Belastingtelefoon onbereikbaar?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Belastingtelefoon onbereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-18 19:22

Ik ben soms een beetje te goedgelovig en betaal altijd braaf mijn aanslagen en beschikkingen.

Tot ik gister een beschikking kreeg met een fors bedrag wat ik (terug) zou moeten betalen (Zorgtoeslag) en dat terwijl ik een maand geleden ook al een fors bedrag had betaald (dat kon ik herleiden, dacht ik, ook Zorgtoeslag). Met wat hulp hebben we eea nagerekend en blijkt het bedrag dat ik vorige maand betaald heb, absoluut niet te kloppen en het nieuwe bedrag lijkt ook totaal uit de lucht gegrepen.
Gewapend met een berekening en overzicht ben ik vanmorgen om 9 uur de Belastingtelefoon gaan bellen, voor het eerst in mijn leven. Na een heel keuzemenu en tekst die niet op mij van toepassing is, krijg ik te horen dat de wachtrij vol is en de verbinding wordt verbroken... Oké... Dat kan. Inmiddels is het 19 uur geweest en ben ik 12 keer bellen en hetzelfde riedeltje verder. Ik ben eens gaan Googlen en lees daar dat mensen soms al weken bezig zijn om de Belastingdienst te bereiken, maar allemaal tegen hetzelfde aanlopen.

Dat geeft de burger geen moed :n Hebben jullie deze ervaring ook? Zijn er nog andere manieren om iemand van de Belastingdienst te spreken te krijgen? Het gaat om veel geld dus ik zit er ook niet om te springen om dagenlang of zelfs wekenlang in onzekerheid te zitten omdat ik ze maar niet te pakken krijg.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:26

Ja klopt succes ermee. _-:( Ik ben al weken met ze aan de worstel over een onterechte rekening en boete. Heeft me drie dagen gekost voor ik ze eindelijk een keer aan de lijn had. Drie dagen continue verbinding verbroken of meteen of na uur in wacht staan.

Ze hebben ook een facebook pagina. Loont de moeite daar even je gram te halen. Lucht in ieder geval op. Aanrader neem paar volle lading telefoons met handsfree functie en blijven bellen redail enz.

Mij is het na drie volle dagen proberen eindelijk gelukt. Rond half 8 s avonds in de wachtrij gekomen en 8 uur iemand aan de lijn. Maar daarmee geen barst verder gekomen. Heb bezwaar ingedient en wacht nu nog op antwoord erover

Andere optie opzoeken welk kantoor je moet hebben auto pakken en daarheen rijden al weer ik niet of je binnengelaten wordt.

-O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 19-09-18 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

BlackClaw

Berichten: 624
Geregistreerd: 01-01-13

Re: Belastingtelefoon onbereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:29

Had ik vanmorgen ook, rond half 12 toch doorgekomen na 15minuten wachtrij. Dus is helaas even afwachten denk ik?

Kerstmuts

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:31

Je kunt ook inloggen op de belastingdienst toeslagen en het geschatte verzamelinkomen aanpassen.

Wat voor nummer (begint na je bsn met een T) staat er op de ontvangen beschikkingen?

Kan best zijn dat je de definitieve van 2017 hebt ontvangen en een wijziging voor 2018 omdat ze op basis van je definitieve 2017 een wijziging hebben doorgevoerd over 2018.

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Belastingtelefoon onbereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:21

Ik kan je geen advies geven over de belastingtelefoon, maar zorg dat je goed weet wat die eerdere beschikkingen zeggen en wanneer de bezwaartermijn verloopt (normaal gesproken 6 weken na de brief). Als je die laat verlopen, dan heb je grote kans dat het allemaal niet meer terug gedraaid kan worden.

Manny

Berichten: 2319
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Belastingtelefoon onbereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:28

Mijn vriend heeft dit inderdaad ook gehad. Uiteindelijk na heel veel pogingen ze te pakken gekregen. De aanhouder wint zeg maar.

pmarena

Berichten: 48065
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:34

Ik had het vorige week meerdere dagen, eerste keer dat ik belde kwam ik in de wachtrij met de melding dat het langer dan 10 minuten zou duren. Na een dik uur wachten heb ik het opgegeven. Ohnee de telefoon viel uit, batterij leeg...

De keren daarna kwam ik überhaupt niet eens in een wachtrij. Toen ik de 4e dag direct na "opening" belde (ben even vergeten hoe laat, 8 of 9 uur geloof ik) kwam ik weer in een wachtrij met langer dan 10 minuten dus de moed zakte me alweer in de schoenen. Maar toen ging hij 2 keer over en had ik EEN MENS aan de telefoon *\%/*

Dus misschien is dat nog een tip....dat direct in de ochtend het minst populaire tijdstip is om te bellen omdat de meeste mensen dan onderweg zijn naar hun werk, hun best doen om de kinderen enigszins okee op school af te leveren of liggen uit te slapen van hun nachtdienst ofzo :P
Laatst bijgewerkt door pmarena op 19-09-18 20:36, in het totaal 2 keer bewerkt

crazycactus

Berichten: 10928
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Belastingtelefoon onbereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:36

Ze kampen met een enorm personeelstekort bij de belastingdienst, dus het kan idd even duren voor je iemand aan de telefoon krijgt.

Deel met de mensen van wie je houdt. Deel je muziek, je eten, je recepten, je talenten. Door de mooie dingen in het leven te delen met anderen verspreid je meer geluk en. liefde.


_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Re: Belastingtelefoon onbereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:38

Ik heb ze de afgelopen weken wel 20 keer gebeld denk ik op verschillende tijden, s ochtends smiddags en s avonds en moest steeds zo’n 10 minuten in de rij staan maar verbinding is nooit verbroken..

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Belastingtelefoon onbereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 16:23

Ja, het is idd heel erg moeilijk om iemand te spreken te krijgen. Het liefst hebben ze dat je alles via internet regelt.

Net als bij andere bedrijven, de telefoonnrs zijn soms heel moeilijk te vinden op de sites omdat ze willen dat je alles via internet regelt. Heel vervelend :\

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, Cowgirl, Ipsiedipsie, MarjanB, Morpheus81 en 82 bezoekers