Bokkers gezocht omgeving Breda- Roosendaal; meedenken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
kimberly1995
Berichten: 2423
Geregistreerd: 24-03-10

Bokkers gezocht omgeving Breda- Roosendaal; meedenken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-18 11:18

Lieve bokkers,

Inmiddels heb ik in mijn zoektocht naar een nieuwe stal al heel wat pensionstallen de revue zien passeren en zit ik een beetje met mijn handen in het haar. Willen jullie met mij meedenken naar een nieuwe stal, weet je misschien iemand met de paarden aan huis en een vrije stal? Alles is welkom!

De belangrijkste eis is wel dat de paarden overdag op de wei gaan (+- 9-17 uur) het liefst alleen en anders met paard(en) waarmee het echt klikt. Paddock is echt geen optie.

Maximum prijs ligt ergens rond de 250/300 euro. Op 15-20 km van Etten-leur.

Wie heeft de gouden tip?

Groetjes!


Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Bokkers gezocht omgeving Breda- Roosendaal; meedenken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 11:24

Er zit een nieuw paddock paradise bij Breda, adverteren op facebook regelmatig. Aan de kant v/h Liesbos. Verder heeft Silverlinde misschien plek? Zou je kunnen proberen ook - moet je wel een sociaal paard hebben in beide gevallen, ze hebben volgens mij beide maar één groep.
Stal Zeggezicht te ver?
Stallen waar ze individueel op de weide komen, zijn er denk ik niet veel - het is bijna altijd in groepjes.

vendake
Berichten: 170
Geregistreerd: 24-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 11:25

stal wagemakers nispen ? EH en PP bewegingspensions op facebook , PN ontmoetingsplek facebook?

kimberly1995
Berichten: 2423
Geregistreerd: 24-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-18 11:26

Skippy01 schreef:
Er zit een nieuw paddock paradise bij Breda, adverteren op facebook regelmatig. Aan de kant v/h Liesbos. Verder heeft Silverlinde misschien plek? Zou je kunnen proberen ook - moet je wel een sociaal paard hebben in beide gevallen, ze hebben volgens mij beide maar één groep.
Stal Zeggezicht te ver?
Stallen waar ze individueel op de weide komen, zijn er denk ik niet veel - het is bijna altijd in groepjes.

Paddock is echt geen optie, zoals ik al aangaf.

Hij kan wel met anderen, maar behoort tot de dominantere paarden en heeft dus een geschikte groep nodig. Ik kan/wil hem niet zomaar ergens bij gooien.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70495
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 11:31

Ik verplaats dit topic naar ervaringen en diensten.


Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 11:33

kimberly1995 schreef:
Skippy01 schreef:
Er zit een nieuw paddock paradise bij Breda, adverteren op facebook regelmatig. Aan de kant v/h Liesbos. Verder heeft Silverlinde misschien plek? Zou je kunnen proberen ook - moet je wel een sociaal paard hebben in beide gevallen, ze hebben volgens mij beide maar één groep.
Stal Zeggezicht te ver?
Stallen waar ze individueel op de weide komen, zijn er denk ik niet veel - het is bijna altijd in groepjes.

Paddock is echt geen optie, zoals ik al aangaf.

Hij kan wel met anderen, maar behoort tot de dominantere paarden en heeft dus een geschikte groep nodig. Ik kan/wil hem niet zomaar ergens bij gooien.


Een paddock paradise heeft over het algemeen ook weiland gedurende een deel van de dag. Dat is iets anders dan puur een paddock. Dat laatste zou mijn paard vreselijk vinden, een PP zou ze prima vinden :)

jojoleinee

Berichten: 2649
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Bokkers gezocht omgeving Breda- Roosendaal; meedenken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 11:40

Ik heb je een PB gestuurd! :)

Reizende poezen: milo.and.lola.catventures
https://www.instagram.com/milo.and.lola.catventures/

kimberly1995
Berichten: 2423
Geregistreerd: 24-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-18 15:22

Skippy01 schreef:
Er zit een nieuw paddock paradise bij Breda, adverteren op facebook regelmatig. Aan de kant v/h Liesbos. Verder heeft Silverlinde misschien plek? Zou je kunnen proberen ook - moet je wel een sociaal paard hebben in beide gevallen, ze hebben volgens mij beide maar één groep.
Stal Zeggezicht te ver?
Stallen waar ze individueel op de weide komen, zijn er denk ik niet veel - het is bijna altijd in groepjes.


Een paddock paradise heeft over het algemeen ook weiland gedurende een deel van de dag. Dat is iets anders dan puur een paddock. Dat laatste zou mijn paard vreselijk vinden, een PP zou ze prima vinden :)


Ook dat is geen optie.

riegje
Berichten: 842
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 16:00

kimberly1995 schreef:
Skippy01 schreef:
Er zit een nieuw paddock paradise bij Breda, adverteren op facebook regelmatig. Aan de kant v/h Liesbos. Verder heeft Silverlinde misschien plek? Zou je kunnen proberen ook - moet je wel een sociaal paard hebben in beide gevallen, ze hebben volgens mij beide maar één groep.
Stal Zeggezicht te ver?
Stallen waar ze individueel op de weide komen, zijn er denk ik niet veel - het is bijna altijd in groepjes.


Een paddock paradise heeft over het algemeen ook weiland gedurende een deel van de dag. Dat is iets anders dan puur een paddock. Dat laatste zou mijn paard vreselijk vinden, een PP zou ze prima vinden :)


Ook dat is geen optie.



Wat is geen optie? met andere paarden of een PP/ hit actief stal of iets dergelijks.
kortom wat is het probleem?

kimberly1995
Berichten: 2423
Geregistreerd: 24-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-18 17:29

riegje schreef:
kimberly1995 schreef:
Ook dat is geen optie.



Wat is geen optie? met andere paarden of een PP/ hit actief stal of iets dergelijks.
kortom wat is het probleem?


Paddock, zoals ook al in de OP staat.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: Bokkers gezocht omgeving Breda- Roosendaal; meedenken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 17:33

Puur uit interesse, waarom is een paddock een probleem? :)

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 17:57

Alleen op de wei is al lastig te vinden, maar een stal waar ze in de winter ook op de wei gaan in hun eentje en niet op de paddock is denk ik bijna onmogelijk.
Bij ons op stal is nog wel plek, maar in groep naar buiten merries en ruinen wel gescheiden en winter toch echt paddock want andes hebben we het jaar daarna geen wei meer.
Ik wens je veel succes met je zoektocht want gaat een lastige worden.

LoveBodin

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Bokkers gezocht omgeving Breda- Roosendaal; meedenken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 19:08

Ik denk dat wat meer uitleg ook wel handig is.
Ik heb op een aantal stallen gestaan/geweest en ook daar waar ze in de "wei" stonden werd het in de winter gewoon een blubberbak en konden ze echt geen gras meer eten.
Hier is wei tussen aanhalingstekens, want ind e zomer was het meer wei dan in de winter :).

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

kimberly1995
Berichten: 2423
Geregistreerd: 24-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-18 20:54

Gevoelig voor zandkoliek incl. operatie en hij eet zand als hij de kans krijgt. Uit voorzorg wil ik hem gewoon niet meer op zand hebben.

riegje
Berichten: 842
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 21:22

kimberly1995 schreef:
Gevoelig voor zandkoliek incl. operatie en hij eet zand als hij de kans krijgt. Uit voorzorg wil ik hem gewoon niet meer op zand hebben.



Ja maar waarom eet tie zand, hoe en wat is het voeraanbod toen geweest. verveling hoeveel ruimte, contact met andere paarden, fysieke en mentale gesteldheid etc etc.
Bij voldoende en goed ruwvoer aanbod, en genoeg beweging doet dit probleem zich bijna niet voor.

kimberly1995
Berichten: 2423
Geregistreerd: 24-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-18 23:05

riegje schreef:
kimberly1995 schreef:
Gevoelig voor zandkoliek incl. operatie en hij eet zand als hij de kans krijgt. Uit voorzorg wil ik hem gewoon niet meer op zand hebben.



Ja maar waarom eet tie zand, hoe en wat is het voeraanbod toen geweest. verveling hoeveel ruimte, contact met andere paarden, fysieke en mentale gesteldheid etc etc.
Bij voldoende en goed ruwvoer aanbod, en genoeg beweging doet dit probleem zich bijna niet voor.


Volgens mij was ik duidelijk.

Equipro
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-10-09

Re: Bokkers gezocht omgeving Breda- Roosendaal; meedenken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 23:40

Bij wagenmakers heet het wel “paddock” paradise, maar daar is geen zand te bekennen. Alleen wei, en zo’n grote hooiruif op van due grote platen, meer dan genoeg gras, met hele geschikte groepen. Ik zou dus het woord Paddock niet te snel veroordelen.

"Great minds discuss ideas;
average minds discuss events;
small minds discuss people."

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 06:53

Equipro schreef:
Bij wagenmakers heet het wel “paddock” paradise, maar daar is geen zand te bekennen. Alleen wei, en zo’n grote hooiruif op van due grote platen, meer dan genoeg gras, met hele geschikte groepen. Ik zou dus het woord Paddock niet te snel veroordelen.


Precies dit inderdaad.
Maar goed, TS heeft duidelijk een mening - mag uiteraard - en laat zich niet op andere gedachten brengen blijkbaar.
Jammer, er zijn overduidelijk veel mensen die willen meedenken op het moment dat je helder en duidelijk uitleg geeft.
Zand eten is in 99% vd gevallen een tekort aan mineralen, te veel verveling of een tekort aan buikvulling. En als een paard wil, eet hij op de wei net zoveel zand tussen het gras uit. Doen ze meestal niet, omdat er gras is als buikvulling.
Paddock paradises zijn nou juist bedoeld om verveling en gebrek aan buikvulling tegen te gaan, en beweging te stimuleren. Of daar nou daadwerkelijk paddocks aanwezig zijn, of een track, weide, verharde delen etc... het concept PP heeft zoals hierboven aangegeven niet per se iets te maken met de betekenis van paddock zoals die in NL gangbaar is...

kimberly1995
Berichten: 2423
Geregistreerd: 24-03-10

Re: Bokkers gezocht omgeving Breda- Roosendaal; meedenken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 07:40

Van de stallen in de omgeving die ik hier ken is paddock paradise gedeeltelijk op zand en dat wil ik niet.

Wagenmakers is daar wellicht een uitzondering op, maar heb hen wel eens aan de telefoon gehad en ik kwam er toch op uit dat die stal niet geschikt is voor ons.

riegje
Berichten: 842
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 17:45

kimberly1995 schreef:
Gevoelig voor zandkoliek incl. operatie en hij eet zand als hij de kans krijgt. Uit voorzorg wil ik hem gewoon niet meer op zand hebben.



Ja maar waarom eet tie zand, hoe en wat is het voeraanbod toen geweest. verveling hoeveel ruimte, contact met andere paarden, fysieke en mentale gesteldheid etc etc.
Bij voldoende en goed ruwvoer aanbod, en genoeg beweging doet dit probleem zich bijna niet voor.[/quote]

Volgens mij was ik duidelijk.[/quote]

sorry ik probeer mee te denken, en verdiepen in de noden van je paard levert vaak meer op dan symptoombestrijding!

kimberly1995
Berichten: 2423
Geregistreerd: 24-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 18:26

riegje schreef:
kimberly1995 schreef:
Gevoelig voor zandkoliek incl. operatie en hij eet zand als hij de kans krijgt. Uit voorzorg wil ik hem gewoon niet meer op zand hebben.



Ja maar waarom eet tie zand, hoe en wat is het voeraanbod toen geweest. verveling hoeveel ruimte, contact met andere paarden, fysieke en mentale gesteldheid etc etc.
Bij voldoende en goed ruwvoer aanbod, en genoeg beweging doet dit probleem zich bijna niet voor.


Volgens mij was ik duidelijk.[/quote]

sorry ik probeer mee te denken, en verdiepen in de noden van je paard levert vaak meer op dan symptoombestrijding![/quote]

Dan is het voor mijn gemoedstoestand. Voor zo ver ik weet eet hij op dit moment geen zand. Ik wil het risico niet nemen.

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Bokkers gezocht omgeving Breda- Roosendaal; meedenken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 19:27

Uhmmmn gewoon een rondje gaan rijden en gaan kijken er staat ook heel erg veel vol wpuwseplantage stal de vriendschap heeft geen padocks
Men park den hill vandaag toevallig weeste kijken ook enkel
weides.
Stal wagenmakers mss toch eens de moeite om te gaan kijken.
Stal het Sander etten leur

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Bokkers gezocht omgeving Breda- Roosendaal; meedenken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 13:40

Moderatoropmerking:
Graag ontopic blijven. Op ED gaat het over de ervaringen van Bokkers, niet over de redenen waarom iemand iets wil of niet, daar zijn andere forumonderdelen voor.


jojoleinee

Berichten: 2649
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Bokkers gezocht omgeving Breda- Roosendaal; meedenken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 15:41

Heb je al iets?

Reizende poezen: milo.and.lola.catventures
https://www.instagram.com/milo.and.lola.catventures/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hokke, JornaR, myk_en_shant en 78 bezoekers