Welke online planner/agenda gebruiken jullie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Corneeltje

Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Welke online planner/agenda gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-18 11:00

Hoi allemaal!

School is alweer een maandje aan de gang en ja hoor, ik begin alweer het overzicht kwijt te raken. Tijd voor een goede planning dus. Normaal deed ik dit op papier, maar omdat ik nu elke dag mijn laptop naar school sleep en vrijwel geen schriften of boeken, lijkt het me handiger om een online planner te gebruiken. Maar ik kan tot nu toe niet echt iets geschikts vinden. Dus vandaar de vraag: welke planner gebruiken jullie?

Ik zit zelf een beetje te denken aan een weekoverzicht, waarin je afspraken kan zetten. Maar waarmee je ook taken kan aanmaken en deze kunt 'verschuiven'. Net als post-its op een papieren planning. Maar alle suggesties zijn welkom!

Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Welke online planner/agenda gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:01

Ik vind monday.com erg fijn :)

Corneeltje

Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Welke online planner/agenda gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-18 11:02

Is die niet bedoeld voor groepsprojecten?

Kmbrly

Berichten: 1843
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Welke online planner/agenda gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:05

TimeTree !

brittien
Berichten: 267
Geregistreerd: 29-08-17

Re: Welke online planner/agenda gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:16

Ik volg ook even, ik wil ook iets van een website ofzo het liefst wel Nederlandstalig eigenlijk :o
Dus als jullie iets weten graag! :)

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:26

Ik gebruik de agenda app van apple. Die wordt over al mijn apparaten gesynchroniseerd en is via elke computer toegankelijk, en als ik bv op de ene computer een afspraak inplan dan wordt ik daar op de iphone/ipad en macbook aan herinnerd.

Ik neem aan dat er ook android apps zijn die zo werken, als je geen iphone hebt.

Ikwashier

Berichten: 4015
Geregistreerd: 29-11-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Welke online planner/agenda gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:28

Ik gebruik de agenda app van Windows 10. Hierop heb ik mijn school rooster, eigen agenda en facebook evenementen gesynchroniseerd. Zou alleen niet meteen zeggen dat dit de fijnste is als je dingen wilt verschuiven ect. De outlook versie kan wel verschuiven weet ik, die ziet er ook een stuk zakelijker uit.

Corneeltje

Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-18 11:35

Ik heb Timetree en monday even uitgeprobeerd. Timetree lijkt tot nu toe een gewone agenda app. En het lijkt tot zover ook niet mogelijk om een externe agenda te integreren, dus zou ik mijn school rooster er handmatig in moeten zetten. Verder geen optie voor taken.
Monday heeft juist wel een optie voor taken, maar heeft geen weekoverzicht. (of misschien wel maar heb ik hem nog niet kunnen vinden, planners kunnen ingewikkeld zijn hoor :') )

Anoniem

Re: Welke online planner/agenda gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:17

Ik gebruik gewoon de agenda van Samsung en deze synchroniseert met mijn Gmail account en agenda.. Hierin kun je voor de agenda functie met verschillende kleuren werken en je kunt er taken inzetten met verschillende herinneringen. Ik vind hem fijn :j

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Welke online planner/agenda gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:25

ik gebruik outlook.

heeft agenda functie, takenlijst die weer gekoppeld is aan de agenda, notitiefunctie.

Corneeltje

Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Welke online planner/agenda gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-18 12:39

Dank jullie voor de suggesties, ik ga ze allemaal uitproberen. En keep 'em coming!

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Welke online planner/agenda gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:39

Google calender?

Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:42

Trello, erg handig om ook bestanden toe te voegen aan afspraken en te synchroniseren met google calender. Je kunt met meerdere mensen op 1 ‘board’, dus ook zeer handig voor groepsprojecten

Anoniem

Re: Welke online planner/agenda gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:48

Ik gebruik Edo Agenda, die kan je integreren met andere agenda's en je kan er to-do lijstjes in maken. Ik vind hem echt heel fijn werken, vooral voor projecten.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Welke online planner/agenda gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:06

Gewoon Google agenda (via gmail account). Werkt overal :D

Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 10:07

Monday is grootendeels wel voor groepsprojecten en zo wordt het geadverteerd, maar het kan ook voor persoonlijk gebruik zijn wat prima werkt.

Weekoverzicht is ook zo gemaakt ermee. Eens kijken of ik kan uitleggen hoe :')

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 10:24

M_ontana schreef:
Google calender?


Deze gebruik ik ook! Ideaal. Synchroniseert ook mooi met mijn telefoon

Corneeltje

Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Welke online planner/agenda gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 17:55

Ik heb ze allemaal even uitgeprobeerd en dit zijn mijn ervaringen tot nu toe:
Trello
Heeft weekoverzicht en je kunt per dag taken toevoegen. Je hoeft verder geen tijden aan de taken toe te voegen, alleen een deadline aan toe voegen. Mis wel weer de optie om een agenda te importeren, zoals mijn rooster. Je kunt 'm wel synchroniseren met Google Calendar, Outlook agenda en mac OS calender. Ik had deze graag gehad toen ik nog op de middelbare school zat.

Edo agenda
Lijkt erg op Trello: je kunt geen rooster importeren, maar wel per dag evenementen en taken toevoegen. Maar de taken hebben in plaats van deadlines begintijden.

Google Calendar
Je kunt afspraken verschuiven! Maar geen optie voor taken. Volgens mij moet het wel mogelijk zijn maar ik kan het niet vinden. Wel weer een pluspunt: je kunt een agenda importeren.

Outlook agenda
Deze vind ik het fijnst en ga 'm ook gebruiken. Je kunt gewoon een vak toevoegen en deze een titel geven, eventueel uitleg en een begin en eindtijd. Dan kun je 'm categoriseren als 'taak' of 'afspraak' of wat dan ook. Je kunt namelijk zelf categorieën toevoegen. Je kunt ze verplaatsen, wat handig is als er bijvoorbeeld plotseling een afspraak tussen komt en je je taken eromheen moet plannen. En ook bij deze kun je een agenda importeren.

Dat was m wel. Hoop dat anderen er wat aan hebben!

Anoniem

Re: Welke online planner/agenda gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 18:21

Bij Edo kan je wel agenda's importeren, als je hem op je telefoon hebt sowieso ook apple Calendar en via de web-versie geloof ik alleen Google. Volgens mij moet je daar wel de premium versie voor hebben.