Zuidlaardermarkt 2018

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

Amigo_stan

Berichten: 713
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Naast de buren, in het midden

Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-18 17:03

Hey Bokkers!

omdat ik nog geen topic kon vinden van 2018

Wie gaat er naar de Zuidlaardermarkt dit jaar op 16 oktober?

Hier kun je ervaringen delen, je aankoop showen, vervoer regelen of gewoon gezellig kletsen!

Houd het gezellig. Ja er is veel leed op de markt en dit topic is er niet voor bedoeld om vreselijke foto's te delen van dieren die mishandeld worden. Zet hier dan AUB een waarschuwing bij met een linkje maar geen rechtstreekse foto's!


Anoniem

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 11:51

Ik ga misschien. Ben nog nooit op een paardenmarkt geweest maar helaas is mijn maatje overleden 2 weken geleden en mijn andere pony zou toch een nieuw vriendje moeten hebben.

Ik zoek eigenlijk een leuk opknappertje. Moet je dan op het laatst gaan kijken, wat er nog over blijft?

Muronia

Berichten: 19407
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 11:58

Jazeker ga ik weer, net als elk jaar :). Deze keer zonder koop-bedoelingen. We hebben geen stal vrij dus dat lijkt mij een prima reden om met niks terug te komen. In het verleden wel meerdere keren een opknap-ponietje meegenomen.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Merexa

Berichten: 1162
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 12:24

Ook ik ga weer! Nu met een aantal stalgenoten waarvan 2 (ze zijn samen) de auto met trailer mee nemen omdat ik eventueel een kleine pony zoek van 3 of 4 jaar. Liefst een ruintje met een leuk kleurtje. Eventueel beleerd voor de kar en anders doe ik het zelf en voor als gezelschap.

Wie goed doet, goed ontmoet.

pvdbosch
Berichten: 491
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 12:44

Weet iemand hoe laat de markt begint (wil er vroeg bij zijn) en waar je dichtbij kunt parkeren (adres GPS).

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 12:46

ik ben nog nooit op een paardenmarkt geweest, dus misschien is dit wel leuk! mag ik vragen hoe zoiets gaat als je een paardje hebt gevonden die je graag wil kopen? zijn paarden op de markt gemiddeld net zo duur als internet of hoe zit het qua prijzen?

Amigo_stan

Berichten: 713
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Naast de buren, in het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 06:06

pvdbosch schreef:
Weet iemand hoe laat de markt begint (wil er vroeg bij zijn) en waar je dichtbij kunt parkeren (adres GPS).


Ik meende 5 uur. Dus wij gaan er ook rond die tijd staan.

Amigo_stan

Berichten: 713
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Naast de buren, in het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 06:09

BlackBeautyZ schreef:
ik ben nog nooit op een paardenmarkt geweest, dus misschien is dit wel leuk! mag ik vragen hoe zoiets gaat als je een paardje hebt gevonden die je graag wil kopen? zijn paarden op de markt gemiddeld net zo duur als internet of hoe zit het qua prijzen?


Wij gaan ook voor een paardje kijken. Er staan denk ik geen super paarden tussen.. maar als een mini paardje daar rond de 100 kost. Zal een groot paard rond de 1000 zijn? Geen flauw idee hoor...

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 06:19

Wel duurder dan dat hoor :j of je hebt een paard wat vanalles mankeert.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 06:59

ik heb even gekeken op internet. Dit is een van de grootste markten in Nederland. Helaas is dit wel meer dna 2 uur rijden. ik hoop dat er iemand met me mee gaat vanuit thuis

Froukje
Forever young

Berichten: 10827
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 07:06

1000 euro? Droom verder..

Ik heb al vrij gevraagd dus wij zijn er ook weer bij.
Voor mensen die gaan en van plan zijn wat te kopen, zorg dat je genoeg geld bij je hebt want de pinautomaten daar zijn altijd direct leeg. En zonder geld geen paard.

Voor het parkeren kun je navigeren op Hanekamp 2, 9471 AS Zuidlaren. Betaald parkeren. Of je moet langs de kant van de weg gaan staan maar dan kun je vaak nog een heel eind lopen voor je op de markt bent.

I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.

rayoow

Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 07:08

Ik ben vorig jaar geweest,
Misschien rij ik er dit jaar weer heen . Is alleen zo lang rijden vanuit belgie :(
Ik zoek niks, eventueel wat spulletjes voor de shetlanders

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 07:09

is er veel diversiteit?

n_twinkel
Berichten: 625
Geregistreerd: 29-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 07:20

Ik meld me ook, wij willen dit jaar ook weer gaan. Geen koop plannen ivm verbouwen van de schuur, maar toch altijd leuk om rond te kijken.

Luna Elite (kampioen), Dressuur Z1+11 Olivera van het rodeland NMK voorlopig keur merrie. Twinkel Dressuur L2+9 springen L+1. S-pri Dressuur Z1+1. Prominetty en Senna van het Antink opfok.

Nicje87

Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 07:22

Wij gaan ook weer. Vorig jaar shetlandertje gekocht.
Nu niet van plan iets te kopen.

De meeste goedkope paarden mankeren wel wat. Ik zou daar alleen een shet of koudbloed kopen.
Voor ons is het ook een heel stuk rijden. Maar gaan traditie getrouw elk jaar voor de sfeer en aan het einde heerlijk paling eten.

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Froukje
Forever young

Berichten: 10827
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 07:33

We hebben er echt al een aantal keer leuke paarden weg gehaald maar dan moet je heel goed zoeken en heel veel geluk hebben. En dan vooral het jonge spul.

I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.

HxSunlight

Berichten: 1942
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Groningen

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 07:35

Ik probeer ook te komen!

Amigo_stan

Berichten: 713
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Naast de buren, in het midden

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 08:04

Maar nou word er geroepen geen 1000.- er stond ook een vraagteken achter hé. Ik heb wel is een beestje op de kop getikt voor 800,- daar was ook niks mis mee.. Maar Aan welke prijzen denken we dan? Wij gaan opzoek naar een fjord of fries.

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 08:08

Ik ga dit jaar ook! We hebben niks op te planning staan om iets te kopen, maar denk dat de trailer wel mee gaat :')

Merexa

Berichten: 1162
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:40

Amigo_stan schreef:
pvdbosch schreef:
Weet iemand hoe laat de markt begint (wil er vroeg bij zijn) en waar je dichtbij kunt parkeren (adres GPS).


Ik meende 5 uur. Dus wij gaan er ook rond die tijd staan.


Rond die tijd beginnen ze al wel wat uit te laden ja. De echte opening word om 6uur gedaan door de Burgermeester dacht ik.

En zoals gezegd word, pin van te voren contant geld. Bij sommige kraampjes kun je echter ook pinnen.
Er zit veel leuk spul op de markt, zowel bij kraampjes als qua paarden. Welshjes met leuk papier o.a.
Vorig jaar meende ik dat een dronken jongen een shet van 3 maand oud had gekocht voor 3 tientjes. Maar die heeft een man over gekocht van hem omdat dat niet helemaal goed zou gaan denk ik..
Het is altijd wel weer een hele happening.

Wie goed doet, goed ontmoet.

julius_juut

Berichten: 3095
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:45

Amigo_stan schreef:
Maar nou word er geroepen geen 1000.- er stond ook een vraagteken achter hé. Ik heb wel is een beestje op de kop getikt voor 800,- daar was ook niks mis mee.. Maar Aan welke prijzen denken we dan? Wij gaan opzoek naar een fjord of fries.


Laatste keer dat ik er was vond ik de prijzen dermate hoog dat ik het risico van niet goed kunnen bekijken/keuren niet ging nemen. Niet veel goedkoper dan via marktplaats o.i.d. en nee, zus en ik zien er niet uit als pennymeisjes met hartjes in de ogen waardoor de prijs opgedreven werd. ;)

Friezen en fjorden waren er toen ruimschoots, maar vooral bij de friezen veel wrakken met belabberde bouw/slechte benen. Fjorden vooral erg veel jong grut, waar ook wel echt leuke beesten bij stonden.

"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."

Weerwolven van Wakkerdam op bokt: https://www.facebook.com/groups/1484683858440167

roekes

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 15:18

Ik heb er al verschillende ponys gekocht. Van een minihengstje voor 10 euro tot welsh a hengstjes van max 125 euro. Staan echt leuke jonge ponys in zuidlaren op de markt!

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Anoniem

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 18:09

Oudere ponys zijn vaak niet gezond dus op de markt?
Ik zoek liefst juist een wat oudere, zo rond de 10 jaar. Maar ben niet van plan heel veel neer te tellen, dan koop ik liever particulier :o

Dankje voor je aanbod Skippy! Ik ga daar even over denken, stuur je vanavond wel even pb!

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 18:13

Ben benieuwd of er fjorden staan. In Elst stond geen 1 fjord, vrij bijzonder haha. Ze worden ook steeds duurder en momenteel is er mee vraag dan aanbod.

Fjunicorn Meadow en FjorYou: Fjorden kleur fokkerij.
Volg onze Rod, Gra en Gull dames op Facebook!
Insta: http://www.instagram.com/amber__1989

Jespri

Berichten: 9628
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Noord Holland

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 18:27

Even een stipje.

Ga dit jaar zelf niet, maar vind het altijd leuk om te zien waar bokkers mee thuis komen. :)

Alles wat je aandacht geeft groeit - Aristoteles


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers