Weerstand?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lotte001
Berichten: 49
Geregistreerd: 26-09-18

Weerstand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-18 19:25

Goedeavond,

Ik wil graag iets bij gaan geven voor de weerstand van mijn pony. Vorige winter veel last gehad van dipjes en daar bij horende problemen. Wil dit nu graag voor zijn.

Nou was ik aan het kijken, en mijn oog is gevallen op de paardendrogist winter mix, en de optima forte(nu mooi in de aanbieding). Iemand hier ervaring mee ?
Of eventueel iets anders natuurlijk

Alvast bedankt

lotte001
Berichten: 49
Geregistreerd: 26-09-18

Re: Weerstand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-18 20:52

of andere spulementen?

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 18:32

Die wintermix zit knoflook in, dat zou voor mij al een reden zijn om het nooit te voeren. Het nut van paardebloem in de winter ontgaat me ook. Paardebloem is nou typisch een kruid om in het voorjaar te voeren. En dan vooral de wortels ervan, hoewel het blad en de bloemen ook bruikbaar zijn.

Weerstand komt vanuit de darmen, daar zou ik het zoeken als ik jou was. Hoewel het van paard tot paard ook kan verschillen. Ik ben nu net begonnen met druppeltjes van Puur (Puur Intestine) voor mijn pony. Ze is in de winter wat gevoelig voor koliek, heeft de neiging om in te vallen en krijgt gauw last van mok. Geen idee hoe het gaat bevallen nog, heb de afgelopen winters carbo-v gebruikt. Maar nu maar eens kijken hoe dit bevalt.

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 19:24

Kijk ook naar hoe je nu voert.
wat geef je precies?
Ook omgeving telt absoluut mee.
Staat je dier binnen of buiten en hoeveel uur buiten.
Staat het in een groep,is het een blije pony?

Wat voor dipjes bedoel je precies?

Kwa supplementen kan ik je alleen lijnzaad aanbevelen,is namelijk ook goed voor de weerstand.
En of je nou lijnzaadbrokken,koeken,of olie geeft maakt niet uit