Brrr vanmiddag borstkankeronderzoek fotos au

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37237
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Brrr vanmiddag borstkankeronderzoek fotos au

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-18 11:35

Zoals de titel al zegt, ik verheug me niet op het borstkankeronderzoek vanmiddag vanwege bevolkingsonderzoek. Het idee dat mijn borsten platgedrukt gaan worden tot een cm. Au %) . Mocht met mijn moeder mee altijd maar zij had veel minder dan ik.

Ik heb flinke lidtekens vanwege een verkleining maar nog steeds een royale d cup. En best gevoelige borsten en ik weet heb hier en daar van die onschuldige mastopatie bobbels en knobbels. Maar het moet, hoor teveel om me heen borstkanker, tante heeft het gehad ook.

Maar man man ik zie er gruwelijk tegenop. %) -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 20-09-18 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Berichten: 20516
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Brrr vanmiddag borstkankerfotos au

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:37

kan het me helemaal voorstellen, duurt nog een tijdje voor ik moet maar lijkt me heel erg naar.
Toi toi toi voor vanmiddag!

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Brrr vanmiddag borstkankerfotos au

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:42

Oe snap je gevoel. Paar jaar geleden gedaan ivm knobbeltje...ik dacht heb weinig hangen dus zal wel mee vallen nou manman wat deed dat zeer zeg.
Mijn uitslag viel gelukkig mee. Wat je zegt voordeel is wel dat mocht er iets zijn dat je er op tijd bij bent...succes!!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37237
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-18 11:48

Mijn moeder was geen piepert maar die trok toch altijd wit weg van de pijn. En liep dagen met blauwe borsten rond. Ik heb al snel blauwe plekken en zwellingen, ze zijn al gevoelig en dan zo plat maken. Oef :\ %)

_emmma_

Berichten: 313
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Brrr vanmiddag borstkankerfotos au

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 11:57

ik heb zelf ieder jaar een mamografie en het valt echt wel mee vind ik. Tuurlijk het is even flink pijnlijk
maar ze doen het zo ontzettend snel dat het ook heel snel weer wegtrekt.
( de term borstkankerfoto's suggereert een beetje alsof je al borstkanker hebt zou dit aanpassen)

Succes vanmiddag en met de uitslag!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37237
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-18 12:04

Oh nee dat is zeker niet zo. Woordje onderzoek was weggevallen in de titel. Gefixed

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:05

Ik ben nog niet aan de beurt, maar dat duurt niet zo lang meer.

Mijn moeder (net als ik een behoorlijke boezem in haar jongere jaren) heeft me er toch wel "bang" voor gemaakt. Zij vond het ook absoluut geen pretje.

Ik realiseer me nu opeens dat zij al lang niet meer is geweest. Toch eens kijken wat de max leeftijd is.



Edit: tot 75 jaar lees ik.

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Brrr vanmiddag borstkankeronderzoek fotos au

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:09

Ik "moest" vorig jaar weer en was prettig verrast door de nieuwe apparatuur die gebruikt werd. Minder pijnlijk, dus ik hoop dat het voor jou ook meevalt.

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Brrr vanmiddag borstkankeronderzoek fotos au

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:17

Ik ben vrij recent geweest. Nog geen 2 maanden terug.
Ik moest ook echt. Er was een flinke knobbel ontdekt bij een lichamelijk onderzoek.
Je snapt, ik was helemaal overstuur. Van de knobbel, maar ook van het stuk dat ik zo een mammo moest.
De laatste keer was ik 17, dat deed fiets zeer.

Nu hebben ze nieuwe apparaten. Die maken 4 foto's in 4 seconden en schieten dan direct open.
Het is niet fijn, maar zeker te doen vond ik.
Ik hoop dat je ook een nieuw apparaat hebt.. Dan valt het mee.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37237
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-18 12:21

Geen idee dit is zo n vrachtwagen die de woonplaats aandoet. Regio gelderland/overijssel

Vumana uitslag al gehad?

Hier wel eens echo gehad ivm die hobbels en bobbels lang geleden. Dat was wel te doen :j

thequeensmum
Berichten: 3519
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Brrr vanmiddag borstkankeronderzoek fotos au

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:38

Hoor wel vaker dat vrouwen dit als extreem pijnlijk ervaren, maar dat vind ik dus helemaal niet. Proberen te ontspannen misschien? Maar wel fijn dat dit onderzoek er is. Bij mij 5 jaar geleden twee tumoren ontdekt, waarvan eentje heel agressief. Gelukkig nog in een heel vroeg stadium. Borstsparend geopereerd, bestraald, chemo gehad en anti-hormoontablatten. Ik dacht, ik maak het zo duur mogelijk. Ik wil hier maar mee zeggen: hoe erg je er ook tegenop ziet, altijd doen hoor.
( niet voor jou bedoeld hoor ts, jij gaat al, succes )

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:21

karuna schreef:
Geen idee dit is zo n vrachtwagen die de woonplaats aandoet. Regio gelderland/overijssel

Vumana uitslag al gehad?

Hier wel eens echo gehad ivm die hobbels en bobbels lang geleden. Dat was wel te doen :j


Ja.
Rechts extreem druk klierweefsel.
Ik mocht aan de hormoonpreparaten als ik dat zou willen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37237
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-18 13:23

Mm toch geen fijne gedachte denk ik. :(:) Crue is mijn tante is dat gaan doen en heeft daardoor meer kanker ontwikkeld. Kom helaas toch al uit twee families waar het heel veel voorkomt -O-zowiezo heel veel kanker in mijn omgeving/voormalig werk

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Brrr vanmiddag borstkankeronderzoek fotos au

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:34

Het is maar een paar seconden toch? Diep blijven doorademen en tot 5 tellen. En dan is het over begreep ik. Ik denk altijd maar zo dat bevallen langer duurde. Dit is maar heel even.

Birdie60

Berichten: 8398
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:38

Ik hoor meer mensen klagen, ik zelf geef er niks om voel er niks van.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:40

Ik heb vorige week en de week ervoor eronder gezeten. Daarvoor 2jr geleden en persoonlijk vind ik het goed te doen.

2 weken terug had ik aan beide zijdes een mammo. Dan links een echo en is met naald een cyste leeggezogen.
Daar zaten ook kalkjes en die zijn vorige week onder het apparaat verwijdert. Dan zit je er ongeveer 20minuten onder. Ze zoeken de plek, maken foto, halen arts, verdoven plek en gaan kalkjes eruit halen. Ze zeiden vooraf dat het pijnlijke minder wordt als je even zit en dat is wel zo.

Ik vind het vooral pijnlijk aan mn hals spieren en wordt vooral rood.

Je kan eventueel van tevoren wel 2 paracetamol nemen. Maar het gaat echt snel. Voor mij geldt ook dat ik vervelendere onderzoeken heb, dus dit vind meevallen. Maar als je het spannend vindt, telt de spanning ook erg mee.

Sterkte!

purny

Berichten: 27480
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Brrr vanmiddag borstkankeronderzoek fotos au

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:43

Ik heb ook ooit een mammo gehad maar vond het baarmoeder onderzoek vervelender en pijnlijker. Sterkte

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Brrr vanmiddag borstkankeronderzoek fotos au

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:47

Ogen dicht dan zie je niet dat ze platgedrukt worden. Sorry klinkt lomp maar bij mij werkt het.
Ik ga al gillen als je naar ze wijst.

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:51

Ik ben afgelopen voorjaar voor het eerst geweest na het voelen van een knobbeltje. Zag er ook echt flink tegenop, maar het viel me mee!
Het pletten is met de nieuwe apparaten een heel stuk beter, wat mij deed een foto vooral zeer aan de spier in m'n hals/schouder (waarbij de platen verticaal staan zeg maar)

Geen idee of de 'borstenbus' zoals hij bij ons thuis gekscherend heet ook nieuwe apparaten heeft, ik ben in het ziekenhuis geweest.

Sterkte straks, het belangrijkste is dat je een goede uitslag krijgt!

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Brrr vanmiddag borstkankeronderzoek fotos au

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:05

Ben net afgelopen dinsdag voor het eerst geweest en na alle horror verhalen viel het me 100% mee, tuurlijk voel je wel wat maar ik vond niet meer dan wanneer je jezelf hard tegen bv een muur ofzo. En proberen te blijven ademen en je lichaam ontspannen vooral je schouders

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Brrr vanmiddag borstkankeronderzoek fotos au

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:12

Bij mij doet het ook geen zeer. De gene die de fotos neemt kletst lekker door en onder tussen zegt nu da andere kant. En voor ik het weet is het klaar.

Wel heb ik voor het eerst sinds 15 jaar een uitstrijkje laten maken. Dat vind ik dan weer verschrikkelijk.

BigOne
Berichten: 38210
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Brrr vanmiddag borstkankeronderzoek fotos au

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:17

Heb een keer overgeslagen door de pijn twee jaar ervoor. Toch weer gegaan en verteld hoe ik het had ervaren. Andere persoon die nu de foto’s maakte en die deed het een stuk voorzichtiger . Niets aan de hand terwijl de bitch van vier jaar geleden zelfs er voor zorgde dat ik drie maanden mijn linkerarm niet goed kon gebruiken. Nadeel van kleine borsten en ze plette toen ook mijn borstspier . Viel bijna flauw, k@twijf.

melkbus
Berichten: 564
Geregistreerd: 28-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:19

Ik ben vorig jaar voor het eerst geweest in verband met een oproep voor het bevolkingsonderzoek. Normaal gesproken ben ik geen pieperd maar ben na de eerste borst dus wel flauwgevallen van de pijn. De vrouw die de foto maakte was ook niet erg vriendelijk (ik moest me niet zo aanstellen en het stelt niets voor... )Ik heb 3 kinderen gebaard thuis en zonder verdoving en doe dat liever dan dit onderzoek. Ik weet ook nog niet zeker of ik bij een volgende oproep wel weer ga.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:22

Omg wordt dat serieus geplet tot 1cm? :oo
Nja beter 5 seconden pijn dan maandenlange chemo of borstamputatie ofzo. (kan me nog steeds niks voorstellen bij die ene cm)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37237
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-18 14:24

Ok zucht nog een uur. Schouder ontspannen, sips heb een flink schouderprobleem rechts met teveel stugge pezen en spieren, arm langer hooghouden mag eigenlijk niet eens en is erg pijnlijk ook. Sjips niet eens aan gedacht -O-

Yup ze moeten wel om alles goed te zien. Als ik dan voor me zie hoe de cup c van mijn moeder platter en platter werd %)