Bestaande rijbak op kleigrond worteldoek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nohra
Berichten: 263
Geregistreerd: 06-10-12

Bestaande rijbak op kleigrond worteldoek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 07:09

Hoi!

Wij hebben een rijbak op kleigrond, hier is al 20 jaar niks aan gedaan, doordat er een sloot aan 2 zijdes ligt blijft de bak altijd wel droog. Maar er ligt zowat geen zand meer in, de bodem is stoffig en als het regent komt de klei er een beetje doorheen. Geen drama en je zou er zo nog 10 jaar mee kunnen doen.

Maar.... nu wil ik de paddock aan laten sluiten op de bak met een track (paddock paradise) en dat betekend dat de paarden 24/7/365 in de rijbak kunnen rennen, rollen, graven. Dat gaat problemen geven in de natte periodes. Nu wil ik er wel een laag zand op doen maar dan mengt alles wat eronder zit (de stof en klei) weer met het nieuwe zand. Elk jaar bijvullen is prima met 1 kiepwagen maar 4 kiepwagens is niet haalbaar. Nu zei de loonwerker om er worteldoek tussen te leggen. Dat betekend dat ik zo'n 20cm zand heb en dan worteldoek. Dat gaat dus niet met al die paarden erin want die graven het op den duur omhoog.

Heeft iemand een andere oplossing? Uitgraven van de huidige laag is geen optie want dan kom je tegen de drainage aan.

En welk zand is het beste voor een rijdbare bak? Ik heb mc3 zand in de paddock en dat is super mul. Alvast bedankt!



Dorine92
Berichten: 5267
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Bestaande rijbak op kleigrond worteldoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 07:34

Ecoraster eronder. Worteldoek graven ze stuk

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 08:00

Worteldoek raad ik af. Ik heb het ook op kleinoden en na twee jaar komt het toch gewoon omhoog en ze maken het nu stuk... een vriendin heeft kunstgras. Tot nu toe bevalt dat super goed. Mega zwaar en komt niet omhoog! Zijn oude voetbalvelden.. niet eens heel duur..

Bevalt prima in duitsland...

Nohra
Berichten: 263
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 08:27

sabineG schreef:
Worteldoek raad ik af. Ik heb het ook op kleinoden en na twee jaar komt het toch gewoon omhoog en ze maken het nu stuk... een vriendin heeft kunstgras. Tot nu toe bevalt dat super goed. Mega zwaar en komt niet omhoog! Zijn oude voetbalvelden.. niet eens heel duur..


Ik heb zelf ooit een longeerbak gejad op een pensionstal waar er hele dikke kunstgrasmatten lagen, die kwamen uiteindelijk ook omhoog.. Maar dat is natuurlijk anders als enorme voetvalvelden matten. Ga eens kijken, bedankt voor de tip! Waar had je vriendin het vandaan? Gewoon de lokale voetbalvereniging gebeld? En moest ze daar nog wat voor betalen of is het 'afval'?

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Re: Bestaande rijbak op kleigrond worteldoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:59

Ze heeft er wel voor betaald.. maar echt niet veel.. ik zal de gegevens wel even bij haar vragen..

Bevalt prima in duitsland...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flubberboot, girlyggirl, ingetje3012, Irma77, Stef_Diva en 17 bezoekers