Als je partner veel van huis is.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 14:21

Vakantiedagen kunnen ook druk zijn :))

En moederloze kittens zijn eveneens hoop werk, maar als je ze later gezond en wel door je huis ziet razen is het dat allmaal waard! Al ga je ook wel vloeken als je ze om de 2 minuten uit de gordijnen moet plukken :')

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 14:23

Ik ben heel druk. Huis al gedaan, wasrek hangt vol dus was kan ik niet meer doen (beste smoes), zo de kleine ophalen, en krijg ook gelijk een hond mee (nieuw huisgenoot, yeay). Daarna ook nog een verjaardag. Moet ook nog 2 auto’s tanken, auto omwisselen, eten, boodschappen. Is toch meer dan ik dacht.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 14:30

Wasrek vol is geen excuus hier om geen was meer te doen, we hebben nog een droger staan :P

Hier was het gisteren gezeur "ja ik heb een hele hoop ondergoed van jou moeten vouwen hoor wat in die mand zat".

"Schat, wat heb ik woensdag in de wasmachine gestopt?"

"Ondergoed, hoezo?"

I rest my case... :')

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 14:33

Zo’n discussie had ik woensdag.
Man: Je hoeft niet alles voor me te doen hoor. Denk je dat ik me niet red?
Ik: Ehhh, ik doe dat graag. Maar is goed. Je brood en andere eten staat in koelkast. Wil je wat anders dan dat, zelf pakken dan.

Gisteren: Schat, heb je ook een boxer in de tas gedaan voor mij?
_-:(


Maar hier gaat alleen handdoeken enzo de droger in. Alle shirts, en broeken hang ik op. En laat dat nou nog het enige zijn wat er ligt. :):)

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-18 14:37

Druk schema alsnog! Ik moet alleen nog koken. Boodschappen al in huis. Straks film avondje met mijn dochter. Moet er wel 3 douchen, omkleden, tanden poetsen haha. Heb al 3 wassen buiten hangen, 3 al gevouwen. Morgen het beddengoed en dan ben ik weer helemaal bij. Vanmorgen al rondje kruidvat en supermarkt gedaan lopend. Ook nog naar de speeltuin geweest en verder stofzuigen, dweilen en de vaat weggewerkt. Nu lekker spelletje doen.

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 14:39

Oh ik moet er ook nog 1 klaar maken. Ik had nog eigk werkoverleg maar die gaat niet door gelukkig.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 14:40

Op het moment zelf denk ik vaak "vent, waar ben je mee bezig" maar achteraf is het dan wel lachen geblazen als je er aan terug denkt. Wij hebben dat soort momentjes wel vaker.

Ik kan er ook wat van hoor. Kom ik thuis van werk, istie over zijn dag aan het vertellen, dat ie gepoetst heeft of boodschappen etc. Soms zit ik dan zo nog ergens anders met mijn gedachten dat ik dan enkel het laatste hoor zoals "en nadien ben ik even wat gaan drinken met W."
Waarop ik er dan weer uitgooi "met andere woorden, iets nuttigs doen is niet in uw gedachten gekomen".

Oeps.

Ik heb vanavond sinds lange tijd weer een keer springles met paard en dan aansluitend oefening achttal dressuur L. Ons team mag zondag naar het provinciale kampioenschap. Verder rustige avond (zal sowieso pas na 22u thuis zijn), vriend is gaan boogschieten met zijn pa.

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 14:45

Hahaha ja ik kan er nu ook wel om lachen. Maar gisteren dacht ik echt van, jeetje en jij moet jezelf kunnen redden zonder dat ik het doe?

Oh wel een hele intensieve avond dus! Kan ook heel lekker zijn. :j

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 14:52

het meest intensieve zal voor mij vooral de zorg zijn dat ik bovenop mijn paard blijf en 'm in zijn enthousiasme kan sturen. Vorige keer zat ie bijna met zijn pretkop in de waterbak op het crossgedeelte van ons clubterrein _O-

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 14:56

Oh nou, heel veel succes dan maar haha. :')

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:23

Mijn lieve vriend was drie weken weg naar Roemenie, maar is nu gelukkig weer terug. Ik vid het fijn om wat me time te hebben, maar vind het ook fijn als hij gewoon lekker naast mij ligt. Gelukkig ben ik nooit alleen met mijn twee katten en mijn pony vragen ook veel aandacht van mij. Zo houd ik mij lekker bezig! :)

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 21:23

Hier zitten er inmiddels bijna 7 weken op. Nog 5 te gaan....even nog, even :)

Zuidpool29
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 22:03

Ik heb geen partner die veel weg is maar wel mijn eigen ervaring met mijn vader.

Mijn hele leven werkt mijn vader in het buitenland (defensie) en verhuisd elke 2 jaar waarbij hij soms weken niet thuis is en soms elk weekend. Soms ook langer weg op uitzending of als hij ergens les moet geven, maar dat is niet zo vaak.
Mijn moeder was/is altijd thuis omdat er anders niemand voor ons zou zijn. Omdat mijn moeder vroeger, voordat wij er waren, meeverhuisde en zij jong bij elkaar kwamen, heeft mijn moeder niet kunnen studeren. Zij voedde ons op en doet dat regelmatig nog haha.
Mijn vader was eigenlijk niet betrokken bij opvoeding in grote zin. Heeft nooit luiers verschoond, ons naar bed gebracht, van school gehaald etc. Regels waren zoals mijn moeder ze bedacht. Als mijn vader dan thuis kwam moest het allemaal zoals hij het wilde (en dat is nog zo). Waardoor er weerstand ontstond. Ik heb hierdoor eigenlijk geen emotionele band met mijn vader. Wij zijn altijd goed verzorgd en niks (materieels) te kort gekomen, maar die band is er niet. Wij staan ver van elkaar af; kan ook weinig diepgaands bespreken met hem. Misschien is dat ook inherent aan zijn baan en het daarbij veelvoorkomend karakter.

Wat mijn moeder betreft; omdat ze niet heeft kunnen studeren en er altijd voor ons is geweest heeft zij zichzelf een beetje weggecijfert. Nu wij het huis uit zijn wil zij graag een baan maar dat is moeilijk als je 50 bent en geen studie hebt gedaan.
Mijn moeder voelt zich trouwens prettiger als mijn vader er alleen het weekend is. Vakanties zijn verschrikkelijk. Na 2 weken is ze hem moe. Altijd gewend om zelf alles te regelen. Ben benieuwd hoe dat gaat als hij met pensioen gaat...

Sorry niet echt wat je wil horen misschien maar dit is natuurlijk ook hoe het toen ging. Dat is nu misschien allemaal anders. Ook met de hobbies die jij hebt en de lol die jullie samen maken! Dat komt uiteindelijk toch in balans

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-18 06:37

Bedankt voor je bijdrage! Heel vervelend dat het zo ging/gaat bij jou. Ik had alleen al jaren eerder gaan scheiden. Op het moment dat ik mij zo moet voelen liggen de papieren al klaar denk ik. Zeg ik heel makkelijk nu, maar ik ken mezelf wel een beetje.

Hier net mijn liefje uitgezwaaid. 3 weken Noord-Afrika. Was fijn een maand thuis, dus zal weer even wennen zijn. Gelukkig genoeg op de planning staan :D

Wat ik erger vind nu: mijn kleine meisje gaat morgen voor het eerst op schoolreis :') loslaten van mijn man is makkelijker :')

Net heerlijk nog met zijn allen ontbijt gehad. Was super gezellig.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 07:54

Van je man weet je dat hij zich kan redden. Hoop ik toch :))

Hier is er eentje nu bijna 3 weken thuis. Ritme zit er weer in. Hij had gevraagd of ik wou minderen met rijden omdat hij zich verveelt overdag. Zowel ikzelf als zijn vrienden zijn gaan werken en jezelf entertainen is blijkbaar niet zo makkelijk.
Baal er best wel van dat ik nu met dat mooie nazomertje dus niet kan opstappen om nog een mooie buitenrit te maken. Alles moet nu weer vooraf gepland, overlegd en vastgelegd worden. Het moet allemaal ook meer snel snel tussendoor wat paarden betreft. Dat Vind ik wel jammer.

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 08:07

Aaaah, mijn man heeft me gister goed verwend op mijn verjaardag. Eerst kreeg ik een nieuwe camera. En later komt hij nog eens met een nieuwe laptop want hij vond dat ik ook goed moest na kunnen bewerken, en nieuwe accu, geheugenkaartje en tas.

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 08:08

Doe je dat ook dan? Jij hebt ook gewoon je leven toch

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 08:14

Ik heb inderdaad het rijden nu teruggezet op 2x/week, dat zijn mijn lesmomenten. Extra rijden kan wanneer hij ook wat heeft voorzien om te doen.
Ik heb betrekkelijk weinig werk aan de paarden, hooguit water gaan bijvullen. Voordeel van grote weide en nog gras genoeg hebben :)
Normaal ga ik na werk of tijdens de avond dat doen. Nu doe ik dat in mijn middagpauze van werk, heb net genoeg tijd om heen en terug te rijden. De tonnetjes moet ik meenemen van thuis. Die vul ik de avond voordien en zet ze dan ook al in de auto.

Hij heeft niks met paarden en het zomerseizoen is afgelopen. Het is heel moeilijk om duidelijk te krijgen dat je met een paard niet een hele winter 24/7 niks kan doen en dan vanaf maart/april gelijk vol aan de slag kan omdat voorjaar- en zomerseizoen eraan komen.

Urona447
Berichten: 2795
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 08:18

Waarom kan hij tussen de middag dat werk niet doen dan? Dan heb jij pauze waar je recht op hebt en heeft hij wat te doen. Vind het wel bijzonder dat hij je die momenten van ontspanning niet gunt, als hij na 3 week weer weg is gaat jouw leven ook door.

Zou hij bijvoorbeeld niet mee kunnen op de mountainbike als jij gaat rijden?

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Als je partner veel van huis is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 10:51

Ik zou gern partner willen die ik moet entertainen in zijn verlof. Mijn eigen leven gaat ook door. Tuurlijk doe je meer samen en ik die ook minder met de paarden als mijn vriend thuis is. Maar niet omdat hij dat wil en zich verveelt.

Kabayo

Berichten: 13948
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 12:15

Varekaj schreef:
Van je man weet je dat hij zich kan redden. Hoop ik toch :))

Hier is er eentje nu bijna 3 weken thuis. Ritme zit er weer in. Hij had gevraagd of ik wou minderen met rijden omdat hij zich verveelt overdag. Zowel ikzelf als zijn vrienden zijn gaan werken en jezelf entertainen is blijkbaar niet zo makkelijk.
Baal er best wel van dat ik nu met dat mooie nazomertje dus niet kan opstappen om nog een mooie buitenrit te maken. Alles moet nu weer vooraf gepland, overlegd en vastgelegd worden. Het moet allemaal ook meer snel snel tussendoor wat paarden betreft. Dat Vind ik wel jammer.

Wauw. Ik vind dit best erg eigenlijk. Nooit jezelf of je geliefde dier wegstrepen voor een verveelde man.... ik ga altijd. Wanneer ik wil. Met of zonder vriend. Wil ie dat niet? Pech. Zoek maar een hobby. Mijne geef ik niet op

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 12:31

Wat een leuk topic nooit gezien }:0 en zit toch al jaren op bokt :o

Manlief werkt in projectmanagement van olie- en gastoestanden dus die is regelmatig paar weken / weekje / paar dagen weg. Soms dat je zo'n jaar hebt dat je denkt, jeetje wat was je vaak weg, soms zo'n jaar dat je denkt, ging hij maar weer eens ff weg :P

Bij ons varieert het tussen een midweek en dus een aantal weken. Soms weet ik ook niet wanneer hij weer terugkomt of het 1, 2 of 3 weken of meer wordt.

Ik moet zeggen dat ik het lastiger vond toen onze zoon, nu 16, jonger was. Dan ben je toch echt wel veel aan huis gebonden of aan tijden. Heb me jarenlang echt zo moeten haasten elke keer :\ Wij hebben geen ouders of familie dichtbij wonen en dan ben je afhankelijk van of dat ze bij vriendjes spelen of betaalde kinderopvang / oppas.

Wat ik het lastigste vond toen onze zoon klein was was dat ik mijn leven echt zo moest inrichten dat manlief kon werken, ik was altijd 'de sjaak', met mijn carriere en heb daar ook veel op ingeleverd. Op dat moment zag ik geen andere mogelijkheid, anders was het dat onze zoon 4 of 5 dagen per week naar de kinderopvang of naschoolse opvang zou moeten (en dan nog, dan haast je je soms nog want als je een flinke baan hebt is het soms ook maar afwachten of je om 18.00 uur bij de deur kunt staan). Maar goed, manlief verdiende gewoon het hoogste salaris en is dat uiteraard ook blijven doen omdat ik parttime ben gaan werken en uit managementfuncties ben gestapt.

Dat inleveren gold toch ook wel voor de paarden. Wedstrijdsport was toch altijd wel een grote uitdaging, want hoe regel je alles en nog wat als je partner er niet is. Maar heb het toch wel heel vaak kunnen regelen en gedaan :D zoonlief mee tussen de balen hooi en groomen toen hij wat ouder was :D

Aan de andere kant heb ik enorme bewondering voor man want als ik zie wat voor werk hij doet en hoe hard hij werkt en hoe toegewijd, ik denk niet dat ik dat had gekund ook al hadden we destijds voor mijn carriere gekozen ipv die van hem. Zeker geen internationale carriere,ben graag thuis en ik moet er niet aan denken zelf zo vaak weg te zijn :+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 15:53

Olie- en gasindustrie, dat is dan op boorplatformen of is dat veel uitgebreider? Lijkt me ook wel een apart werkveld!

De zorg voor de paarden op zich stoort hem niet, wel de tijd die ik eraan kwijt ben. Ze staan niet aan huis en de verplaatsing is echt de grootste tijdvreter. Binnenkort ga ik weer minder uren werken, dan wordt het normaal wel weer makkelijker om alles te plannen.
Hij is bijvoorbeeld de grootste zeur wanneer ik eindelijk weer eens springwedstrijden ga starten (heb 2 weken terug weer een springzadel gekocht) en hij is ook diegene die steeds komt aandraven met woningen waarbij de paarden aan huis zouden kunnen staan :))

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 17:38

Da's wel het betere werk als hij met dergelijke huizen aankomt :+ mijn man wil absoluut niet de paarden aan huis :7

Hij werkt eigenlijk vooral in de woestijn en in erg onherbergzame gebieden zeg maar. Juist niet op zee.

Mijn man heeft nooit 'openlijk' geprotesteerd, toen we elkaar ontmoetten heb ik gezegd ik heb een liefde waar je het nooit van wint, en da's mijn paard. Moet eerlijk zeggen dat nu onze zoon op nr een staat en manlief daarna maar de boodschap was duidelijk ja :')

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 18:14

Ohnee op het platteland wonen spreekt hem zeker aan! En als ze aan huis zouden staan zet ik mijn kop erop dat hij ze heus wel een aai zal geven, lachen om hun streken (het zijn clowns) en een snoepje toestoppen. Hij mist gewoon dat stukje fingerspitzgefühl om echt subtiele zaken op te pikken. En dat is bij mijn stelletje idioten wel nodig.