Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-18 17:42

Ik heb het geluk nu 3 paarden te hebben. Merk dat het allemaal goed plannen is om ze allemaal voldoende aandacht te geven.

Nu had ik het leuke idee om er iemand bij te zoeken die net zoveel geniet van de paarden als ik. En het heerlijk vind om lekker te tutten, poetsen, wandelen enz.
Ook zou ik het super leuk vinden als het iemand is die werken aan de hand helemaal geweldig vind en al een goede basis hier in heeft of bereid is om dit te leren.

Regelmatig een advertentie geplaatst maar helaaas of allemaal jonge meiden die nog niet zelfstandig alles kunnen. Of mensen die na een paar keer toch willen rijden.

[O]


anjali
Berichten: 15018
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 17:50

De meesten willen rijden ja. Maar er zijn uitzonderingen,die gewoon met paarden willen omgaan en er niet op hoeven.Ze bestaan wel.

prugelpiet

Berichten: 12552
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 17:57

In mijn ervaring zijn het inderdaad toch de jongere meisjes die met veel liefde wat met paarden doen, rijden of niet. Iemand van 14 of 15 moet toch oud en wijs genoeg zijn? Ik was op die leeftijd ook wel alleen op stal met de sportpaarden. Er waren wel mensen in de buurt voor als er wat was, maar de paarden waren mijn pakkie an. Nooit problemen mee gehad.

Maar anders, ik zou behalve op marktplaats ook advertenties zetten in Facebook-groepen. Daar bereik je tegenwoordig heel veel mensen mee.

I am because you were

Anoniem

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 18:06

Is er een reden dat er niet gereden mag worden?
Als een pony/paard ziek of oud of stomweg te klein is dan is het soms makkelijker om mensen te vinden die accepteren dat er niet gereden kan worden dan wanneer er bij wijze van spreken een 6 jarig sportpaard niets staat te doen. In dat laatste geval zul je dus eerder mensen krijgen die via het verzorgen/grondwerk binnen proberen te komen in de hoop dat ze dan later toch mogen rijden.

infiresman
Berichten: 5
Geregistreerd: 25-07-18

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 18:14

ben blijkbaar een uitzonderingg dan :D ben wel pas 14. lastig om een ouder iemand te vinden lijkt me

7ofhearts

Berichten: 2748
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 19:03

Jammer dat je zo ver weg zit.
Ik vind een beetje aanrommelen, wandelen en poetsen geweldig!!
Hoef er niet zo nodig meer op hoor!!

Niet zeuren maar lééf!!

Siamsmeesje

Berichten: 2235
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 19:44

Als je dichterbij zat had ik je ook graag geholpen. Heerlijk aan de hand werken met een paard :j

Lente Alle zaadjes de grond in en hopen dat ze boven de grond willen kijken dit jaar

loez

Berichten: 11066
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:10

Ik heb super fijne bijrijdpaarden, mag ze altijd pakken voor een ritje als ik wil alleen ik rijd ook zelden haha laatst toevallig weer naar buiten geweest na anderhalf jaar :D rijden is voor mij bijzaak. Ben meestal 2x per week daar. De wei doen en lekker tutten :) is echt mijn 2e thuis geworden. Vind het rijden heerlijk maar ik geniet net zoveel van alles eromheen :)

[o]

meisje_

Berichten: 2529
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:20

Oh bale dat je zo ver weg woont. Rijden is voor mij leuk maar het poetsen, wandelen ed vind ik veeeeel leuker!

Froukje_J

Berichten: 2185
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:41

Haha hier ook iemand die door lichamelijke klachten niet meer te paard komt en het heerlijk vind om te wandelen en te tutten alleen zit ik ook niet in jou regio helaas...

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:47

Ik wil juist niet rijden, maar mis het verzorgen wel heel erg. Het uitmesten, poetsen: dat is wel een gemis. Helaas woon je te ver weg voor me, maar er zijn er vast meer die dat ook zouden willen. Jammer dat het niet lukt om iemand te vinden.

De tijd heelt niet alle wonden...
Mama 1956-2014 & Papa 1952-2017

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:52

Volgens mij is het ook erg regio afhankelijk, bij mij in de buurt is een verzorger vinden vreselijk moeilijk zelfs al laat je ze rijden, terwijl waar ik eerst woonde de mensen bij wijze van spreken vochten om een knuffelshetje.

capopjekop

Berichten: 30643
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 21:03

Herkenbaar. Ik zoek ook iemand die het leuk vind om ze wat extra aandacht te geven nu ik verhuisd ben. Staat duidelijk bij dat ik iemand van 16plus zoek of een ouder die met kind samen wil tutten. Op mijn shet kan gereden worden. Mijn welsh is lastig op gewicht te houden door cushing en wil ik niet extra belasten. Daarnaast heb ik ook geen passend zadel meer voor haar.

Maar er reageren enkel jonge meisjes en een jongen die dan wel met barepackpad wil rijden.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 21:05

Heel herkenbaar. Ik heb 2 shetten en een D merrie en zou het heel leuk vinden om iemand erbij te hebben maar rijden zit er gewoon niet in. Heb een meisje gehad maar die wilde na 2 jaar toch meer.. heel jammer

Voor altijd in mijn hart.. ♡♡♡
https://www.vinted.nl/member/27278217-saina1983

xLovesPower
Berichten: 394
Geregistreerd: 16-04-13

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 21:33

Jammer dat je ook voor mij verweg zit. Ik vind het ook heerlijk om te verzorgen en juist dingen naast het paard te doen.
Als ik zo het topic lees zijn er meerdere met deze intresse en is vooral mazzel hebben dat je in de zelfde regio woont.

Powervriendje Herinneringen aan jou blijven mij een glimlach geven <3

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-18 21:43

Mijn voorkeur gaat ook echt uit naar iemand die al wat ouder is. Of door wat voor reden niet meer kan of wil rijden maar wel de paarden mist.
Mesten of andere klusjes hoeven niet gedaan te worden.
Gaat hier echt puur om genieten en lekker tutten en wandelen.
Wel zou ik het super tof vinden als ik iemand net zo enthousiast krijg voor het aan de hand werken als ik. En hier ook mee aan de slag wil en eens een lesje wil pakken.

Jammer dat jullie allemaal te ver weg zitten.

[O]

Jis_

Berichten: 11565
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 17:05

Ik zoek ook iemand die niet perse hoeft te rijden en de verzorging zelf al heel erg leuk vindt.

Dus als iemand dit leest en mijn vriendelijke bonte wil helpen verzorgen (beetje vrijheidsdressuur, vind hij geweldig) en in de buurt van de west kant van Arnhem woont. :D Vraag uiteraard hiervoor geen bijdrage.
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 21-09-18 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Kairos
Berichten: 2703
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 17:06

Lastig om een echt ouder iemand te vinden ja. Als het dichterbij was geweest en je geen bijdrage vraagt had ik het zo gedaan. Kan er wel van genieten om uren te tutten :3

~ The comeback is always stronger than the setback ~

Jis_

Berichten: 11565
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 17:08

Kairos schreef:
Lastig om een echt ouder iemand te vinden ja. Als het dichterbij was geweest en je geen bijdrage vraagt had ik het zo gedaan. Kan er wel van genieten om uren te tutten :3


Ik vraag geen bijdrage :) vind ik wel zo logisch :D

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Kairos
Berichten: 2703
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 17:11

Jis_ schreef:
Kairos schreef:
Lastig om een echt ouder iemand te vinden ja. Als het dichterbij was geweest en je geen bijdrage vraagt had ik het zo gedaan. Kan er wel van genieten om uren te tutten :3


Ik vraag geen bijdrage :) vind ik wel zo logisch :D

Het is alleen jammer dat iedereen echt zo ver weg woont haha xD Sowieso woon ik niet echt dichtbij paarden (alles is minstens zo'n twintig minuten met de auto) en mijn ouders hebben geen zin me steeds te brengen, dus daar houdt het al een beetje op...

~ The comeback is always stronger than the setback ~


Jis_

Berichten: 11565
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 17:14

Kairos schreef:
Het is alleen jammer dat iedereen echt zo ver weg woont haha xD Sowieso woon ik niet echt dichtbij paarden (alles is minstens zo'n twintig minuten met de auto) en mijn ouders hebben geen zin me steeds te brengen, dus daar houdt het al een beetje op...


Dat is zeker jammer :(:)

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 23:29

Is denk ik per regio verschillend inderdaad. Ik woon in een omgeving waar het redelijk prijzig is een paard te hebben. €600 per maand voor 1 pony zijn normale bedragen.

Bij mij staan ze in de rij om mn paard te mogen verzorgen. Ze willen er zelfs voor betalen al mogen ze niet rijden. Leeftijd ligt inderdaad wat jonger. Nu komt er een meisje die de 3 paardjes van de dochter eigenaar van de manege altijd heeft gedaan maar ze heeft ze alle drie verkocht. Ze is 17 en vroeg aan mij om mn pony te verzorgen. Ik vind het prima. Ik doe mijn pony zelf maandag dinsdag donderdag en vrijdag in de ochtend en ik heb een bijrijdmeisje woensdag en zaterdag. Nog iemand voor de zondag helaas kan niemand dan en 2 verzorgmeisjes 1 voor maandag en donderdag middag en 1 voor dinsdag en vrijdagmiddag en verder staat mn pony in de wei. Krijgt genoeg aandacht zo en is mensgericht.

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 16:20

Ben 13 en heb al 9 jaar rij ervaring en 1 jaar menervaring was ik dus super super leuk vind. Ik werd gevraagd om een pony bij te rijden, alleen ik stond het af. Ik vind rijden niet leuk en mennen is echt mijn hoofddoel. Uiteindelijk bleven ze doorzeuren en deed ik het maar. Uiteindelijk na een maand weggegaan want mocht alleen in de bak, alleen rijden niks anders, poetsen mocht ik niet, paard was al gezadeld als ik eraan kwam en had het echt niet naar mijn zin. Toen ik vroeg of ik mocht wandelen werd de eigenaar super boos. Sindsdien sta ik elk aanbod af en ben ik het rijden niet leuk gaan vinden.

Whitney en Birthday

xJennifx

Berichten: 1145
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 16:22

Misschien tegen een vergoeding? Dat zou ik zelf wel doen als het alleen verzorging betreft.

Dicha v. Johnson
M1+9

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 16:44

Ik zoek dus ook iemand die zoiets leuk zou vinden, maar tot op heden tref ik ook alleen erg jonge meiden. Niks mis mee, maar het paard is zo vreselijk sensibel dat ik echt iemand zoek die rustig is en consequent. Als je dat bent is ze 't liefste paard van de wereld. Maar goed: leg dat maar eens uit. ;)

Ik lees dus met je mee, want ik ben ook wel benieuwd waar je 't beste kunt zoeken! :o


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers