Sterk (Natuurlijk) kalmeringsmiddel voor paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tessieg
Berichten: 10
Geregistreerd: 03-01-16

Sterk (Natuurlijk) kalmeringsmiddel voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-18 10:11

Hoi,

Ik ga over twee weken mijn paarden verhuizen zodat ze aan huis staan. Nu heb ik een probleem, mijn merrie gaat de trailer niet op. We hebben hier al verschillende mensen (ook professionals) bij gehad en toch lukt het nog steeds niet. Ze loopt de trailer wel in maar blijft niet staan, niet lang genoeg om de stang erachter te doen. Nu is mijn vraag dus of jullie misschien een sterk (natuurlijk) kalmerings middel weten zodat ze wat rustiger is en we voor deze ene keer de bilstang erachter vast kunnen doen.

Alvast heel erg bedankt!!
Ps. Ik hoef geen kritiek! Tips zijn altijd welkom maar geen kritiek aub :)


Duhelo

Berichten: 28498
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Sterk (Natuurlijk) kalmeringsmiddel voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 10:13

is er een optie om iemand met een vrachtwagen te laten komen, zoals bv Eva saegerman (die zit wel in belgie). Vaak lukt het dan prima zonder verdoving :).

Verdoven op een trailer vind ik zelf altijd wat riskant, ze hebben toch minder balans en kunnen zo vallen.

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 10:15

Ik kan je niet helpen aan een natuurlijk middel. De dierenarts kan wel verdoven, maar paarden kunnen daar wel doorheen breken (uit eigen ervaring). Heb je geen optie om je paard te (laten) vervoeren met een vrachtwagen?

Jouw eigen weg, vind je niet in een routeplanner.


Change3x

Berichten: 6575
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Sterk (Natuurlijk) kalmeringsmiddel voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 10:22

Tranquigel, is volgensmij niet natuurlijk maar werkt wel.

Tessieg
Berichten: 10
Geregistreerd: 03-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-18 10:40

Duhelo schreef:
is er een optie om iemand met een vrachtwagen te laten komen, zoals bv Eva saegerman (die zit wel in belgie). Vaak lukt het dan prima zonder verdoving :).

Verdoven op een trailer vind ik zelf altijd wat riskant, ze hebben toch minder balans en kunnen zo vallen.



Daar ga ik even naar opzoek of er hier in de buurt misschien iemand is.
Ik wil dr ook niet verdoven maar een kalmerings middel geven zodat ze iets rustiger is en hopelijk wat minder stress ervaart het is namelijk echt een stresskip :+

Nibbit

Berichten: 10405
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Sterk (Natuurlijk) kalmeringsmiddel voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 10:44

Waarom wil je eigenlijk niet verdoven?
Kan een hele goede optie zijn als het alleen om 1x verhuizen gaat.

(Dan kun je daarna evt. wel weer werken aan normaal trailerladen)

Silly_Woman

Berichten: 1664
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: In het mooie Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 11:11

Welke regio zit je? :)

En wat voor trailer gebruik je?

We always try to do our best for our horses :)

Tessieg
Berichten: 10
Geregistreerd: 03-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-18 11:44

Silly_Woman schreef:
Welke regio zit je? :)

En wat voor trailer gebruik je?


Friesland, omgeving Drachten
Wij hebben een 1 1/2 paards trailer. Maar we hebben ook beschikking tot een 2 paards trailer van vrienden.

Tessieg
Berichten: 10
Geregistreerd: 03-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-18 11:45

Change3x schreef:
Tranquigel, is volgensmij niet natuurlijk maar werkt wel.


Weet je misschien watvoor dosering je aan moet nemen bij Tranquigel?

Narcissa
Berichten: 3036
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Sterk (Natuurlijk) kalmeringsmiddel voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 12:30

Als ze echt zo bang is ervoor, gaan natuurlijke dingetjes niet helpen vrees ik :(. Daar breken ze zo doorheen als zo zo stressig zijn. Zou ik eerder informeren bij DA voor domosedan maar ook daarbij heb je lans dat ze wakker wordt zodra ze de klep op moet.
Hier ook eentje die de trailer niet op gaat (na weken trainen wel, maar dan moeten we weer eens naar de DA/kliniek en is het terug om zeep), daar is zelfs verdoving in het bloed onvoldoende. Als het haar niet zint is ze meteen klaarwakker en die krijgt standaard dubbele dosis.

Hoelang heb je de tweepaards ter beschikking? Misschien als je andere paard er al in staat, dat ze dan beter blijft staan? Hang je er al een hooinet in vooraan? Dat doet geen wonderen maar kan ietsje helpen.

Dorien66

Berichten: 1633
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 12:32

Hoe ver moet je? Is het een optie om rijdend of aan de hand te gaan?

instagram: @dorien_66

Boedha_1981

Berichten: 458
Geregistreerd: 26-05-15
Woonplaats: Ergens in het mooie Groningen

Re: Sterk (Natuurlijk) kalmeringsmiddel voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 12:56

Als ze op de trailer staat misschien eerst de klep dicht doen?
Wij hebben pas een 3 jarige opgehaald, beestje was doods benauwd voor de trailer maar liep er wel op. Helaas als die erop stond ging die ook weer terug eraf. Deze hebben we op een twee paarden trailer geladen (schot breed gezet), zogauw dat die erop stond de klep dicht gedaan. Daarna van binnen uit in het andere “vak” het schot terug geschoven en zo de stang erachter.

Anders zou ik toch kiezen voor een verdoving of evt een 2 paards wagentje?

Diva Royal v.Sandreo : ZZ-Licht + 8wp

JMJ

Berichten: 277
Geregistreerd: 23-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 13:11

Je zou het met een ketting erachter kunnen proberen, ik heb er ook een gehad die direct in de achteruit ging als de stang geplaatst werd, met een ketting was ik haar te snel af.
Ook veiliger met een paard wat van de trailer afstormt op het moment dat je de stang losmaakt.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Knowledge is a deadly friend, if no one sets the rules
The fate of all mankind, I see, is in the hands of fools (Peter Sinfield)

Change3x

Berichten: 6575
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 08:37

Tessieg schreef:
Change3x schreef:
Tranquigel, is volgensmij niet natuurlijk maar werkt wel.


Weet je misschien watvoor dosering je aan moet nemen bij Tranquigel?


Als het goed is staat dat op de bijsluiter!

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: Sterk (Natuurlijk) kalmeringsmiddel voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 09:33

TS, verdoven op de trailer zou ik echt afraden, ze ervaren namelijk nog steeds de stress maar kunnen het door de verdoving niet uiten, daarmee maak je je probleem alleen maar erger.
Daarnaast denk ik dat je probleem goed op te lossen is, heb je al eens iemand die volgens de methode van Annemarie van der Toorn werkt bij je paard gehad? Ik denk namelijk dat je met schakelen in de trailer en wat grondwerk al een heel eind moet komen.
Ik heb zelf goede ervaringen met Monique van Natural Horsemo, maar weet niet of dat voor jou in de regio is.

create your own sunshine

A_nouk

Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Sterk (Natuurlijk) kalmeringsmiddel voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 13:34

Ik verplaats dit topic naar Medisch :)

Milan_lover

Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Re: Sterk (Natuurlijk) kalmeringsmiddel voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 13:46

NOOIT, maar dan ook NOOIT de klep eerst sluiten voordat de stang erachter zit!! Ik wil niet weten wat er gebeurt als je halverwege bent met de klep en het paard besluit toch achteruit te stormen. Daarbij zijn de sluitingen van de klep alleen niet sterk genoeg om een duwend paard tegen te houden.

Wat voor professionals hebben jullie er al bij gehad en wat hebben jullie zoal al geprobeerd?

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Angie91
Berichten: 126
Geregistreerd: 11-10-09

Re: Sterk (Natuurlijk) kalmeringsmiddel voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 20:00

Misschien is confidence eq iets om te proberen ? is een exacte kopie van het natuurlijke geruststellende paardenferomoon, 30 minuten van te voren in de neus smeren

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 20:55

het enige natuurlijke middel is de praam, een paard maakt dan zelf kalmerende stoffen aan.

waar staat je paard? Ik krijg 'm er wel op, als ik de tijd krijg. Deze gaat tenminste de trailer al óp. Laatst twee paarden geladen, merrie met veulen. Veulen kon nog helemaal niks, nooit een trailer gezien. In 2x 3 kwartier stond alles er netjes en rustig op zonder brokken.

Uren daarvoor waren ze nog over en onder een schot door gegaan de vrachtwagen weer af....

corinadrenth

Berichten: 1853
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 13:35

Milan_lover schreef:
NOOIT, maar dan ook NOOIT de klep eerst sluiten voordat de stang erachter zit!! Ik wil niet weten wat er gebeurt als je halverwege bent met de klep en het paard besluit toch achteruit te stormen. Daarbij zijn de sluitingen van de klep alleen niet sterk genoeg om een duwend paard tegen te houden.

Wat voor professionals hebben jullie er al bij gehad en wat hebben jullie zoal al geprobeerd?


ik gooi ook eerst de klep dicht. omdat ze bang is van de stang namelijk.

Dreamer stables fokkerij zwaar warmbloed en frederiksborger
kraamstal / merriebegeleiding

Fanou

Berichten: 36
Geregistreerd: 14-09-18

Re: Sterk (Natuurlijk) kalmeringsmiddel voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 14:09

Ik zou ook niets verdovende geven inderdaad omdat ze dan net als honden met een bepaald middel, nog wel de angst kunnen voelen maar niet kunnen uiten. Is het ver? Niet mogelijk om bijv te fietsen ofzo met de paarden naast de fiets (als ze dit kunnen natuurlijk).

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Re: Sterk (Natuurlijk) kalmeringsmiddel voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 14:18

stang krijg je over klep er nog wel op als de klep dicht is.

Kalmerend: Sterke rozebottelthee zetten, laten afkoelen en aanbieden in het water, al enkele dagen van te voren een pot thee per dag.

Magnesium voeren en calcium en fosfor dan even minderen of in de laatste dagen vermijden. Magnesium werkt van zichzelf kalmerend. Merriebrok van havens bevat meer magnesium en daar worden ze rustiger van.

Tranquigel - een paar streepjes maar, halve dosering van normaal, dan is net het scherpe eraf en blijven ze in de benen.

https://gofund.me/5569a4bb Taylor heeft een hartoperatie nodig

Nicky1963

Berichten: 1984
Geregistreerd: 26-03-13

Re: Sterk (Natuurlijk) kalmeringsmiddel voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 14:23

Bach rescue remedy? Of Zenn van audevard? Kan je een week of wat elke dag geven zodat de 'rust in het systeem' komt.

ʇɟıɹɥɔsuǝʌoqǝʇsɹǝpuo

Betty62

Berichten: 69
Geregistreerd: 06-03-15

Re: Sterk (Natuurlijk) kalmeringsmiddel voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 14:39

No stress paste van Excellent, rustgevend supplement, paard houdt het hoofd koel en blijft geconcentreerd. Ideaal voor op de trailer.

November108

Berichten: 1309
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Sterk (Natuurlijk) kalmeringsmiddel voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 14:46

Misschien kan je een Ifor trailer lenen? Mijne had hetzelfde als de jouwe, maar nu ik de vooruitloop open zet gaat ze zonder enkele moeite erop en blijft ze relaxed staan. Dan doe ik stang dicht en achterklep, als laatste de vooruitloop. Kan haar opeens in mn eentje laden nu!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CairnTerrier, GrapeshotBot, Laura1982, Pova en 28 bezoekers