Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-18 22:17

Ik wilde nooit camperen.. vreselijk!
Maar met onze dochter van 3 blijkt zo'n camping zo tof te zijn merkten we dit jaar!

En eigenlijk lijkt het ons nu stiekem wel leuk om dan iets van onszelf te hebben ipv het huurspul (Wat natuurlijk prachtig is hoor!).

Maar ja... dat plassen en douchen in zo'n gebouw.. ik hou daar weer niet zo van..maar oké, hopelijk is dat wennen!

Nu overwegen wij een opknap-caravan oid aan te schaffen. Dat hoeft niet veel te kosten en kan je het toch een paar jaar uitproberen.

Wie had er ook nooit wat mee en is toch ook om? De do's & don'ts hoor ik graag!!

Of ben je toch voor een camper gegaan?

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..


A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 22:21

Ik ben geen campeerder maar soms kan het niet anders.
Ik huur vaak via airnb campeerdingen, soms een tent, soms een caravan, heerlijk!
Ook naar Rome ben ik geweest en logeerde vlak bij de Tiber in een stacaravan, helemaal top.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

lovelucydan

Berichten: 2062
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 22:28

Ik heb vroeger altijd gekampeerd en vind het heerlijk! Het ligt er aan wat je wilt, bij rond trekken is een camper handig, maar blijf je 2 weken op de zelfde camping dan is een caravan veel beter. Camper moet je steeds inpakken als je wil rijden en een caravan laat je staan. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een caravan. Je kan ook een caravan kopen met een mini badkamertje en er dan zo'n mobiele pot in zetten, dan hoef je alleen voor te douchen naar het gebouw. En een ruime voortent is heerlijk

my haflinger horse lucydan!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37153
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 22:29

Ik ben een alleskampeerder :D _O- :)) maakt mij niks uit als het maar kamperen is. Minitentje, grote tent, vouwwagen, vouwcaravan, caravan, camper, bus met los bedje. Alle soorten en maten al gedaan of nog doen. Alles heeft voor en nadelen.

Tent goedkoop in aanschaf berg je simpel op thuis, achter in auto gooien, bedjes mee opzetten en klaar. Afhankelijk van de grootte (maar dat is met het meeste zo, een chemisch toilet voor de nachtplas is wel handig.

Caravan haak je aan en ben je zo klaar. Heeft vaak verwarming ook. Maar duurder in kampeerplek en die moet je stallen. In alle prijsklasses. Trekauto en eventueel e rijbewijs nodig ook.

Camper heeft meeste aan boord, kun je ook "wild" mee kamperen als gemeente het toestaat. Stalling hangt ook af van gemeente. Hier mag ie staan dus geen stallingskosten. Nadelen, niet overal in centrums toegestaan. Idem parkeren, meer onderhoud nodig, duur in aanschaf maar ook geen camping nodigpercee. Maar eenmaal op plek, als je ergens heen wilt moet je eerst alles rijklaar maken en plekje dan kwijt bij camperplek

Ik heb zelf een bestelbus zonder tussenschot ingericht als semi campertje. Maar is ook dagelijks vervoer.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Anoniem

Re: Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 22:34

Ik was precies zo :D en ook hier, dochter is drie, wij kochten een tent. Gaan naar campings waar het om 23:00 stil is, maar wel met brandschoon sanitair en dan is het echt niet erg om te douchen. Hebben een grote familietent, goed degelijk merk (Robens) en is mkkelijk samen op te zetten. Dochter vind het prachtig (eigen slaapruimte).

Wij kiezen eigenlijk in Frankrijk voor campings van Yelloh! Zowel Le Brasilia (eerste Yelloh ooit) als Les Tournels (vlgens mij is dat de tweede ooit _O- ) zijn een aanrader ook qua animatie. St-Louis s ook erg leuk, maar klenschalig. 13 velden voor tent/caravan, de rest is stacaravans.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-18 23:32

Leuk om te lezen dames!

Ik wil eigenlijk wel echt een caravan of camper. En om bovenstaande redenen leek een caravan mij het meest handig. Vaste plek is voor dochter fijn ivm vriendinnetjes oid. wij willen ook nog wel eens de auto pakken en gewoon wat touren in de buurt. Dat is Met camper niet handig lijkt me.

Wij hadden een stacaravan gehuurd. Dat was wel top hoor! Toch die eigen douche en toilet.. maar ja. Na 1 week was ie weer voor een ander..

Het lijkt me zo fijn eea gewoon te laten staan (zout, thee etc etc)..

Wat kost het onderhoud gemiddeld?

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 07:53

Realiseer je wel dat de badkamer in een tourcaravan niet veel voorstelt...
Wel zijn er steeds meer campings te vinden met privé sanitair op de plek

...

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-18 08:05

Dat weet ik.. dat moet ik loslaten :=

Wij waren naar een super mooie camping.. en daar zagen de douches etc er echt zo goed uit!
Ik heb nog de muntjes in mijn hoofd waar je vroeger mee douchen kon.. dat 1 muntje met niet genoeg was om je haar nog uit te spoelen.. :D

Maar heb nu ervaren dat dat ook anders kan..

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

pjotrg

Berichten: 1158
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Re: Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:09

Je kunt ook eens een camper huren. Het voordeel van een camper is dat je rond kunt trekken en dat er eigenlijk altijd een badkamer/WC in zit. Je kunt natuurlijk ook langer op een camping blijven.

Groetjes,
Pjotr en Junkie: Spikkels rule :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:15

Als je eens caravans wil kijken raad ik je een dagje Obelink in Winterswijk aan. Die hebben een hele grote caravan-afdeling, maar ook een afdeling vol tenten waardoor je kan zien dat er ook tenten zijn die volwaardig zijn, net als caravans. Het zijn gelukkig niet allemaal festivaltentjes :D

Wij hebben ook nog naar caravans gekeken, maar wil je beetje formaat caravan hadden we ook een andere auto nodig. Die dingen vereisen een hoop trekkracht. Dat was voor ons een van de redenen om toch een grote tent te kopen. :j (+ een E rijbewijs halen)

Ander nadeel van een caravan tenopzichte van een camper is de snelheid onderweg. Je doet er naar bijvoorbeled Zuid-Frankrijk ( :+: ) met een camper minder lang over dan met een caravan. Met alleen een auto en bagage nog minder lang :))
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-09-18 08:16, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:15

Hier al eens meegelezen: [BEU] Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

In jouw situatie zou ik kiezen voor huurcaravan zoals je nu hebt gedaan of een eigen caravan.
Campers lijken heel leuk maar zijn bedoelt om te reizen, waar ik uit jouw verhaal opmaak dat je graag op een vaste plek staat.

Ik geef je wel de tip mee voor die caravan: zet er een ruim dikke trekauto voor! Deze vakantie ook weer combi's zien rijden die de grootste moeite hadden om hun combi binnen de strepen te houden, omdat de auto eiegenlijk te krap bemeten was voor de maat caravan die er achter hing.

Je hoeft niet zo te overdrijven als wij deden met onze Eriba Familia (750kg TMM) achter een Range Rover classic maar zorg ervoor dat je de boel wel kunt beheersen.
Laatst bijgewerkt door ikke op 18-09-18 08:17, in het totaal 1 keer bewerkt

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:15

Ik zeg tenttrailer, veel ruimte, makkelijk opzetten en inpakken en rijd prettig achter de auto.
Wij hebben er erg veel plezier van.
Geen douche c.q. toilet maar wel drie pits gasstel, koelkastje, een lekker bed (met lattenbodem)en veel bergruimte.

Afbeelding

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:16

pjotrg schreef:
Je kunt ook eens een camper huren. Het voordeel van een camper is dat je rond kunt trekken en dat er eigenlijk altijd een badkamer/WC in zit. Je kunt natuurlijk ook langer op een camping blijven.


Maar dat kun je met een caravan allemaal ook. Rondtrekken en er zit tegenwoordig standaard een toilet in. Wij hebben ook een wastafel en warm water door de ingebouwde boiler. Grote voordeel van de caravan tov de camper is dat je je voertuig los van de slaapplek hebt. Wil je ergens heen om iets in de omgeving te bekijken of te winkelen stap je in de auto en ben je weg.

Anoniem

Re: Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:18

Je kan altijd nog je auto op een aanhangertje achter je camper zetten :)) dat zag ik vaak zat langskomen :') of een huurautootje naast een camper.

Wat Ikke zegt zag ik ook veel beide ritten naar ZUid-Frankrijk dit jaar. Een renault Clio bijv is geen goede trekauto, dat kon amper die caravan in bedwang houden, laat staan in bergachtige gebieden. (Waren Nederlanders, de fransen gingen er met een mega boog omheen :D )

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:21

Er zijn ook campers waar een auto in past. Die campers zijn alleen wel mega groot en heel duur :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:23

SusanH schreef:
Er zijn ook campers waar een auto in past. Die campers zijn alleen wel mega groot en heel duur :=


En gok ik, vereisen een vrachtwagen rijbewijs :D stiekem droom ik daar wel van, zo'n big-ass camper als ik gepensioneerd ben. :Y) lekker europa door crossen. Tot die tent doen we het met onze tent. :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-09-18 08:26, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:25

SusanH schreef:
pjotrg schreef:
Je kunt ook eens een camper huren. Het voordeel van een camper is dat je rond kunt trekken en dat er eigenlijk altijd een badkamer/WC in zit. Je kunt natuurlijk ook langer op een camping blijven.


Maar dat kun je met een caravan allemaal ook. Rondtrekken en er zit tegenwoordig standaard een toilet in. Wij hebben ook een wastafel en warm water door de ingebouwde boiler. Grote voordeel van de caravan tov de camper is dat je je voertuig los van de slaapplek hebt. Wil je ergens heen om iets in de omgeving te bekijken of te winkelen stap je in de auto en ben je weg.

Je kunt ook je auto met een triangel achter je camer hangen :)* en ik zie vaak campers rijden met een of twee scooters achterop. Dat voldoet ook.

Punt is: je kunt geen enkel bezwaar of voordeel benoemen of je kan het met argumenten tegen spreken. Het gaat erom hoe ver je wil gaan.
Ik ben ook campers tegen gekomen waar je je auto gewoon achterin binnen zet (dat weegt dan wel 20 ton, maar dan heb je ook wat).

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37153
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:29

Die hebben we in amerika zien rijden. :)) grote rv met uitschuifbare wanden, aparte slaapkamers en zowat groter dan mijn huiskamer :+

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-18 08:44

We willen een vaste plek idd. voor een kindje van 3 wel leuk om te spelen met vriendinnetjes.

We hebben ons in beiden al wat verdiept. Vind de campers al snel duur.. en om te beginnen lijkt een caravan met ruime voortent me dan prettiger..

Groot rijbewijs etc is er allemaal.
Een andere auto willen we sowieso. Moet het gezin inpassen met vanalles dus sowieso geen clio :D

We willen eerst echt een wat ouder ding. Beetje pimpen waar mogelijk.. en een toilet voor iig de nacht is een vereiste hoor :D

De link van dat topic ga ik bekijken! Dank!

Leuk jullie reacties!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:48

Wij hebben een caravan gekocht (met toiletJE) en zijn afgelopen weekend voor het eerst 4 dagen naar de Eifel geweest.
Camping met sanitair uit het jaar nul, douche met muntjes :') (gelukkig geen lang haar meer) maar wel keurig schoon.

Afgezien van het feit dat ik er geen wifi, 4G of 3G had en dus geen moer te doen had 's avonds, is het me prima bevallen. Voor de volgende keer moet ik weer papieren boeken meenemen (gruwel) of een e-reader kopen.......

ik zeg: DOEN!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:50

E reader :j ideaal op de camping. En doe er dan 1 met ingebouwd lampje.

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Re: Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:54

Voor kinderen is een camping echt geweldig! Wij hebben een caravan met ruime voortent, dat is in mijn ogen wel een must.

Wij zijn lid van de SVR, superleuke campings voor kinderen met dieren etc en goed betaalbaar.


IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-18 09:22

Morrie schreef:
Wij hebben een caravan gekocht (met toiletJE) en zijn afgelopen weekend voor het eerst 4 dagen naar de Eifel geweest.
Camping met sanitair uit het jaar nul, douche met muntjes :') (gelukkig geen lang haar meer) maar wel keurig schoon.

Afgezien van het feit dat ik er geen wifi, 4G of 3G had en dus geen moer te doen had 's avonds, is het me prima bevallen. Voor de volgende keer moet ik weer papieren boeken meenemen (gruwel) of een e-reader kopen.......

ik zeg: DOEN!

Oh god jij ook al!

Wie had dat gedacht! :') :D

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-18 09:23

Pinacolada schreef:
Voor kinderen is een camping echt geweldig! Wij hebben een caravan met ruime voortent, dat is in mijn ogen wel een must.

Wij zijn lid van de SVR, superleuke campings voor kinderen met dieren etc en goed betaalbaar.

Goeie tip!!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Anoniem

Re: Kamperen..? Caravan, camper? Wie o wie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 09:33

ACSI is ook een aanrader om campings te zoeken :j


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Condor, Fleuribelle, Jadero, laura22, Sannek90, secricible en 66 bezoekers