van de B pony's naar de B paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

madoliefje

Berichten: 159
Geregistreerd: 13-09-18

van de B pony's naar de B paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 14:24

hallo bokkers !

in 2017 heb ik samen met mijn pony dreamer een aantal wedstrijden gereden maar zijn door omstandigheden gestopt met 7 winst. mijn startpas heb ik gewoon door laten lopen maar startten kwam er telkens niet van, inmiddels ben ik nu 18 jaar en zou nu dus bij de paarden moeten startten met mijn pony, zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet gaan houden nu ik van de pony's naar de paarden overstap ?

groetjes madelief

Kosfers Spirit of a Dreamcatcher L2 + 7


emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: van de B pony's naar de B paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 14:41

Volgens mij moet je een speciale paardenstartpas aanvragen. Die voor volwassenen/paarde zijn volgens mij toch anders dan voor kinderen/ponies.

madoliefje

Berichten: 159
Geregistreerd: 13-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 14:42

emilyslaluna schreef:
Volgens mij moet je een speciale paardenstartpas aanvragen. Die voor volwassenen/paarde zijn volgens mij toch anders dan voor kinderen/ponies.



oke, dus gewoon de knhs bellen dan ? de proeven en de beordeling blijvendie wel het zelfde ?

Kosfers Spirit of a Dreamcatcher L2 + 7

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 14:44

madoliefje schreef:
emilyslaluna schreef:
Volgens mij moet je een speciale paardenstartpas aanvragen. Die voor volwassenen/paarde zijn volgens mij toch anders dan voor kinderen/ponies.



oke, dus gewoon de knhs bellen dan ? de proeven en de beordeling blijvendie wel het zelfde ?


KNHS bellen is sowieso handig. Het is voor mij al lang geleden dat ik ben overgestapt of überhaupt wedstrijden heb gereden. Maar de proeven zijn denk ik wel hetzelfde. Echter zijn de proeven zelf wel over het algemeen veranderd in 2016.let daar wel op aangezien je al jaren geen proeven hebt gereden. Dus let op dat je een nieuw proevenboekje koopt.

Bowo
Berichten: 2810
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 14:54

Voor een CDE zijn de proeven iig hetzelfde (voor AB weet ik niet meer zeker)
Meestal wordt er bij de paarden wat strenger gejureerd, maar verder is er geen verschil tijdens de wedstrijd zelf.

Je moet wel lid worden van een rijvereniging ipv ponyclub en een startpas voor de paarden aanvragen.
En vraag even of je je winstpunten mag behouden, anders ben je ze mogelijk kwijt ;)

madoliefje

Berichten: 159
Geregistreerd: 13-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 15:54

KNHS bellen is sowieso handig. Het is voor mij al lang geleden dat ik ben overgestapt of überhaupt wedstrijden heb gereden. Maar de proeven zijn denk ik wel hetzelfde. Echter zijn de proeven zelf wel over het algemeen veranderd in 2016.let daar wel op aangezien je al jaren geen proeven hebt gereden. Dus let op dat je een nieuw proevenboekje koopt.

heb eind 2017 voor het laatst gestart dus dan zijn de proeven nog het zelfde !

Kosfers Spirit of a Dreamcatcher L2 + 7

madoliefje

Berichten: 159
Geregistreerd: 13-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 15:55

Bowo schreef:
Voor een CDE zijn de proeven iig hetzelfde (voor AB weet ik niet meer zeker)
Meestal wordt er bij de paarden wat strenger gejureerd, maar verder is er geen verschil tijdens de wedstrijd zelf.

Je moet wel lid worden van een rijvereniging ipv ponyclub en een startpas voor de paarden aanvragen.
En vraag even of je je winstpunten mag behouden, anders ben je ze mogelijk kwijt ;)


heb een D pony dus dat valt dan weer mee ! sta ook al bij een vereniging ingeschreven dus dat veranderd er niet hoop dat ik mijn winst mag houden !

Kosfers Spirit of a Dreamcatcher L2 + 7

nicole_floor

Berichten: 3232
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: van de B pony's naar de B paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 15:58

Je winstpunten hou je als je overstapt naar de paarden.

Floor V. Silverlea Spiderman: Eindstand M spr, L1 dress & B SGW
Colet V. Hemmingway: B+0 dress, B+13 L startgerechtigd spr. B+0 SGW

'schoentje'

madoliefje

Berichten: 159
Geregistreerd: 13-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 15:59

Afbeelding

dit is mijn pony :)

Kosfers Spirit of a Dreamcatcher L2 + 7

madoliefje

Berichten: 159
Geregistreerd: 13-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 15:59

nicole_floor schreef:
Je winstpunten hou je als je overstapt naar de paarden.

oh super ! dan bel ik morgen gewoon even de knhs

Kosfers Spirit of a Dreamcatcher L2 + 7

Bowo
Berichten: 2810
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:00

nicole_floor schreef:
Je winstpunten hou je als je overstapt naar de paarden.

Zo lang je dat aangeeft, ik had dat niet gedaan en toen was ik ze kwijt

xTweetyx

Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:18

Bowo schreef:
nicole_floor schreef:
Je winstpunten hou je als je overstapt naar de paarden.

Zo lang je dat aangeeft, ik had dat niet gedaan en toen was ik ze kwijt


Je neemt ze altijd mee.
Ik heb dat niet aangegeven en alsnog neem je t mee.

...

Bowo
Berichten: 2810
Geregistreerd: 11-04-18

Re: van de B pony's naar de B paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:24

Dan is de KNHS dus inconsequent op dat gebied

madoliefje

Berichten: 159
Geregistreerd: 13-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 16:25

Bowo schreef:
Dan is de KNHS dus inconsequent op dat gebied


oke dan geef ik het iniedergeval wel aan !

Kosfers Spirit of a Dreamcatcher L2 + 7

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Re: van de B pony's naar de B paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:30

Als je je opgeeft voor een wedstrijd moet je dus invullen dat je een paard hebt ookal is het een pony. (Volgensmij)

madoliefje

Berichten: 159
Geregistreerd: 13-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 16:32

Iris965 schreef:
Als je je opgeeft voor een wedstrijd moet je dus invullen dat je een paard hebt ookal is het een pony. (Volgensmij)


ik had mijzelf opgegeven en toen mailde mijn vereniging mij dat ik over moet naar de paarden, ( ik dacht dat je het jaar dat je 18 was geworden nog bij de pony's mocht rijden maar dat had ik dus fout begrepen. de knhs moet je startpas dus omzetten en daarvoor moet ik morgen dan even bellen als ik het allemaal goed begrepen heb.

Kosfers Spirit of a Dreamcatcher L2 + 7

EllyC

Berichten: 8118
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:41

Winstpunten hou je inderdaad gewoon.
Het kalenderjaar dat 18 bent geworden mag je nog bij de ponies starten.

Je kunt op elk moment overstappen, gewoon een berichtje sturen naar de knhs. Bij ons loopt de ponypas bv af in november en we zaten te twijfelen of we nog mee gingen doen met de selecties bij de paarden in december of gewoon miv 1/1/19 zouden overstappen. Mocht je tijdens je ponystartpas na een x aantal maanden overstappen dan krijg je voor de resterende periode de toeslag voor paarden in rekening gebracht.
Stem wel even af met je vereniging. want sommige hanteren een jeugdtarief en dat komt dan ook te vervallen.
Laatst bijgewerkt door EllyC op 23-09-18 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

madoliefje

Berichten: 159
Geregistreerd: 13-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 20:42

EllyC schreef:
Winstpunten hou je inderdaad gewoon.
Je kunt op elk moment overstappen, gewoon een berichtje sturen naar de knhs. Bij ons loopt de ponypas bv af in november en we zaten te twijfelen of we nog mee gingen doen met de selecties bij de paarden in december of gewoon miv 1/1/19 zouden overstappen. Mocht je tijdens je ponystartpas na een x aantal maanden overstappen dan krijg je voor de resterende periode de toeslag voor paarden in rekening gebracht.
Stem wel even af met je vereniging. want sommige hanteren een jeugdtarief en dat komt dan ook te vervallen.


oke heel erg bedankt !

Kosfers Spirit of a Dreamcatcher L2 + 7

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: van de B pony's naar de B paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:46

Of je een C, D, E pony rijdt maakt niks uit. Als je tussen de paarden start. Die kennen maar 1 maat. Het gaat puur om de startpas die duurder is. De beoordeling gaat hetzelfde.

I'll be back so soon you won't even have time to miss me. Look after my heart, I've left it with you.

madoliefje

Berichten: 159
Geregistreerd: 13-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 20:47

friendly schreef:
Of je een C, D, E pony rijdt maakt niks uit. Als je tussen de paarden start. Die kennen maar 1 maat. Het gaat puur om de startpas die duurder is. De beoordeling gaat hetzelfde.


ja ik had van allemaal mensen dus gehoor dat de jury nu strenger gaat jureren? maar als ik dit zo lees klopt daar dus ook niks van *\o/*

Kosfers Spirit of a Dreamcatcher L2 + 7

EllyC

Berichten: 8118
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:50

Het zou zo moeten zijn dat ponies en paarden gelijk gejureerd worden.
De realiteit is anders hoor. Je haalt de punten makkelijker bij de ponies.
Er is ook meer concurreentie, dat is wel zo leuk want hoe vaak wij niet de enige waren in de klasse zeker in het M

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: van de B pony's naar de B paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:52

Ze beoordelen je op hoe het eruit ziet dus wat dat betreft gaat dat hetzelfde. Maar het feit is wel dat tussen de pony’s voornamelijk kinderen rijden en die beoordelen ze vaak wel milder dan de voornamelijk volwassenen tussen dr paarden. Dus het zal wel moeilijker worden om aan punten te komen maar als je goed rijdt zie je dat ook terug in je punten.

I'll be back so soon you won't even have time to miss me. Look after my heart, I've left it with you.

madoliefje

Berichten: 159
Geregistreerd: 13-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 20:52

EllyC schreef:
Het zou zo moeten zijn dat ponies en paarden gelijk gejureerd worden.
De realiteit is anders hoor. Je haalt de punten makkelijker bij de ponies.


hmmn ook raar eigenlijk he ?! de proeven zijn hetzelfde dus dan ziu je verwachten dat er in het jureren geen verschil mag zijn, is alleen maar vervelend.

Kosfers Spirit of a Dreamcatcher L2 + 7

madoliefje

Berichten: 159
Geregistreerd: 13-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 20:53

friendly schreef:
Ze beoordelen je op hoe het eruit ziet dus wat dat betreft gaat dat hetzelfde. Maar het feit is wel dat tussen de pony’s voornamelijk kinderen rijden en die beoordelen ze vaak wel milder dan de voornamelijk volwassenen tussen dr paarden. Dus het zal wel moeilijker worden om aan punten te komen maar als je goed rijdt zie je dat ook terug in je punten.


oke ik zie er niet uit als een kindje van 12 dus misschien valt het verschil bij mij wel mee !

Kosfers Spirit of a Dreamcatcher L2 + 7

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: van de B pony's naar de B paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:18

Ik ga met mijn voorstanders mee. Bij de ponies zijn de punten hoger dan bij de paarden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 16 bezoekers