[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nouvel

Berichten: 28530
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 15:06

Overdag buiten ongevoerde dekens op, ‘s nachts binnen af, is op stal nog ruim boven de 10 graden, dat vind ik te warm voor een deken binnen, gaan ze met een beetje pech staan zweten.
Buiten op de wind kunnen ze ‘m nu wel hebben.


Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 15:35

manzano schreef:
Ik had de Kramer besteld en weer terug gestuurd. Rare pasvorm door die grote splitten zo ver naar voren.

In welke zin raar? Misschien is t wel precies wat die van mij nodig heeft ;p

Hier 24/7 buiten maar slaat snel vast in de rug, probeer haar nu droog te krijgen dan gaat de 100grams op en kijk ik morgen even of ze niet zweet.

manzano

Berichten: 23780
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 15:44

Geen idee... Raar.
Veel te ruim aan de voorkant ofzo. Door die split komt het hele borstdeel naar voren.

KellyR

Berichten: 1498
Geregistreerd: 23-02-15

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 15:50

Hier net ook de 0 grams opgegooid voor vannacht en morgen (staat nog 24/7 buiten).
Ik wilde eigenlijk voor het slapen nog even heen en weer rijden maar regen kwam nu net al aanzetten helaas. Was bang dat ik vanavond dan een deken op een nat paard moest gooien.

Ik vind het echt nog te warm voor een deken op een gezond paard. Vandaag hier 16 graden met wind, maar echt niet koud. Zoals vannacht 9 graden en morgen erg nat met veel wind niet hoger als 12 vind ik dan op het randje.

Verbaas me er dan ook over dat er al 1 onder 200grams staat. Wat ga je op gooien als het vriest?
10 graden is een ideale temperatuur voor een (gemiddeld gezond) paard.


MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 15:51

Mijne nog steeds gewoon bloot, vond het zelfs warm vanmiddag en ze voelde ook warm. Ze is ook al goed grijs van het huidvet, dus ze heeft zichzelf al goed beschermd tegen het weer :).

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 15:56

KellyR schreef:
Hier net ook de 0 grams opgegooid voor vannacht en morgen (staat nog 24/7 buiten).
Ik wilde eigenlijk voor het slapen nog even heen en weer rijden maar regen kwam nu net al aanzetten helaas. Was bang dat ik vanavond dan een deken op een nat paard moest gooien.

Ik vind het echt nog te warm voor een deken op een gezond paard. Vandaag hier 16 graden met wind, maar echt niet koud. Zoals vannacht 9 graden en morgen erg nat met veel wind niet hoger als 12 vind ik dan op het randje.

Verbaas me er dan ook over dat er al 1 onder 200grams staat. Wat ga je op gooien als het vriest?
10 graden is een ideale temperatuur voor een (gemiddeld gezond) paard.


Tja terug kerende ‘discussie’ dit. Als t vriest draagt ze rustig 600gram. Gelukkig weet ik wat ze nodig heeft en weet ik dat ze morgen weer minder op krijgt. Ik weet ook dat deze deken ontzettend goed warmte afvoerd en daarom de keuze de 200 op te gooien. (Met 12 graden, zonnetje en beschud staat ze er nog heerlijk onder)
Daarnaast staat ze op een open veld, geen beschutting, geen zon, niet al teveel eten meer en een ouder paard van 15 welke t snel koud heeft en t op der spieren heeft.

In de winter staat ze wel redelijk beschud op het zand. Het is niet te vergelijken. Gevoel temp is nu maar 9 en vannacht 8 met windkracht 4 en behoorlijk wat regen.
Geen mogelijkheid om vanavond te wisselen dus daarom nu gelijk wat dikker. En een blij paard. :)

[o]

NinaCharlie

Berichten: 3172
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 15:58

Zo lang dat aangenaam voelt onder die deken en je paard doet het er goed onder...lekker doen!

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 15:59

manzano schreef:
Geen idee... Raar.
Veel te ruim aan de voorkant ofzo. Door die split komt het hele borstdeel naar voren.

Misschien toch maar proberen dan voor die van mij is alles te krap op haar schouders en te hoog bij de hals.

Bedankt voor je reactie :)

Laura_
Berichten: 5379
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 16:03

KellyR schreef:
Hier net ook de 0 grams opgegooid voor vannacht en morgen (staat nog 24/7 buiten).
Ik wilde eigenlijk voor het slapen nog even heen en weer rijden maar regen kwam nu net al aanzetten helaas. Was bang dat ik vanavond dan een deken op een nat paard moest gooien.

Ik vind het echt nog te warm voor een deken op een gezond paard. Vandaag hier 16 graden met wind, maar echt niet koud. Zoals vannacht 9 graden en morgen erg nat met veel wind niet hoger als 12 vind ik dan op het randje.

Verbaas me er dan ook over dat er al 1 onder 200grams staat. Wat ga je op gooien als het vriest?
10 graden is een ideale temperatuur voor een (gemiddeld gezond) paard.


Ben het met je eens hoor. Vannacht was t 14 graden. Dat vond ik wel warm. Net was het 12 graden en al erg nat. 10-12 graden is voor mij t randje wel/geen deken. Afhankelijk ook van de rest van t weer. Ze staat nu onder een 0 grams. Als t morgen dit weer blijft, mag ze hem ook ophouden. En voor derest even kijken wat het weer gaat doen.

Koper

Berichten: 30076
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 16:38

Als ik had geweten dat 't nu al zo zou regenen had ik m'n merrie vanochtend ook al onder dek gezet. Nee het is niet koud maar ze houdt gewoon niet van regen en ik zit er ook niet op te wachten dat ze gaat invallen. Ik wou d'r vanavond onder dek zetten voor de regen van komende nacht en morgen maar ik vrees dat ze nu wel nat zal zijn. Ze gebruikt d'r stalletje wel veel maar gisteren hebben ze er ook een stuk wei bij gekregen en daar regent het natuurlijk gewoon.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Kasmir

Berichten: 5418
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 16:53

Mijn tinker heeft het echt dik naar haar zin nu met dit weer zonder deken, arabiertje al duidelijk minder. Vannacht gaan ze op stal en morgen met 0gram naar buiten. Twijfel nog maar denk dat ik mijn tinker morgen ook gewoon 0gram op doe, komt wel heel veel water.

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

manzano

Berichten: 23780
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 16:59

Fairytail schreef:
manzano schreef:
Geen idee... Raar.
Veel te ruim aan de voorkant ofzo. Door die split komt het hele borstdeel naar voren.

Misschien toch maar proberen dan voor die van mij is alles te krap op haar schouders en te hoog bij de hals.

Bedankt voor je reactie :)


Ik vond hem hoog sluiten en niet te ruim op de schouder maar dus op de voorkant. Alsof hij opeens 2 maten groter was en de borst dus veel te ver naar voren kwam.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 17:16

manzano schreef:
Ik vond hem hoog sluiten en niet te ruim op de schouder maar dus op de voorkant. Alsof hij opeens 2 maten groter was en de borst dus veel te ver naar voren kwam.


Hmm dan is het toch weer niets, al wat anders gevonden?

Koper: ik hem mijn merrie net eerst met wat lekkers onder de wol gezet en daarna met een doek nog afgedroogd. Niet kurkdroog maar ik vond het acceptabel om haar zo onder de deken te zetten.

Koper

Berichten: 30076
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 17:31

Dank je wel voor de tip, ik bedacht me net het zelfde (altijd de beste ideeën tijdens de afwas :D ) Pony naar binnen met voer, wollen deken er op en dan hopen dat 't droog genoeg wordt. 't Is wel een shet met al redelijk wat winterhaar, hopelijk droogt ze genoeg op. De Nika die ik er op wil leggen ademt wel redelijk goed. Ik kan 'r helaas niet op stal zetten vannacht. Of nou ja kan technisch wel maar dan staat ze alleen binnen (en mijn ruin alleen buiten), en dat vind ik niks.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Laura_
Berichten: 5379
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 17:52

Ik moest ook paard drogen. Ff op stal gezet. Met handdoek droog gewreven. Was zo droog genoeg voor dr regendeken. T blijft regenen, dus driof uit zichzelf zou ze niet worden

Koper

Berichten: 30076
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 18:19

Nee dat denk ik ook niet. Heb je d'r ook nog onder een zweetdeken oid gehad om te drogen?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Laura_
Berichten: 5379
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 19:03

Ja eerst zweetdekentje, maar dat duurde me te lang. Dus toen handdoek gepakt em toen was ze zo droog. Maar mss ook omdat ze al even onder zweetdekentje had gestaan!

Koper

Berichten: 30076
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 19:12

Okee :) Ik ga nu op pad om te kijken of en hoe ik haar makkelijk droog kan krijgen. Wie weet is het wat om eerst haar met een handdoek af te drogen en dan de wollen deken. Dat is vooralsnog plan A. Wollen deken + regendeken is veels te warm, dat zou in de winter prima werken maar nu vind ik 't best lastig.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 19:22

Mijn pony staat ook onder 0 grams. Ze is snel koud op de spieren. S nachts op stal waar het wel warm is. Ik heb mijn pony liever iets te warm dan te koud staan en met die regen kan ik echt de gok niet nemen om haar zonder deken te zetten.
Andere paarden staan allemaal nog bloot (a15 paarden)

Fleur ❤️

Pally

Berichten: 2923
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 20:15

Die van mij stond vandaag ook onder 100 gram en voelde er net koud onder.

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 20:32

Hebben jullie ervaring met de lite top van Dominick?

xPearl

Berichten: 3270
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 20:34

Wat vinden jullie?
Vanmiddag de 0g hals binnen gekregen, maat M. Las dat hij groot uitviel en mijn paard heeft best een speknek. Dus ik had een M gekocht. Kan beter een S nemen, ofniet?
Vind de hals ook wel kort vallen..
Afbeelding
Afbeelding
Hier zie je dat er best wat ruimte tussen nek/deken zit..

manzano

Berichten: 23780
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 20:39

Is toch prima.... Hij moet ook nog z'n hoofd naar beneden kunnen doen. Vind hem nu al vrij kort. Maar S zal nog korter worden.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 20:49

Niet kleiner nemen, denk dat deze al krap is als paard hoofd naar beneden doet.
Ik zou eerder maatje groter passen, mogen best wat ruim zijn vind ik.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 20:51

Korte halsjes hebben alle Horseware dekens heb dat nooit echt begrepen. Maar ivm lengt niet kleiner gaan inderdaad.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 3 bezoekers