Wie traint er met warwick schiller programma?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Wie traint er met warwick schiller programma?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 16:05

Hallo!

Toch maar eens een topic geopend.
Wie traint er nog meer met/volgens het “programma” van warwick schiller?
Wat voor type paard heb je en welke veranderingen heb je gemerkt bij jezelf, en bij je paard?

http://www.flowerishtattoo.nl
Fineline tattoos & meer <3


troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Wie traint er met warwick schiller programma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:38

Ik heb een tijd zijn youtube kanaal gevolgd, de onbetaalde variant, en gebruik flink wat elementen in mijn training. Mn het ‘maak gewenst gedrag makkelijk en ongewenst gedrag moeilijk’ pas ik vaak toe. Zo kom je zonder dwang of geweld vaak goed door lastige situaties heen. Er is een facebook groep van mensen die elkaar helpen en volgens mij ook een paar keer per jaar afspreken om samen te trainen.

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Re: Wie traint er met warwick schiller programma?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 17:47

Ah oke! Die fb groep ken ik nog niet denk ik. Ben wel lid van zijn eigen fb groep, en heb ‘gesubscribed’ (mooi woord)
Idd ook making the wrong things hard and the right things easy is zo logisch eigenlijk zulke dingen zijn al perfect als handvatten.

http://www.flowerishtattoo.nl
Fineline tattoos & meer <3

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Wie traint er met warwick schiller programma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 18:04

Ik gebruik elementen van WS ben lid vd FBgroep (Duits). Heb alle afleveringen op Horse and Country tv gezien. Gebruik ook Clinton Anderson, Chris Cox, Patelli etc. Zijn in grote lijnen hetzelfde.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 19:20

Oke! Die trainers ken ik idd en hebben ook dingen die me aanspreken (clinton anderson zijn ideeen bv heb ik veel aan gehad in t verleden) maar toch niet zo op 1 lijn als ws. Horse and country tv ken ik niet, even opzoeken wat dat is.
Ik vind trouwens wel ws zijn videos in de subscription best een verschil met youtube videos, meer rust, soort
Mindfullness en erg gericht op de kleine signalen die het paard geeftdat spreekt me ook zo aan.

http://www.flowerishtattoo.nl
Fineline tattoos & meer <3

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-18 13:47

Ben ik dan echt de enige subscriber op bokt :')

http://www.flowerishtattoo.nl
Fineline tattoos & meer <3


Wranglerbutt

Berichten: 10369
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 13:58

WesternWay schreef:
Ben ik dan echt de enige subscriber op bokt :')

Nee hoor! Ik ben subscriber sinds 2015 en ik heb deelgenomen aan twee clinics (2015 & 2016).
Zoals het er nu naar uitziet komt hij in september/oktober 2019 weer naar Nederland voor clinics.

Waarin ik Warwick Schiller vind afwijken van 'soortgelijke' trainers, is het feit dat hij zijn trainingsmethodes aanpast aan voortschrijdend inzicht. Zo staat hij bijvoorbeeld niet meer achter sommige trainingsmethoden die hij in het verleden toepaste. De video subscription bibliotheek wordt dus regelmatig geactualiseerd.

Warwick is ook heel actief via Facebook groepen, vaak vertelt hij hier waar hij mee bezig is en vraagt om feedback. Hij staat altijd open voor vragen en suggesties en het is zeker geen 'know it all' of 'my way or the high way' - trainer.

Runa

Berichten: 1107
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Re: Wie traint er met warwick schiller programma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 14:22

Ik heb eerder dit jaar een proefabonnement gehad en heb toen als een malle zoveel mogelijk videos gekeken haha. En een paar jaar terug heb ik gekeken bij een clinic van hem. Sommige dingen gebruik ik wel, andere dingen weer niet. Wat ik erg leuk vind is dat hij inderdaad op het moment een beetje een verandering doormaakt in hoe hij met zijn paarden omgaat, dat hij meer naar het paard is gaan luisteren en daarmee juist grote successen boekt. Wat me nog het meest bijstaat, is een filmpje op zijn website over een mustang bij een van zijn clinics die nogal lastig zou zijn. Aan het einde van de clinic, lag die mustang op de grond te dutten. Heel bijzonder. En heel leerzaam. Wat dat betreft is hij een van mijn favoriete trainers en ik denk er wel vaak aan om toch een abonnement te nemen... Maar alles kost al zoveel, haha.

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Re: Wie traint er met warwick schiller programma?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-18 18:02

oooohja die mustang. Zo sneu he dat paard had in geen jaren een goede rust gehad en nu lag hij daar te slapen in een bak vol vreemde paarden.. zo mooi om te zien ook wel dat hij nu dat vertrouwen had.
Die verandering in zijn methode is ook wel wat mij aantrok. Geen dominante baasspelerij over een paard, wel duidelijkheid. Hij kijkt nu nog meer naar het paard zijn gevoel dan voorheen denk ik.
WB heb jij ook het STTDP gevolgd? Of dingen eruit gehaald die van toepassing waren? Had jij een “probleem” met dainty wat je wilde tackelen of vond je het gewoon interessant en ben je daardoor lid geworden en gebleven?

http://www.flowerishtattoo.nl
Fineline tattoos & meer <3

Wranglerbutt

Berichten: 10369
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:29

WesternWay schreef:
WB heb jij ook het STTDP gevolgd? Of dingen eruit gehaald die van toepassing waren? Had jij een “probleem” met dainty wat je wilde tackelen of vond je het gewoon interessant en ben je daardoor lid geworden en gebleven?

Ik heb bij het inrijden van Dainty onbewust veel stappen overgeslagen (heel veel ging 'vanzelf'), waardoor ik bij het rijden op een hoger (wedstrijd) niveau vastliep. Ik wilde in eerste instantie maar een paar dingen gebruiken om mijn fouten op te lappen, maar ik kwam er al gauw achter dat je daar jezelf en je paard te kort mee doet :o
Sticking to the damn plan all the way, dus! *\o/*

Het recente werk met focus for relaxation vind ik een enorme eye-opener :j
Laatst bijgewerkt door Wranglerbutt op 27-09-18 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Wranglerbutt

Berichten: 10369
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re: Wie traint er met warwick schiller programma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:31

Wedstrijden rijden interesseert me tegenwoordig trouwens geen biet meer, hahaha _O-

Wranglerbutt

Berichten: 10369
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re: Wie traint er met warwick schiller programma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 10:34

Zit je op Facebook? FB group waar Troi het over had, is Dutch Warwick Schiller subscribers :)

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Re: Wie traint er met warwick schiller programma?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-18 17:20

Jaaa daar ben ik ook druk mee met focus for relaxation met ons ene qh merrie. Heel mooi om te zien hoe dit werkt, het doet haar echt goed.
Precies wat jij zegt, ik heb achteraf gezien ook stappen overgeslagen in mijn training toen we haar net hadden en ik dacht dat ik t goed deed maar zie nu pas wat ze nodig heeft.
Ik ga me aanmelden op de nl fb!

http://www.flowerishtattoo.nl
Fineline tattoos & meer <3

Bokker31
Berichten: 155
Geregistreerd: 16-04-07
Woonplaats: Enschede

Re: Wie traint er met warwick schiller programma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 06:54

Ik gebruik ook delen van zijn programma en denk er over een abonnement. Vind het leuk dat hij een nieuwe weg is ingeslagen. Wat houdt focus voor relaxation in? Is dat het zelfde als iedere keer aandacht vragen?

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Re: Wie traint er met warwick schiller programma?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-18 20:20

Ja eigenlijk wel in hele grote lijnen alleen de uitleg in het abonnement is veel duidelijker en met veel voorbeelden met paarden uit clinics en meer oefeningen die je kunt gebruiken. En alle kleine signalen waar je op moet letten. Je kunt ook trouwnes tussendoor opzeggen en later weer lid worden dat maakt ws niks uit.

http://www.flowerishtattoo.nl
Fineline tattoos & meer <3

Wranglerbutt

Berichten: 10369
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re: Wie traint er met warwick schiller programma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 21:12


BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 22:21

WesternWay schreef:
Jaaa daar ben ik ook druk mee met focus for relaxation met ons ene qh merrie. Heel mooi om te zien hoe dit werkt, het doet haar echt goed.
Precies wat jij zegt, ik heb achteraf gezien ook stappen overgeslagen in mijn training toen we haar net hadden en ik dacht dat ik t goed deed maar zie nu pas wat ze nodig heeft.
Ik ga me aanmelden op de nl fb!

Als je zaken overslaat heb je later een hiaat in dingen die terug komen.

Wij hebben een heel nerveus paard en werken met een Engelse Dame (Candid Equitation).
Zij is eerst met de WS methode als trainster begonnen, maar is nu haar eigen weg ingeslagen.
Zij komt een aantal keer per jaar voor een aantal dagen naar ons toe.

Buiten een nerveuze arabier hebben wij ook twee 3,5 jarige zonen van hem die met dezelfde trainster worden beleerd.

Juist hoe je omgaat met de stressniveau,s heeft ons heel veel geleerd. ook bij Tristan Tucker kan je daar mooi film materiaal van vinden.


hessie31 schreef:
Ik gebruik ook delen van zijn programma en denk er over een abonnement. Vind het leuk dat hij een nieuwe weg is ingeslagen. Wat houdt focus voor relaxation in? Is dat het zelfde als iedere keer aandacht vragen?


Dat het paard de tijd krijgt om stress af te bouwen. Als een paard veel stress heeft leert het niet.
Door het afbouwen/wegvloeien van de stress te beoordelen zie je hoe je paard leert.
Als je te snel weer aandacht vraagt, stijgt het stress niveau juist meer.
Met teveel druk creer je een fight or flight situatie, iets waar je juist vandaan wilt blijven.
Doordat een paard verschillende signalen uitstraald leer je het stressniveau beoordelen.
Je gaat pas weer verder met de oefening als het stress niveau voldoende is gedaald.

ik hoop dat ik het zo begrijpbaar heb weergegeven.

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Re: Wie traint er met warwick schiller programma?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-18 14:46

Zeker begrijpbaar :)
Tristan tucker heb ik wat filmpjes van gezien en sprak me ook aan idd.

http://www.flowerishtattoo.nl
Fineline tattoos & meer <3

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 14:52

Ik kreeg met mijn bijrijpaard (voordat ze kreupel werd) grondwerkles van Conny Has, die ook volgens de WS methode werkt en traint. Was altijd erg leuk en leerzaam!

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 19:43

Dit topic werd bij een andere gelinkt, dus reageer hier ook maar even :)

Ik heb ook Warwicks STTDP met mijn paard gedaan :) We zijn niet aan het rij-gedeelte toegekomen vanwege omstandigheden maar dat is wel ooit nog het plan. Ik heb het meeste van de grondoefeningen gedaan, en mijn paard is énorm verbeterd, en ik ben ook onwijs veranderd erdoor. Ben een jaar lid geweest van zijn website, beste uitgave ooit. Ik ben nu geen lid meer, maar de relax oefeningen zoals focus for relaxation, die doe ik nu zonder bij na te denken dagelijks in alles wat we doen. Werkt geweldig!

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-18 22:46

woepsie90 schreef:
Dit topic werd bij een andere gelinkt, dus reageer hier ook maar even :)

Ik heb ook Warwicks STTDP met mijn paard gedaan :) We zijn niet aan het rij-gedeelte toegekomen vanwege omstandigheden maar dat is wel ooit nog het plan. Ik heb het meeste van de grondoefeningen gedaan, en mijn paard is énorm verbeterd, en ik ben ook onwijs veranderd erdoor. Ben een jaar lid geweest van zijn website, beste uitgave ooit. Ik ben nu geen lid meer, maar de relax oefeningen zoals focus for relaxation, die doe ik nu zonder bij na te denken dagelijks in alles wat we doen. Werkt geweldig!


Oeps ik lees dit nu pas, was mn topic uit het oog verloren. Focus for relaxation is sowieso een geweldige oefening! Hier is mijn merrie ook een stuk relaxter van geworden. Hij heeft nu ook een nieuwe serie over een eventingmerrie met spanning, wat heel interessant is om te volgen :)

http://www.flowerishtattoo.nl
Fineline tattoos & meer <3

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 11:07


Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Re: Wie traint er met warwick schiller programma?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-19 12:50

Ik had het gezien! Geweldig :+: ik wil sowieso fencesitten en denk dat ik hier voor ook maar eens een keer naar horse event ga. Dankzij zijn methode gaat het heel goed met mijn paard. Vooral focus for relaxation maar eigenlijk zijn hele inspirerende omgang met paarden hebben mij en haar heel goed geholpen.

http://www.flowerishtattoo.nl
Fineline tattoos & meer <3

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 10:39

Hoi, ik kom het topic even tot leven schoppen :D

Ik zou graag de online cursus willen proberen, kan die echt alleen via creditcard?

Fleur ❤️

Wranglerbutt

Berichten: 10369
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re: Wie traint er met warwick schiller programma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 19:27

Volgens mij kan je ook met Paypal betalen :j
Je moet er dan denk ik wel aan denken dat er altijd genoeg geld op het account staat.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker