Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-18 17:09

Top zo, dit wordt mijn naslagwerk voor de komende jaren! :D

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..


ikkeniet

Berichten: 1260
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 06:34

Boerencamping de Gouwe Stek in Bovenkarspel
Leuk voor de kleintjes, Streekbos zit ernaast, met een meertje.
Vlakbij Enkhuizen voor Sprookjeswonderland en boodschappen.

info@raswas.com voor het reinigen van je paardendekens.

Oordeel niet over mijn leven.
Want je hebt mijn rugzak niet gedragen.
-Rita Nievelstein-


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 18:42

Wat leuk dat jullie zoveel plannen hebben!
Een caravan is verreweg de minst kostbare oplossing, zeker als je al een fatsoenlijke trekauto hebt. Je hebt natuurlijk wel wat onderhoud aan een caravan, maar dat is niet te vergelijken met het onderhoud dat je aan een camper hebt.

Wij hebben zelf een camper die we vooral gebruiken om naar evenementen te gaan waar we onderdak nodig hebben, maar de laatste jaren gebruiken we 'm ook steeds meer in de vakanties en voor weekends weg.

Van dat douchen aan boord moet je je trouwens niet teveel voorstellen hoor. De modernere campers hebben dat wel, maar het is echt niet zoals thuis. Je moet ten eerste al een flinke hoeveelheid vers water beschikbaar hebben en na het douchen ben je echt wel een tijd bezig om alles weer droog te krijgen.
Ook het snelheidsverschil ten opzichte van een caravan valt echt mee. Met een caravan zul je gemiddeld zo'n 90 km./uur rijden en met een camper mag je harder, maar het is de vraag of het verstandig is om heel erg veel harder te rijden. Wij rijden gemiddeld zo'n 90/100 km./uur en dat is echt hard genoeg, zeker als er iets op de weg gebeurt. 'k Heb net iets te vaak gezien hoe het afloopt met een (meestal enkelas) camper met een klapband oid. en zelf hebben we er ook weleens eentje gehad (met een aanhanger erachter). Dan ben je echt heel blij dat je niet een eind over de 100 rijdt.

Dierenbos in Vinkel is leuk voor kleinere kinderen. Er zitten speeltuintjes, een zwembad en een (wat tegenvallende hoeveelheid, maar toch :D ) dieren bij.
Of de Beekse Bergen in Hilvarenbeek. Doet het ook altijd goed met speelpark en safaripark :)

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37223
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 18:52

De camper van mijn paps rijdt stevig door. 130 op snelweg moeiteloos te doen. Ook douchen is best luxe. Heeft aparte douchecabine naast de wc. Goed warm water, grote boiler ook en 100 liter schoonwater en vuilwater tank. Boiler van 20 liter voldoende voor twee personen douchen. Maar dat is ook een best dure camper (is nu 12 jaar oud en heeft nog een waarde van 25000 euro :oo ) met vast bed en een tafel/bed ook nog. Grote koelkast met vriesvakje en drie pits gasstel.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 18:59

130 km./uur is voor de meeste campers inderdaad niet zo'n probleem. Totdat je een klapband oid. krijgt. Maar goed, dat is ieders eigen verantwoordelijkheid.

Campers zijn inderdaad schandalig duur. Wij hebben onze camper nu een jaar of 10 en zouden er moeiteloos meer voor terug kunnen krijgen dan we er destijds voor betaald hebben. Maar 't is net als met de huizenmarkt. Als je dan wat terug moet kopen dan moet je ook weer diep in de buidel tasten en dan schiet je er nog niks mee op. Voorlopig blijven we 'm nog maar rijden :))

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37223
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 19:04

De camper van mijn vader is een stevige ducato bus als basis, met verlengde as zodat er weinig overhang is achter. Zelfde wegligging als mijn bestelbus als dagelijks vervoer. Alleen ben je zwaarder. Daar moet je rekening mee houden gewoon. Je kunt er verantwoord 130 meerijden op de snelweg. Maar je wel beseffen je rijdt met een zwaarder voertuig. Klapband met je auto met die snelheid is ook een drama.

Mijn paps heeft deze nieuw gekocht na verkoop van zijn huis destijds, alleen kan hij er niet meer mee weg alleen gezien zijn leeftijd. Hij ging met mijn moeder altijd van december tot april naar spanje mee en dan in de zomer nog regelmatig weg. Mijn zus heeft een eigen kleintje en oudje gekocht dus staat eigenlijk heel luxe hij voor mij beschikbaar hier aan huis. Iets dat ik zelf domweg nooit had kunnen betalen.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 19:06

Wij hebben ook zo'n Ducato met een verlengd chassis. Fijne camper/bus hoor :)
Ik vind het persoonlijk niet verantwoord om er zo hard mee te rijden, maar iedereen is vrij om daar een andere mening over te hebben.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-18 04:10

Nee.. dat douchen in een camper of caravan heb ik losgelaten hoor. Toilet is vooral voor de nacht.

We hebben eerst besloten een jongere auto aan te schaffen. Wilden we toch al, maar auto en caravan tegelijk is wat te gek dus die moet ff een paar maandjes wachten!

Dank voor de reacties! Leuk!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

ikke

Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 17:07

IMJ schreef:
Nee.. dat douchen in een camper of caravan heb ik losgelaten hoor. Toilet is vooral voor de nacht.

We hebben eerst besloten een jongere auto aan te schaffen. Wilden we toch al, maar auto en caravan tegelijk is wat te gek dus die moet ff een paar maandjes wachten!

Dank voor de reacties! Leuk!

Niet te voorzichtig dan met die andere auto.

Ik kocht mijn caravannetje en die verkoper zat duidelijk ergens op te wachten, wat blijkbaar niet kwam.
We hebben een kleine Eriba van 750kg TMM maar die trokken we toen met een Range Rover (bij gebrek aan kleiner) en die verkoper begreep ineens waarom DE VRAAG maar niet kwam.

Volgens hem stelt bijna iedereen de vraag: hoeveel weegt ie en wat mag ie wegen? Oo, dan past het wel achter de auto.......

Mijn mening: dat is hetzelfe als dat je bij een nieuwe Rolls Royce moet vragen naar de prijs van de opties.... dan kun je ze niet betalen.
Als je moet vragen naar de gewichten van de caravan, dan is je auto te klein/te licht/te zwak voor die caravan.

Het begint bij power, vervolgens kijk je naar power en tot slot controleer je of die power op het juiste moment beschikbaar is. Daarna controleer je of ie voldoende power heeft.
Power is zowel vermogen als koppel. Beide moeten in voldoende mate aanwezig zijn.
Enne, hoe langer de auto, hoe prettiger het erachter hangt :j

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 17:19

Citaat:
hoe langer de auto, hoe prettiger het erachter hangt


een caravan van 4.70 achter een Volvo V70 is een héél lang end hoor: ongeveer 5 parkeervakken :+ :D

capopjekop

Berichten: 30644
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 17:22

Ik ga nu al jaren niet meer kamperen maar ik heb echt geweldige herinneringen aan de vakanties op de camping als kind.

Wij hadden een knaus sudwind caravan. Voordeel is dat je de auto op vakantie kunt meenemen voor dagtripjes. Voor de reis zelf is een camper weer fijner. Dan kun je onder het rijden gewoon spelletjes doen etc. Met de camper rijden als je op bestemming bent is wat minder ideaal. Dan zijn fietsen of een motor aan te raden.

Mag je de caravan bij je huis stallen? Anders is het raadzaam om ook alvast rond te kijken voor een stalling.

ikke

Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 19:09

Morrie schreef:
Citaat:
hoe langer de auto, hoe prettiger het erachter hangt


een caravan van 4.70 achter een Volvo V70 is een héél lang end hoor: ongeveer 5 parkeervakken :+ :D

De V70 is ruim 5mtr, dus dan heb je goed 10 mtr combi. Tja......

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-18 19:39

Morrie schreef:
Citaat:
hoe langer de auto, hoe prettiger het erachter hangt


een caravan van 4.70 achter een Volvo V70 is een héél lang end hoor: ongeveer 5 parkeervakken :+ :D

Ah joh.. parkeerplaatsje meer of minder.. ;-)

We kijken nu idd naar wat een auto trekken mag.

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

ikkeniet

Berichten: 1260
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Re: Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 08:42

Mijn man wou een caravan die groot was, omdat we met ze vieren zijn.
En de kinderen ieder een apart bed hadden.
Dus wij een grote tandemasser gekocht. Met achterin een afgesloten slaapkamer met een twijfelaar.
In het midden een 1 persoonsbed, en voorin een rondzit, wat ons bed is.
Vorig jaar hadden we nog een dikke Eklassse Mercedes en die trok de boel makkelijk.
Helaas is die overleden, en is het nu een Cklasse Mercedes geworden.
Die heeft ook voldoende trekkracht, maar voor de grote einde weet ik niet of ik het zou willen proberen.
Onze stalling is nog geen 10km van de camping af, dus te doen.
En anders kan ik altijd nog een grote bus van ons bedrijf pakken.
Ik bedoel dus hou wel rekening met wat je nu hebt, en wat je later wil.

info@raswas.com voor het reinigen van je paardendekens.

Oordeel niet over mijn leven.
Want je hebt mijn rugzak niet gedragen.
-Rita Nievelstein-

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 11:48

wij hebben ook een vrij grote caravan en nu nog een Volvo V70 met al 4 ton op de teller, mijn Landrover heb ik ingeruild voor een veredelde Suzuki Alto (een Scross) die nog geen aanhangertje kan trekken.
Als de V70 het begeeft, zal er toch een andere trekauto moeten komen. Mijn auto kan in principe weg, ik werk nog maar 3 dagen en gebruik hem alleen voor woon-werkverkeer, dan kan mijn echtgenoot me ook wel even halen en brengen. (ik rij niet in de V70, te groot en schakelen doe ik al tientallen jaren niet meer -O- )

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-18 14:34

Als of jij niet groot reed :D, zo'n alto is nu toch even wennen voor je of niet?

Ik zag laatst wel een serieus klein wagentje voor een normale caravan, ik keek er toch wat raar van op!

We kijken nu naar een 4wd. Of het hem gaat worden weet ik nog niet, hij is benzine/elektrisch en kan tot 1500kg trekken.

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 14:36

IMJ schreef:
Als of jij niet groot reed :D, zo'n alto is nu toch even wennen voor je of niet?

Ik zag laatst wel een serieus klein wagentje voor een normale caravan, ik keek er toch wat raar van op!

We kijken nu naar een 4wd. Of het hem gaat worden weet ik nog niet, hij is benzine/elektrisch en kan tot 1500kg trekken.

3 x niks die Suzuki S-cross...... ik reed de afgelopen 15 jaar dikke 4x4's :+ -O-

ikke

Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:37

IMJ schreef:
Als of jij niet groot reed :D, zo'n alto is nu toch even wennen voor je of niet?

Ik zag laatst wel een serieus klein wagentje voor een normale caravan, ik keek er toch wat raar van op!

We kijken nu naar een 4wd. Of het hem gaat worden weet ik nog niet, hij is benzine/elektrisch en kan tot 1500kg trekken.

Niet te veel voor betalen hè. Geen hond wil zo'n bak hebben en verkijk je niet op de werkelijkheid versus de mooie verhaaltjes.....

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

wilmatj

Berichten: 2416
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:09

Nee caravan, camping, beide niet echt niet mijn ding.
Mijn vriend daarin tegen vind het geweldig.

Dit jaar heeft hij een caravan gehad om te gebruiken als verblijf tijdens werk ver weg.. en toen toch maar een weekje weg.

Nee, snachts wandelen naar de wc.. vieze douches.. bah.. en dan nog de drukte en herrie snachts..

Instagram van mijn paardjesdikkebillenponys

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:14

Dat laatste heb je zelf natuurlijk ook wel wat in de hand :)
Er zijn campings met sanitair waar je bij wijze van spreken een boterham op durft te smeren. Drukte en herrie zijn ook dingen die je op kunt zoeken of kunt mijden.

Ikke, even nieuwsgierig: ben je altijd nog met oudere Range Rovers aan het knutselen? :)

Wij zijn afgelopen weekend weer in Drenthe geweest en stonden daar op een rustige camping, er waren vnl. oudere mensen. We kregen nog wel een tip voor een leuke kindercamping: de lente van Drenthe. IMJ, misschien kun je daar nog wat mee?

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

ikke

Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:14

wilmatj schreef:
Nee caravan, camping, beide niet echt niet mijn ding.
Mijn vriend daarin tegen vind het geweldig.

Dit jaar heeft hij een caravan gehad om te gebruiken als verblijf tijdens werk ver weg.. en toen toch maar een weekje weg.

Nee, snachts wandelen naar de wc.. vieze douches.. bah.. en dan nog de drukte en herrie snachts..

Dan heb je op de verkeerde camping gestaan. Dat loopje naar het toilet is een ding, maar de rest herken ik niet echt.

Ja, op de "camping" op de beurzen in GB is het inderdaad niet altijd schoon, maar daar zijn de omstandigheden (en de medecampeerders) ook wel een beetje naar.

@Oscar: nog even niet, maar laatst op de beurs in GB wel weer spullen gekocht voor de Oude Heer. Later dit jaar hoop ik weer tijd te krijgen om aandacht aan ze te besteden.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

cinniz123

Berichten: 4391
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:29

Caravan leuk!
Wij kregen ook het idee indd leuk voor de kinderen (toen nog 2) gingen naar caravan salon om te zien wat er zoal was maar kwamen thuis met een bestelling van iets duurder als de bedoeling was :')

Grote hobby de luxe edition met stapelbed,toilet en jawel douche cabine(die we nog nooit hebben gebruikt :+ )
Toen bleek ik net voordat de caravan geleverd werd zwanger van nr 3 oeps dat zat niet in de planning.
Maar t pas wel al is t niet handig :o

We hebben indd wel een grote voortent eraan met uitbouw en gaan elke zomer 3,5 week naar spanje en het is echt genieten met die kinderen.

Wij gaan wel ook meerdere vakanties in nl weg maar vrienden van ons laten hun oudere caravan in spanje staan en daar is ook wel weer wat voor te zeggen.
Goedkope stalling een reis zonder sleurhut en ze betalen (bijna) geen caravan verzekering.
Ik heb zeker geen spijt van de onze maar achteraf denk ik dat was ook een goed plan geweest al kunnen we dan niet hier naar de campings toe.
Maar ik vind bijv de caravan verzekering voor wat wij betalen per maand best een flink bedrag,daar heb ik me wel op verkeken zeg maar.

Tja het naar de wc gaan in een toilet gebouw is en blijft geen favoriet van me maar als ik hoor hoe mn man ertegen op ziet om de chemisch toilet te legen...... :r
Het scheelt indd enorm per camping.

Ik ga je topic volgen,leuk om ervaringen te lezen.

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 09:35

Ik wil eigenlijk een kleine camper voor mij en mijn hondje.
Hoeft niet groot te zijn, mag zelfs voortentje hebben om te koken.
Slapen op camperplaatsen.

Wie heeft een idee?

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37223
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 09:37

Een simpel busje kopen en bedbankje indoen losse tafel en bustent kan al. Hangt van je budget af

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-18 09:39

Gaat op mijn lijstje Oscar!

Ik betaal sowieso niet graag veel Ikke! Maar die wij op het oog hadden was in 2 dagen weg.. :+

Ik kwam laatst iemand tegen met een mini caravan achter haar fiets! Haar naam stond er op. Zo grappig! Vond een artikel over haar!
https://www.ad.nl/dordrecht/zwijndrecht ... ~aee64ac6/

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Lagonda en 89 bezoekers