Kleinschalige manege omgeving Utrecht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fanou

Berichten: 36
Geregistreerd: 14-09-18

Kleinschalige manege omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-18 13:30

Hoi allemaal,
Ik wil graag beginnen met paardrijden. Ik heb wel gekeken op grote maneges, maar de lessen hier zijn enorm duur en vaak staan de paarden daar de hele dag op stal. Andere maneges zijn te ver weg, ik wil ongeveer 10 km rondom Utrecht centrum een manege zoeken. Eventueel mag een particulier met paarden ook. Heeft iemand ideeen? Ik wil dus geen grote manege en het liefst niet duurder dan 20 euro per keer. Ik wil eerst graag een paar keer proeflessen.
Groetjes Fanou

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Kleinschalige manege omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 13:32

Is stal centaurus in Monrfoort iets? Geen idee hoe lang dat fietsen is....

Flipper11
Berichten: 151
Geregistreerd: 31-08-18

Re: Kleinschalige manege omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 13:32

Manege t Hoogt!

Fanou

Berichten: 36
Geregistreerd: 14-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-18 13:32

Ik ga even kijken hoe lang ik daarover zou doen!

Fanou

Berichten: 36
Geregistreerd: 14-09-18

Re: Kleinschalige manege omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-18 13:37

Montfoort is 15 kilometer dus een beetje te ver helaas. Manege t hoogt lijkt me wel een hele goede! Is deze ook klein? Kan er niet zo heel veel over vinden op de website

Flipper11
Berichten: 151
Geregistreerd: 31-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 13:38

Fanou schreef:
Montfoort is 15 kilometer dus een beetje te ver helaas. Manege t hoogt lijkt me wel een hele goede! Is deze ook klein? Kan er niet zo heel veel over vinden op de website

Zitten sinds kort nieuwe eigenaren op, vrij kleine manege die veel bezig zijn met de welzijn van de paarden. Fiets er gewoon een keertje langs!

Fanou

Berichten: 36
Geregistreerd: 14-09-18

Re: Kleinschalige manege omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-18 13:39

Zal ik zeker een keer doen! Via internet kan natuurlijk alles wel heel goed lijken, maar als het in het echt niet goed voelt is het nog steeds niet handig. ik neem dan denk ik ook een vriendin mee die veel verstand van paarden heeft, zij is hier in de buurt niet zo bekend maar zij heeft wel verstand van wat een goede manege is en of lessen goed gegeven worden!

driebergen
Berichten: 1588
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 13:41

Ik wilde ook 't Hoogt noemen.
Het is onlangs overgenomen door mensen die echt goed met de paarden bezig zijn.
er moet nog veel verbouwd daar, maar ze doen allemaal leuke dingen.

daarbij staan de paarden allemaal bij elkaar en komen geregeld buiten.
wat de paarden betreft, helemaal fijn! en gewoon aan de rand van Utrecht ;)

Fanou

Berichten: 36
Geregistreerd: 14-09-18

Re: Kleinschalige manege omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-18 13:44

Ja t Hoogt is inderdaad goed te fietsen voor mij dus zal binnenkort er langs gaan! Dankjewel. Meer tips mogen antuurlijk altijd

Appelflapje

Berichten: 9578
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 13:47

Geen hele kleinschalige manege, maar wel eentje waar er heel veel aandacht is voor het welzijn van de paarden: http://www.manegecastellum.nl in De Meern. Heb er zelf jaren met veel plezier gereden, zou je zeker aanraden eens te gaan kijken en eventueel een proefles te nemen. :j

Fanou

Berichten: 36
Geregistreerd: 14-09-18

Re: Kleinschalige manege omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-18 15:56

Heeft iemand ervaring met manege groenesteyn? Is dit een grote manege?

minouesmee

Berichten: 7424
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Kleinschalige manege omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 16:05

Manege t hoogt of manege Castellum! :)

NienkeThella

Berichten: 96
Geregistreerd: 08-04-13
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 16:10

Manege ‘t Hoogt is inderdaad een leuke optie. Manege Groenesteyn heb ik ook veel leuke verhalen over gehoord.

Manege Groenesteyn is kleinschalig. Volgens mij zijn hun lessen ook allemaal niet zo druk.

Mocht je een student zijn kan je ook met korting rijden bij bijvoorbeeld U.S.R. Hippeia, de Utrechtse studentenruitervereniging. :)

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 16:20

Manege Groenesteyn is geen grote manege. Maar het is ook een manege waar de weiden aan de andere kant van de weg zitten, waardoor het jaren terug in elk geval zo was dat de paarden daar niet dagelijks heengingen. Ik weet niet hoe dat nu is, als je dat belangrijk vindt zou ik dat navragen.

Wat betreft de paarden de hele dag op stal: dat geldt voor een aantal maneges rond Utrecht juist niet, want van 't Hoogt, Stal Van Brenk en Castellum weet ik in elk geval dat ze erg hun best doen om aandacht te besteden aan genoeg buiten en onderling contact.
Dat is overigens wel deels de reden dat de leskosten hoger zijn: grond is duur zo vlak bij de stad. Een manege runnen en de paarden voldoende ruimte geven (en ze niet teveel laten lopen op een dag), dat moet uiteindelijk ergens vandaan komen.

horselover22

Berichten: 651
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 16:36

ik weet er nog wel eentje voor je manege de gagel bij de maarsseveense plassen heb daar zelf ooit gereden een aantal jaren erg leuke kleine manege de paarden lekker in het land als er geen lessen zijn

manege het hoogt is idd pas weer overgenomen door iemand die daar vroeger zelf heeft gewerkt
bij de eerste eigenaar

stal van brenk is misschien ook een optie om te gaan kijken ook niet zo heel groot en de
paarden hebben daar ook veel weide gang

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Kleinschalige manege omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 16:44

Ik vind Stal van Brenk best groot eigenlijk := Overigens hoeft dat niet veel uit te maken: je hebt vooral met je eigen les en instructie te maken, dus ook als het groot voelt kan het binnen de les best rustig zijn. Maar ik zou het niet kleinschalig willen noemen.

Maar de paarden komen wel veel buiten inderdaad, en dat is heel fijn.

pnltl148

Berichten: 65
Geregistreerd: 17-08-15
Woonplaats: Maartensdijk

Re: Kleinschalige manege omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 16:49

Ik weet een leuke, kleinschalige stal in Hollandsche Rading. Hier wordt volgens Natural Horsemanship gereden, paarden staan 24/7 buiten en het ligt in een bosrijke omgeving. Priveles en groepsles mogelijk, groepen zijn klein (niet meer als 6). Als je interesse hebt kan je mij een berichtje sturen voor het telefoonnummer!

Anoniem

Re: Kleinschalige manege omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:33

Is Odijk een beetje te doen? Daar heb je nog Oostromshoeve (ponymanege) en Rijnstijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 12:34

Manege 't Hoogt op de Gageldijk? Hier staan de paarden niet in stallen, maar in groepshuisvestiging :)
Of Castellum inderdaad, daar komen ze ook veel buiten :)