Welke winterjas?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Welke winterjas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-18 16:08

Ik heb naar volle tevredenheid al 9 jaar een mountain horse winterjas. Ding is lelijk maar zo fijn. Alleen is die nu echt aan vervanging toe.

Mijn wensen: een robuuste jas. Moet tegen lompe paarden, veel regen en wind kunnen. Ik wil hem zowel op mijn paard als tijdens het lesgeven kunnen dragen dus hij moet in ieder geval over mijn billen komen en hoog sluiten tegen de wind. Ik moet hem comfortabel de hele dag, elke dag aan kunnen hebben zonder zweterig te worden of nat te regenen. En ik vind het fijn als je vlekken er niet zo snel op ziet. Hij word intensief gebruikt en ik wil er graag een die meerdere winters goed blijft.

Ook ben ik lang en slank en geef ik veel les dus een jas waarin ik representatief ben en er in ieder geval niet uit zie als een aardappelzak is wel fijn...

Ik ben niet getrouwd met paardenmerken maar moet er wel mee op een paard kunnen zitten.
Wie weet voor mij de perfecte jas?

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Welke winterjas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 22:39

Ik ben precies naar hetzelfde opzoek, het enige verschil is dat ik niet lang en slank ben haha.
Vind je het goed dat ik meelees?

Ik wil ook graag rijden in de jas, dus een rits aan de achterkant ofzo lijkt me wel handig. :-)

Jellybeans
Berichten: 2556
Geregistreerd: 02-10-12

Re: Welke winterjas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 22:47


Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-18 22:53

Dabo schreef:
Ik ben precies naar hetzelfde opzoek, het enige verschil is dat ik niet lang en slank ben haha.
Vind je het goed dat ik meelees?

Ik wil ook graag rijden in de jas, dus een rits aan de achterkant ofzo lijkt me wel handig. :-)


Ja tuurlijk! gezellig! en als je nog wat tegenkomt... Post het dan hier. Alle merken claimen de perfecte jas te hebben. honderden... ik wil graag weten welke mensen zelf blij mee zijn. en welke merken hun beloftes waar maken. :o

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: Welke winterjas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 22:59

Ik heb er eentje van Horze. Hele fijne jas! Afbeelding

Aronson

Berichten: 61
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 23:12

De MH parka is superfijn en warm. Alleen wat korter dan jouw wens.

Hutcherson

Berichten: 7346
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Welke winterjas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 23:17

Ik heb de parka brooke van horze. De roze (hij was er ook in het blauw).
Super stevige stof waar echt niks doorheen komt. Lekker hals gedeelte dat gped afsluit. Fijne capuchon met afneembaar bontje echt fijn ook in de regen op de fiets. Fijne aansluitende boorden bij de mouwen.

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 23:41


xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 23:46

Dabo schreef:
xsensibel schreef:
Ik heb er eentje van Horze. Hele fijne jas! [ [url=m/uWI83Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is een mooie jas! Hoe valt die qua maat?
Die komt al heel dicht bij mijn ideale jas ;-)
Is dat deze? :
https://www.horze.nl/winterjassen/horze ... color=FNGR


Dat is hem inderdaad! Ik heb een 42, en hij valt dus normaal! Zeker omdat je er vaak nog een dikke trui oid onder hebt. Ik heb ook regelmatig in de stromende regen ermee gereden maar hij bleef water dicht!

Vorig jaar was hij er alleen in t donkerblauw en roze. Misschien dat ik deze nog wel erbij koop als jas voor het normale leven <3

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-18 09:05

Dabo schreef:
xsensibel schreef:
Ik heb er eentje van Horze. Hele fijne jas! [ [url=m/uWI83Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is een mooie jas! Hoe valt die qua maat?
Die komt al heel dicht bij mijn ideale jas ;-)
Is dat deze? :
https://www.horze.nl/winterjassen/horze ... color=FNGR


Dit ziet er inderdaad uit als een fijne jas. Ik zou de bontrand eraf halen maar dat is meer omdat bontranden altijd ruzie gaan maken met mijn haar... enige wat ik zie staan is dat de naden niet getaped zijn. Maar of dat per se een nadeel is..?

Anoniem

Re: Welke winterjas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 09:12

De horseware Elina is fantastisch.

Friesianlov
Berichten: 142
Geregistreerd: 26-07-14

Re: Welke winterjas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 10:20

Ja kan bij Kramer kijken, zag wat lange jassen tussen de collectie.
En anders ik heb vorig jaar een jas bij de Only gekocht die bij je omschrijving pas. Die jas komt elk jaar weer terug in de collectie

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 10:46


x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Welke winterjas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 10:50

Kijk eens bij de anwb, daar hebben ze echt verschillende modellen.

Of bij de decathlon :)

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Welke winterjas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 11:31

Ik ben echt heel blij met mijn Anky jassen.

https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... 15718.html

Heb er inmiddels 2, eentje voor stal en eentje voor werk (lekker warm voor over jurk of kokerrok). Ik vind het een heerlijke en nette jas en heb er vaak complimenten over gehad van collega's die niet doorhadden dat het eigenlijk een paardrijdjas is. Water en wind dicht. Jas heeft achter een rits dus je kan er ook mee rijden. Helaas heeft de hond de rits van de oudste jas kapot gemaakt maar ze gaan best een poos mee (mijn blauwe heb ik 3 jaar gedragen en doet nu nog dienst als staljas, moet alleen even nieuwe rits laten zetten). Ik ben zelf ook lang en voordeel is de lengte van de mouwen.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 11:35

Ik zweer bij https://www.bever.nl/p/didriksons-1913- ... olour=3154 ik heb deze, rits kan van boven en beneden. Super water en wind dicht, ik heb hem aan met min 15 en sneeuw en geen kou of lekkende jas :j veel extra zakken en goede pasvorm en maat

edit en ook in de stromende regen blijft hij droog

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 11:37

Dabo schreef:
Oehh ik heb net deze besteld:
https://www.divoza.com/nl/harrys-horse-leiston-jack
Ben heel benieuwd hoe die valt en zit. Lijkt me heerlijk voor de winter als ik buitenrij :D


Die is niet waterdicht. Alle gestikte jassen op deze manier zijn niet waterdicht heb ik mij laten vertellen..

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 11:58

xsensibel schreef:
Dabo schreef:
Oehh ik heb net deze besteld:
https://www.divoza.com/nl/harrys-horse-leiston-jack
Ben heel benieuwd hoe die valt en zit. Lijkt me heerlijk voor de winter als ik buitenrij :D


Die is niet waterdicht. Alle gestikte jassen op deze manier zijn niet waterdicht heb ik mij laten vertellen..

Nee dat is waar! Maar ik ga toch al niet rijden als het regent haha, en hij zal niet gelijk doorweken bij een klein buitje denk ik. Ik gok het er op :D :D

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 11:58

KarmaChansy schreef:
Ik zweer bij https://www.bever.nl/p/didriksons-1913- ... olour=3154 ik heb deze, rits kan van boven en beneden. Super water en wind dicht, ik heb hem aan met min 15 en sneeuw en geen kou of lekkende jas :j veel extra zakken en goede pasvorm en maat

edit en ook in de stromende regen blijft hij droog


Van hetzelfde merk heb ik afgelopen weekend een jas gekocht in de plaatselijke outlet. Scheelde een hoop geld en hoop dat die van mij net zo goed gaat bevallen! Het model is wel wat minder elegant, maar ach. :P

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Welke winterjas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 12:01

haha ja ze zijn erg duur maar ik draag winterjassen voor zo'n 5 jaar :)) Ze zijn echt heel fijn en nee ik heb geen aandelen :+ maar ik gun iedereen een fijne warme winterjas <3

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 12:02


Sintara

Berichten: 7391
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 12:05

Ik kan je een wintersportjas aanraden. Ik heb bij een kringloop ooit een echt donzen wintersport jas gekocht en dat was hemels. Superlicht dus je kunt er goed in bewegen, waterdicht en niet zweterig warm tot min 30 (bij lagere temperaturen ben ik nog nooit geweest).

Syzygy
Berichten: 103
Geregistreerd: 29-09-18

Re: Welke winterjas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:54

Heel simpel misschien maar kijk eens bij de lidl! Hebben echt mooie jassen en niet duur.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Welke winterjas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:59

Ik was zelf blij verrast met mijn "herfstjas" van Felix Buhler (Kramer.nl) Die heeft jarenlang weer en wind doorstaan en hij zat zo lekker!

siepenteun
Berichten: 985
Geregistreerd: 10-12-11

Re: Welke winterjas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:10