Toby.nl ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Toby.nl ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-18 21:45

hoi bokkers!


ivm een moeilijk etende hond wissel ik regelmatig van voer. ze doet het nu opzich prima op haar brokken + vlees maar wat afwisseling maakt dat ze goed blijft eten.

nu kwam ik een advertentie tegen van Toby.nl en heb ik een proefverpakking besteld. bij Toby wordt via een aantal vragen gekeken wat voor soort hond je hebt, ook allergieën worden meegenomen, en op die manier stellen zij een mix samen die 'perfect afgemeten' is op de behoeften van jouw hond.
het gaat hier om een maandelijks opzegbaar abonnement, wat voor mij neerkomt op 8kg brok voor 26 euro.

ben benieuwd of er iemand ervaring heeft met deze site ?
wij wachten iniedergeval vol spanning op onze eerste verpakking..

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Re: Toby.nl ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 22:23

Ik zou persoonlijk voor een ander voer gaan met een beter vleesgehalte en zonder bietenpulp. Ik voer zelf Wolffblutt

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-18 22:32

tips voor voer heb ik niet nodig, heb inmiddels bijna alles wel geprobeerd en weet dus welk voer ik wel/niet kan doen.

madam eet wel, maar na 2/3 weken is ze het beu, dan wisselen we dus weer af met wat anders. ik heb dus constant een stuk of 4 soorten voer staan om te kunnen wisselen.
momenteel briantos, farmfood, purina beyond en een nog dichte zak Bosch staan.

wolfsblut (denk dat je dat bedoelt?) overigens ook gehad, gelukkig een dealer vlakbij dus proefverpakking, maar ze hoeft het niet. eet dan ook gerust een week niet, en met een 12kg wegende actieve, smalle hond die dan precies op gewicht is, ziet ze er na een paar dagen slecht eten al uit alsof ze een rasechte whippet is.

dit is het betreffende monstertje, wel een echte 'windhonden' bouw dus, flink gespierd ook, maar er zou zeker wat extra bij mogen.
Afbeelding

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Toby.nl ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 09:36

Mijn moeder heeft ook zo'n draak die per dag ander voer wil omdat ze anders niets eet. De dierenarts zegt: 'stop er maar in wat er in gaat, dan maar wat meer zouten of granen dan wenselijk is. '
Toby ken ik niet, zag er interessant uit

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Toby.nl ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 18:52

Wij hebben tegenwoordig ook uitgebreid assortiment brok van farmfood tot lidl in huis... 1 moeilijke eter en 4 die al die afwisseling wel heerlijk vinden haha dus blijven dat lekker doen.
Toby.nl ken ik niet

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Toby.nl ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-18 20:16

heb voor 2 euro de gok gewaagd en vandaag bevestiging gehad dat als ik niet tevreden ben het gewoon stop gezet wordt +:)+
het komt aankomende week ergens binnen.

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Toby.nl ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 06:38

Ik ben benieuwd!! Heb het ook in gevuld en wacht even jou ervaring af en dan bestel ik ook. Recensies zijn super en met 5 honden hier eet er altijd wel 1 het.

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Toby.nl ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 07:29

Ik ben er benieuwd naar. Helaas zou het voor mijn moeilijke eter niets zijn. Ik heb hier nu het ideale gevonden.
Ik heb 4 soorten voor. Ik voer optilife zn ik heb de kip, lam, zalm en energie in huis. Om de dag krijgt ze wat anders. Dus maandag Kim, dinsdag, lam, woensdag zalm, donderdag energie, vrijdag kip en zo voort. Dit zorgt dat ze de afwisseling heeft die ze wil en zo eet ze nu al bijna een jaar hetzelfde voer.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Toby.nl ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 15:56

nou daar zijn ze dan!
nu ik met 2 gekneusde ribben thuis zit is dit overigens wel een uitkomst, geen brokken sjouwen *\o/*

een hele uitleg.. maatbeker.. wat mij overigens zal benieuwen of dat genoeg is..
Afbeelding

het ziet er wel gezellig uit!
Afbeelding

Jammergenoeg zijn de brokken erg groot. kleinere brokje is van Briantos, dat vindt dora lekker maar eet ze met moeite.
Afbeelding

heb haar net paar brokjes zo gegeven. die sjouwt ze mee naar haar mand maar dat doet ze met alles. morgen eens proberen of ze het wil/kan eten. ik ben positief verrast alleen de grootte vd brokjes staat mij tegen.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Toby.nl ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:51

Grotere brokken stimuleren wel tot kauwen en is daardoor beter voor t gebit. Ben benieuwd of het gegeten gaat worden

Miirtheex_x

Berichten: 93
Geregistreerd: 09-02-12
Woonplaats: Pijnacker

Re: Toby.nl ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 22:17

En eet Dora het voer? Ik ben erg benieuwd!

Zelf heb ik een pup van 8,5 maand nu. Hij moet binnenkort toch over naar volwassen voer, dus zit al even te kijken wat ik nou zou willen en wat me bevalt maar zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer.

Toby.nl kom ik eigenlijk steeds opnieuw weer tegen en ik neig er toch naar om dat binnenkort voor hem te gaan bestellen.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Toby.nl ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-18 23:04

ik heb geprobeerd te mixen met haar andere voer, maar madam pikt de Toby brokken eruit! ondanks dat ze dus zo groot zijn en ze er duidelijk langer over doet, zijn ze wel favoriet.

ben nog een beetje voorzichtig, maar het zou best eens kunnen dat wij 'ons' voer eindelijk hebben gevonden :)

qua ontlasting / vacht of energie merk ik geen verschil, ze doet het gewoon prima. maar misschien nog niet lang genoeg gevoerd natuurlijk.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Toby.nl ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 23:14

Ik kwam dit voer een poosje terug ook tegen toen ik opzoek was naar iets anders, maar toen waren ze nog niet gestart. Ben benieuwd naar meer ervaringen. Ik voer nu wooof

Milan_lover

Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Re: Toby.nl ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 00:45

Ik heb het voer nu een maand of 3 voor onze hond. Hij eet eigenlijk alles wel, maar richting het eind van de zak gaat hij het met lange tanden eten, en later zelfs laten staan. Daarbij haart hij jaarrond ontzettend uit en gaat hij snel stinken. Ik heb het voer eerst door zijn geliefde Eukanuba gemixt, maar pikte inderdaad ook de Toby brokjes eruit en liet de andere brokken staan. Nu 3 maanden verder eet hij nog steeds graag de Toby.nl brokken zonder de samenstelling te laten wijzigen. Ook zit hij goed in zijn vel, stinkt eigenlijk niet meer en is ook veel minder gaan haren. Ik ben zeer tevreden!

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Toby.nl ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 07:06

Ik heb even gekeken maar vind het best prijzig gezien de ingredienten die erin zitten.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Toby.nl ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-18 10:53

sanso welke ingrediënten bedoel je dan precies?
in prijs/kwaliteit zit er voor mij (geloof ik) niet veel verschil met de merken die ik nu voer.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Toby.nl ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 11:53

Wij hebben een hond van 50 kilo, die dus ook veel eet. Een 16 kilo zak kost daar €50 maar daar red ik het nog geen maand mee.
Eerste ingredient is meteen mais en daaropvolgend 19% kip.
Hij heeft geen allergieen of rare dingen en eet al het voer goed.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-18 20:59

ik snap dat je het dan niet gaat doen. maar als je geen ervaring er mee hebt kun je mi. ook geen uitspraak doen over of het genoeg is.

ik natuurlijk ook nog niet. wij zijn vandaag over gegaan op volledig Toby voer, en ondanks dat ze daar dus minder van krijgt dan ze normaal kreeg, zeurt ze niet om meer.

ik snap je ingrediënten idd met die maïs, maar toch is het naar mijn mening kwalitatief goed voer, of toch iniedergeval beter dan alle supermarkt merken en bijv royale canin etc.

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Toby.nl ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 21:01

Ik heb het bekeken toen ik de reclame zag voorbij komen. Maar de ingrediënten tonen me eerder zen b merk voor dan een goede voedzame brok. Daarbij vond ik het behoorlijk aan prijs in vergelijking met wat ik nu betaal.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Toby.nl ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-18 21:05

jij voerde optilife toch zoe? dat komt neer op 40 euro voor 13 kg, dat scheelt vrij weinig met de 25 euro voor 8.5 kg van toby.
maar goed, als je tevreden bent over wat je nu voert, je honden doen het goed, dan zou ik niet eens peinzen over nieuw voer proberen :D

ik heb zelf geen ervaring met optilife, heb er ooit wel eens een proefzak van gehad maar (natuurlijk) bliefte madam dat niet.

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Toby.nl ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 21:07

Ik betaal minder dan dat. En ben inderdaad erg tevreden met optilife :)

Milan_lover

Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Re: Toby.nl ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 00:32

Wij krijgen iedere maand 15 kilo voer voor onze hond van 45 kg, maar daar hebben we echt meer dan genoeg aan. Misschien zelfs te veel, en hij ziet er echt super uit.

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 19:51

Ik heb sinds gister ook een zak Toby voer binnen gekregen.
Ik heb een Bordeauxdog reu die gister 9jaar geworden is, dus ben ik vooral aan het zoeken naar de juiste samenstelling ivm zijn gewrichten.
Hij heeft een mooi gewicht van 63kg gezien zijn hoogte van 70cm, en zijn conditie is ook nog steeds heel erg goed.
Ik ben heel erg benieuwd hoe meneer het hierop gaat doen, want ik hoop nog een aantal jaar van hem te kunnen genieten.
Zijn er nog meer bokkers die goede ervaringen hebben met dit voer en wat het doet met gewrichten?

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Re: Toby.nl ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 17:05

Ik heb de site ook even ingevuld voor onze twee honden en ik kom uit op een eiwitpercentage van 25% voor ze allebei. Dat vind ik te laag helaas, ik weet niet of het bij anderen hoger ligt? Ik heb graan uitgesloten en de eerste 2 ingrediënten bij mij zijn erwten en zoete aardappel gevolgd door kip (20%). Ik vind het totale percentage vlees op het eerste zicht niet hoog genoeg. Wij voeren Acana, honden doen het er goed op, maar dit voer is wel wat goedkoper.

Emuline

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: EDE GLD

Re: Toby.nl ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:57

Ik heb inmiddels ook het voer besteld (aantal jaar later :P ) Ze is nu 2 dagen volledig over. Ik heb een border collie van 5 jaar. En ik vind het haar er super op doen! ze heeft soms last van een slechte vacht. Dit is NU NOG goed. Ze is pas net bezig op Toby, dus ik ga het afwachten hoe ze het hierop gaat doen. In ieder geval eet ze ze graag op.