Enquete voor mijn afstudeeropdracht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
sybrenb

Berichten: 7
Geregistreerd: 21-09-18

Enquete voor mijn afstudeeropdracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-18 09:19

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar paardrijders die wel eens spullen kopen voor hun of andermans paard. Voor mijn afstudeeropdracht doe ik namelijk onderzoek naar het koopgedrag van paardenliefhebbers.

Als jullie 3 minuten de tijd hebben, zouden jullie dan mijn korte enquête willen invullen? Jullie helpen mij hier enorm veel bij :)

Alvast bedankt! _/-\o_

De link is: https://nl.surveymonkey.com/r/WXDNKMW

Sybren


C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70432
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Enquete voor mijn afstudeeropdracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 09:34

Ik verplaats dit topic naar Ruiter.

germie

Berichten: 25880
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Enquete voor mijn afstudeeropdracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 07:20

Ingevuld, maar ben denk ik niet de gemiddelde koper. Ik doe niet aan modegrillen en koop alleen wat nodig is. Je ziet mij dus ook niet met een bling hoofdstel van 200 euro en een jaar later een nieuwe. Dan koop ik liever 2 van max 50 euro. Of zelfs maar 1. Want ze gaan soms wel 10 jaar mee (en dan ben ik er ook wel eens vast van als ik eerlijk ben)
rijbroeken, ik rij nog in broeken die ik 8 jaar geleden heb opgekocht. Heb toen iets van 6 HH rijbroeken gekocht uit een opheffingspartij.Zijn nog niet versleten.

Dus ik laat me niet zo beinvloeden, haha

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Sanniejtjuh

Berichten: 1202
Geregistreerd: 11-12-06

Re: Enquete voor mijn afstudeeropdracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 07:28

Ingevuld, ik val ook beetje buiten de boot haha. :')

Ik ben benieuwd wat je hoofdvraag van je onderzoek is?

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Re: Enquete voor mijn afstudeeropdracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 07:30

Ingevuld ik denk dat ik er te goed in pas maar daardoor kan ik echt je meerkeuze vragen niet beantwoorden :') ik heb daarom gekozen voor anders en meerdere bolletjes benoemd, succes

Illiesta :+:

germie

Berichten: 25880
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Enquete voor mijn afstudeeropdracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 10:34

Ikvind de25 jaar en ouder categorie ook wel erg groot. :D

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Enquete voor mijn afstudeeropdracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 10:42

Ingevuld :) .

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Kairos
Berichten: 2693
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Enquete voor mijn afstudeeropdracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 18:38

Ingevuld!

~ The comeback is always stronger than the setback ~

Westhof

Berichten: 2889
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 18:44

Ingevuld, succes :)

Siamsmeesje

Berichten: 2224
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 19:02

Ik heb een poging gedaan om het in te vullen, maar het is duidelijk dat de vragensteller zelf een social media dier is, want bijna alle antwoordmogelijkheden hebben betrekking op een of andere variant van social media.

Helaas voor TS behoor ik tot de mensen die social media-loos is <3
Dus bij vraag twee stokte het al voor mij......

En uit wat ik gezien heb, hoor ik ook niet tot de doelgroep, want ik ren niet naar de winkel omdat iemand mij een foto laat zien van een paard met een of ander nieuw product :n
Nieuwe producten vallen voor mij altijd in de categorie 'eerst zien, dan geloven'. Er is inmiddels zoveel nutteloze (bling-)zooi in de handel 8-)

Lente Alle zaadjes de grond in en hopen dat ze boven de grond willen kijken dit jaar

Maanlicht

Berichten: 6845
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Enquete voor mijn afstudeeropdracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 19:10

Ingevuld. Ik pas goed binnen de doelgroep. Koop graag nieuwe producten voor mijn (bijrijd)paard. Meestal zie ik deze producten als eerste bij de merken zelf op social media of via een mail, maar ook via het seizoenscollectie topic op Bokt. Als een stalgenootje of vriend(in) een product heeft, koop ik het over het algemeen juist niet omdat ik het niet leuk vind om hetzelfde te kopen als iemand anders op stal. Mocht het toevallig voorkomen dat iemand een zelfde dekje heeft is dat natuurlijk niet erg, maar ik ga niet precies hetzelfde product kopen omdat iemand die ik ken het heeft.

sybrenb

Berichten: 7
Geregistreerd: 21-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-18 09:06

Allemaal bedankt voor het invullen, ik heb inmiddels meer dan 175 reacties! Een groot deel van mijn onderzoek gaat inderdaad over de invloed van verschillende beïnvloedingskanalen waardoor Social Media vaker terugkomt in de enquête.

De doelgroep is vooral jongeren tot ongeveer 25 jaar, maar ik ben ook benieuwd naar de verschillen met volwassenen waardoor ik deze optie ook heb gegeven in de enquête. Als je zelf niet beïnvloed wordt door bijvoorbeeld Social Media, laat het dan vooral weten in de Enquête!

Als iemand net als Maanlicht en Germie zijn/haar verhaal over koopgedrag met mij wilt delen hoor ik het heel graag, hier heb ik veel aan voor mijn onderzoek! :)

sybrenb

Berichten: 7
Geregistreerd: 21-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-18 09:12

Maanlicht schreef:
Ingevuld. Ik pas goed binnen de doelgroep. Koop graag nieuwe producten voor mijn (bijrijd)paard. Meestal zie ik deze producten als eerste bij de merken zelf op social media of via een mail, maar ook via het seizoenscollectie topic op Bokt. Als een stalgenootje of vriend(in) een product heeft, koop ik het over het algemeen juist niet omdat ik het niet leuk vind om hetzelfde te kopen als iemand anders op stal. Mocht het toevallig voorkomen dat iemand een zelfde dekje heeft is dat natuurlijk niet erg, maar ik ga niet precies hetzelfde product kopen omdat iemand die ik ken het heeft.


Dankjewel! Ik kan me het inderdaad goed voorstellen dat je niet het zelfde product wilt hebben als een stalgenootje of vriend(in). Zie je dit meer om je heen gebeuren of zijn er ook veel mensen met dezelfde producten? Zijn er meer mensen hier op Bokt met een mening hierover?

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Enquete voor mijn afstudeeropdracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 09:55

Ik heb daar wel een kleine aanvulling op. Ik vind het namelijk inderdaad niet leuk om dezelfde spullen te hebben als stalgenootjes maar als iemand heel enthousiast is over de pasvorm van een bepaald merk dekens of een bepaald type pad verdeeld de druk goed, of een bepaalde antiklit helpt ook voor die ene dikke tinkerstaart dan ben ik daar wel gevoelig voor.

Ik maak daarin dus wel onderscheid in functionele spullen en mooi-om-te-hebben spullen. Maar ik val stiekem een paar jaar buiten de doelgroep ;)

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Roodvos

Berichten: 6617
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 10:13

Net als Siamsmeesje ben ik ook afgehaakt bij vraag 2. Nou ja, eigenlijk al bij vraag 1.

Ik heb al meer dan 30 jaar paarden, en ben ruim voorzien van allerlei rommel, excuus: spulletjes.
En het zal mij echt een zorg zijn wat iemand anders op, aan of onder zijn of haar paard hangt of legt; en of iemand het dan ook nog noodzakelijk vindt dat feit met de halve of hele wereld te delen 8)7 .

Ik koop alleen iets als ik het nodig heb. En dan kan het best zijn dat ik er tijdens mijn zoektocht achter kom dat er een nieuw product op de markt is. Als de omschrijving en specificaties daarvan mij aanspreken, dan neem ik dat product mee in mijn overwegingen. Uiteindelijk geeft dan prijs en (verwachte) kwaliteit de doorslag.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

RedKiwi

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 10:44

Roodvos schreef:
Net als Siamsmeesje ben ik ook afgehaakt bij vraag 2. Nou ja, eigenlijk al bij vraag 1.

Ik heb al meer dan 30 jaar paarden, en ben ruim voorzien van allerlei rommel, excuus: spulletjes.
En het zal mij echt een zorg zijn wat iemand anders op, aan of onder zijn of haar paard hangt of legt; en of iemand het dan ook nog noodzakelijk vindt dat feit met de halve of hele wereld te delen 8)7 .

Ik koop alleen iets als ik het nodig heb. En dan kan het best zijn dat ik er tijdens mijn zoektocht achter kom dat er een nieuw product op de markt is. Als de omschrijving en specificaties daarvan mij aanspreken, dan neem ik dat product mee in mijn overwegingen. Uiteindelijk geeft dan prijs en (verwachte) kwaliteit de doorslag.


Precies dit. Ik heb de enquete dan wel helemaal ingevuld, maar wat Roodvos zegt: maakt mij geen worst uit wat andere mensen doen met hun paard, heb alles wat mijn paard nodig heeft, af en toe moet er wat vervangen worden of is er iets nieuws nodig, maar ga niet kopen om het kopen, paard is al duur genoeg :o

Stirrup

Berichten: 482
Geregistreerd: 12-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 11:29

Ingevuld. :)

rien10
Berichten: 14396
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Enquete voor mijn afstudeeropdracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 11:41

Ingevuld maar: ik koop iets voor mijn paard (of mijzelf) omdat het paard, of ik dat nodig hebben. Niet omdat het -in de mode is -een vriendin het heeft -het zo mooi staat bij mijn blauwe ogen -het zo leuk staat op facebook -het aangeprezen wordt of social media. Dit kanbijna niet in de enquête naar voren komen.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 12:49

Citaat:
Ingevuld, maar ben denk ik niet de gemiddelde koper. Ik doe niet aan modegrillen en koop alleen wat nodig is.

+1

~Turbohoof Solutions ~


Bowo
Berichten: 2796
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 12:50

Ik heb hem (een tijdje geleden) ook ingevuld, zo goed mogelijk, maar dat was vrij lastig omdat die inderdaad erg gericht is op social media, maar ook mensen die vaak dingen kopen voor hun paard.
Ik ben het type persoon dat pas wat koopt wanneer dat nodig is, ik hoef niet duizend dekjes of elke nieuw middeltje. Kapotte springschoenen? Dan koop ik nieuwe. Welke dat dan zijn, baseer ik op eigen ervaringen maar ik kan ook mensen vragen naar hun ervaringen, zowel in real als online.
Wat anderen hebben maakt me niet zo zeer uit, maar hun ervaringen over een bepaald product kunnen voor mij wel heel relevant zijn.

Maflinger_S
Berichten: 12138
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Enquete voor mijn afstudeeropdracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 12:53

Ik heb de enquête ook ingevuld.

Ik doe niet erg aan social media en let ook nooit op wat in de mode is. Ik ben een westernruiter dus ik bestel regelmatig online op US sites.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Maanlicht

Berichten: 6845
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 17:30

sybrenb schreef:
Maanlicht schreef:
Ingevuld. Ik pas goed binnen de doelgroep. Koop graag nieuwe producten voor mijn (bijrijd)paard. Meestal zie ik deze producten als eerste bij de merken zelf op social media of via een mail, maar ook via het seizoenscollectie topic op Bokt. Als een stalgenootje of vriend(in) een product heeft, koop ik het over het algemeen juist niet omdat ik het niet leuk vind om hetzelfde te kopen als iemand anders op stal. Mocht het toevallig voorkomen dat iemand een zelfde dekje heeft is dat natuurlijk niet erg, maar ik ga niet precies hetzelfde product kopen omdat iemand die ik ken het heeft.


Dankjewel! Ik kan me het inderdaad goed voorstellen dat je niet het zelfde product wilt hebben als een stalgenootje of vriend(in). Zie je dit meer om je heen gebeuren of zijn er ook veel mensen met dezelfde producten? Zijn er meer mensen hier op Bokt met een mening hierover?


Ja, eigenlijk zie ik dit meer gebeuren. Als een pasvorm of iets fijn is van bepaalde spullen dan koop ik of een stalgenootje wel iets in een andere kleur. Ik heb wel eens een dekje in een bepaalde kleur niet gekocht omdat een stalgenootje die al had. Nu staan we allebei op een andere stal en nu zou ik het op zich wel weer willen kopen, haha.

J_emma

Berichten: 809
Geregistreerd: 16-06-18

Re: Enquete voor mijn afstudeeropdracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 18:10

Oh, wat grappig Maanlicht en aanverwanten! Ik val ook in de categorie 'ik koop iets als ik het nodig heb', en dan moet het gewoon goed en betaalbaar zijn.
Maar vind het wel leuk om te lezen dat daar zulke verschillen in zitten.

Punz

Berichten: 8551
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Enquete voor mijn afstudeeropdracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 18:21

Ingevuld, val royaal buiten de doelgroep qua leeftijd, koop vooral wat ik zelf leuk en mooi vind, maakt me niet uit wat de wereld om me heen doet en vind..

Máár
Als ik iets echt leuk vind wat ik aangeschaft heb, dan gaat dat dan weer wél op fb of instagram


Iedereen een Connemara!!


.

dewilderoos

Berichten: 241
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Bij het water

Re: Enquete voor mijn afstudeeropdracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 18:41

hmm de vakjes waar je een cijfer kunt geven hoe enthousiast ik van iets word worden weer blanco als ik de volgende heb ingevuld? Volgens mij is dat niet de bedoeling...

Over illegale houtkap en ontbossing, maken wij ons heel erg boos.
Als milieuvriendelijke oplossing, is ons zadel dan ook boomloos. (@mkdemanvan)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, IndianSu, kreekie, minouesmee en 9 bezoekers