Welke fotocamera (simpel)

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Shenavallie
Berichten: 11517
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Welke fotocamera (simpel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-18 13:46

Ik ben nog erg van de 'ouderwetse' stempel en heb daarom geen smartphone. Daarmee kun je wel de mooiste foto's maken, zie ik bij mijn zoon, maar ik kan gewoonweg niet overweg met zo'n apparaat. Ik wil normale foto's met een normale camera kunnen maken. Een paar jaar geleden had ik een mooi Canon cameraatje, maar ondanks dat niet alle opties het fantastisch deden, kon ik er wel mooie foto's mee maken. Nu heb ik een Nikon Coolpix, maar wat is dat een drama ding. Al vanaf dag 1 heb ik er problemen mee. Het ding is al een keer teruggestuurd naar de fabrikant, maar die zegt (uiteraard) dat er niets aan mankeert. Ik kan de flits niet uitschakelen bijvoorbeeld en het reageert super traag. Wie heeft er een tip voor een fijne camera?

Dit zijn mijn wensen:

Snelle reactie als ik op de opname knop druk;
Makkelijk de flits uit kunnen schakelen;
Makkelijk te bedienen camera;
Wel digitaal, want tegenwoordig verstuur ik foto's met mijn computer en dan is het wel zo handig om de foto's op mijn computer te kunnen zetten;
Goede kwaliteit foto's;
Makkelijk te vervoeren (compact, zodat het als het ware in je binnenzak kan).

Ik maak voornamelijk foto's van:

Mijn (huis)dieren en de natuur, maar ook hou ik van gekkigheid dat alleen op dát moment gebeurt. De spontane, niet geposeerde foto's. En ik hou totaal niet van selfies (niet van mijzelf en niet van een ander). Misschien is dat ook wel handig om erbij te vermelden.

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Oh ja, ik heb er maximaal 200 euro voor over.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.


Nico12
Berichten: 811
Geregistreerd: 15-02-12

Re: Welke fotocamera (simpel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 14:21

Sony RX100. Voordeel tov een smartphone: meerdere opnames per seconde mogelijk, dus actie foto kun je later de super foto kiezen. Ook filmpje mogelijk in verschillende opname formaten. Eenvoudig in te zomen. Samenvattend: beter als de duurste smartphone, niet door specificaties maar door gebruiksgemak. Helaas wordt wel je budget overschreden, je moet denken aan ruim 300.

Roodvos

Berichten: 6617
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 14:36

Ik heb het paar jaar oudere broertje/zusje van deze:
https://www.coolblue.nl/product/805251/ ... -geel.html
(ik heb de XP80)

Ideale camera. Is met 1 hand te bedienen, is waterdicht en schokbestendig. Gaat mee op trektocht te paard in het hooggebergte, gaat mee op zonvakantie en in zee met snorkelen. Maakt zonder flits scherpe foto's in een donkere kerk, panorama foto's op het strand, van de ondergaande zon boven de bergen en macro-opnames van vissen (jawel, onder water) of van een mooie bloem. Van de paarden in de wei en poezen in het mandje.
Zit ook een stand op om meerdere opnames achter elkaar te maken (burst functie), maakt filmpjes (ook onder water) en flits is ook met 1 hand uit/aan te zetten.

Met de wifi-functie kan je foto's overzetten naar een smartphone of tablet als je daar de app op installeert, en je kan uiteraard ook gewoon de foto's met een kabeltje of vanaf de SD-kaart overzetten op je computer.

Valt het op dat ik nogal enthousiast ben over het ding? :D

Ik zal ook een nadeel noemen: omdat de camera waterdicht is is de telefunctie beperkt. De lens kan niet uitzoomen zoals bij een "gewone" camera. Dat heeft mij er overigens niet van weerhouden acceptabele foto's te maken van o.a. gieren, gemzen, hagedissen, een jonge haai op de zeebodem. Om maar wat te noemen :) .

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Thats_Me

Berichten: 10926
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Welke fotocamera (simpel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 17:18

Canon sx720hx ik ben er super blij mee. Werkt fijn en snel. Je kunt instellen dat je series foto's achter elkaar willt nemen. Als je wifi hebt kun je zelfs zonder kabeltje je foto's overzetten.

Je kunt er ver en goed mee inzoomen. Reviews zijn positief en je kunt er zowel als beginner zls wat gevorderde fotograaf mee overweg. Hij is klein en ik neem hem vaak mee aan de riem of in de tas.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen


Shenavallie
Berichten: 11517
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-18 18:08

Dank jullie wel! Ik zal alle drie de camera's opzoeken op Internet.

@ Roodvos: Ik hou van enthousiaste mensen! :D

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14039
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Welke fotocamera (simpel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 08:27


Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

Shenavallie
Berichten: 11517
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-18 10:34

Oh, top! Dank je wel!

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16089
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Welke fotocamera (simpel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:42



Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers