Waar buitenrit op de heide (of bos)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Waar buitenrit op de heide (of bos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-18 13:38

Met de mensen uit de manegeles wil ik graag ergens een buitenrit gaan maken, omdat dit bij onze eigen manege geen succes is. We zijn met 10 tot 12 mensen met voldoende ervaring en we houden van een rengalop. Afgelopen zomer hebben we een strandrit gemaakt bij manege Grol, maar nu zouden we graag de heide opzoeken of een mooi bos.

Ik heb zelf al wat maneges bekeken en wat leuke gevonden, ik zal ze hier onder opschrijven.
Weten jullie nog maneges die rijden in mooie omgevingen? We komen uit Dordrecht en een uur rijden vind ik lang genoeg (omgeving Zuid-holland, Zeeland, Noord-Brabant).

Maneges die ik al gevonden heb en jullie misschien ervaring mee hebben, juist wel of niet doen?

Trojano | Paardrijdeninhetbos.nl | Maaike's ADventure | Den Dries | Natuurpoort van Loon | Manege Zeisterbos | Manege Napoleon | De Treekhoeve | Paardentram Leersum | Het fjordenpaard (breda) | Manege Bijnen | The mill Ranch (langer rijden en aan de dure kant, maar als hij echt leuk is, wie weet)

Ik hoor het graag!



Eliana

Berichten: 5451
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Waar buitenrit op de heide (of bos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 13:40

Ik heb goede ervaringen bij Maaikes adventure mooie omgeving ook!

Shetland bokker #7

little_birdy
Berichten: 12224
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Waar buitenrit op de heide (of bos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:00

Absoluut op nr 1 de mill ranch !!
Heerlijke omgeving geweldige paarden en pittige leuke ritten !

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Waar buitenrit op de heide (of bos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:00

The Mill Ranch!

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Re: Waar buitenrit op de heide (of bos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-18 16:30

Ik ga eens wat rond mailen voor de opties! Bedankt voor de reacties :o
Als iemand bij de andere maneges nog ervaring heeft hoor ik het graag!

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Waar buitenrit op de heide (of bos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 10:28

Wij zijn in juli met een groep van de manege bij Natuurpoort van Loon wezen rijden. Was echt een prachtig rit! Geen rengalop, maar gewoon galoperen op mooi tempo. Echt genoten daar en de paarden waren braaf.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101626
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Waar buitenrit op de heide (of bos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 10:35

Ik ga mee met de Mill Ranch. Duurder maar het absoluut waard.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Re: Waar buitenrit op de heide (of bos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-18 10:41

Ik heb van loon en the mill ranch gemailt. Bij van loon heb ik al antwoord dat we terecht kunnen, van the mill ranch wacht ik nog op antwoord (en nog 2 maneges) en dan gaan we een keuze maken :) bedankt voor jullie ervaringen!

celticpony

Berichten: 1771
Geregistreerd: 06-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 10:51

leuk dat je ons ook hebt benaderd. Zoals je inmiddels weet ben ik te kleinschalig met mijn vier paardjes, voor 2-3 personen dus wel beschikbaar. Maar ik hoop dat jullie een leuke plek vinden! altijd goed om wat adressen te weten voor mij om mensen naar te verwijzen als bij mij niet passend is. Ik volg dus even mee hoe je ervaringen zijn.

Als je paard recreatie voor je betekent, beteken jij dan ook recreatie voor je paard?!
ook pennydromen komen uit; trotse eigenaar van Buitenpraktijk Bosleven en Paard en Park de Meerberg

Ljmichael

Berichten: 27
Geregistreerd: 24-09-18
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 20:47

JosefienE schreef:
Met de mensen uit de manegeles wil ik graag ergens een buitenrit gaan maken, omdat dit bij onze eigen manege geen succes is. We zijn met 10 tot 12 mensen met voldoende ervaring en we houden van een rengalop. Afgelopen zomer hebben we een strandrit gemaakt bij manege Grol, maar nu zouden we graag de heide opzoeken of een mooi bos.

Ik heb zelf al wat maneges bekeken en wat leuke gevonden, ik zal ze hier onder opschrijven.
Weten jullie nog maneges die rijden in mooie omgevingen? We komen uit Dordrecht en een uur rijden vind ik lang genoeg (omgeving Zuid-holland, Zeeland, Noord-Brabant).

Maneges die ik al gevonden heb en jullie misschien ervaring mee hebben, juist wel of niet doen?

Trojano | Paardrijdeninhetbos.nl | Maaike's ADventure | Den Dries | Natuurpoort van Loon | Manege Zeisterbos | Manege Napoleon | De Treekhoeve | Paardentram Leersum | Het fjordenpaard (breda) | Manege Bijnen | The mill Ranch (langer rijden en aan de dure kant, maar als hij echt leuk is, wie weet)

Ik hoor het graag!

Manege Zandeind is ook heel leuk kun je de rechterheide op ook heel mooi gebied daarnaast hebben ze er ook een mogelijkheid tot overnachting met kleine of grote groepen in een blokhut.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Waar buitenrit op de heide (of bos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 20:52

Manege Meulendijks, ligt in Geldrop (officieel heeze trouwens volgens mij) vrij dicht bij de snelweg dus prima te bereiken. Ligt aan de Strabrechtse Heide, een hele grote (beschermd natuurgebied) heide. En zeer veel leuke paarden en ponys!

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Re: Waar buitenrit op de heide (of bos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 21:00

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb contact gehad met een aantal manages, wanneer ik weet wie er allemaal mee kan ga ik reserveren :) zal het jullie dan laten weten waar de keuze op is gevallen!

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Re: Waar buitenrit op de heide (of bos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-18 15:11

Update: Onze top 3 was Maaike's Adventure, de treekhoeve en Natuurpoort van loon.
- Maaike's Adventure kon ik niet mee in contact komen. Geen antwoord op bellen (op de website stond dat je dan een appje kon sturen om terug gebeld te worden), geen antwoord op het appje en ook niet op FB.
- Treekhoeve had daarna onze keuze, ben super netjes te woord gestaan door de mensen van deze manege, ze hebben vele datums vrij waarin we nog een rit konden maken, maar precies de datum dat voor ons het beste uitkwam als grote groep, ging niet. Maar ze hebben echt veel moeite gedaan om met ons mee te denken hierin. Hier gaan we zeker nog eens een rit maken!
- Maar voor nu wordt het Natuurpoort van Loon :) We gaan 13 oktober hier een rit maken en daarna wat eten.

Bedankt voor jullie hulp!

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Waar buitenrit op de heide (of bos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:29

Leuk! T is wel echt een massale buitenrit manege vond ik (veel paarden) maar we hebben daar echt prachtig gereden op fijne brave paarden. Geen gejakker, was een heerlijke rit.

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-18 15:34

miccamaaike schreef:
Leuk! T is wel echt een massale buitenrit manege vond ik (veel paarden) maar we hebben daar echt prachtig gereden op fijne brave paarden. Geen gejakker, was een heerlijke rit.


Ja ik had gezien dat ze heel veel paarden hadden en hoe ze worden gehouden (waarbij ik ook niet weet wat ik er van moet denken). Voordeel van zoveel paarden is dat ze hopelijk goed afgewisseld worden en niet meerdere zware ritten lopen op een dag. (Ik heb eens ergens anders een ritje gemaakt waarbij we de 'over gebleven' paarden kregen die eigenlijk niet meer ritjes zouden moeten doen, dit zal hier niet zo snel gebeuren :) ).

Vind het zelf ook belangrijk hoe een manege reageert op je mail of telefoontje (kortaf of juist uitgebreid). En ik vind van Loon erg direct, duidelijk, snel en vriendelijk :o

Enige nadeel vind ik het vooraf betalen, maar ook wel weer logisch.

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Waar buitenrit op de heide (of bos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:30

Bij van Loon kan je fijn rijden hoor! Ik ga er regelmatig heen.

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 17:35

Het Fjordenpaard in Breda is ook echt super, voor iedereen is er wel een paard naar wens en de begeleiding is ook super. Vanuit Dordrecht ben je er in een kleine 45 minuten

OlleBolle
Berichten: 245
Geregistreerd: 02-01-18

Re: Waar buitenrit op de heide (of bos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 17:41

Manege van Loon is zeker een aanrader!! Supermooie ritten in het bos en op de zandlvaktes/heides

ampi
Berichten: 89
Geregistreerd: 16-03-15

Re: Waar buitenrit op de heide (of bos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 18:08

Manege de Wolf in Huijbergen is vanuit Dordrecht prima aan te rijden

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Waar buitenrit op de heide (of bos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 18:49

Treekhoeve zou ik echt afraden. Manegepaarden komen daar niet buiten, juten zakken onder het zadel destijds en tot heel lang stands gehad. Daarnaast zijn het superasociale groepen buiten, die man die het begeleidt weet echt niet hoe normaal mede-bosgebruikers te passeren. Nee, ik zou mijn geld ergens anders besteden.

Linnie050

Berichten: 11792
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Waar buitenrit op de heide (of bos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 22:00

Ik heb alleen ervaring met the mill ranch als het gaat om heode/bos ritten.
2x geweest was inderdaad erg leuk.
De andere maneges ken ik niet dus ben heel benieuwd.

Isabel

Berichten: 2267
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Waar buitenrit op de heide (of bos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 22:20

Manege de Boschhoeve, zowel bos als heide. Ligt in Noord-Brabant.

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-18 22:27

Vandaag hebben we de rit gehad bij Natuurpoort van Loon, we werden netjes ontvangen. Er werd gevraagd wat onze rij ervaring was en of we een vlot of wat trager paard wilde. (op één iemand na) was iedereen erg tevreden met het paard waar ze op waren gezet. Vond ze er ook goed verzorgt uitzien en allemaal stuk voor stuk een leuke eigen uitstraling en karakter. Het zijn geen 'afgestompte' paarden die het rondje op automatisch lopen, dus ik vond wel dat je ervaring moet hebben (logisch natuurlijk). Zo waren er een paar paarden die een x schrokken. Ook zaten een paar paarden niet op de goede plek in de groep en rende naar voren of sprongen elke keer in galop. Na verschillende volgorde wisselingen hadden we de juiste volgorde waarin ze allemaal rustig waren, maar het had fijn geweest als de begeleidster dit van te voren had ingedeeld of in ieder geval had aangegeven. Dat deed niet onder aan de rit en de omgeving is echt prachtig. Vond het ook een super dat we 2 aan 2 mochten rijden in stap en draf, extra gezellig (had dit zelf nog niet eerder mee gemaakt bij maneges). Het was dus zeker geslaagd! (maar ik hoorde al wat mensen die onze vorige rit mét rengalop bij een andere manege leuker vonden :') ieder z'n ding natuurlijk).

Afbeelding

Afbeelding

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Waar buitenrit op de heide (of bos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 22:34

Ik wilde na het zien van de titel Natuurpoort van Loon aan gaan raden en zie net dat je hem daar dus gereden hebt :D blij dat het bevallen is. Ik vertrek vanaf daar altijd in mijn eentje met mijn eigen paard, vind de omgeving daar zo ontzettend mooi.

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-18 22:35

November108 schreef:
Ik wilde na het zien van de titel Natuurpoort van Loon aan gaan raden en zie net dat je hem daar dus gereden hebt :D blij dat het bevallen is. Ik vertrek vanaf daar altijd in mijn eentje met mijn eigen paard, vind de omgeving daar zo ontzettend mooi.


Ja prachtig! Maar ik vond ook de paarden gewoon zo leuk en divers, echt voor ieder wat wils. Iedereen wilde zijn paard mee naar huis nemen haha :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers