht kunnen we dat ook opsplitsen... :)*

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Vakantie Indonesie, Madagaskar, India, wie wat waar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 16:00

VS is top, maar euhm vietnam is wel de allerleukste plaats waar ik ooit geweest bent.. soo, als je daar meer over wilt horen, deel ik graag mijn ervaring.

S <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 16:05

Deni11 schreef:
VS is top, maar euhm vietnam is wel de allerleukste plaats waar ik ooit geweest bent.. soo, als je daar meer over wilt horen, deel ik graag mijn ervaring.

Ja kom maar door, ik vind Vietnam ergens heel bijzonder, omdat ik momenteel de 8 uur durende docu over de oorlog aan het kijken ben.

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Vakantie Indonesie, Madagaskar, India, wie wat waar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 16:28

Indonesië is zó fantastisch! Wat een land. Grote delen erg vriendelijke mensen (vooral Bali en de hindoe gebieden), veel te zien en te bezoeken, lekker eten en heel veel verschillende natuur. Ik heb op Bali, Java, Lombok en Gili Trawangan gezeten tijdens een rondreis van een maand ongeveer (helaas op Gili wel de heftige aardbeving van deze zomer meegemaakt, dat is absoluut géén aanrader en was doodeng ;( )
Mocht je willen kan ik ons reisschema wel doorsturen, we zaten pp ruim onder je budget dus dan kan je er vast wat mee!

But now I know you can't change the past, way too young to know the reason why

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Vakantie Indonesie, Madagaskar, India, wie wat waar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 16:32

wij zijn van het zomer naar Thailand geweest, was echt fantastisch, prachtig en zo zoveel te doen en mee te maken en alles makkelijk zelf te regelen, cultuur, natuur, stadsleven alles fantastisch

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 08:22

Ik zou vanwege je budget wellicht Madagaskar doen! :) De tickets er naar toe zijn duur, maar het leven daar totaal niet.

India combineren met de Malediven zou bijvoorbeeld ook kunnen. Ik ben zelf aardig verkocht aan India, maar je moet er wel van houden. Overigens heeft het wel alles wat je zoekt: veel cultuur en festivals, veel strand, veel bergen en bijzondere natuur. India is alleen erg goedkoop wat betreft eten dus je zult daar veel minder dan 4000 euro pp kwijt zijn. ;)

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: Vakantie Indonesie, Madagaskar, India, wie wat waar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:05

Ik zou voor Madagascar gaan! Ik ben er zelf niet geweest, maar het staat hoog op m'n bucketlist. Madagascar is duur en niet goed low budget te doen. Vrijwel alle andere bestemmingen die je noemt zou je ook later met minder geld kunnen doen. Als je nu zo veel geld te besteden hebt zou ik voor Madagascar gaan, omdat je niet zeker weet of je daar later nog wel eens de kans voor krijgt (ik ken jullie financiële situatie natuurlijk niet, maar die kan altijd veranderen waardoor zo'n reis misschien niet nog een keer mogelijk is).

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*

Anoniem

Re: Vakantie Indonesie, Madagaskar, India, wie wat waar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:11

Ik zou wel goed uitkijken met je budget. Je geeft aan dat het een groot budget is, en dat is het ook wel, maar voor bepaalde bestemmingen/reizen is het echt niet zo heel ruim. De VS en Canada bijvoorbeeld, zijn vrij dure landen om rond te reizen. Je kan goedkope hotelletjes vinden en in ketenrestaurants eten, maar onder andere het huren van auto's is echt niet mals qua prijs. Je red het met 8000 vast wel als je oplet waar je het aan uitgeeft, maar het is geen budget waarmee je wekenlang rond kan touren zonder je zorgen te maken.

Ik zou dus kijken naar landen waar het leven iets goedkoper is en waar je wellicht met bijvoorbeeld bussen van A naar B kan komen. Dan kom je al snel op zuidoost Azië, wat echt backpackersbestemmingen zijn. Thailand heeft een aantal enorm toeristische stukken, maar er zijn ook zeker delen en eilanden die nog heel sereen en goed te bezoeken zijn. Voor Vietnam, Laos en Cambodja geldt hetzelfde.

Misschien kan je eens naar Zuid-Afrika kijken? Met dat budget kan je een hele mooie rondreis van Johannesburg naar Kaapstad maken. Dan pak je twee grote steden mee, er is meer dan genoeg te beleven onderweg en wat meer in het noorden (dus Johannesburg) zal je vast ook nog wel wat stranddagen mee kunnen pakken in de zomer. Het is daar dan winter wat het wel wat frisser maakt dan normaal, maar echt koud wordt het niet.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:14

Vietnam is het enige aziatische land dat ik ken (tsja pas drie verre reizen gemaakt hihi) maar dat land smaakt naar meer, we hebben een heel korte rondreis gehad door noord vietnam maar het zuiden wil ik ook veel van weten. Heb niet heel veel met aziatische landen al begint het wel te kriebelen meer veel meer te gaan zien. Maar vietnam heeft me van klein af aan getrokken.

Toen gesproken met een oude dame aan meer in Hanoi. Die was al vanaf die vietnam oorlog alleen. Crue is dat deel waar we zaten was juist tegen usa. Maar zij was haar man verloren in die oorlog. Is ook leerzaam de andere kant eens te horen dan de standaard amerika is goed reden. Onze gids heeft als jong knulletje oorlog ook meegemaakt. Maar ook aan de niet usa kant. Helaas was het museum waar eea stond in hanoi dicht ivm renovatie.

Volgende in die regio wordt mogelijk sri lanka. Nepal lijkt me gaaf ook maar ik vrees dat dat fysiek een deur te ver is voor me.

Patagonie en vuurland is ook misschien wel gaaf.

Emma ik ben nu twee keer in florida geweest en gek genoeg zijn we er goed betaalbaar weggekomen met 13 dagen. Waar je vooral op kunt winnen is eten en drinken. Supermarkt bezoeken en daar inslaan, brood, beleg, drinken koekjes enz. En eventueel inversteren in een kooktoestel, pannen borden enz. Daarmee hebben wij zeker 500 euro bespaard als het niet meer is. :j

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 143 bezoekers