In ondertrouw gaan met buitenlander?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

In ondertrouw gaan met buitenlander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-18 18:44

Mijn vraag is kort naar krachtig
Is het mogelijk dat ik met de juiste papieren de ondertrouw alleen regel ? Of moet hij toch echt aanwezig zijn?
Het word echt in nederland trouwen en weer terug naar eigen land geen immigratie etc

Vind via google veel oude artikels en tegenstrijdige dingen


MarrieLeen

Berichten: 11375
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: In ondertrouw gaan met buitenlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 18:47

Bij ons moesten we de papieren gewoon thuis invullen en opsturen, wel met handtekening. Even informeren bij je eigen gemeente of de gemeente waar je trouwt. :)

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: In ondertrouw gaan met buitenlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 18:54

Ik zou het bij de gemeente navragen. Hoe het is geregeld verschilt per gemeente.


iirrssjjee

Berichten: 5917
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 19:00

shilady schreef:
Mijn vraag is kort naar krachtig
Is het mogelijk dat ik met de juiste papieren de ondertrouw alleen regel ? Of moet hij toch echt aanwezig zijn?
Het word echt in nederland trouwen en weer terug naar eigen land geen immigratie etc

Vind via google veel oude artikels en tegenstrijdige dingen


In ondertrouw gaan kan niet meer. Je hoeft tegenwoordig alleen maar een melding te maken van het voorgenomen huwelijk. Ondertekend door beiden. Vaak op een papiertje wat je gewoon per post terug stuurt naar je gemeente.

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 10:27

iirrssjjee schreef:
shilady schreef:
Mijn vraag is kort naar krachtig
Is het mogelijk dat ik met de juiste papieren de ondertrouw alleen regel ? Of moet hij toch echt aanwezig zijn?
Het word echt in nederland trouwen en weer terug naar eigen land geen immigratie etc

Vind via google veel oude artikels en tegenstrijdige dingen


In ondertrouw gaan kan niet meer. Je hoeft tegenwoordig alleen maar een melding te maken van het voorgenomen huwelijk. Ondertekend door beiden. Vaak op een papiertje wat je gewoon per post terug stuurt naar je gemeente.


dat is niet waar.
Dat zal per gemeente verschillen, wij moesten toch echt naar het gemeente huis gaan en beide ter plaatse tekenen voor de papieren.

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Re: In ondertrouw gaan met buitenlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 10:41

Je moet wel extra informatie aanleveren, en vaak originelen van documenten. Afhankelijk van het land zal het simpel zijn of juist aardig wat voeten in de aarde hebben.

R a m a e l ♡ 29.11.2018
M a r o d i n ♡ 25.04.2021

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: In ondertrouw gaan met buitenlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 10:46

Hij zal in elk geval in die gemeente ingeschreven moeten staan en ook een geboorteakte moeten hebben ingeleverd.

Beste kun je even langs gaan bij de Gemeente zelf voor wat informatie.

eva1969

Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 10:47

De enige die je in dit geval het juiste antwoord kan geven is de gemeente waar je wil gaan trouwen. Kwestie van een belletje dus of een bezoekje aan het bureau burgerzaken lijkt mij.

Insta: ArtbyEvaRoeters

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 12:49

Apple schreef:
Hij zal in elk geval in die gemeente ingeschreven moeten staan en ook een geboorteakte moeten hebben ingeleverd.

Beste kun je even langs gaan bij de Gemeente zelf voor wat informatie.


Nee hoor dat is niet waar. Je kan gewoon op een toeristenvisum in NL trouwen, en hoeft hier niet ingeschreven te staan.

Ik zou contact opnemen met jouw gemeente, die kunnen het je het beste uitleggen. Ondertrouw bestaat ook niet meer.

Oehlala
Berichten: 4294
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: In ondertrouw gaan met buitenlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 13:59

ts woon jij nu ook in het buitenland?

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 14:01

Wij hebben het ingevuld via internet dus het lijkt me niet nodig.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

BigOne
Berichten: 38036
Geregistreerd: 03-08-09

Re: In ondertrouw gaan met buitenlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 14:07

Waarom niet trouwen in zijn land?? Misschien iets gemakkelijker.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 05:54

NenaC schreef:
ts woon jij nu ook in het buitenland?


Nederland

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 05:55

bigone schreef:
Waarom niet trouwen in zijn land?? Misschien iets gemakkelijker.


Omdat ik waarschijnlijk niet in aanmerking kom voor een trouwvisa in zijn land

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: In ondertrouw gaan met buitenlander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 05:56

Ik zal het na vragen maar ziet er dus naar uit dat hij hierheen moet komen om die papieren te tekenen

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: In ondertrouw gaan met buitenlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 06:32

Echt uit nieuwsgierigheid, waarom wil je met iemand trouwen die vervolgens weer weg gaat? Lijkt mij dat je trouwt om de rest van je leven samen te zijn.

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.

Goof

Berichten: 28607
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 06:37

kohtje schreef:
Echt uit nieuwsgierigheid, waarom wil je met iemand trouwen die vervolgens weer weg gaat? Lijkt mij dat je trouwt om de rest van je leven samen te zijn.


Wellicht verhuist ts naar zijn land? :)*

tyleysmiley

Berichten: 1894
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: In ondertrouw gaan met buitenlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 07:07

Je zou de papieren ook op kunnen sturen en daar laten ondertekenen en weer terugsturen. Hebben wij ook gedaan met officiële papieren, uiteraard aangetekend

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 07:48

https://zakelijk.infonu.nl/juridisch/14 ... rland.html

Neem inderdaad contact op met de gemeente waar jullie gaan trouwen. Hoe willen zij het hebben. Dat is het eenvoudigst.

Verder vind je in de link aanvullende info. Wellicht ben je al op de hoogte, maar misschien ook niet.

Opvallend dat de M46 procedure is komen te vervallen. Dat hield in dat je na een onderzoek door de Vreemdelingenpolitie toestemming moest krijgen om in Nederland te mogen trouwen. Dat kon even duren. Wij hadden daar destijds nog wel mee te maken. Nu is daar die eigen verklaring schijnhuwelijk voor in de plaats gekomen. Veel simpeler en sneller. En een beetje nutteloos als je het mij vraagt :=

Ik ben benieuwd uit welk land jouw aanstaande afkomstig is, TS. Als je dat tenminste wilt delen.

Succes!

Edit: toevoeging

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 08:01

Hé, ken ik jou niet van het tindertopic? Waar heb je nu zo snel een vent vandaan waar je mee in ondertrouw gaat? :D

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 08:24

Sunnda schreef:
Hé, ken ik jou niet van het tindertopic? Waar heb je nu zo snel een vent vandaan waar je mee in ondertrouw gaat? :D


Amerika ik reis al een flink aantal jaar

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 08:26

Boras schreef:
https://zakelijk.infonu.nl/juridisch/14 ... rland.html

Neem inderdaad contact op met de gemeente waar jullie gaan trouwen. Hoe willen zij het hebben. Dat is het eenvoudigst.

Verder vind je in de link aanvullende info. Wellicht ben je al op de hoogte, maar misschien ook niet.

Opvallend dat de M46 procedure is komen te vervallen. Dat hield in dat je na een onderzoek door de Vreemdelingenpolitie toestemming moest krijgen om in Nederland te mogen trouwen. Dat kon even duren. Wij hadden daar destijds nog wel mee te maken. Nu is daar die eigen verklaring schijnhuwelijk voor in de plaats gekomen. Veel simpeler en sneller. En een beetje nutteloos als je het mij vraagt :=

Ik ben benieuwd uit welk land jouw aanstaande afkomstig is, TS. Als je dat tenminste wilt delen.

Succes!

Edit: toevoeging


Dankje voor de link!
hier heb ik wat aan
ook fijn om te weten dat het formulier is vervallen
daar maakte ik me ook druk om.

Amerikaan

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 08:31

Maar gaat het wel zomaar met een amerikaan trouwen in Nederland, dat wist ik helemaal niet? En houden ze rekening met het verleden van iemands het daarom dat hij niet kan reizen?

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 08:32

Je zou, bij vragen, ook eens kunnen rondneuzen op de site http://www.buitenlandsepartner.nl.
Daar is zoveel (juridische) kennis verzameld. En er zijn veel lotgenoten.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 08:55

Furrow schreef:
Maar gaat het wel zomaar met een amerikaan trouwen in Nederland, dat wist ik helemaal niet? En houden ze rekening met het verleden van iemands het daarom dat hij niet kan reizen?


Ts, niet om het een of ander en ik wil mij zeker niet met jou trouwzaken bemoeien. Maar ik heb even zitten kijken omdat ik je herkende uit het tindertopic en begin dit jaar (april) was je nog aan het daten met een nieuwe vlam.

Nu vind ik ook meteen wat berichten van schrijven met een gevangene in Amerika.
Ook niets mis mee natuurlijk.

Maar als ik dit allemaal bij elkaar zo lees..
Pas je wel goed op jezelf? :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, _Cubby_, Duhelo, fleurtjeuh, FrNo, Justme_Lisaa, Kairos, Lisewiesje, MerleSimone, Mila_p, Slagroomsoes en 59 bezoekers