[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
felicity

Berichten: 11274
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 13:44

Ik vind het ook even moeilijk.

Ik heb mijn paarden altijd in eigen beheer gehad en was ook 3x per dag op stal.
Stonden s'nachts binnen.

Ze staan nu op een andere stal. Waar ik maar 1x per dag naar toe kan. Ze staan daar 24/7 buiten worden regelmatig omgeweid zodat ze gras blijven houden en worden 2x daags bijgevoerd met hooi.
Helaas geen schuilstal maar wel beschutting van bomen en struiken die om de weides staan.

Ik twijfel alleen ontzettend aan de pasvorm en waterdichtheid van de dekens voor mijn hengst.
Ik heb nu niet de mogelijkheid om meerdere keren per dag te checken of hij nog droog en warm staat.

Ik zit er dan ook sterk aan te denken om nieuwe dekens te kopen voor hem. Mijn voorkeur gaat uit naar Bucas dekens vanwege de ruime temperatuur range en dat hij op een nat paard gelegd kan worden.

Vind alleen de pasvorm niet denderend voor een kruizing fries met hoge halsaanzet en brede schouders.

Welke dekens raden jullie aan voor een kruizing fries die 24/7 buiten loopt. En zijn er naast bucas meerdere merken die op een nat paard gelegd kunnen worden en een ruime temperatuur range hebben?

[O]


Nynkster

Berichten: 5327
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 17:16

mijn Rhino is binnen gekomen! heel benieuwd hoe die zit.
Mn recuptex komt morgen dus morgen of woensdag mag ze weer geloven aan het passen :')
Afbeelding

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Nynkster

Berichten: 5327
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 17:18

Felicity : Misschien de bucas big neck versie van de smartex?

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 18:21

Felicity; ik zou voor Rambo gaan. Ook goed in vocht transport!

xPearl

Berichten: 3270
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 19:29

Koper schreef:
san4nie, wat voor voorsluiting heb je? Als je bij voorbeeld van die sluitingen met riempjes hebt die met een clipje aan een ringetje aan de andere kant moeten kun je ze kruislings doen. Dat doe ik bij mijn Weatherbeeta en Nika. Van de Amigo doe ik alleen de onderste sluiting vast. En voor de vliegendeken en de Smartex heb ik zelf voorsluitingen gemaakt.

Heb ze net (kleine 2 uur geleden) droog onder de Nika's vandaan gehaald. Voor het eerst dat mijn ruin hem als regendeken droeg (gekocht als 100 grams maar de vulling afgelopen zomer eruit gepeuterd). Nu staan ze bloot, het is redelijk droog en niet koud. Had wel de liner van mijn merrie mee naar stal genomen maar ze had 'm niet nodig.

Blijft dat wel goed liggen dan?

MelanieB

Berichten: 25864
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 20:16

M_ontana schreef:
Heeft iemand hier ervaring met de busas twill sheet?

Jup hier in gebruik voor de wedstrijden en vervoer voor outdoor seizoen. Ontzettend fijne deken. En dan icm staartzak van bucas aangezien in de twill sheet al lusje ervoor zit. Ideaal, netjes, luchtig en sjiek.

www.MelanievandeBunt.com Mensport Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner A-Kader lid |
Individueel Zilver en team Zilver Wereldkampioenschap Kisbér 2019 | Team Goud Wereldkampioenschap Haras du Pin 2021 | Individueel Zilver en team Goud Wereldkampioenschap Oirschot 2023

Josien_

Berichten: 8954
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 20:28

Blijft een lastig model paard om een deken echt goed passend op te krijgen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Koper

Berichten: 30077
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 20:42

san4nie schreef:
Ik heb nu inderdaad een amigo met rechte voorsluitingen. Alleen de onderste vast Koper? Blijft ie dan wel goed zitten?
Bij die van mij wel. Het ergste wat er kan gebeuren is dat de voorsluiting los gaat en dat hij dan even uit de rest van de deken moet stappen. 't Is er niet eentje die daardoor van de leg zou raken. Maar dat is nog nooit gebeurd en ik gebruik die deken nu al best een tijdje zo. Wel even de bovenste sluiting er echt af halen (of althans de metalen delen) anders blijven ze er mee haken.

Overdag hebben die van mij bloot gestaan en vanavond (rond zonsondergang) heb ik mijn ruin onder de Smartex Rain gezet en mijn merrie onder 100 grams liner met de dunne regendeken. Haar weerstand is niet helemaal tiptop (beetje mok enzo) en hoewel ik het belachelijk vind hoe ze er nu bij staat leek ze het niet warm te hebben. Voelde ook niet heel warm, heb na een klein half uurtje onder de deken gevoeld.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 20:50

Lastige tijd nu he. Ik heb mijn paard ook niet aan huid staan helaas. Wel ongeschoren en 24/7 buiten.

Heb haar een 0 grams regendeken opgedaan. Zat te twijfelen over een liner, maar omdat het donderdag toch richting de 20 gaat laat ik het voor nu even bij de 0 grams al ia dat voor s'nachts weer wat fris.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

Nouvel

Berichten: 28530
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 20:56

Josien, zit niet slecht toch?

Hier staan ze op dit moment ook dag en nacht onder de ongevoerde dekens

Josien_

Berichten: 8954
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 21:11

Nouvel schreef:
Josien, zit niet slecht toch?

Hier staan ze op dit moment ook dag en nacht onder de ongevoerde dekens


Ik twijfel nog een beetje! Hij is vrij lang, maar dat is op zich niet erg.
Bij de hals en bij de billen zit hij perfect. Alleen iets strak bij haar schouders, maar hij knelt niet als ze haar hoofd naar beneden doet en bij lopen lijkt hij niet te verschuiven.

Die hals is mega breed in maar M haha. Ook een beetje aan de lange kant, maar wel ook mooi tot haar oren als ze haar hoofd naar de grond doet. Wil misschien toch nog even maat S passen.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 21:12

SBravour schreef:
Felicity; ik zou voor Rambo gaan. Ook goed in vocht transport!


Zou ik ook zeggen, heb beide merken maar Rambo transporteert ook super!


Lady

simoneeee

Berichten: 210
Geregistreerd: 04-06-09
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 21:42

@darkchrystal Mijn fjord is ook heel breed aan de voorkant, lage halsaanzet en zij past de Nika dekens ook goed. Maat 195 zit qua lengte perfect. Door de grote staartflap blijft de achterkant mooi liggen. Aan de voorkant en zit hij niet te strak. Maar doordat hij niet heel hoog sluit (voor een brede hals juist fijn) regent hij wel altijd wat in. Maar het is dat, of te strak aan de voorkant. Ook nog niet de perfecte deken gevonden helaas, maar dit kan ermee door.

Niets moet,
paarden wel!
Loesje

felicity

Berichten: 11274
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 22:13

Beau_Myrthe schreef:
SBravour schreef:
Felicity; ik zou voor Rambo gaan. Ook goed in vocht transport!


Zou ik ook zeggen, heb beide merken maar Rambo transporteert ook super!


Kunnen deze ook op een vochtig paard gelegd worden?
En zijn ze ook geschikt voor de bredere types?

Vanmiddag dekens gepast. Ik heb een hele lijn bucas smartex dekens voor mijn andere paard. Kwa lengte liggen ze super. Maar trekken echt te veel op de schouders. Past dus niet.
Hij heeft nu een heel oud model bucas smartex rain op in de maat 195. Is voor het mooie te lang maar pasten zijn schouders wel in.
Ding is al zo oud dat ik echt twijfel aan de waterdichtheid.

Hij heeft dus echt nieuwe goed passende en waterdichte dekens nodig.

[O]


MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 05:40

Ja Rambo valt wel breed. Anders naar de nieuwe tech duo kijken. Die heeft er een liner bij zodat die op een bezweet paard kan.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 05:59

Die van mij staat zonder deken.
Ze is echt een beertje. Zelfs dat prutweer van afgelopen zondag was prima.
Ik heb haar nog niet hoeven te scheren, dus dan ook geen deken.

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

Besje

Berichten: 810
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 06:16

Wie heeft een goede tip voor een waterdicht deken voor paard met veel schouder? Horseware heeft hij nu maar krijgt hij schuurplekken van, bucas celtic stable krijgt hij er ook van... Iemand tips/suggesties?

Lieve Charming van sportpaard naar knuffelpaard:
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=2023797

Nouvel

Berichten: 28530
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 06:21

Besje schreef:
Wie heeft een goede tip voor een waterdicht deken voor paard met veel schouder? Horseware heeft hij nu maar krijgt hij schuurplekken van, bucas celtic stable krijgt hij er ook van... Iemand tips/suggesties?



Welke heb je van Horseware?
Dat verschilt onderling ook nogal, Rambo met de v sluiting valt redelijk ruim en ik vind zelf eigenlijk Rhino voor nog ruimer vallen.

yarkayunda
Berichten: 837
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 06:42

Ik heb ff een vraagje. Ik heb een bucas power turnout voor mn merrie gekocht omdat ze zich in de winter niet zo goed warm kan houden, maar die komt pas donderdag of vrijdag binnen.. ik heb nog een regendeken met fleece aan de binnekant liggen, kan ik dan het best tot de deken er is die opgooien of haar gwn in haar wintervacht laten staan? Ze staat 24/7 buiten met schuilstal

trotse eigenaar van Yarka, Lilli en Jacky
Ig: @connected.horsemanship

Besje

Berichten: 810
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 07:06

Nouvel schreef:
Besje schreef:
Wie heeft een goede tip voor een waterdicht deken voor paard met veel schouder? Horseware heeft hij nu maar krijgt hij schuurplekken van, bucas celtic stable krijgt hij er ook van... Iemand tips/suggesties?



Welke heb je van Horseware?
Dat verschilt onderling ook nogal, Rambo met de v sluiting valt redelijk ruim en ik vind zelf eigenlijk Rhino voor nog ruimer vallen.


Ik heb de Amigo van horseware

Lieve Charming van sportpaard naar knuffelpaard:
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=2023797

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 07:07

felicity schreef:
Kunnen deze ook op een vochtig paard gelegd worden?
En zijn ze ook geschikt voor de bredere types?

Vanmiddag dekens gepast. Ik heb een hele lijn bucas smartex dekens voor mijn andere paard. Kwa lengte liggen ze super. Maar trekken echt te veel op de schouders. Past dus niet.
Hij heeft nu een heel oud model bucas smartex rain op in de maat 195. Is voor het mooie te lang maar pasten zijn schouders wel in.
Ding is al zo oud dat ik echt twijfel aan de waterdichtheid.

Hij heeft dus echt nieuwe goed passende en waterdichte dekens nodig.


Kan niet op nat paard maar het wel een goede temp range door goed ademend vermogen. Geschikt voor breder paard. Ik leg ze wel gerucht op iets vochtiger paard

friesvamke
Berichten: 50
Geregistreerd: 14-04-16

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 07:38

Heeft iemand al ervaring met de airmax liner van horseware? Een zweetdeken voor onder je winterdeken

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 08:10

Doen jullie morgen en overmorgen de 0 grams dekens weer af?

Josien_

Berichten: 8954
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 08:51

Besje schreef:
Besje schreef:
Wie heeft een goede tip voor een waterdicht deken voor paard met veel schouder? Horseware heeft hij nu maar krijgt hij schuurplekken van, bucas celtic stable krijgt hij er ook van... Iemand tips/suggesties?



Ik heb de Amigo van horseware


Ik heb dus nu ook de Amigo gepast, zie foto's die ik hier eerder plaatste, en ik ben ook bang dat hij op de schouders gaat schuren op den duur. Lastig hoor. -O- Wil eigenlijk ook geen honderden euro's uitgeven.
Ga nu op aanraden van anderen met hetzelfde ras pony maar eens Harry's Horse proberen.
Laatst bijgewerkt door Josien_ op 25-09-18 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Nouvel

Berichten: 28530
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:16

Besje schreef:
Ik heb de Amigo van horseware


Ik zou eens Rambo of Rhino proberen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers