[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:14

Nou ik heb de gok van nika genomen. We zien het wel


Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:39

Ik kocht een tweedehands nika, die was ook niet waterdicht. Maar: ik weet niet wat er mee gedaan is voordat ik ‘m kocht, dus kan geen oordeel geven over de oorspronkelijke waterdichtheid. Heb bij de Action spray gehaald en die doet het prima.

Oy with the poodles, already

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:44

Ik zit ook over nika te twijfelen, ze zijn wel erg goedkoop!
Nog een twijfel puntje, een 0 Gr regendeken of 50 Gr?
Hij krijgt m vd week op als het ‘s nachts weer frisser wordt omdat hij snel dik in zijn haren schiet.
Ikzelf zie het nut van een 0 Gr deken niet echt in (ja als het met bakken eruit komt) dus ik denk beter dat ik voor een 50 Gr kan gaan. Wat vinden jullie?

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

Spenk
Berichten: 21743
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 09:01

Vacht tegen houden met deken? Dat is niet echt een doen.. ze maken vacht niet aan op kou maar op kortere dagen. Fjord die ik rij heeft het altijd warm en nu al een vacht.. puur op die dagen. Als je de vacht kort wil houden kan je beter de lichten langer aanhouden.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 09:12

mijn haf heeft ook al echt een vachtje..voelt wel lekker zacht aan. Hij staat nu nog lekker zonder.
aankomend weekend wordt het minder mooi weer.. Vooral de zondag.. terwijl ik dan hele dat op pad ben. Dan doe ik de buzzo of rain bij me hafje om.

kwa scheren weet ik ook nog niet wat ik ga doen.. misschien alleen zo streep.. en anders met de haren mee.

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 09:23

Weet iemand toevallig of er een Horsewate Amigo deken is van 200 gram waar je een liner en hals aan kunt bevestigen?

Edit: Heb al wat gevonden, alleen niet bij EJ. Helaas, was leuk geweest met 30% korting ;) .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 09:34

Josien_ schreef:
Weet iemand toevallig of er een Horsewate Amigo deken is van 200 gram waar je een liner en hals aan kunt bevestigen?

Edit: Heb al wat gevonden, alleen niet bij EJ. Helaas, was leuk geweest met 30% korting ;) .

Misschien kunnen ze ‘m voor je bestellen?

Oy with the poodles, already

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 09:40

De EJ heeft wel de Amigo Bravo in 250 gram. Daar kan een hals en liner aan.

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 09:42

Yvank_ schreef:
Vacht tegen houden met deken? Dat is niet echt een doen.. ze maken vacht niet aan op kou maar op kortere dagen. Fjord die ik rij heeft het altijd warm en nu al een vacht.. puur op die dagen. Als je de vacht kort wil houden kan je beter de lichten langer aanhouden.


Klopt dat het met licht te maken heeft, maar mijn ervaring is wel dat een deken toch echt de dikte van de vacht wel wat binnen de perken houd.

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 12:07

Inderdaad pally. Dat is mijn ervaring ook. De lichten blijven op stal ook al langer aan!

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

Kategida

Berichten: 245
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: België

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 12:28

Is het verstandig om een regendeken op reserve te hebben? Voor het geval dat..
Ik heb nu van vorig jaar nog mijn bucas liggen maar ik zag dat er toch enkele punten zijn die beginnen slijten. (Deken heeft ook van september tot april continu opgelegen.)
Mij lijkt het ergens wel goed om een back-up te hebben maar ergens vind ik het van mijzelf ook wel overdreven.

upendo

Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 12:29

Ik heb dat wel, misschien wel meer dan één. Maar ik ben een hoarder. :')

san4nie
Berichten: 3555
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 12:41

Ik heb nieuwe (tweedehands) dekens gekocht en de oude bewaard. Daar krijg je toch amper wat voor en vind het een fijn idee voor als ze stuk gaan, of met deken en al in de diepste plas gaan liggen en je hebt snel iets nodig.

Ik had heel wat pagina`s terug wat gepost over schuurplekken op de heupen door de vliegendeken. Kreeg toen de tip gladde stof aan de binnenkant te maken. Heb van de week even een regendeken op gehad toen die met koliek zonder eten buiten stond. Een amigo met gladde voering. En weer op de heupen helemaal open. Wat zal nog meer kunnen helpen?

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!


ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 17:07

san4nie schreef:
Ik heb nieuwe (tweedehands) dekens gekocht en de oude bewaard. Daar krijg je toch amper wat voor en vind het een fijn idee voor als ze stuk gaan, of met deken en al in de diepste plas gaan liggen en je hebt snel iets nodig.

Ik had heel wat pagina`s terug wat gepost over schuurplekken op de heupen door de vliegendeken. Kreeg toen de tip gladde stof aan de binnenkant te maken. Heb van de week even een regendeken op gehad toen die met koliek zonder eten buiten stond. Een amigo met gladde voering. En weer op de heupen helemaal open. Wat zal nog meer kunnen helpen?


Hmm dat is dan erg raar. En z’n borstbeschermer werkt ook niet?

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 17:08

Ik wil nu de horseware amigo 50 Gr bestellen. Maar er staat bij dat er geen bevestigingspunten aanzitten voor liners. Kan ik die er wel gewoon onder doen?

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

upendo

Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 17:16

Ja hoor. :) Het kan alleen zijn dat ze iets minder stil blijven liggen.

Koper

Berichten: 30233
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:01

Veulen84 schreef:
Nynkster schreef:
Sorry maar ik zelf en een aantal vrienden hebben ook dat ze doorlekken. Dan is dat toch geen onzin?


Je kan er zelf niet tevreden over zijn, maar dan zeg je dat. "Mijn nika was niet goed waterdicht...." Jij hebt nooit persoonlijk alle 10.000 dekens van nika getest. Dus je kan niks zeggen over de hele partij. Jouw paard kan anders zijn, jouw wasproces, jouw model enz...

Elk merk heeft wel eens een setje die minder is. Door wat voor omstandigheid ook. De mijne en die van veel andere zijn prima waterdicht. Een goede koop voor dat geld.

Nike gebruikt heel veel verschillende stofjes voor de dekens. Wie weet dat het daar voor een deel aan ligt?

Ik heb meerdere Nika's, voor verschillende modellen paard. De dekens zijn heel goed waterdicht bij mij, ook 24/7 buiten in dikke buien.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:05

Onder hoeveel grams staan de pas geschoren paarden nu s nachts?

Alex en Jorie <3

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:14

Heeft iemand ervaring met de nieuwste amigo horseware dekens met het ACY systeem? Ik twijfel of het echt ‘werkt’

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 19:31

Fennadev schreef:
Onder hoeveel grams staan de pas geschoren paarden nu s nachts?


Mijne is 20 augustus geschoren. Heeft 24/7 een vliegendeken op. Ik denk wel dat ik hem vanaf vrijdagavond de ongevoerde deken op leg. Vanaf zaterdag daalt de temperatuur ineens weer tot 18 graden en regen. Nu 28 en achter een aantal dagen 18 vindt ik net te gortig om dan geen deken op te leggen.

Brandon :+:

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 20:38

ApplePapple schreef:
Heeft iemand ervaring met de nieuwste amigo horseware dekens met het ACY systeem? Ik twijfel of het echt ‘werkt’


Het is toch niet een systeem? Volgens mij is het gewoon een andere soort stof die sterker is dan de eerdere amigo hero dekens.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 21:21

Voor de mensen die liners gebruiken. Hoe ziet dat systeem eruit? Bij mijn amigos heb ik van die ringen die aan de hals komen. Zijn er dan nog extra ringen waar de liners aan vast komen?

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 21:36

Nynkster schreef:
Voor de mensen die liners gebruiken. Hoe ziet dat systeem eruit? Bij mijn amigos heb ik van die ringen die aan de hals komen. Zijn er dan nog extra ringen waar de liners aan vast komen?

Ja. Er zijn dan aan beide kanten van de hals 3 ringen. 2 voor de hals en 1 voor de liner

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 21:57

MTinker schreef:
ApplePapple schreef:
Heeft iemand ervaring met de nieuwste amigo horseware dekens met het ACY systeem? Ik twijfel of het echt ‘werkt’


Het is toch niet een systeem? Volgens mij is het gewoon een andere soort stof die sterker is dan de eerdere amigo hero dekens.


Aha, dan heb ik het verkeerd begrepen!

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

san4nie
Berichten: 3555
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 08:54

ApplePapple schreef:
san4nie schreef:
Ik heb nieuwe (tweedehands) dekens gekocht en de oude bewaard. Daar krijg je toch amper wat voor en vind het een fijn idee voor als ze stuk gaan, of met deken en al in de diepste plas gaan liggen en je hebt snel iets nodig.

Ik had heel wat pagina`s terug wat gepost over schuurplekken op de heupen door de vliegendeken. Kreeg toen de tip gladde stof aan de binnenkant te maken. Heb van de week even een regendeken op gehad toen die met koliek zonder eten buiten stond. Een amigo met gladde voering. En weer op de heupen helemaal open. Wat zal nog meer kunnen helpen?


Hmm dat is dan erg raar. En z’n borstbeschermer werkt ook niet?


Een borstbeschermer over de billen trekken bedoel je? Zou dat willen?

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rainer en 24 bezoekers