Politie grijpt in op paardenmarkt Roden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:01

ikkedus schreef:
Oei oei, de handelaar kan binnenkort een telefoontje verwachten. Nou die ligt nu ws te bibberen in zijn bed! :=
Ook idioot dat er om 15 u een x wordt “ingegrepen” en dat bestaat dan uit het toekijken dat de arme zieltjes blijkbaar ruw weer werden opgeladen. Chapeau politie!


_/-\o_ Amen.

Strawberry2 schreef:
Nou inderdaad ikkedus! heb de hele dag ontzettend veel politie gezien op de paardenmarkt, maar wat ze er nou precies deden is mij nog niet helemaal duidelijk :\


Die waren er blijkbaar niet voor dierenwelzijn, maar waren vast op zoek naar nieuwe politiepaarden of een goedkoop shetje voor hun dochter :z

MamAppelsap
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:06

ruitje schreef:
Is dit bericht geschreven door een 7 jarige die haar spreekbeurt moest houden over een paardenmarkt ofzo?

Kansloos dit soort journalistiek en stemmingmakerij.


Er kan natuurlijk én een kern van waarheid in zitten én iemand heeft het zeer ongelukkig opgeschreven met enkele speculatieve passages.

Ook had er best even bij de politie om een reactie gevraagd kunnen worden...

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:24

wat een vreselijk geschreven artikel.

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:25

Blue_Eyes schreef:
Ik schrik ook een beetje van het niveau van het schrijfwerk, moet ik toegeven :')

Ik krijg het niet gelezen. Dacht even dat het aan mij lag :') .

Erres

Berichten: 331
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Politie grijpt in op paardenmarkt Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:28

Op fb gaat een bericht rond met een petitie die je tekenen kan tegen paardenmarkten. Misschien een idee om er iets tegen te doen?

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Politie grijpt in op paardenmarkt Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:36

SCHAF.PAARDENMARKTEN.AF...... middeleeuwse idioten.....

Kom maar op met die petitie!

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Re: Politie grijpt in op paardenmarkt Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:45

Weg met die markten als het niet netjes en diervriendelijk kan!
Die kleintjes horen niet zo opgestroopt te staan, zet met hekken een vierkantje af zodat ze los kunnen staan met hooi en water.

Ik snap niet dat mensen het prettig vinden om te zien hoe dieren een hele dag aan 1 plekje staan vastgebonden!
Als een hond zo word gevonden staat iedereen op zijn kop (en terecht)

Erres

Berichten: 331
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:37


Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Politie grijpt in op paardenmarkt Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:48

Ik weet niet hoe het er echt was, maar het klinkt verschrikkelijk :( vooral dat strak aan een boom staan zonder water of eten..

Maar ik moet zeggen: Sommige mensen kunnen sensatieverhalen verzinnen waar je bijstaat... Niet alles wat fout gaat is mishandeling.

Brainless

Berichten: 29726
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:50

Ninx schreef:
SCHAF.PAARDENMARKTEN.AF...... middeleeuwse idioten.....

Kom maar op met die petitie!

Jeeh ik ben een middeleeuwse idioot *\o/*

Zeg het maar...ik doe mijn naam eer aan.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 19:41

En dan nog steeds zijn er veel mensen die voor de lol naar de paardenmarkt gaan of "Zielige paardjes" kopen op de paardenmarkt. Lekker afschaffen die onzin! Kan me dan ook erg kwaad maken dat er hier op bokt nog steeds mensen zijn die het leuk vinden om naar de paardenmarkt te gaan en er zelfs topics over zijn om gezellig samen erheen te gaan. Als er nu nog mensen zijn die zeggen dat de paardenmarkt niet zo slecht is als wordt neergezet in de media...…. 8)7

judithM
Berichten: 1494
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Politie grijpt in op paardenmarkt Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:09

Laten we ook eens wat verstandiger fokken met op voorhand al 'kansloze'
shetlanders..... scheelt een hoop leed.

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:02

judithM schreef:
Laten we ook eens wat verstandiger fokken met op voorhand al 'kansloze'
shetlanders..... scheelt een hoop leed.


Precies _/-\o_ :j

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 07:23

Brainless schreef:
Ninx schreef:
SCHAF.PAARDENMARKTEN.AF...... middeleeuwse idioten.....

Kom maar op met die petitie!

Jeeh ik ben een middeleeuwse idioot *\o/*

Zeg het maar...ik doe mijn naam eer aan.


Zo blijkt....

Anoniem

Re: Politie grijpt in op paardenmarkt Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 07:33

Die man op klompen, die net als de meldster het beste voor had met de pony’s: werden ze verliefd en leefden ze nog lang en gelukkig? Want ik hou niet van sprookjes met een open einde.

Ow wacht, het is een nieuwsbericht. :')

7ofhearts

Berichten: 2754
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 07:47

Donkydonkje schreef:
En dan nog steeds zijn er veel mensen die voor de lol naar de paardenmarkt gaan of "Zielige paardjes" kopen op de paardenmarkt. Lekker afschaffen die onzin! Kan me dan ook erg kwaad maken dat er hier op bokt nog steeds mensen zijn die het leuk vinden om naar de paardenmarkt te gaan en er zelfs topics over zijn om gezellig samen erheen te gaan. Als er nu nog mensen zijn die zeggen dat de paardenmarkt niet zo slecht is als wordt neergezet in de media...…. 8)7


Helemaal mee eens hoor.
Dit volksvermaak hoort al láng niet meer in deze tijd.
Grappig om de reacties hier trouwens te lezen.
De voorstanders vinden altijd wel een reden om met een goed gevoel en trailer richting markt te gaan en openen dan een topic onder de noemer " Volg- mijn opknapper / van opknapper naar wedstrijdpaard en van dien soort.
De tegenstanders waaronder ikzelf worden nog net niet weg geschreven als moraalridder of azijnplasser.
Afschaffen......gewoon klaar.
Er zijn online genoeg sites te vinden om ( goedkoop ) aan paarden en pony's te komen en in de paardenwereld kent ons toch ons??

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 08:17

Ik ben een azijnplasser want ik kan niet begrijpen dat er bokkers als uitje naar een paardenmarkt gaan. En als je er dan wat van zegt, dat dit niet meer van deze tijd is dan ben je inderdaad een azijnplasser, want het valt allemaal wel mee. Ik ben er zelf nooit geweest, maar de filmpjes spreken boekdelen. Sommige paarden zijn zo ontzettend angstig en er is zoveel stress bij die dieren. Paarden op een hoopje die elkaar trappen en niet weg kunnen vluchten. Keiharde herrie.
Afschaffen dus!

https://www.youtube.com/watch?v=mC_bYjUC_4c

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 08:20

Donkydonkje schreef:
En dan nog steeds zijn er veel mensen die voor de lol naar de paardenmarkt gaan of "Zielige paardjes" kopen op de paardenmarkt. Lekker afschaffen die onzin! Kan me dan ook erg kwaad maken dat er hier op bokt nog steeds mensen zijn die het leuk vinden om naar de paardenmarkt te gaan en er zelfs topics over zijn om gezellig samen erheen te gaan. Als er nu nog mensen zijn die zeggen dat de paardenmarkt niet zo slecht is als wordt neergezet in de media...…. 8)7


Wat denken jullie dan dat er met de paarden en pony's gebeurd die nu op de markt aangeboden worden? Juist fijn als er mensen de "zielige" paardjes nog een 2e kans kunnen/ willen geven.

Anders gaat het allemaal ondergronds van handelaar naar handelaar en er is helemaal geen (toe)zicht over hoe die paarden gehouden, behandeld en verzorgd worden.

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Politie grijpt in op paardenmarkt Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 08:29

Elisa klopt maarja iets met kop in het zand steken want wat je niet weet!! (Wat niet weet,wat niet deert)

En de meeste die hier heel hard en Groot roepen hebben nog nooit 1 voet op een markt gezet.

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 08:29

Elisa, zolang er zielige paardjes worden gekocht blijft er een aanbod van zielige paardjes. Niet meer kopen=geen vraag=uiteindelijk geen aanbod. En ik begrijp het wel, want als ik daar zou rondlopen zou ik de hele markt wel mee naar huis willen nemen.

Er is nu ook geen toezicht op hoe die paarden worden gehouden, behandeld en verzorgd voordat ze op de markt worden aangeboden.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 08:39

Op de markt willen ze verkopen..dus zorgen ze wel dat ze er "beter" voor staan. De manier waarop vind ik ook niet ideaal. En ik vind het ook sneu dat er met paarden geleurd word op die manier.

Maar dat gebeurd toch, alleen hier zie je het als buitenstaander "toevallig".
Daarnaast is ook lang niet alles zielig wat er op de markt staat, staat ook een hoop jong spul wat gewoon zo uit de wei is getrokken.

Niet meer kopen is ook de oplossing niet, dan verkopen handelaren ze wel onderling aan elkaar..ondergronds dus.
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 28-09-18 08:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 08:40

Elisa2 schreef:
Donkydonkje schreef:
En dan nog steeds zijn er veel mensen die voor de lol naar de paardenmarkt gaan of "Zielige paardjes" kopen op de paardenmarkt. Lekker afschaffen die onzin! Kan me dan ook erg kwaad maken dat er hier op bokt nog steeds mensen zijn die het leuk vinden om naar de paardenmarkt te gaan en er zelfs topics over zijn om gezellig samen erheen te gaan. Als er nu nog mensen zijn die zeggen dat de paardenmarkt niet zo slecht is als wordt neergezet in de media...…. 8)7


Wat denken jullie dan dat er met de paarden en pony's gebeurd die nu op de markt aangeboden worden? Juist fijn als er mensen de "zielige" paardjes nog een 2e kans kunnen/ willen geven.

Anders gaat het allemaal ondergronds van handelaar naar handelaar en er is helemaal geen (toe)zicht over hoe die paarden gehouden, behandeld en verzorgd worden.


Dan worden er misschien minder zielige paardjes gefokt. Want nu brengen ze nog een paar euro's op.
Vervolgens gaan ze naar ieand die een 'projectje' zoekt en ze daarna weer met een beetje winst probeert te verkopen.
Paardenmarkten houden de uiterste onderkant van de markt op gang.
Mag volgens mij per direct stoppen. Vroeger, heel lang geleden, hadden paardenmarkten nog een functie. Maar nu is het een combinatie van folklore op de rug van de dieren en winstbejag.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Politie grijpt in op paardenmarkt Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 08:42

Volgens mij is dat een illusie, die zielige paardjes brengen toch wel wat op..of dat nu bij verkoop aan de particulier is of bij de slager, of bij het doorverhandelen.

Ben het er wel mee eens dat de uiterste onderkant van de markt staat op paardenmarkten, maar als je de markten afschaft blijven die paarden gewoon bestaat en zoals ik al zei gaat de handel ondergronds. Dus ik weet niet of dat de oplossing is.

Strawberry2

Berichten: 614
Geregistreerd: 06-06-16
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 08:44

Zolang het welzijn beter is, is er niks mis met pardenmarkten vind ik. Stonden genoeg beestjes die er wél goed uitzagen en genoeg eten en drinken kregen.
Paardenmarkt van Roden hoort bij rodermarkt.

Kinke

Berichten: 20527
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Politie grijpt in op paardenmarkt Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 08:58

Waar krijgen die handelaren hun dieren vandaan? Het paardenwereldje mag zelf wel eens wat vaker in de spiegel kijken. Hier vlakbij zit ook een handelaar, die heeft zijn weides nooit leeg, er zijn dus blijkbaar toch genoeg eigenaren die hun dieren verkopen aan hem/zijn collega's. Begin zelf maar eens met verantwoording nemen voor je dieren, ook al 'kun' je er niks meer mee, dan is het met het restant paardenmarkten ook snel genoeg afgelopen.