Ervaringen Equifirst voeding

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Ervaringen Equifirst voeding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-18 14:18

Ik ben benieuwd hoe de ervaringen zijn met het “nieuwe” merk Equifirst.
De bedrijven Besterley en Hippostar gaan samen verder onder de naam Equifirst. Ik begrijp dat Equifirst voorheen een Belgisch merk was?

Ik ben benieuwd hoe en wat jullie voeren en hoe de ervaringen zijn?

Ik heb gisteren een proefzakje healthy fiber mix en linamix meegekregen op horse event.
De Healthy fiber mix is graanvrij en zou ik aan mijn Shetlander en geblesseerde ruin willen geven. Aan mijn rijpaard (7 jarige ruin op z dressuur niveau) zou ik de healthy fiber mix willen geven aangevuld met de linamix voor meer body.

Ik voer momenteel vitalbix daily plus en active+ muesli. Ik ben in principe tevreden, maar zou graag iets meer bakvulling zien.

Dus ik ben benieuwd, wie kent het merk Equifirst, hoe wordt het gebruikt, wat zijn de ervaringen, etc?


meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Ervaringen Equifirst voeding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-18 08:05

Niemand?

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 08:10

ken equifirst al heel lang, was er zeer tevreden over.
Maar als het nu van ander bedrijf is dan weet ik niet of de samenstelling zelfde blijft.
voor mij was het qua suikers toentertijd beter dan de pavo naturals best.

Nu niet meer aan het voeren, want paard is 29 en krijgt nu dus senior priors, en nog een beetje krachtvoer (maar in equifirst zaten een paar dingen die te hard waren)
edit: ging toen om musli. heb ook wel een poos linamix gevoerd. Was ook goed, maar loste problemen anders op, dus voor mij niet veel nut. In omgeving wel veel goede verhalen er over.

So is the time, The time will be, Being a human, Humanize ME!!!

[VVDD] Fenja heeft een eigenschap van sneeuw ontdekt


rocky_1995

Berichten: 655
Geregistreerd: 22-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 08:42

Vroeger voerde ik hier Besterley en nu al een paar jaar equifirst.

De slobber van equifirst is nu na de samenvoeging van de merken wel verandert is mijn idee. Het ruikt anders en heeft een andere structuur, dan eerst.
Het wordt hier gemengd met zijn supplementen erdoor en wordt prima gegeten door mijn 23 jarige. Nouja prima.. hij valt erop aan haha. :+ Daarnaast krijgt hij pavo vital. Hij zit goed in zijn vacht en ik heb er eigenlijk niets negatiefs over aan te merken.
Maar heel eerlijk een kenner qua samenstellingen ben ik ook niet. Wat ik wel weet is dat het in vergelijking met pavo slobber wel minder suikers bevat.

https://www.equifirst.eu/nl/ kan je wel de product specificaties zien om zo te kunnen vergelijken met andere merken.

[o]

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Ervaringen Equifirst voeding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-18 11:39

Ik ken het merk eigenlijk helemaal nog niet. Ik geloof dat er inderdaad wel nieuwe producten zijn ontwikkeld. Of ze de oude producten 1 op 1 hebben overgenomen heb ik echt geen idee van.

rocky_1995

Berichten: 655
Geregistreerd: 22-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 11:44

meiske1577 schreef:
Ik ken het merk eigenlijk helemaal nog niet. Ik geloof dat er inderdaad wel nieuwe producten zijn ontwikkeld. Of ze de oude producten 1 op 1 hebben overgenomen heb ik echt geen idee van.


De 'standaard' slobber is in ieder geval niet 1 op 1 overgenomen.

[o]

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Ervaringen Equifirst voeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 18:41

Ik vond de stand vandaag ook interessant.
Helaas was de linamix op. Dat werd aangeraden omdat ik wat meer energie wil zonder dat ze gigantisch stuiteren gaan. Dit scheen alles op basis van olieen en lijnzaad te zijn in brok vorm.

Laerkens Beauty

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Ervaringen Equifirst voeding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-18 19:08

Klopt, dat is mij ook verteld. Lijnzaad met cichorei. Werd mij ook geadviseerd in combi met de healthy fiber omdat ik vind dat mijn paard erg nerveus wordt van teveel suikers/graan maar toch voor zijn lijf wel iets nodig heeft wat aanzet.

lianne125

Berichten: 1427
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 15:11

Ik gebruik al een jaar of 4 equifirst voer. Voornamelijk de omega muesli en de linamix. Ook de oude slobber gevoerd. Nu geef ik mijn paard de condition cube. Ik ben altijd tevreden geweest ( en nog steeds) en ben er mee in aanraking gekomen door de kliniek.

Tristan XI B+0 -----> L1+6-----> L2 +6-----> M1+11 ----> M2+12 ----> Z1 +10 -----> Z2+10 -----> ZZ-licht+6!

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Re: Ervaringen Equifirst voeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 15:21

Ik voer het nu sinds 4 maanden en ben er erg tevreden over. Paard zit mooi in het haar, voelt zich fit (geef er wel een sportbrokje bij). Vind het er ook "schoon"uit zien geen melasse of iets.

♥ Nero † 18-2-2012
Diesel ♥ Nog 10 punten verwijderd van het Z :D
Wil jij betaalbare wimperextensions? Check http://perfecteyelashes.simpsite.nl
Voor mooie wimperextensions klik hier!

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 15:33

Nerootje schreef:
Ik voer het nu sinds 4 maanden en ben er erg tevreden over. Paard zit mooi in het haar, voelt zich fit (geef er wel een sportbrokje bij). Vind het er ook "schoon"uit zien geen melasse of iets.


Welke variant voer jij?

Laerkens Beauty

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Ervaringen Equifirst voeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 21:34

Ik voer sinds deze zomer de Equifirst Senior Mash aan mijn merrie. Ze eet het graag en de jeuk aan haar lijf is afgenomen. De structuur van het product is anders dan de Hippostar Senior, daar heb ik 1 zak van geprobeerd maar dat at mijn merrie niet zo graag.

Te koop: 7-jarige Arabische ruin

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 15:34

Volgens een website voer je bij normale arbeid maar 100 gram per dag. Dan gaat je zak van 20kg wel erg lang mee..

Laerkens Beauty

Evelien4

Berichten: 932
Geregistreerd: 14-05-06

Re: Ervaringen Equifirst voeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 15:57

Ik heb nu sinds een week de Omega 3 muesli. ziet er goed uit, ruikt niet overmatig naar toevoegingen. paard eet het graag. ze krijgt elke dag ongeveer 3/4 muesli en 2 handjes luzerne, naast 2kg biks op een dag.

vond 1 zak vrij duur vergeleken met cavalor, dus het is even kijken of ik hiervan minder hoef te geven met hetzelfde resultaat :)

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:20

Saaams schreef:
Nerootje schreef:
Ik voer het nu sinds 4 maanden en ben er erg tevreden over. Paard zit mooi in het haar, voelt zich fit (geef er wel een sportbrokje bij). Vind het er ook "schoon"uit zien geen melasse of iets.


Welke variant voer jij?


Herbs en Fibre mix

♥ Nero † 18-2-2012
Diesel ♥ Nog 10 punten verwijderd van het Z :D
Wil jij betaalbare wimperextensions? Check http://perfecteyelashes.simpsite.nl
Voor mooie wimperextensions klik hier!

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 18:06

Saaams schreef:
Volgens een website voer je bij normale arbeid maar 100 gram per dag. Dan gaat je zak van 20kg wel erg lang mee..



Meestal staan die getallen aangegeven per 100kg gewicht van paard. Mijn 700kg zware moet dus 700g hebben dan. Nogsteeds doe je er dan best lang mee.


Onze leverancier heeft equifirst. Ik wil graag een dikmaker voeren in de winter. Ik voer ook de equifirst sport plus Cube. Qua energie doet hij het er goed op maar wil er een dikmaker erbij.
Ik dacht aan de Breeding Cube (merriebrok) of de linamix. Mensen die hierover advies kunnen geven?

Paard loopt trouwens best hoog in de dressuur, dus mag best wat energie inzitten. Hij eet niet graag veel hooi op een dag. Stopt ie gewoon mee. Ook gras eet hij niet eindeloos bv, tanden zijn in orde.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Ervaringen Equifirst voeding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-18 19:05

Ik heb een beetje hetzelfde, mijn paard eet wel de hele dag hooi maar hij kauwt niet zo snel :roll:
Ik vind de Friezenbrok die ze hebben ook wel interessant, lager in suikers maar wel aminozuren.

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Ervaringen Equifirst voeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:34

Ik moet idd ook niet te hoog in suiker. Heb een maïsbrok gehad en toen was ie na een week tegen het spierbevangenheid aan.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

lianne125

Berichten: 1427
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:33

Heb je al eens naar de booster mix gekeken? Genoeg energie en hoog aandeel eiwitten waar ze vaak van aanzetten. Ik zit ook in dubio over de linamix en de booster mix.

Tristan XI B+0 -----> L1+6-----> L2 +6-----> M1+11 ----> M2+12 ----> Z1 +10 -----> Z2+10 -----> ZZ-licht+6!

EsterVera
Berichten: 8
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:29

Ik voer Equifirst vital cube. Beetje de gulle middenweg. Iets meer dan een basis brok, maar ook geen volle sportbroek. Mijn 5jarige doet het erg goed op


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers