Intense jeuk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Intense jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 17:17

En ik wordt HELEMAAL gek. Echt HELEMAAL :x

Hallo bokkers,

sinds ik op een nieuw bedrijf werk, nu zo'n 5 maanden, heb ik last van jeuk net boven mijn voet, bij mijn scheenbeen (geen idee hoe dat deel van mijn been/voet heet :+ ). Ik denk dat het vandaan komt bij de steekvliegen die er rondvliegen, maar ik weet het niet zeker. Niemand anders van mijn collega's heeft er last van, ik had al even rond gevraagd.

Wat heb ik al geprobeerd:
- Lange broek ipv. korte broek (steken die vliegen in ieder geval dwars door heen :Y) )
- Insmeren na het douchen met zowel baby olie, creme en allebei. Creme wat bijna boter is tot dunne creme, niks hielp (het voelt ook niet als een droge huid).
- Hoge sokken
- Laarzen
- Sudo creme
- Middeltjes met deet

De jeuk houdt me ook wakker en als ik dan eindelijk in slaap ben gevallen, wordt ik er wakker van. Het enige wat dan nog werkt, ben ik achter gekomen, is een schaar. Daarmee heb ik half slapend mijn benen mee kapot gekrabd. Dit hielp wel := Maar dat is geen oplossing voor de langere termijn.

Bokkers, is er iemand met een goude oplossing?


ellepel

Berichten: 47318
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 17:21

Ga morgen even de huisarts bellen en laat die kijken. :j

Jeuk op je scheenbeen kan ook komen door allergie voor bepaalde parfumsoorten
En wassen met te heet water.
Zou even niet je onderbenen wassen met doucheolie,of schuim of zeep ofzo.
Alleen met niet te warm water.
Maar laat een arts even kijken,die zal je vast kunnen helpen
Laatst bijgewerkt door ellepel op 23-09-18 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Berichten: 20827
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Intense jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 17:24

Inderdaad even langs de huisarts. Het hoeft niet eens met de vliegjes te maken te hebben, misschien heb je eczeem of iets anders.
Zitten er gangetjes onder je huid? Schurft komt ook nog steeds voor in Nederland.

Is het al lente?

siskeh
Berichten: 8676
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Intense jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 17:27

Is het erg warm op je werk? en hoe ziet het er uit?
Het kán ook warmte/zonne allergie zijn.

Niet alle dwalers bennen verdwaald

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Intense jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 18:06

Mijn werk is inderdaad erg warm. Het is wisselend, het ene moment ook erg droog en het andere moment erg vochtig.

Hoe herken ik gangetjes onder de huid?

Dan wordt het de huisarts bellen, want ik wordt echt gek :')

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Re: Intense jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 18:08

heb je het 24 op 24?

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Intense jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 18:21

Ik had dat midden in de pubertijd en mijn kinderjaren heel erg. Heb het nog weleens kapot gekrabt met een schaar dat ik weken geen sokken aan kon. De jeuk stopte gewoon niet. Ik ben dan wel een eczeem patient en heb het opgelost met smeren van de bekende zalfjes van de dokter, het hielp. Sindsdien heb ik geen last meer gehad.

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 18:23

Beide benen?

amaniblauw

Berichten: 228
Geregistreerd: 17-04-10

Re: Intense jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 18:32

Hoe ziet het er uit?

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 18:48

Ik heb dat ook gehad inclusief rode plekken . Was echt combinatie warmte en vocht.
Mss hetzelfde? Werd later nog erger.
Afbeelding

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: Intense jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 18:55

Idd even naar huisarts . Na jaren klooien en steeds wisselende crèmes heb ik eindelijk een goede gekregen van de arts. Plekken zijn met week eindelijk minder. Nog niet weg, maar geeen jeuk meer gehad. Zo blij.
Huisarts kan je echt helpen

Sinds 4 september 2014 eigenaar van mijn eigen vriendje! Helemaal happy met amethist. Helaas veel te kort van hem mogen genieten rip 12-8-2018

Sinds 4 november 2018 is hamilton m alias Harry van mij. Lekker genieten van elkaar.
Ondertussen stiekem Z1+1

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Intense jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 23:00

Ik heb het op beide benen en er is eigenlijk niks te zien. Het wordt rood van het krabben/wrijven.

Tja pubertijd of kinderjaren, ik ben 20. Niet dat al oud is ofzo maar ik hoop dat de pubertijd een beetje op zijn einde loopt :P

24 op 24? Bedoel je daarmee of ik het altijd heb? Vooral eigenlijk na en tijdens het werk en dan houdt het een tijd aan. Als het al over gaat, wordt het weer zo erg als ik er met mijn broek over heen schuur oid.

Warmte in combinatie met vocht zou kunnen, maar ik sta of warm en met een droge lucht of heel warm icm. Met hoge luchtvochtigheid. Ik heb er eigenlijk meer last van met de droogte.

Dat wordt toch de huisarts bellen. Vond het wat overdreven maar zo te horen is dat het niet!


siskeh
Berichten: 8676
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 07:41

Die foto van Tylanda lijkt enorm op wat ik ook had! (ook tip voor Tylanda misschien)
Mijn "oplossing" was zodra ik klaar was schoenen en sokken uit(al in de auto naar huis) en waar mogelijk in korte broek lopen. (ik zei altijd dat ik claustrofobische enkels had, zo voelde het ook, alsof ze geen lucht kregen)
Daarnaast gebruikte ik zonneblaasjesgel van de kruidvat. (maar er zijn ook andere smeerseltjes voor)
Het is wel een beetje een cirkeltje waar ik uit moest, als ik nog van de dag ervoor uitslag was en ik moest weer wandelschoenen aan dan was de uitslag veel erger en ook de jeuk.

Kan uiteraard geen kwaad om langs de huisarts te gaan, ik ben geen arts namelijk, maar keep it in mind zou ik zeggen ;)

Niet alle dwalers bennen verdwaald


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bytespider, CarpeDiem_, ComscoreBot, GrapeshotBot, Kaplaars, M_arjolein, Mars, pluisje88 en 149 bezoekers