Vraag over Sprenger Bow Balance beugels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
chubster
Berichten: 131
Geregistreerd: 20-07-04

Vraag over Sprenger Bow Balance beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 20:18

Afbeelding

Afbeelding
Ik heb de sprenger bow balance beugels, nu weet ik dat er een linker en rechterkant is, maar als je de beugels aan je zadel hebt bevestigd hoe staan dan de letters “sprenger” voor zowel de linker als de rechterkant? Dus als je je voet in de beugel hebt en je kijkt naar beneden naar de beugel hoe staat dan “sprenger” gespeld?
Zoals ik t nu heb staat rechts het woord sprenger gewoon en aan de linkerkant staat t woord sprenger op zijn kop, maar vraag me af of dit goed is?

Wie weet hoe dit hoort te zitten?

Bovenste foto is rechts
Onderste foto is links


_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:23

Normaal staat boven aan de beugel bij de ophanging heel klein een R en L.
Ik heb de mijne zo hangen als ik erop zit ik het zou kunnen lezen.
Laatst bijgewerkt door _mexx_lady_ op 23-09-18 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt


MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:23

Die blokjes kun je gewoon loshalen en andersom zetten ;) je moet kijken naar het kleine lettertje L en R

L2+3

chubster
Berichten: 131
Geregistreerd: 20-07-04

Re: Vraag over Sprenger Bow Balance beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 20:56

Ok, dus ik moet alleen kijken naar de kleine r en l, en niet naar de letters op de blokjes kijken begrijp ik? Dus als ik dan de beugelriem eraan doe maakt dat niet uit dus zolang ik maar r en l goed heb?
Mexx lady bedoel je dat je dan “sprenger” kunt lezen?
Ik dacht nl. dat de letters ook een bep. richting op moesten wijzen omdat anders de beugels niet goed aan je voet zouden zitten?

MieLo

Berichten: 2503
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: Vraag over Sprenger Bow Balance beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:04

ik heb daar nooit op gelet en gebruik ze toch al zeker 8 jaar :o
Je hoeft alleen naar de kleine L en de kleine R te kijken. beugels zijn verder "hetzelfde"

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Vraag over Sprenger Bow Balance beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:08

De linkerbeugel kun je toch ook gewoon een halve slag draaien aan je beugelriem, dan staat de naam ook gewoon recht... Bovenaan staat idd een kleine L en R in het metaal gedrukt.

chubster
Berichten: 131
Geregistreerd: 20-07-04

Re: Vraag over Sprenger Bow Balance beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 21:34

Ok bedankt allemaal, dan is het stuk duidelijker nu :)

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:37

Ja alleen op L en R letten. Kijk maar eens als je 1 eraf haalt en draait. Die bogen blijven het zelfde voor die kant. Dus hoeft niet op sprenger zelf te letten. Kan wel als je dat mooier vind op zelfde manier als maar de L aan links hangt en R aan de rechterkant

Jetsknot.nl!! Leuke unieke paracord halsters, touwen, vliegenfrontriemen, hondenhalsbanden enz
Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
Lieve Guus ik zal je boevenstreken gaan missen.......

Flevolander

Berichten: 3833
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 02:11

het komt er op neer dat als je ze op de juiste manier bevestigd je de (buitenste)boog van je beugel naar het hoofd van je paard hebt wijzen, dit is voor de veiligheid..

zo dus:
Afbeelding

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

Kimsel94
Berichten: 601
Geregistreerd: 04-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 21:16

Flevolander schreef:
het komt er op neer dat als je ze op de juiste manier bevestigd je de (buitenste)boog van je beugel naar het hoofd van je paard hebt wijzen, dit is voor de veiligheid..

zo dus:
[ [url=m/8RMR51.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik gooi dit topic even omhoog, ik heb sinds kort ook deze beugels maar wanneer ik links op links en rechts op rechts hang, hangen ze niet zoals hierboven aangegeven.
Is het dan toch de bedoeling om rechts op links te hangen? Dat lijkt me ook weer zo krom

Beauty - Havidoff x Goodtimes
Next Style - In Style x Havidoff

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 21:47

Rechts op links %)

Die waar de L op staat hang je aan de linker kant van je paard, die andere waar de R op staan aan de trechterkant van je paard. Kan niet missen lijkt me zo... *\%/*

Bejaarde bokkers weten meer

Kimsel94
Berichten: 601
Geregistreerd: 04-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 20:23

mrie schreef:
Rechts op links %)

Die waar de L op staat hang je aan de linker kant van je paard, die andere waar de R op staan aan de trechterkant van je paard. Kan niet missen lijkt me zo... *\%/*



Ja, maar als ik dat doe, hangt die dus niet zoals hierboven...
Dan wijst de holle kant naar het hoofd van het paard ipv bolle kant....

Beauty - Havidoff x Goodtimes
Next Style - In Style x Havidoff

nijnthju
Berichten: 536
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 17:30

Reageer even op dit topic omdat ik sinds kort ook sprenger beugels heb, maar hetzelfde probleem als hierboven is beschreven. Als ik rechts op rechts hang, dan wijst de boog naar achter. Hang ik rechts op links dan hangt de beugel veel netter en wijst de boog naar het hoofd van het paard.
Ik snap er niets van..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, ingvdh, Jussem, Sydney_Zorro en 19 bezoekers