Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Adamootje

Berichten: 6205
Geregistreerd: 10-11-10

Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-18 08:45

Goeiemôgge Bokkers!


Afbeelding


Bellatrix en ik staan klaar om jullie vandaag op de hoogte te houden van alle ins en outs op Horse Event. We zijn te herkennen aan een subtiele Horse Event keycord en Bokt petje. Spreek ons gerust aan als je ons tegenkomt.

Lezen jullie mee?

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!


BloemBloem

Berichten: 16555
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 08:46

Dan viel de file voor de parkeerplaats toch wel mee. Dat geeft de burger moed. Have fun!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101357
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 08:51

Het is heerlijk weer! We gaan ervoor!!

Amado7

Berichten: 10717
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 08:51

Leuk! Ik vind het ontzettend jammer dat ik waarschijnlijk vandaag niet kan komen, het hangt erom. Maar ik ga jullie zeker volgen!

Niet perfect is ook goed

Adamootje

Berichten: 6205
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-18 09:15

Jammer, Jolandeee. Ik hoop toch dat je kan komen.

Het oogt nog vrij rustig op Horse Event, maar er staat buiten het terrein wel een lange rij mensen. Ik vermoed dat de drukte dus wel flink toe zal nemen in de loop van de ochtend.

Het parkeren ging redelijk vlot vanochtend, al stond er wel een rij toen we aan kwamen rijden. Rond kwart over negen stond er al een flinke rij wachtende mensen voor de deuren. Voor morgen raden wij jullie aan om óf extra vroeg, óf juist ietsje later te komen.

Voor de mensen die de Boktlounge zoeken: deze zit verstopt achter de Sport piste. Print hier je Boktnaam en waag een ritje op de rodeo eenhoorn.

Op het moment zitten we op de tribune van de Sportpiste en kijken we naar een kür op muziek. Later in de ochtend volgt hier een verslag van.

Rond 10:40 bekijken wij de demonstratie "Dit is heel spannend" van Annemarie van de Toorn.

Nog één ding: mochten jullie vragen hebben voor ons, stel deze dan gerust. Wij zijn de hele dag online.

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

A_nouk

Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 09:23

Veel plezier vandaag!
Ik ben benieuwd naar al jullie verslagen :)

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 09:26

Leuk, ik volg! :D


Tazzey
Berichten: 9479
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 09:57

Ze beginnen hier in de wijk al te parkeren vanwege HE. De omliggende wijken zijn niet heel erg happy met de organisatie.

Jullie hebben mooi weer! Ik red het niet om vandaag te komen helaas, misschien volgend jaar beter. Enjoy!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101357
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 10:22

Even foto's doen vanuit de VIP lounge. Wat een straf. :))

Afbeelding

Koekeroekus

Berichten: 3319
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 10:25

Daar heb ik ook veel gezeten gister. Alleen toen stond dat hokje er nog niet haha

Iemand een Kerstmuts gevonden?

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 10:26

Mooi uitzicht! Alleen jammer van het hokje dan weer :+

Capriootje

Berichten: 6741
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 10:35

Ik rijd mee bij Bianca in de sport piste om 17:05 :D ben heel benieuwd

Adamootje

Berichten: 6205
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-18 10:39

@Capriootje, wij nemen dan een korte break en zijn dan in de buurt. Wellicht vangen we nog een glimp van je op! :D

Wij zoeken momenteel naar de wifi, maar de verbinding is vrij slecht. Een verslag van de eerste demo's volgt zo.

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 10:42

Succes met Reporten vandaag dames. Ik zal af en toe meelezen!

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

Koekeroekus

Berichten: 3319
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 10:44

Adamootje schreef:
@Capriootje, wij nemen dan een korte break en zijn dan in de buurt. Wellicht vangen we nog een glimp van je op! :D

Wij zoeken momenteel naar de wifi, maar de verbinding is vrij slecht. Een verslag van de eerste demo's volgt zo.


Kun je de hotspot van je telefoon niet aan zetten? Zou heb ik gisteren de hele dag internet gehad. Werkt perfect.

Iemand een Kerstmuts gevonden?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101357
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 10:56

Ja maar die is zo leeg!

Maar we hebben iets gefixt. Verslag met foto's komt eraan!

Adamootje

Berichten: 6205
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-18 11:13

Swingen met je paard met een kür op muziek


Afbeelding


We nemen plaats op de tribune van de Sportpiste. Het onderdeel "kür op muziek" is nog niet gestart. De eerste combinatie bevindt zich al in de ring. Ze vallen flink op door al het bling bling en de zonnestralen die hierop weerkaatsen. Er zijn wat kleine problemen met de muziek, maar dat lijkt gauw opgelost te zijn. De combinatie begint. De muziek hapert, maar de ruiter rijdt ondanks de technische problemen toch door op de instrumentale versie van "Eye of the tiger".

Een tweede combinatie laat een nette proef zien op een vrolijk deuntje. 'Leuke combinatie!' roept Marlies
naast mij. We bekijken nog twee combinaties en rennen dan naar de Recreatie piste.


Afbeelding



Dit is heel spannend

'Hij lijkt nog niet heel erg onder de indruk. Je mag 'm even aan mij geven.' Annemarie van de Toorn neemt de Welsh Cob, genaamd Tibbe, van de eigenaresse over. De ruiter ervaart problemen tijdens het maken van buitenritten en tijdens wedstrijden. Hij schijnt zich dan plots om te draaien om vervolgens niet meer in de ring te willen verschijnen. Annemarie lijkt hier wel raad mee te weten en begint direct met de training.

Het zeil op de grond doet de pony weinig. Annemarie en hij lopen er moeiteloos overheen. Wanneer het zeil begint te bewegen in de wind, springt de pony even opzij. Het zeil wordt daarom even later weggehaald. 'Wat is een beloning voor een paard?', vraagt Annemarie aan het publiek. Er klinkt zacht gemompel op de tribune en langs de piste. Annemarie vervolgt: 'Druk eraf en ontspannen. Je kunt niet leren zonder stress. Als we iets nieuws leren, vinden we dat toch een beetje spannend.'


Afbeelding


Tijdens de demonstratie ontspant de pony zich steeds meer. 'Zie je zijn hoofd naar beneden gaan? Nu komt hij een beetje door. De beloning komt nu ook redelijk snel.'

Er komen steeds meer attributen langs. Een lange zweep met daaraan een lint wordt op het hoofd van het paard gelegd, maar Tibbe is niet onder de indruk. Hij verzet zelfs geen stap wanneer er een paraplu tegen zijn flanken aan wordt gelegd. Annemarie is duidelijk voor de charmes van de pony gevallen, want met een brede lach roept zij: 'Dit is toch een schat van een pony?!' Het luide applaus op het einde vindt Tibbe even spannend, maar hij laat al gauw zien wat hij geleerd heeft tijdens de demonstratie: druk eraf en ontspannen.


Afbeelding

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 11:17

Wat leuk! Ik volg jullie mee :)

Ariannee

Berichten: 7469
Geregistreerd: 06-02-13
Woonplaats: Strijen

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 12:13

Leuk! Ik volg mee :D

17-11-2017 een prachtige zoon gekregen
04-03-2019 - rust zacht lieve Damian! Y;(

Adamootje

Berichten: 6205
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-18 12:27

Spelen met je paard

De demonstratie "Horse agility" is al begonnen wanneer wij aan komen lopen. In de piste staan twee stokken met daaromheen vlaggen gewikkeld, enkele pionnen en een soort staande hoepel. De leidster van een prachtig wit Arabisch volbloed zwaait druk heen en weer met de Amerikaanse vlag. Twee andere combinaties wagen een poging om door de hoepel te springen. Beiden mét succes. 'Zullen we de hoepel nog een keertje hoger maken?', vraagt de clinicgever aan de combinaties. Op haar vraag wordt instemmend geknikt. Een combinatie, bestaande uit een jonge vrouw met een enorm dappere Shetlander, proberen de hoepel opnieuw. Aan de 'oooohs' en vooral de 'aaaahs' te horen, zijn zij publieksfavoriet. Een donkere valk en zijn leidster volgen het voorbeeld van de Shetlander en springen succesvol door de hoepel. De combinaties hebben duidelijk veel plezier in wat zij doen, maar hoe kan het ook anders bij horse agility?


Afbeelding

Afbeelding



Kwiijlalarm bij het Welsh Cob stamboek


Een kijkje nemen bij het Welsh Cob stamboek kan natuurlijk niet ontbreken in het programma wanneer je er zelf één rijdt. We zien twee prachtige paarden in de ring verschijnen. 'Wat ik heel fijn vind aan de Welsh Cob is dat ze een heel meewerkend karakter hebben.', hoor ik de ruiter zeggen. Ik deel die mening niet, omdat ik zelf een nogal koppige versie rijd. De paarden showen hun prachtige bewegingen aan het publiek terwijl er een vrolijk deuntje door de speakers klinkt. Een ras om van te kwijlen!

Afbeelding

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

Juliette

Berichten: 1167
Geregistreerd: 29-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 12:30

Leuk! Ik ben er morgen :)
Had nog een vraagje hoe het zit met eigen eten meenemen? Word hier moeilijk over gedaan en mag je echt alleen eten kopen bij eettentjes of kan je zelf het een en ander meenemen? :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101357
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 12:42

Kijk ff op de site wat daarover staat maar ik denk dat het geen probleem is.

Amado7

Berichten: 10717
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 12:43

Ben jullie nog niet tegengekomen Marlies!

Niet perfect is ook goed

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 12:43

Werd gisteren niet moeilijk over gedaan.

Adamootje

Berichten: 6205
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-18 12:48

We kwamen Britt Dekker tegen op het VIP-terras, en we zijn met haar op de foto gegaan. :D


Afbeelding

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 5 bezoekers