[VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xLaraaj

Berichten: 3677
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:51

Komt ze dan bij jou slapen? :)
Veel succes!

https://rockingmills.weebly.com/ - Australian Shepherds


Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 22:00

Succes dit weekend en vooral smile en geniet ervan *\o/*

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 09:19

Veel succes!!! :D

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-18 00:01

xLaraaj schreef:
Komt ze dan bij jou slapen? :)
Veel succes!


Ja, ze slaapt bij ons thuis! Net aangekomen :D

Bedankt allemaal!!

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 17:08

veel succes dit weekend!!

Rust zacht lieve Pebbles [o]

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101646
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 17:09

Ja, veel succes! Ik kom niet kijken, moet rust houden vanwege een dubbele peesplaatontteking...

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-18 20:36

Jammer bellatrix! Bedankt allemaal!

Vanmiddag uitgebreid gewassen, staart ingevlochten en even opgedroogd onder het solarium. Mevrouw was in het begin wat ongeduldig, en ze schrok af en toe van de harde wind die door de stallen heen vloog. Maar verder ging het goed!

We hebben haar ook super makkelijk de trailer op gekregen: een appeltje voor dr neus houden en haar daarmee steeds een stapje verder zetten :D ze stond er zo op! Wel onderweg een keer moeten remmen waarna ze struikelde en even in paniek was in de trailer. We schrokken ons rot dus zijn meteen uit de auto gesprongen om in de trailer te kijken maar ze stond alweer snel rechtop. Bij aankomst even een rondje door de inrijbak en de show arena gestapt, ging goed. Wel kijkerig natuurlijk, maar braaf! We kwamen gelukkig aan voor de storm, toen ze net op stal stond barstte het los met regen, onweer en bliksem. Precies op tijd dus!

Wat foto’s van vandaag.
Solarium, haar gezicht :’)
Afbeelding

Afbeelding

Bij de Dutch Paint Horse Club poster in de show arena
Afbeelding

In d’r pyjama :D
Afbeelding

Ik ben echt super blij dat Bruna (de fokker) erbij is.. toch wel handig om een extreem ervaren groom te hebben. Zo strak als zij de staart heeft ingevlochten had ik nooit gekund :P



Ben echt super zenuwachtig, niet normaal.. ik denk dat ik nog nooit zo zenuwachtig ben geweest voor een wedstrijd, hallelujah :’) maar goed..

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:54

Heel veel succes morgen! Ik moet ineens werken dus kan nier komen spieken :(

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:00

Heel veel succes!

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 08:49

Veel succes!! *\o/*


xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 17:35

Klaar voor een verslag hoor :D

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101646
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 17:36

Ja, hoe is het gegaan? :))

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 17:58

Ik zag een filmpje op Facebook langs komen bij Elena, zag er leuk uit :D

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 20:50

*\o/* *\o/*

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-18 22:39

Eigenlijk wilde ik morgen pas een uitgebreid verslag schrijven, maar gezien jullie reacties ga ik hem toch nu typen :D

Als eerst: WOW!!!!!! Wat heeft ze zich ge-wel-dig gedragen! Echt wow! Meer kan ik niet zeggen... Ze was echt super braaf en heel relaxed de hele dag (al denk ik dat het deels ook wel door moeheid kwam, want ze heeft natuurlijk ontzettend veel te verwerken op zo'n show). Maar ze was echt zó braaf! Ik ben nog steeds verbaasd over deze hele dag.

We begonnen in de showmanship. Ja ja, we waren de enige in de Halter Yearling Mares :Y) Dus automatisch een eerste plek. Ik was echt super zenuwachtig (ben nog nooit zo zenuwachtig geweest voor een wedstrijd, maar dat kwam ook deels omdat de fokker mee was en ik dus ook veel meer prestatiedruk voelde dan op een normale wedstrijd), dus op zich vond ik het niet erg dat ik in deze klasse alleen stond. Zo kon ik toch alvast een beetje "wennen" voor de andere onderdelen.
Afbeelding

Daarna de showmanship. Ik zou zeggen, bekijk de video... 1 Jaar oud, en dan al zo netjes en zo braaf... Trotser kan ik niet zijn!!! Ze was de jongste die mee deed aan deze klasse, en we hebben een 3e en 4e plaats behaald (van de... volgens mij 7? of 8 deelnemers?).


Bij de line-up prijsuitreiking tussen de grote paarden (oké, murphy die links van mij staat, van Belletjheee, is ook een jonkie van 2 jaar :D ). Mijn gezicht spreekt boekdelen denk ik _O-
Afbeelding

Even inzoomen :') :Y)
Afbeelding

Als laatst de color class. Ik had eigenlijk geen idee wat ik moest doen in deze klasse. Ik heb ook geen idee waar precies op gelet wordt (behalve dan hoe gevlekt je paard is natuurlijk). Dus ik deed maar wat de anderen ook deden :') Tijdens deze klasse zat er een kindje achter het raam in de kantine die de hele tijd op het raam aan het slaan was, en achter de bakrand zat een hond nerveus te piepen die je wel kon horen en niet kon zien. Daardoor had ik op bepaalde plekken moeite om haar in te houden want ze vond dat nogal eng. Mede daardoor had ik in deze klasse al helemaal niks verwacht, maar toch zijn we door de ene jury 2e geplaatst!! En door de ander 5e. Gemiddeld maakte dit een Bronzen medaille. Wtf. Dit had ik echt al helemaal niet verwacht :')
Afbeelding

En de totale "buit"
Afbeelding


Het was een lange dag en ik denk dat we allebei echt even een paar dagen moeten herstellen van alle indrukken, maar nogmaals, ze heeft zich echt ge-wel-dig gedragen. 1 Jaar oud en zo braaf. Ik snap er niks van. Maar ik ben trots.

De dag is helaas wel op een vervelende manier geëindigd toen Nova de trailer op moest. Mocht je graag willen weten wat er gebeurd is dan mag je me een pb sturen. Ik ben echt bang dat ze een trauma aan trailers heeft overgehouden #) Volgende maand gaat een stalgenoot op wedstrijd en zij heeft aangegeven dat ik de dag van tevoren haar huurtrailer mag lenen om het trailerladen op een rustige manier te oefenen met Elena, mijn parelli instructrice.


Hoe dan ook, ze heeft geweldig gepresteerd op deze show. De komende maanden laten we het show-gedeelte even rusten en ga ik me met Elena concentreren op de echte parelli-horsemanship en op het trailerladen. Showen komt vanaf volgend seizoen wel weer :D

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 22:47

Super gedaan! Stoer team :)

Owjee.. trailerladen probleem gehad? Hopelijk kunnen jullie dat binnenkort in rust oefenen :)

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-18 22:56

Het was niet specifiek het laden zelf, maar de manier waarop iemand haar heeft geprobeerd de trailer in te krijgen.. Het was op z’n zachtst gezegd niet netjes, en daardoor wil ze nu al helemaal niet meer. Ik - en omstanders - riepen nog STOP STOP STOP!!!! Maar toen was het kwaad al geschied. Ik ben ook ontzettend kwaad over wat er gebeurd is. Meer informatie via pb omdat ik geen mensen openbaar in negatief daglicht wil zetten :)

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 08:11

Ik heb jullie gezien en jullie hebben het goed gedaan, gefeliciteerd! Ik was mee met de zwart bonte rechts op de foto in de line up. Dat was een tweejarige :)

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 08:25

Em_ schreef:
Ik heb jullie gezien en jullie hebben het goed gedaan, gefeliciteerd! Ik was mee met de zwart bonte rechts op de foto in de line up. Dat was een tweejarige :)


Wow, is die 2? :wow: wat is die dan groot!! Welke bloedlijnen zitten daar achter? :D (aan de andere kant vroegen mensen aan mij: Wow is die van jou 1? Ik dacht dat het een veulen was _O- maar Nova is ook niet zo groot natuurlijk :D )

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 08:32

Hihi ja echt 2 jaar en hij wordt nog veel groter denk ik, z'n paps is GI nocona freckle bar en die is 1.57m. Z'n moeder weet ik de naam even niet meer maar was ook groot!
Nova vond ik idd niet erg groot maar dat kwam ook door alle andere (oudere) paarden!

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 08:33

Gefeliciteerd jullie deden het super echt toppers zo lief en braaf leuk om te zien <3

en super vervelend het einde maar met goede begeleiding gaat dit helemaal goedkomen

rust in de groene weides jasmine en Yuri we gaan je missen. ***** Johnny ******

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 08:37

Sheeltje2 schreef:
Gefeliciteerd jullie deden het super echt toppers zo lief en braaf leuk om te zien <3

en super vervelend het einde maar met goede begeleiding gaat dit helemaal goedkomen


Jullie ook gefeliciteerd! Deden het echt heel goed :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 09:10

Wauw wat was ze braaaaf! Gefeliciteerd! :D

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 09:26

Super resultaat!!! Echt fijn dat ze zo relaxed was. Spijtig van de nare trailerervaring... Zeker omdat het blijkbaar iemand anders zijn schuld was. Met oefenen komt dat vast ook weer goed :)

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 09:55

Wat ontzettend fijn dat het allemaal, grotendeels, zo goed is gegaan! Met geduld & respect komt het trailerladen ook wel weer goed, ze heeft jou ;)

Ik had verwacht dat zo'n klasse (zie filmpje) veel groter was. Ineens zie ik je 'afgroeten' en ik dacht, huh? Was dit het? Grappig om dit eens zo te zien!

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers