Boris in het bruin

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Kaatastrof

Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Boris in het bruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-18 22:57

Met een knipoog naar het topic van Marriet hier op bokt ;)

Afgelopen lente was ik het zat: ik moest en zou een passend hoofdstel vinden voor mijn Mr. Groothoofd! Helaas bleek dat niet zo simpel. Er waren zeker en vast hoofdstellen in zijn maat, maar dan was het in het zwart of geen kaptoom of te veel bling of ... Kortom, niets vond ik mooi of goed passen bij ons. Om die reden besloot ik in mei om eens verschillende lederbewerkers een berichtje te sturen om te vragen wat zo'n custom hoofdstel zou kosten.

Al snel bleek dat ik iets te veel eisen had en als ik alles wou zoals ik het eerst had uitgetekend, ik dieper in mijn geldbuidel zou moeten tasten. :o Helaas ben ik maar een studentje die enkel in de vakanties kan werken om wat centjes te verdienen, dus ik wist dat ik enkele zaken moest opofferen. Uiteindelijk kreeg ik goed contact en duidelijke uitleg van Lucky Leather. Diegene die ook het hoofdstel van Marietje hier op bokt heeft gemaakt. Die vond ik zelf echt zoo gaaf. Dus ik wist dat ik bij Lucky Leather zeker aan het juiste adres was!

Nu, zo'n custom hoofdstel ontwerpen en realiseren is niet niets. Niet enkel voor de maakster, maar ook voor mij die alle opmetingen zeker 3x opnieuw moet meten, moet proberen inschatten hoeveel cm erbij of eraf moet etc. Dit vooral omdat ik dus geen echt passend hoofdstel voor hem had, of althans niet met de maten/vorm als het hoofdstel dat ik wou laten maken.

Na wat te polsen wat er allemaal mogelijk was (binnen mijn budget) maakte ik deze tekening:
Afbeelding
De essentie was, dat dit een mix tussen mijn FRA Ulan en een kaptoom zou worden. Dit dan samen met enkele barokke elementen zoals de gespen en versiering op neus- en frontriem.

Afbeelding
Eén krul of 2 krullen, that's the question :D

Afbeelding
De eerste riemen op maat gesneden en met de versiering erop!

Afbeelding
Alles wordt met de hand gestikt. De ringen zijn op een bepaalde manier bevestigd dat ze heel stevig vastzitten.

Afbeelding
Klaar! *\o/*

Afbeelding
Afbeelding
Het hoofdstel helemaal in elkaar gestoken <3

Amper een dag later - ondanks ik dus in België woon - stond de postbode al aan onze poort. Ik heb nog nooit zo snel naar daar gelopen om een pakje te ontvangen :') Meteen paard uit de wei gehaald en gepast. Zit super! Alleen bleek ik dus de bakstukken iets te ruim gemeten te hebben, daardoor kwam de neusriem wat aan de lage kant. Dit is inmiddels opgelost door enkele gaatjes te laten bijmaken. Gelieve hier mij dan ook niet meer op te wijzen, ik weet dat de neusriem te laag hing ;)

Omdat ik zo blij was, uiteraard voor Lucky Leather ook enkele mooie foto's gemaakt van Boris en zijn nieuwe hoofdstel in het bos. De foto'graaf is Vincent Heymans. Enjoy! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken! :wave:

PS: Voor diegenen die het leuk vinden, is normaal gezien een groot deel van het maakproces van dit hoofdstel gefilmd. Dit filmpje zal binnenkort zichtbaar zijn op de nieuwe website van Lucky Leather.

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙


Alexandra309
Berichten: 65
Geregistreerd: 24-09-17

Re: Boris in het bruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 23:22

Wauw, wat een super mooi hoofdstel! <3

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Boris in het bruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 08:44

Wat gaaf om een hoofdstel zo helemaal naar je eigen wens te laten maken! Staat ook erg mooi bij je paard!

Kaatastrof

Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Boris in het bruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 13:55

Bedankt!

Het is inderdaad heel gaaf om iets van 0 te mogen ontwerpen en het dan tot leven te zien komen. Het is ook echt a one of a kind hoofdstel. Unieker heb je niet :D

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 4416
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 07:51

Jaa die is zó mooi! En toffe foto's ook :D Staat je stoere paard echt heel erg goed.

Als je een hoofdstel ontwerpt besef je ineens hoe ontzettend onduidelijk maten kunnen zijn hè? En hoe moet je al die riempjes nou noemen? Want het zijn er veel meer dan je denkt.
Zo op de foto's te zien zijn de bakstukken nog heel goed wat korter te maken zonder dat hij minder mooi wordt :D

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Boris in het bruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 08:13

Oh wow, heel erg gaaf! Wat een mooi proces ook. Het resultaat mag er wezen +:)+

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Kaatastrof

Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Boris in het bruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-18 20:44

Haha klopt Mariett, echt vreselijk is dat opmeten := De gaatjes zijn inmiddels al gemaakt, dus volgende keer kan de boel wat meer omhoog!

Bedankt Leo!

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

Nebur

Berichten: 17
Geregistreerd: 20-04-18
Woonplaats: Gent

Re: Boris in het bruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 23:03

Hier zie, bobo mijne vriend! Super mooi geworden he <3

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:31

Wat leuk je weer eens langs te zien komen Kaat! Wat gaaf is het geworden! staat goed!

:¨·.·¨:
`
·. Gijs van de Hertoghoeve
Gijs staat ter dekking via KI Gijs op facebook
viewtopic.php?f=250&t=1873568

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Boris in het bruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:46

Knap hoofdstel

Henrike5

Berichten: 766
Geregistreerd: 26-02-13

Re: Boris in het bruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 11:31

Wauw prachtig hoofdstel, staat hem heel erg goed

Voor wat van mijn werken:
https://www.henrikevanzomeren.nl/

margaret18

Berichten: 193
Geregistreerd: 14-06-15
Woonplaats: Spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 13:09

heel mooi!

Wuppie (Weltblick van de Meul'nwieke) Z1+22 endurance klasse 2+2 BB springen.

Kaatastrof

Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Boris in het bruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 15:26

Bedankt allemaal voor de leuke reacties. :) Ook tof dat we in uitgelicht staan! Is al lang geleden, haha.

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

Re: Boris in het bruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 19:45

Hallo. Even een hoofdstel maken. Jeetje wat goed. En mooi.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JackAebe, SusanH, Sydney_Zorro en 69 bezoekers