Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 17:34

Daar zat ik toevallig vandaag aan te denken. Ben pas net begonnen met bijrijden, dus daar moet ik nog iets over afspreken. Bij mijn vorige paard heb ik een keer een maand de helft betaald toen hij een blessure had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 19:09

Golden_Angel schreef:
Vraagje aan jullie
Omtrent bijdrages
Hoe doen jullie dat bij ziektes paard, of maanden in de winter waarbij er eigenlijk niks gedaan kan worden? (denk niet alleen aan rijden maar ook omtrent grondwerk)


De keus die jij nu maakt, dus een paard bijrijden met alleen een buitenbak, is iets waar je nu al over na moet denken. Want je weet dit nu al van tevoren dat er een kans is dat er dagen zijn dat je niks kan. Vind niet dat daar de bijdrage voor naar beneden moet.

Blessures is anders, maar denk dat je dat per keer moet bekijken. Afhankelijk van het probleem en hoe lang het zal gaan duren.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 19:12

Ik heb het nooit eerder gedaan met bijdrage.
Het is dus echt puur een vraag omdat ik er geen ervaring mee heb.

Ik vind jou antwoord nu een beetje overkomen alsof ik niet bereid ben tot betalen in die periodes..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 19:13

Zo kwam jou bericht ook over haha, als in dat je in de winter niet wilt betalen omdat je dan niks kan.
Bedoelde ermee dat je dat al van tevoren weet, dat met alleen een buitenbak er dagen kunnen zijn dat je niks kan :)

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 19:29

Ik vind dat blessures etc meer het risico is dat je neemt. Ik betaalde gewoon door toen mijn bijrijdpaard kreupel was.

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 20:21

Ik vind juist dat echte langdurige blessures een risico zijn dat je niet neemt als verzorger/bijrijder.
Als mijn pony kreupel zou zijn geweest als er een bijrijder was (en het was niet heel duidelijk haar schuld), en het zou lang duren, dan zou ze echt niet mee hoeven betalen hoor. Als zo'n dier een half jaar in de lappenmand zit, ga ik niet iemand vragen te betalen..
Met een eigen paard is dat toch een risico wat je neemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 20:25

LoveBodin schreef:
Ik vind juist dat echte langdurige blessures een risico zijn dat je niet neemt als verzorger/bijrijder.
Als mijn pony kreupel zou zijn geweest als er een bijrijder was (en het was niet heel duidelijk haar schuld), en het zou lang duren, dan zou ze echt niet mee hoeven betalen hoor. Als zo'n dier een half jaar in de lappenmand zit, ga ik niet iemand vragen te betalen..
Met een eigen paard is dat toch een risico wat je neemt.


Sluit ik mij bij aan, dat is inderdaad juist een risico wat je als bijrijder niet hebt en ook niet hoort te hebben imo

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 20:33

Hier helaas nog niemand gevonden.

Laatst 2 mensen gehad, waarvan er 1 bijna direct weer af kon. Wist niet wat een binnenbeen was #)

Van de ander hebben we niks meer terug gehoord helaas. Had eventueel wel wat kunnen worden. Kwestie van elkaar leren kennen denk ik persoonlijk.

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 06:47

LoveBodin schreef:
Ik vind juist dat echte langdurige blessures een risico zijn dat je niet neemt als verzorger/bijrijder.
Als mijn pony kreupel zou zijn geweest als er een bijrijder was (en het was niet heel duidelijk haar schuld), en het zou lang duren, dan zou ze echt niet mee hoeven betalen hoor. Als zo'n dier een half jaar in de lappenmand zit, ga ik niet iemand vragen te betalen..
Met een eigen paard is dat toch een risico wat je neemt.

Helemaal mee eens.

Maar een bijrijder die al gaat klagen bij 1 of 2 dagen dat ze niets kon doen met een paard dat ze daarom geld terug wilt/minder wilt betalen wordt niet gewaardeerd.
Als je enkel een buitenbak tot je beschikking hebt weet je dit van te voren en dus ook dat er periodes kunnen zijn dat je niet kan rijden enz. Vaak zijn de bijdrages voor dergelijke paarden ook lager dan voor paarden op locaties met 3 binnenbakken bijv. Dit risico zit dan al in je bijdrage verrekend (vaak). :o

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 12:16

Alles in overleg lijkt me. 1 á 2 dagen niet kunnen rijden of een maand of zo vind ik zelf niet zo’n ramp. Maar als de bak zo slecht is dat je de hele winter niets kan doen dan zou ik voor die maanden ook niet betalen als ik eerlijk ben.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:49

Nou dat zijn inderdaad 2 heel verschillende dingen haha :o

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:17

Gewoon eerst kijken bij beide plekken en of je een klik hebt.

Overigens kan op papier de situatie wel hetzelfde lijken (stal met buitenbak) maar de uitwerking in de praktijk kan enorm verschillen... Van paarden in de drek en altijd zeiknatte zuigende buitenbak tot luxe nette stal met prima droge weides, paddock en droge buitenbak met luxe sportbodem en sproei installatie... Altijd slim om op meerdere plekken te kijken

Wat je het leukste vind is persoonlijk. Voor mij nu is lol met een knol niet wat ik zoek. Ik wil dressuurmatig bij leren en heb genoeg werk en knuffelmogelijkheden thuis.

Maar voor iemand anders kan dat totaal anders zijn.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:34

Ik heb idd ook voor mezelf besloten om eerst eens echt te kijken waar de klik zit

De eerste is voor 7 dagen in de week
Kent alles voor M dressuur en springen
Verlichte buitenbak met drainage ondergrond en bijdrage 100 per maand
En inderdaad fantastische leermogelijkheden! Paardje is goed verkeersmak dus kan ter afwisseling een sprongetje en buitenrit maken.

2de is echt zoals ik al had verwacht een lol met je knol stal. Rijpaard kent nog weinig, wel heel braaf. Geen verlichting en geen bak rijden gebeurd in de wei. Ze hebben daarnaast ene hoop pony's waarmee getroeteld en grondwerk gedaan kan worden
Geen bijdrage


Dusja 't is echt ff afwegen.. Maar die eerste ja daar zitten echt bezuidend meer leermogelijkheden

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 14:25

Ik heb maar weer eens een advertentie geplaatst.
https://www.bokt.nl/markt/ad/478897/aan ... -bijrijder
Mensen nog tips hierover? Dingen die ik erbij kan zetten of juist moet weghalen?

Het is jammer dat mijn gebied zo beperkt is aangezien ik nog geen rijbewijs heb :=
Wish me luck, ik heb eigenlijk nog nooit eerder toen ik een advertentie plaatste daadwerkelijk zo gehoopt dat er iets uit zou gaan komen. Als ik nu vaste inkomsten had gehad dan was er waarschijnlijk een eigen paard gekomen.

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 14:40

Ben je bereid om ergens een stationsfiets neer te zetten? En hoever wil je reizen vanaf je woonplaats? Dat lijkt me ook handig om erbij te zetten.
Omdat je in Groningen studeert, zou je bvb kunnen zeggen dat het ook een optie is om half uur te reizen vanaf groningen (of juist niet ;) ).

Ben je bereid een bijdrage te betalen? en heb je nog evt goede rijfoto's?

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 14:50

Vanaf Groningen is nog een idee inderdaad, heb daar al een fiets. Anders misschien de klapfiets mee in de trein eerst.
Dat van bijdrage kan ik er inderdaad nog bij zetten. Rijfoto's heb ik helaas niet, althans geen foto's die niet minstens 5 jaar oud zijn :') Bedankt!

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 15:03

laraxXxemma schreef:
Vanaf Groningen is nog een idee inderdaad, heb daar al een fiets. Anders misschien de klapfiets mee in de trein eerst.
Dat van bijdrage kan ik er inderdaad nog bij zetten. Rijfoto's heb ik helaas niet, althans geen foto's die niet minstens 5 jaar oud zijn :') Bedankt!


Dat breidt je zoekgebied al wat uit natuurlijk :).

Ik zou idd ook niet zulke oude foto's erop zetten, dat is niet echt meer representatief natuurlijk.

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 15:27

Een vriendin van mij heeft sinds kort een nieuw verzorgpaard waar ze 2-3x in de week heen gaat en €50 pm voor betaalt, maar aangezien t een jong/nieuw beestje is mag ze pas over een half jaar rijden. Wat vinden jullie daarvan? Nu een half jaar echt daadwerkelijk de eigenaar helpen met verzorgen en dingen opstal én betalen? Voordat ze over half jaar mag rijden?

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 17:00

Deni11 schreef:
Een vriendin van mij heeft sinds kort een nieuw verzorgpaard waar ze 2-3x in de week heen gaat en €50 pm voor betaalt, maar aangezien t een jong/nieuw beestje is mag ze pas over een half jaar rijden. Wat vinden jullie daarvan? Nu een half jaar echt daadwerkelijk de eigenaar helpen met verzorgen en dingen opstal én betalen? Voordat ze over half jaar mag rijden?


Ik had dat zelf niet gedaan..

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 18:35

Ik ook niet. Wat als ze na 4 maanden besluiten dat dit het niet wordt? Of na 6 maanden zeggen sorry hij is er nog niet klaar voor, we proberen het met een paar maanden nog een keer? Ben je een paar honderd euro kwijt en je hebt alleen maar klusjes gedaan..

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 18:45

Ik had het ook niet gedaan. En ook niet gevraagd.
Je investeert in een paard zonder enige vorm van zekerheid.
Ik zou pas betalen (of geld vragen als eigenaar) als er gereden kan worden.. Je gaat een stalhulp toch ook geen geld vragen om je paard te verzorgen?

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 18:56

LoveBodin schreef:
Ik had het ook niet gedaan. En ook niet gevraagd.
Je investeert in een paard zonder enige vorm van zekerheid.
Ik zou pas betalen (of geld vragen als eigenaar) als er gereden kan worden.. Je gaat een stalhulp toch ook geen geld vragen om je paard te verzorgen?

Mee eens.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:51

Ik kom me hier ook melden! :D Misschien hebben jullie nog tips..

2 jaar geleden is mijn 'verzorg'paard in geslapen. Verzorg heb ik tussen haakjes staan omdat de eigenaren er zelf niks mee deden, behalve de verzorging. Ik kwam dus echt puur voor het rijden, en lol met je knol. Ik mocht doen wat ik wou, en wanneer ik wou zonder te betalen :+ 11 jaar lang heb ik dit paard verzorgd/gereden. Nu langzamerhand begin ik het wel heel erg te missen, en dus op zoek naar een nieuwe uitdaging.
Als iemand iets weet omgeving Breda/Tilburg/Rijen/Oosterhout hoor ik het graag :D

Hebben jullie nog tips voor in een advertentie?

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:57

Booooo schreef:
Ik kom me hier ook melden! :D Misschien hebben jullie nog tips..

2 jaar geleden is mijn 'verzorg'paard in geslapen. Verzorg heb ik tussen haakjes staan omdat de eigenaren er zelf niks mee deden, behalve de verzorging. Ik kwam dus echt puur voor het rijden, en lol met je knol. Ik mocht doen wat ik wou, en wanneer ik wou zonder te betalen :+ 11 jaar lang heb ik dit paard verzorgd/gereden. Nu langzamerhand begin ik het wel heel erg te missen, en dus op zoek naar een nieuwe uitdaging.
Als iemand iets weet omgeving Breda/Tilburg/Rijen/Oosterhout hoor ik het graag :D

Hebben jullie nog tips voor in een advertentie?


Ik kan je wel de tip geven op bij Facebook lid te worden van de groep: verzorgpaarden Noord Brabant/Kempen

En daar je bericht te plaatsen, staan daar ook vaak paarden om in de omgeving waarin jij zoekt ( toevallig zit ik zelf ook in die omgeving en kon uit 5 paarden kiezen Haha )

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 14:40

Dank je, ga gelijk even kijken! Zat al wel in een groep van Verzorgster gezocht Noord Brabant en grensstreek antwerpen, maar was steeds ver weg.