Trust bit iron locked of jointed

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Noahh_h
Berichten: 256
Geregistreerd: 28-06-17

Trust bit iron locked of jointed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-18 11:55

Hoi,

Heeft iemand ervaring met deze twee bitten?

Is de locked niet erg scherp voor een paard. Ik wil het wel graag vriendelijk houden.
Ik las dat de locked geen “ notenkraker” effect heeft. Dat vind ik dan weer wel fijn.
Ik zou graag een van deze bitten willen kopen. Maar hoor graag eerst ervaringen. Echt goedkoop zijn ze niet en je kan ze niet eerst een tijdje proberen.


Maliboe
Berichten: 456
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Vierhuizen (groningen)

Re: Trust bit iron locked of jointed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 16:05

Ik heb de locked versie. Hij bied mijn paard veel rust door toch meer in een ongebroken trens te veranderen op sommige momenten. Een ongebroken trens is trouwens niet scherp maar vaak juist heel vriendelijk doordat hij erg stil ligt. Weinig gerommel in de mond zelf. Maar het verschilt per paard of je paard er van houdt.

Symfonie & Malibu

Mizora

Berichten: 18086
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Trust bit iron locked of jointed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 16:15

Een ongebroken trens is niet scherper dan een enkelgebroken trens of een dubbelgebroken trens.

Dat een ongebroken bit als scherper wordt gezien komt omdat ze vaak gecombineerd worden met hefboomwerking, dus scharen aan de zijkant. Dat heeft niets met een ongebroken trens te maken. Jammer genoeg wordt een ongebroken trens daardoor foutief ook nogal eens een stang genoemd, maar stang slaat op de zijkant en niet op het mondstuk.

Een ongebroken trens werkt voornamelijk op de tong in, een enkelgebroken trens voornamelijk op de lagen en een dubbelgebroken trens is het min of meer gelijk. Sommige paarden vinden inwerking op de tong fijner, andere paarden juist weer op de lagen en sommige willen graag een combinatie. Maar dat heeft dus niets met scherper of zachter te maken.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Trust bit iron locked of jointed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 00:04

Ik heb beide bitten. De jointed heb ik in dubbelgebroken bustrens en de locked ook een bustrens. Het locked is heel fijn omdat hij rustig in de mond ligt en geen notenkraker effect heeft.

♥ Fortune Cookie (Valeron x Zelhem) ♥
Voor altijd in mijn hart ~ 23-3-2010 * 13-8-2020 ~
Parker (Daily Diamond x Rousseau) mijn nieuwe vriendje ♥

Noahh_h
Berichten: 256
Geregistreerd: 28-06-17

Re: Trust bit iron locked of jointed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-18 09:39

Bedankt voor jullie duidelijke uitleg.
Ik heb een paard die nu op een dubbelgebroken bustrens loopt. Iemand raadde mij dit bit aan omdat ze heel sterk kan worden. Niet tijdens het gewone rijden. Maar als we bijv in de buitenbak rijden en er gebeurt in de verte wat. Dan wil ze kijken en trekt ze de teugels uit mijn handen.

Hoe vallen ze qua maat. Ze heeft nu een 11,5 in. Ze heeft als ideale maat 12. Maar volgens de bitfitter lag bij mijn huidige bit de 11,5 beter dan de 12,5

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Trust bit iron locked of jointed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 09:48

Je zou ook kunnen gaan voor een Sprenger Max Control kunnen gaan.
Aangezien je nu ook met een dubbelgebroken bit rijd.
Dit bit is een normaal dubbelgebroken bit, maar wanneer jou paard tegen de hand inkomt of sterk wordt, vormt het bit zich tot een stangetje. Wanneer je paard weer ontspant en jij dus weer meer teugelvrijheid geeft, wordt het bit weer een dubbelgebroken watertrens.
Op die manier beloon jij je paard ook nog eens voor zijn brave gedrag.

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Trust bit iron locked of jointed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 10:46

Dan zou ik de 11,5 pakken als ik jou was.
Sprenger max control zou idd ook kunnen. Van stubben heb je er ook 1, easy control geloof ik. Maar zijn beide geen sweet iron ;)

♥ Fortune Cookie (Valeron x Zelhem) ♥
Voor altijd in mijn hart ~ 23-3-2010 * 13-8-2020 ~
Parker (Daily Diamond x Rousseau) mijn nieuwe vriendje ♥

Noahh_h
Berichten: 256
Geregistreerd: 28-06-17

Re: Trust bit iron locked of jointed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-18 17:36

Bedankt voor jullie reacties en duidelijke uitleg . Ik wil toch graag met sweet iron proberen. Alleen jammer dat hij minder goed te verkrijgen is in 11,5 cm

Maliboe
Berichten: 456
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Vierhuizen (groningen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 18:30

Noahh_h schreef:
Bedankt voor jullie duidelijke uitleg.
Ik heb een paard die nu op een dubbelgebroken bustrens loopt. Iemand raadde mij dit bit aan omdat ze heel sterk kan worden. Niet tijdens het gewone rijden. Maar als we bijv in de buitenbak rijden en er gebeurt in de verte wat. Dan wil ze kijken en trekt ze de teugels uit mijn handen.

Hoe vallen ze qua maat. Ze heeft nu een 11,5 in. Ze heeft als ideale maat 12. Maar volgens de bitfitter lag bij mijn huidige bit de 11,5 beter dan de 12,5


Dit probleem ga je waarschijnlijk niet op lossen met een ander bit. Hou dat wel in je gedachte.

Symfonie & Malibu

Noahh_h
Berichten: 256
Geregistreerd: 28-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-18 22:45

maajjkee schreef:
Noahh_h schreef:
Bedankt voor jullie duidelijke uitleg.
Ik heb een paard die nu op een dubbelgebroken bustrens loopt. Iemand raadde mij dit bit aan omdat ze heel sterk kan worden. Niet tijdens het gewone rijden. Maar als we bijv in de buitenbak rijden en er gebeurt in de verte wat. Dan wil ze kijken en trekt ze de teugels uit mijn handen.

Hoe vallen ze qua maat. Ze heeft nu een 11,5 in. Ze heeft als ideale maat 12. Maar volgens de bitfitter lag bij mijn huidige bit de 11,5 beter dan de 12,5


Dit probleem ga je waarschijnlijk niet op lossen met een ander bit. Hou dat wel in je gedachte.


Nee dat begrijp ik. Maar misschien heb ik wel iets meer te vertellen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _MelisS, IASCrawler, lovelady1, Suzysuze en 85 bezoekers