Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Citaat:Wanneer is een product niet goed?
Als het niet compleet is.
Als het beschadigd is.
Als het kapot is, of het niet goed doet.
Als u er niet mee kunt doen, wat de verkoper gezegd heeft.
upendo schreef:Zelfs bij ontbrekende informatie dus een fout van de webshop?
Citaat:Kun je een ondeugdelijk product retourneren?
Bij een ondeugdelijk product moet je eerst contact opnemen met de webwinkel en niet meteen retourneren. Als de bedenktijd voorbij is, is dat altijd het beste.
Als het product binnen de bedenktijd al niet goed blijkt, dan kun je kiezen om het te retourneren. Je hebt immers het recht het product zonder opgaaf van redenen te retourneren.
upendo schreef:Die link had ik gevonden Keet. Staat niet in wat ik wil weten.
Inga: ik wil de kosten van de retourzending ook vergoed hebben. In de algemene voorwaarden staat dat dit voor eigen kosten is, maar de beschrijving van het product was onvolledig, dus voor mij was het product "ondeugdelijk".
Citaat:3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
4. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
Shadow0 schreef:Nee, waarom zou de webshop in z'n recht staan? Iets wat niet overeenkomt met wat de webshop aan informatie geeft, is niet conform.
ingedebruijn schreef:Er stond toch geen kleur?
Citaat:Misschien ligt het wel aan de instellingen van het scherm van ts oid.
Citaat:Conform acm mag een webshop de retourkosten neerleggen bij de klant. Dus daarom vind ik dat ze in hun recht staan maar het acm kan de te vast volledig inlichten.