Al 10 wereldtitels voor Cooper van Bokker Monnikenburg

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13888
Geregistreerd: 20-04-16

Al 10 wereldtitels voor Cooper van Bokker Monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-18 20:20

*bokt.nl / omroep zeeland
Overige
Ingezonden door Amanda
Afbeelding
TF In Cahoots Cooper. Foto door steefvicky, Stephanie Mieras Fotografie

De 3-jarige hengst van Bokker Monnikenburg heeft sinds afgelopen weekend al 10 wereldtitels op zijn naam staan. Baasje Diana Verburg uit Kattendijke is apetrots. "Dit is gewoon een droom."

Deze prijswinnende hengst heet voluit TF In Cahoots Cooper, maar Diana Verburg noemt hem Cooper. Verburg en Cooper streden afgelopen weekend samen om de wereldtitels in elf categorieën. Aan het WK in het Limburgse Kronenberg deden meer dan honderd minipaarden mee uit Nederland, België, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Denemarken en Tsjechië.

Verburg en Cooper deden het afgelopen zomer ook al goed op het EK in het Belgische Lier, maar het was voor Verburg nog spannend of ze ook op het WK hoge ogen zouden gooien. "Cooper is een paard van goud", zegt Verburg zelf. "Hij is zo zacht van aard dat we op shows altijd heel veel aanspraak krijgen, omdat mensen niet kunnen begrijpen dat een hengst die heel actief is in de dekdienst zo rustig en braaf kan zijn."

Volgende seizoen
Nu krijgen de showpaarden rust en mogen ze van een korte vakantie gaan genieten. Dan gaat Verburg samen met trainer Charlotte van Gurp zich voorbereiden op het volgende seizoen. "We willen graag laten zien dat deze kleine paardjes veel meer kunnen dan alleen maar een luxe grasmaaier zijn."
Laatst bijgewerkt door aniek1985 op 19-09-18 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto toegevoegd

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


xMyrth

Berichten: 2795
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: Al 10 wereldtitels voor Cooper van Bokker Monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 22:20

Wauw gefeliciteerd! :D Een prestatie om trots op te zijn!

Ze mogen hier meer reclame voor maken vind ik :) Ik woon in Kronenberg en krijg weinig mee van de planning van de Peelbergen. Soms wel jammer!

*KLIK* Kleinschalige pensionstal in Kronenberg, Noord-Limburg. Direct aan het bos! :D Link naar Facebook
Ook tijdelijke stalling aangeboden voor een paar dagen vakantie met uw paard en/of evenementen @ Equestrian Centre de Peelbergen.
~Paardenrecreatie in de Limburgse natuur~

Maflinger_S
Berichten: 12140
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Al 10 wereldtitels voor Cooper van Bokker Monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 06:01

Wow, wat een prestatie!

Gefeliciteerd!

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Happy16

Berichten: 4610
Geregistreerd: 27-02-12
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Al 10 wereldtitels voor Cooper van Bokker Monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 06:03

Is er geen foto van het paard? Ik ben nu wel benieuwd :+

Levi <3

steefvicky

Berichten: 2568
Geregistreerd: 30-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: Al 10 wereldtitels voor Cooper van Bokker Monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 07:04

Afbeelding

Wauw, ongekend goed!! Maar dat kan ook niet anders dan met jullie training en liefde, Diana en Charlotte.

Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Al 10 wereldtitels voor Cooper van Bokker Monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 07:09

op 3 jarige leeftijd 10 wereldtitels???? Wow. Maar hoe werkt dat dan? meerdere titels per evenement / per jaar te verdienen?

Gefeliciteerd!

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 07:09

Gefeliciteerd Diana, Cooper heeft het weer goed gedaan dus! kan er alleen nog steeds niet aan wennen dat de EUSAM hun show WK noemt

Leo

Berichten: 50033
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 07:10

Wauw, ik vroeg me van het weekend nog af hoe het gegaan zou zijn. Van harte gefeliciteerd met deze resultaten! *\o/*

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

joey2010

Berichten: 4345
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 07:11

Proficiat!

Hij is ook zo'n prachtig paardje.

Zeer mooie prestatie.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131844
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Al 10 wereldtitels voor Cooper van Bokker Monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 10:19

Zo jong en dan al zoveel gewonnen, dat is echt knap!
Gefeliciteerd!!!

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Vanillia

Berichten: 7655
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 12:40

Nieuwsredactie schreef:
*bokt.nl / omroep zeeland

Aan het WK in het Limburgse Kronenberg deden meer dan honderd minipaarden mee uit Nederland, België, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Denemarken en Tsjechië.


WK met enkel Europese landen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Al 10 wereldtitels voor Cooper van Bokker Monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 14:50

Ik ben ook benieuwd hoe dit een WK kan zijn? Klinkt eerder als een show die onrechtmatig de naam WK titels gebruikt?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


xTammyy

Berichten: 4396
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Al 10 wereldtitels voor Cooper van Bokker Monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 15:05

Gefeliciteerd Diana! :D

Opzoek naar een leuke baan in de elektrotechniek met doorgroeimogelijkheden?
Stuur me dan een berichtje :)

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 16:47

Cayenne schreef:
Ik ben ook benieuwd hoe dit een WK kan zijn? Klinkt eerder als een show die onrechtmatig de naam WK titels gebruikt?


Dat is ook precies wat het is, ze zouden het beter EUSAM championships of zo kunnen noemen.

Overigens niet ten nadele van Cooper ik vind het een heel mooi paardje én 10 rubrieken winnen is zeker een knappe prestatie :j .

kinel
Berichten: 2175
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 07:13

xMyrth schreef:
Wauw gefeliciteerd! :D Een prestatie om trots op te zijn!

Ze mogen hier meer reclame voor maken vind ik :) Ik woon in Kronenberg en krijg weinig mee van de planning van de Peelbergen. Soms wel jammer!

Je kunt als je fb hebt Limburg paardensport volgen. Daar komt ook veel reclame voor de peelbergen voorbij. Ook heeft peelbergen een eigen fb.

monnikenburg

Berichten: 2448
Geregistreerd: 03-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 09:02

Ow wauw jongens, dank jullie wel. Ja ik hoef denk ik niet te zeggen hoe trots ik ben op mijn mini cooper ;)
Echt een droom die is uitgekomen.
Het was deze zomer al een droom om op de European Nationals kampioen te worden maar dit had ik nooit en te nimmer durven dromen.

Afbeelding

Voor degene die twijfelen over de naamgeving van het WK, die is officieel goedgekeurd door het AMHR/ASPC.
Het was een approved triple A status show incl punten.
Dat maakt het uiteraard nog specialer.
Echt mijn geluk kan niet meer op.
Nu een giga vakantie voor mn kanjer en uitkijken naar zijn eerste baby voor ons zelf.

Echt iedereen super bedankt voor jullie lieve berichten, ook via fb en prive.
Dit wordt gigantisch gewaardeerd

Op 21-11-2011 geheel onverwachts afscheid moeten nemen van onze gouden kanjer Bryn Storm. Rust zacht lieve knul, we zullen je nooit vergeten.

Lumi

Berichten: 4429
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Al 10 wereldtitels voor Cooper van Bokker Monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 09:04

Wat goed zeg, gefeliciteerd!


Nargles don't believe in you either!

• / • / • / •
There are still good people in this world. And if you can't find one, be one.

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Al 10 wereldtitels voor Cooper van Bokker Monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 09:19

Volgens mij heb ik jullie gezien zondagochtend :') vriendin had springwedstrijd en waren nog even binnen gaan kijken

monnikenburg

Berichten: 2448
Geregistreerd: 03-09-10

Re: Al 10 wereldtitels voor Cooper van Bokker Monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 09:33

ow echt, ah das leuk. Het was goed druk he. Wat een pracht locatie is dat daarzo. als het er nog een keer is neem ik echter wel een fiets mee hahahahaha

Op 21-11-2011 geheel onverwachts afscheid moeten nemen van onze gouden kanjer Bryn Storm. Rust zacht lieve knul, we zullen je nooit vergeten.

Hevonen

Berichten: 5592
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Al 10 wereldtitels voor Cooper van Bokker Monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:10

Wat een prachtdier. Ik had eerst niet eens door dat hij klein is; hij is zo harmonieus gebouwd, je ziet het echt niet.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Whitepanther

Berichten: 1518
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Al 10 wereldtitels voor Cooper van Bokker Monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 07:14

Ik ben wel benieuwd waar die 10 titels dan precies voor zijn? Hoe werkt dat? Zijn dat titels voor onder het zadel, aangespannen, verschillende dingen van het exterieur?

Maloy (Gio x Anke) 6 jaar saampjes :D
Raven FM (Gio x Byoko) 3 jaar saampjes!!
Fjunicorn Meadow fjorden fokkerij 3 veulens in 2023

monnikenburg

Berichten: 2448
Geregistreerd: 03-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 10:09

Whitepanther schreef:
Ik ben wel benieuwd waar die 10 titels dan precies voor zijn? Hoe werkt dat? Zijn dat titels voor onder het zadel, aangespannen, verschillende dingen van het exterieur?


Dank je wel voor je interesse.
Aangezien Cooper maar 1.06 m hoog is worden deze paardjes niet onder het zadel gereden (of door heeeeeeeeeeeeeele kleine kindjes, maar Cooper zelf niet hoor)

Ik heb in diverse klasses meegedaan die op uiterlijk en beweging beoordeeld worden.
Dit waren oa de ASPC Classic Amateur Halter Stallion 42" klasse
de ASPC Classic Model Stallion 2y and older 46"and under
de ASPC Classic Stallion 3 y and older 46"and under

Maar ik heb dus ook in verschillende aangespannen klasses meegedaan waaronder de ASPC Classic Open Pleasure Driving 46" under en ASPC Classic Amateur Pleasure Driving 46" under
Dit wordt dus echt op beweging en techniek etc beoordeeld.

Op 21-11-2011 geheel onverwachts afscheid moeten nemen van onze gouden kanjer Bryn Storm. Rust zacht lieve knul, we zullen je nooit vergeten.

monnikenburg

Berichten: 2448
Geregistreerd: 03-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 10:16

hier wat foto's voor een idee (hoop ik) foto's zijn van het EK en WK

Afbeelding
Showen aan de hand voor uiterijk

Afbeelding
Showen aan de hand voor uiterijk

Afbeelding
Bij sommige halter klasses moeten we onze paarden ook laten bewegen op de lange zijde.

Afbeelding
Eerst een stuk stap vervolgens een flink stuk draf om daarna weer naar het midden te komen en weer netjes op te stellen zoals de bovendste 2 foto's

Afbeelding
driving

Afbeelding
driving, sorrie voro de slechte kwaliteit foto's

Op 21-11-2011 geheel onverwachts afscheid moeten nemen van onze gouden kanjer Bryn Storm. Rust zacht lieve knul, we zullen je nooit vergeten.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131844
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 10:18

Het blijft een superknappe prestatie en het is een prachtig dier. Als je hem zo ziet dan zie je eigenlijk alleen aan de omgeving er omheen dat hij klein is. Op de foto die Steefvicky geplaatst heeft (neutrale achtergrond) zou je zo denken dat het een flinke pony of gewoon een paardenmaat is :))

Heb je ook een foto van het aangespannen rijden? :)

[edit] je bent me voor :D [/edit]

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

monnikenburg

Berichten: 2448
Geregistreerd: 03-09-10

Re: Al 10 wereldtitels voor Cooper van Bokker Monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 10:33

Ja gaaf om te zien he. Ik vind dat zelf ook zo mooi dat je inderdaad soms gewoon 2 keer moet kijken voor je kan zien hoe groot hij werkelijk is. En als je er dan naast staat dan denk je, joh is dit alles whahahaha

Op 21-11-2011 geheel onverwachts afscheid moeten nemen van onze gouden kanjer Bryn Storm. Rust zacht lieve knul, we zullen je nooit vergeten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, daliance, MyWishMax, nikkel, noviceh, SemrushBot en 28 bezoekers