[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 19:06

Nee, mijn ongeschoren staat nog zonder deken. Tussen de buien door is er nog voldoende tijd om op te drogen
Beetje extra hooi en ze houdt zichzf wel warm.


Veulen84

Berichten: 10861
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 19:09

Ik heb er 1 onder 100 gram (Geschoren) en 1 kaal zonder deken (ongeschoren), 24/7 nog buiten.
Laatst bijgewerkt door Veulen84 op 21-09-18 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


Laura_
Berichten: 5379
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 19:28

Mijn ongeschoren paard heeft een paar keer snachts met deken gestaan. Als het richting de 10 graden ging. Heb voor vannacht wel onwijs getwijfeld of ik die erop zou leggen, maar vind 14 graden wel weer best "warm" nog voor een dekentje.q

upendo

Berichten: 22257
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 19:30

Onze ongeschoren paarden heb ik vandaag een ongevoerd regendekentje op gedaan, vond het maar raar weer. 's Nachts gaan ze naar binnen.

friesvamke
Berichten: 50
Geregistreerd: 14-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 19:30

Oh, nu maken jullie mij weer aan het twijfelen

Koper

Berichten: 30076
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 19:35

Joman schreef:
Zijn er ongeschoren paarden die nu ‘al’ in de dekens staan? Ik twijfel enorm!

Mijne nog niet. Vanmiddag was het knap zonnig hier. Nu wel regen en hagel, en veel wind. Maar de stal + nog een schuur liggen tussen de wind en mijn paardjes in, ze kunnen dus buiten uit de wind staan. Als ze ook droog willen staan kunnen ze naar binnen. Op een dag als vandaag ligt daar wel hooi.

Voor de dunne regendekens waait het me veel te hard. Daar gaat deze wind zo doorheen. Voor de regendekens met dikkere stof vind ik het te warm.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:35

Ben ook aan het twijfelen.. denk dat ik morgen een 0 grams regendeken op ga doen voor mijn ongeschoren fries.
Ze staat nu nog 24/7 buiten maar gaat straks s'nachts op stal.

Ik ga alleen vanaf volgende week vrijdag een weekje op vakantie.. dus dan is het wisselen wat lastiger. Wil ook niet elke dag mn stalgenootjes lastig vallen. Dus op is op tenzij het ineens extreem warm gaat worden.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

Nouvel

Berichten: 28530
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:37

Ik vind het binnen op stal nu ook nog te warm, van de week worden de nachten wat frisser dacht ik misschien dat het dan wel kan

Koper

Berichten: 30076
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:57

Annem84 schreef:
Ben ook aan het twijfelen.. denk dat ik morgen een 0 grams regendeken op ga doen voor mijn ongeschoren fries.
Ze staat nu nog 24/7 buiten maar gaat straks s'nachts op stal.

Ik ga alleen vanaf volgende week vrijdag een weekje op vakantie.. dus dan is het wisselen wat lastiger. Wil ook niet elke dag mn stalgenootjes lastig vallen. Dus op is op tenzij het ineens extreem warm gaat worden.

Morgen wordt het toch juist weer mooi weer? Of bedoel je morgenavond?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

san4nie
Berichten: 3539
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:16

Hier morgen 15 graden zegt buienradar. Dat was voor mij een beetje een richtlijn.

De mijne krijgt dus schuurplekjes omdat ie dun is. Maar omdat ie dun is wil ik hem graag helpen warm blijven om geen energie te verspillen.
Net een nieuwe 0 grams gekocht. Heb nog wel een Rambo 100 grams liggen. Maar weet het ook even niet meer..
M’n paardenbudget is eigenlijk wel op. En hij staat nu ‘s nachts op stal, waar het best warm is.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

Nouvel

Berichten: 28530
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:18

100 gram zou ik nu nog te warm vinden, die doe ik meestal op als het overdag rond de 10 graden is.
Ik heb nu overdag buiten de ongevoerde rambo’s op, die zijn zwaar genoeg om niet op te stijgen met deze wind

Esss

Berichten: 381
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:44

De mijne staat 24/7 buiten en nog zonder deken. Wel ongeschoren en een aardig wintervachtje in de maak.

Ik vind het zelf nu nog te warm voor een deken maar ik kijk gewoon steeds hoe ze erbij staat. Vorig jaar toen het kouder werd en veel regende stond ze op een gegeven moment steeds te rillen. Nou hoeft dat ook geen probleem te zijn als er genoeg ruwvoer is maar ik merkte aan haar gedrag dat ze niet happy was. Toen een gevoerde regendeken opgedaan en ze was weer de rust zelve.

Ik ga meestal opletten of een deken nodig is als het overdag rond de 10 graden of lager wordt. Maar ik heb al wel gelezen in dit topic dat het erg verschilt per paard en leefsituatie. Meestal zegt je eigen gevoel ook wel wat slim is om te doen en wat niet. ;-)

...Klein maar fijn...

Veulen84

Berichten: 10861
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:53

Nouvel schreef:
100 gram zou ik nu nog te warm vinden, die doe ik meestal op als het overdag rond de 10 graden is.
Ik heb nu overdag buiten de ongevoerde rambo’s op, die zijn zwaar genoeg om niet op te stijgen met deze wind


Geschoren he en 24/7 buiten ;) En paardief is nou bepaald niet dol op kou.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 22:39

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Berichten: 15297
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 22:55

De arabier staat nu met 50 gram regendeken, ongevoerd doe ik niet aan. Mijn jonkie is nog bloot maar minder gevoelig voor kou en regen.
Ze staan nu nog 24/7 op de wei met nagenoeg geen schuilgelegenheid dus deken is met dit weer wel fijn.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

plutolover

Berichten: 11700
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 07:15

Mijn hafje ongeschoren staat nu met de buzz of rain van Bucas. Alleen z’n rug is beschermd. De smartex deken vind ik te warm.

4 okt ga ik hem scheren

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 08:52

Die van mij had gister buiten wel 0 grams op. Later kwam ik op stal en stond hij op stal er helemaal klam onder.. voor op stal dus nog te warm

Vossie <3
B+11L1+14L2+9

Koper

Berichten: 30076
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 12:06

Wat zijn jullie ervaringen met de impregneerspray van Eppeljeck?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 13:57

Koper schreef:
Wat zijn jullie ervaringen met de impregneerspray van Eppeljeck?

Dat is toch dezelfde als die van de action of niet :+

Sjimmy & Goldy :+:
★ Binky&Rocky first you were the best on earth, now you're the best in heaven.★

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 14:11

Mijn deken heb ik behandeld met de impregneerspray van de action, die deken krijgt vanmiddag de vuurdoop. Na vanmiddag kan ik je wat meer vertellen :P

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 14:23

Hier aan t twijfelen om zo toch voor vannacht de 100grams op te gooien, heb nog altijd geen passende 0 grams.

Ik was benieuwd of de gene die de kramer deken heeft gekocht deze al binnen heeft en getest heeft? Ik wil deze toch ook maar gaan bestellen al twijfel ik tussen die of het model met de sluiting aan de zijkant.

Iemand een tip voor een redelijk geprijsde deken voor brede paarden? Dan kan ik de als reserve/nood erbij kopen.

Koper

Berichten: 30076
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 14:28

dravergekkie schreef:
Koper schreef:
Wat zijn jullie ervaringen met de impregneerspray van Eppeljeck?

Dat is toch dezelfde als die van de action of niet :+

Geen idee?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

manzano

Berichten: 23781
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 14:44

Ik had de Kramer besteld en weer terug gestuurd. Rare pasvorm door die grote splitten zo ver naar voren.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 14:46

Hier staat paardlief heerlijk onder 200 gram sinds vanmorgen... open veld en gaat straks en vannacht weer vies weer worden en t is echt wel fris buiten!

Vanaf morgen nacht gaat ze op stal dan gaat die natuurlijk af en kijk ik wel even wat ik dan op doe of niet. Merk wel dat ze iets op der rug wel erg fijn vind

[o]

Laura_
Berichten: 5379
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 14:49

De mijne krijgt toch wel dr 0 grams op. Regen en nu maar 12 gr. Snachts heeft ze de mogelijkheid om binnen of buiten te staan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 1 bezoeker