Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 07:39

Nope, mijn berichten gelezen, geen reactie.

Ik heb gezegd dat ik dit geen stijl vind en dat ze ze maar ergens anders gaan kopen.

Dit is echt belachelijk. :')

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 09:02

Pff, alleen al vanwege de ellende op Marktplaats zou ik haast stoppen met fokken. Mensen zoeken allemaal een 'maatje voor het leven', maar het mag niets kosten. Dat ik er al meer op toegeef dan zij zouden betalen interesseert ze niet. Overigens vind ik dat niet erg, want ik gun een ander (zelfs een wildvreemde) heus wel wat en het is tenslotte een hobby en een hobby mag geld kosten. Toch? Maar nee, het komt erop neer dat ik hem haast maar gratis weg moet geven want hij krijgt zo'n 'goed tehuis'. Houd op, hij heeft een goed tehuis en ik vreet hem nog liever hoogstpersoonlijk op dan dat ik hem weggeef. En dat als vegetariër. }:0

Nu weer een poos met iemand aan het meedenken geweest want alles is moeilijk moeilijk, maar nu puntje bij paaltje komt blijkt dat ze graag wil dat ik hem op mijn kosten en risico tot volgend jaar voor haar aanhoud, zodat zij tegen die tijd nog eens kan bedenken of het wat voor haar is. Als ze dat nou gelijk gevraagd had. Ik ben toch gekke Henkie niet? En als ik dan zeg dat ze moet ophouden met onze tijd te verdoen vindt ze het jammer 'dat ik zo doe'. :') Zucht!

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 09:06

Goeroe, bizar wat mensen normaal schijnen te vinden. -O-
Ik vind het ook een top idee om een veulen voor een appel en een ei over te nemen, ik kom hem wel ophalen als die 3 jaar oud is, gecastreerd, ingereden en al de kosten en risico’s zijn natuurlijk voor de fokker. O:)

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 09:51

Maar dat is met volwassen paarden ook. Als je ziet wat voor ellende ik heb gehad met de verkoop van mijn ruin. Dat was echt op geen enkele manier leuk te noemen.

Mensen willen dat je hem weken vasthoudt, zonder dat ze ooit zijn wezen kijken. Mensen zeggen last minute af of komen gewoon niet opdagen. Ik kan er bijna een boek over schrijven!

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 10:16

Je ziet het op Facebook-groepen ook. Mensen plaatsen een bericht waarin ze schrijven dat ze op zoek zijn naar een paard, gevolgd door een beschrijving van een dier dat zijn gewicht in goud waard is en eindigen dan met 'budget maximaal 1000 euro' of erger nog 'laag budget, maar krijgt een heel goed tehuis'. Dan moet ik ook wel even op mijn handen blijven zitten, maar zo'n bericht is tenminste nog duidelijk. Vervelender is inderdaad als mensen je eerst een poos aan het lijntje houden.

upendo

Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 10:17

Zag ik ook ja.. of mensen met een budget van 3000 euro die een paard zoeken zonder gebreken die helemaal op de foto is geweest. Wat? :')

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:31

Ik heb ook iets...

Iemand heeft een kapstok voor mij op maat gemaakt
Zou hem zondagmiddag 16 uur ophalen maar hij reageerde pas om. 19 uur dat het toch niet kon ed ( hadzijn adres ook niet)
Nu zou ik het morgen vroeg gaan ophalen maar heb nu twee keer om een foto gevraagd van het eind resultaat maar die stuurt hij niet
Zou dat toch graag zijn aangEzien het toch meer dan een uur rijden voor me is en ik daar liever niet verrast wordt


Wat moet ik nu doen?
Afwachten, toch erheen rijden of ervan af zien?

HxSunlight

Berichten: 1942
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Groningen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:45

Alja: Heb je al betaald?

Heb je misschien zijn nummer dat je hem kan bellen?
Mocht je nog niks betaald hebben zou ik het afwachten.

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:02

Er is een beoordeling mogelijkheid in de app. Ik heb net mijn eerste goede beoordeling gedaan! :D

Sassii

Berichten: 1614
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Winschoten

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:01

Ik heb een enorm mooie kledingkast via marktplaats aan de haak geslagen, voor een prikkie! Ik had een bod geplaatst en een paar minuten later kreeg ik een reactie dat het bod geaccepteerd is. Afspraak is dat ik hem zondag op ga halen.
Nu zie ik net dat het bod met 40 euro is overboden. Ben zooo benieuwd of de verkoper me nu gaat afwimpelen en akkoord gaat met het bod wat die andere persoon geplaatst heeft.

F_inley

Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:07

Heb net binnen een kwartier een efteling kaartje verkocht dat zag ik niet aankomen dacht ben benieuwd of ik hem überhaupt kwijt raak

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:16

Ik had rubber stalmatten te koop en vanavond zouden ze worden opgehaald. Keurig op tijd, met aanhangwagen zoals ik had aangegeven en vlot afgerekend. Matten zijn 140 bij 270cm en loodzwaar dus neem kar mee en sterke vent. Had er hard hoofd in maar keurig afgehandeld met kar en sterke vent :D . Top!

Lieszje
Berichten: 7179
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:30

Ik duim voor je Sassii!

Dat is snel F_inley!
Heb er net twee kaarten voor body worlds opgezet..
Hoop dat ik die nog kwijtraak, echt zonde anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:49

Dat is fijn zeg! Ik had ook een fijne verkoop. Gistermiddag bod, akkoord gegaan en 's avonds het geld al binnen. Vanmorgen op de post, dus als het goed is morgen een blije koper :D

Nu de rest nog... vind het wel drama want ik krijg echt geen reacties meer op mijn advertenties. ;(

Saul

Berichten: 9649
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 23:02

kun je mensen ook beoordelen tijdens de verkoop van spullen?
Ik dacht enkel nog bij diensten?

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:28

Saul schreef:
kun je mensen ook beoordelen tijdens de verkoop van spullen?
Ik dacht enkel nog bij diensten?


Ja hoor, bij kopen en verkopen kan je beoordelen. :) Ik heb ook een negatieve beoordeling achtergelaten bij degene die van de week 1,5 uur te laat kwam opdagen en nergens meer op reageerde.

Helaas pindakaas stond ik onder de douche, anders had ik die persoon persoonlijk mijn ongenoegen geuit.

Saul

Berichten: 9649
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:36

Huh die optie kan ik niet vinden?

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:37

Tallie1979 schreef:
Saul schreef:
kun je mensen ook beoordelen tijdens de verkoop van spullen?
Ik dacht enkel nog bij diensten?


Ja hoor, bij kopen en verkopen kan je beoordelen. :) Ik heb ook een negatieve beoordeling achtergelaten bij degene die van de week 1,5 uur te laat kwam opdagen en nergens meer op reageerde.

Helaas pindakaas stond ik onder de douche, anders had ik die persoon persoonlijk mijn ongenoegen geuit.

Misschien een stomme vraag, maar ben je dan niet bang dat je een negatieve review terug krijgt?

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:43

Als ik een negatieve review terug krijg, is het maar zo. :P

upendo

Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:56

Oh man... Ik ga echt stoppen met Marktplaats dan... Moet echt heel veel versturen en ik heb nu ook weer een geintje met postNL, pakket staat nog steeds op 'is bij PostNL'.. Straks krijg je daar ook een negatieve review voor.. :roll:
Kun je dan mooi niks aan doen..

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:58

Post NL staakt vandaag. Ik kreeg een een digitaal kaartje van mijn werk waarin stond dat we vandaag ivm de dag van de leidster een presentje zouden ontvangen maar dat deze waarschijnlijk morgen komen ivm met staking bij PostNL.

Saul

Berichten: 9649
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:04

upendo schreef:
Oh man... Ik ga echt stoppen met Marktplaats dan... Moet echt heel veel versturen en ik heb nu ook weer een geintje met postNL, pakket staat nog steeds op 'is bij PostNL'.. Straks krijg je daar ook een negatieve review voor.. :roll:
Kun je dan mooi niks aan doen..



Ja daar ben ik dus ook bang voor.
Mensen zijn eerder geneigd een negatieve revieuw te plaatsen dan een positieve ..

upendo

Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:11

Sandyislief schreef:
Post NL staakt vandaag. Ik kreeg een een digitaal kaartje van mijn werk waarin stond dat we vandaag ivm de dag van de leidster een presentje zouden ontvangen maar dat deze waarschijnlijk morgen komen ivm met staking bij PostNL.

Ik heb het de 17e al verstuurd..

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:11

Oww dan is het wel raar ja.

upendo

Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:11

Saul schreef:
upendo schreef:
Oh man... Ik ga echt stoppen met Marktplaats dan... Moet echt heel veel versturen en ik heb nu ook weer een geintje met postNL, pakket staat nog steeds op 'is bij PostNL'.. Straks krijg je daar ook een negatieve review voor.. :roll:
Kun je dan mooi niks aan doen..



Ja daar ben ik dus ook bang voor.
Mensen zijn eerder geneigd een negatieve revieuw te plaatsen dan een positieve ..

Ja precies... Dan wordt het een soort ebaysysteem met sellers die maar heel snel gaan refunden omdat ze bang zijn voor negatieve reviews..