Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xChanelx
Berichten: 1921
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 21:54

Naar aanleiding van een bezoekje aan een keuring: hoe heten de mensen die een paard voorbrengen? Die dus ook meerennen met het paard?

Questquedit

Berichten: 1163
Geregistreerd: 20-03-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 21:58

Voorbrengers? Of is dat te makkelijk :o

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 22:32

Zijn dan niet monsteraars? Of heb ik dat volledig scheef onthouden :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 22:35

Hier zeggen we ook voorbrenger.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 23:11

Als ik een dimbare ledlamp, met of zonder geïntegreerde standendimmer (overigens geen idee wat dat is :')), in mijn lamp draai, kan die dan dimmen?
Een keer klikken is gedimd licht, twee keer vol licht, drie keer is uit, bijvoorbeeld.
Of heb je daar altijd een dimmer voor nodig?
Zag een leuke aanbieding bij de Aldi komende week.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 23:39

xSCWx schreef:
Zodra het haarzakje de haar aanmaakt gaat er in het gedeelte dat als eerste groeit meer pigment in dan aan het einde, als de “energie” van het haarzakje op is. Het wordt bij sommige rassen ook wel “shaded” (schaduw) genoemd. Sowieso zit in het uiteinde altijd het meeste pigment omdat dat het eerste is wat je ziet (de buitenkant), wolharig zijn vaak een standaard “doffe” kleur (enkel nuttige functie), bovenvacht haren glanzen vaak mooi.
Ik ben een beetje gaar dus ik hoop dat het te begrijpen is zo :')


Een beetje. Maar het is echt een keurig scheidingslijntje van wit ineens naar zwart. Zelfde hond heeft ook helemaal zwarte, witte en bruine haren. Houdt het pigment in die haren dan ineens gewoon op? Gek idee.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 00:00

Hoeveel mensen trouwen uiteindelijk met iemand waar ze helemaal hoteldebotel verliefd op zijn, en waar ze echt alles samen mee willen doen, en hoeveel mensen hebben toch uiteindelijk een partner gekozen waar ze minder verliefd op zijn, maar die qua karakter en doelen heel goed past?

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 08:51

Waarom doet mijn wasmachine veel minder lang over het katoenprogramma op 60 graden dan het katoenprogramma op 40 graden? Het scheelt bijna een half uur.
Je zou toch denken dat water minder verwarmen sneller klaar is...

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 10:39

amber15 schreef:
Als ik een dimbare ledlamp, met of zonder geïntegreerde standendimmer (overigens geen idee wat dat is :')), in mijn lamp draai, kan die dan dimmen?
Een keer klikken is gedimd licht, twee keer vol licht, drie keer is uit, bijvoorbeeld.
Of heb je daar altijd een dimmer voor nodig?
Zag een leuke aanbieding bij de Aldi komende week.
Ja, die lampen zijn er die zo met de aan/uit-knop op verschillende standen te zetten zijn. Niet alle dimbare ledlampen hebben die functie, dus wel even opletten bij de aankoop.

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 13:20

Indy_Mouse_9 schreef:
Waarom doet mijn wasmachine veel minder lang over het katoenprogramma op 60 graden dan het katoenprogramma op 40 graden? Het scheelt bijna een half uur.
Je zou toch denken dat water minder verwarmen sneller klaar is...


Water wAt minder warm is zal minder goed reinigen. Omdat niet Alles op 90 graden kan, zal de reiniging dus uit de tijdsduur gehaald worden.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 22:20

_Mirjam schreef:
amber15 schreef:
Als ik een dimbare ledlamp, met of zonder geïntegreerde standendimmer (overigens geen idee wat dat is :')), in mijn lamp draai, kan die dan dimmen?
Een keer klikken is gedimd licht, twee keer vol licht, drie keer is uit, bijvoorbeeld.
Of heb je daar altijd een dimmer voor nodig?
Zag een leuke aanbieding bij de Aldi komende week.
Ja, die lampen zijn er die zo met de aan/uit-knop op verschillende standen te zetten zijn. Niet alle dimbare ledlampen hebben die functie, dus wel even opletten bij de aankoop.


Weet je hoe ik dat kan zien?

Jolliegirl

Berichten: 32968
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 04:03

Voel je een gebroken rib te aller tijden??

BarryPlopper

Berichten: 1093
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: Zwartsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 06:20

Jolliegirl schreef:
Voel je een gebroken rib te aller tijden??


Maat van mij heeft een poosje terug 8 ribben gebroken en zijn sleutelbeen, zoals hij zelf zegt voelt hij van de ribben niks maar van zijn sleutelbeen wel (moest wel 3 nachtjes in het ziekenhuis blijven om te kijken of de ribben op dezelfde plek bleven zitten)

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 08:45

amber15 schreef:
_Mirjam schreef:
Ja, die lampen zijn er die zo met de aan/uit-knop op verschillende standen te zetten zijn. Niet alle dimbare ledlampen hebben die functie, dus wel even opletten bij de aankoop.


Weet je hoe ik dat kan zien?
Dat staat normaal gesproken duidelijk op de verpakking ;)

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 10:00

Over het algemeen voel je een gebroken rib wel. Mijn man had 1 rib gebroken (misschien gescheurd) en dat voelde hij wel hoor!

@acne: het is een hormonaal dingetje, dus ja dat bestond toen ook al. Daarnaast zijn pukkels gewoon kleine ontstekingen in de huid die door verschillende oorzaken kunnen komen en dat zal ook niks nieuws zijn.

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 17:14

Indy_Mouse_9 schreef:
Zijn dan niet monsteraars? Of heb ik dat volledig scheef onthouden :=


Dan moet ik meteen denken aan melkmonsteraars

Dus bij koeien

Nikass

Berichten: 16693
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:58

Als je foto's en filmpjes van je telefoon op de computer zet en de filmpjes staan gedraaid op de computer (op de zijkant), hoe krijg je die dan weer goed? Bij foto's is het heel simpel via de rechtermuisknop. Maar bij filmpjes werkt dit niet.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 12:13

Ik doe dit vaak al op mijn telefoon via een speciale app, omdat op de computer echt een gedoe is. Dan moet het helemaal via Windows Movie Maker (of via iets anders, als je geen windows op je computer hebt).

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 19:02

Is het heel erg als een fles lenzenvloeistof warm is geworden? Kan ik het nog gebruiken nu dat eenmalig is gebeurd?

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 19:12

Is vloeibaar gif minder gfitig als dit opgedroogt is of blijft t even giftig? Gaan bepaalde stoffen er dan uit?

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 19:42

PanamaD schreef:
Is vloeibaar gif minder gfitig als dit opgedroogt is of blijft t even giftig? Gaan bepaalde stoffen er dan uit?


Verschilt van de samenstelling.
Sommige delen kunnen verdampen.

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 19:43

Als je in een wak valt, moet je dan naar het lichtste punt of juist het donkerste punt zwemmen?

Want het ijs zorgt er toch voor dat de lichtinval feller word? Dus dan zou je zeggen naar het donker.
Maar aan de andere kant zou je zeggen dat er juist meer licht door het gat komt.....

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 19:53

iirrssjjee schreef:
Als je in een wak valt, moet je dan naar het lichtste punt of juist het donkerste punt zwemmen?

Want het ijs zorgt er toch voor dat de lichtinval feller word? Dus dan zou je zeggen naar het donker.
Maar aan de andere kant zou je zeggen dat er juist meer licht door het gat komt.....


Ik heb gehoord dat dat verschilt per wak. Zal ook aan het weer liggen, de helderheid in van het water etc.
Of een licht gat in donker water, of een donker gat in licht water, is mij als kind altijd verteld.

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 20:02

Het hangt van meerdere factoren af, maar als het overdag helder is en er ligt geen sneeuw op het ijs dan is het wak donker. Het ijs laat licht door, water minder dan ijs waardoor het wak donkerder is. Als er sneeuw op het ijs ligt houdt dat juist wel het licht tegen waardoor overdag het wak juist lichter is. In de nacht is het wak geloof ik ook lichter. Het beste om te doen is naar de afwijkende kleur toe zwemmen, dan zit je eigenlijk altijd goed. Dus als alles donker is en je ziet een lichtpunt dan zwem je daarheen. En als alles licht is en je ziet een donker punt, moet je juist daarheen.

Nikass

Berichten: 16693
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 22:37

Kimmie25501 schreef:
Ik doe dit vaak al op mijn telefoon via een speciale app, omdat op de computer echt een gedoe is. Dan moet het helemaal via Windows Movie Maker (of via iets anders, als je geen windows op je computer hebt).


Kun je me zeggen welke app dat is?