Overbeet Kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sannens
Berichten: 1399
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Overbeet Kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-18 19:39

Hoihoi!

We hebben nu sinds een tijdje twee katten geadopteerd vanuit het asiel. Twee prachtige zusjes en stiekeme bengeltjes en ze horen er helemaal bij thuis!

Nu viel me op, ik denk dezelfde dag van het adopteren al, dat een van de twee, Spook, een overbeet heeft.
Ik wilde dit eventjes aankijken, maar het is best een forse overbeet, waardoor ik me langzaam aan toch een beetje zorgen begin te maken. Op Google lees ik de meest uiteenlopende verhalen, waardoor ik het wel even met jullie wilden delen met foto’s voor advies!

Het gaat om Spook, Spook komt uit het asiel en eigenlijk weet ik niets over haar voorgeschiedenis. Ze is bijna 6 maanden oud. Ze eet goed en komt goed aan in gewicht en kracht. Het lijkt alsof haar ondertanden in haar gehemelte prikken en als ze relaxt ligt lijkt het alsof ze haar tong tussen haar tanden en gehemelte doet. Haar tong steekt dan ook een klein stukje uit haar mond, daardoor viel het me op.

Iemand tips?

Afbeelding

Afbeelding

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Overbeet Kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 20:05

Kun je het asiel niet vragen? Die hadden dit moeten opmerken, en even moeten melden bij de adoptieprocedure....

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 20:43

Als je het zeker weten wil...dierenarts vragen te kijken en foto's laten maken van de kaken.
Zou dat laten doen als je de kat wil houden,pas dan weet je zeker hoe het zit :j