Verhoging btw drinkwater

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Verhoging btw drinkwater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-18 17:27



Loretta
Berichten: 8666
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Verhoging btw drinkwater

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 17:30

Het kabinet moet ergens de cadeautjes voor de rijken zoals de afschaffing van de dividendbelasting weg halen.
Dit kabinet is een ramp voor alle gewone burgers. Ik snap gewoon niet hoe de VVD nog zo hoog kan staan in de peilingen.

Onali

Berichten: 18381
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 17:31

Zoals gewoonlijk gaan de zorgverzekering, gas en elektra en nu dus ook water omhoog kwa kosten.

Helaas stijgt mijn salaris nooit zo snel elk jaar.
Vraag me af hoe de politiek dit over 25 jaar ziet als het slechts betaalbaar is voor de elite.

Black is the colour of my true love's hair

Suzanne F.

Berichten: 48952
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Verhoging btw drinkwater

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 17:40

Belachelijk. Gewoon weer een ander melkkoetje wat gevonden is. Hoop toch niet dat dit doorgaat. Je wordt op alle fronten al gepakt: als je werkt, als je geld op de bank hebt, als je wat koopt, als je een huis bezit en zelfs als je familie komt te overlijden. Overal staan ze klaar om te vangen.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Myfairytale
Berichten: 5368
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 18:05

Loretta schreef:
Het kabinet moet ergens de cadeautjes voor de rijken zoals de afschaffing van de dividendbelasting weg halen.
Dit kabinet is een ramp voor alle gewone burgers. Ik snap gewoon niet hoe de VVD nog zo hoog kan staan in de peilingen.


Cadeautjes voor de rijken?
Je bedoeld de mensen die meer dan 50% belasting betalen?

Uiteraard belachelijk idee natuurlijk.

Loretta
Berichten: 8666
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 18:34

Myfairytale schreef:
Loretta schreef:
Het kabinet moet ergens de cadeautjes voor de rijken zoals de afschaffing van de dividendbelasting weg halen.
Dit kabinet is een ramp voor alle gewone burgers. Ik snap gewoon niet hoe de VVD nog zo hoog kan staan in de peilingen.


Cadeautjes voor de rijken?
Je bedoeld de mensen die meer dan 50% belasting betalen?

Uiteraard belachelijk idee natuurlijk.



Dit kabinet steelt van de armen en de middenklasse en geeft aan de topmanagers, de miljardairs en de grootaandeelhouders.

Charaz

Berichten: 24261
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Verhoging btw drinkwater

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 18:51

Kan je dat onderbouwen? Want ik ben ook meer belasting gaan betalen toen ik meer ging verdienen.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Morganlefay

Berichten: 8686
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 18:53

Behartig de belangen van uitkeringsgerechtigden en ik word erg bang wat het het jaar 2019 gaat brengen. Alle noodzakelijke zaken voor het levensonderhoud zijn nu al erg duur en gaan volgend jaar alleen nog maar meer omhoog. Energie/water/ziektekosten/huur. Als uitkeringen/lonen gewoon meestijgen oke. Maar dat is een utopie
Maar de afgelopen 25 jaar is er alleen maar ingeleverd op het inkomen. Denk aan de huur, was ooit 25% van het inkomen. Nu. -:(-

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

Myfairytale
Berichten: 5368
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 19:02

Myfairytale schreef:
Loretta schreef:

Cadeautjes voor de rijken?
Je bedoeld de mensen die meer dan 50% belasting betalen?

Uiteraard belachelijk idee natuurlijk.



Dit kabinet steelt van de armen en de middenklasse en geeft aan de topmanagers, de miljardairs en de grootaandeelhouders.


Wat een onzin.
Ik zou me eerst nog maar eens goed gaan verdiepen verder, want dit is echt onzin wat je nu zegt.

De armen profiteren van heel wat toeslagen en kwijtscheldingen, itt de hogere inkomens die te zwaar belast worden. Wij betalen geen 52% voor de grap hoor.

En ja, ik zie en ervaar dagelijks beide zijden van de (financiële) medaille en weet heel goed waar ik over praat.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Verhoging btw drinkwater

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 19:05

De middenklasse is al jaren de groep die getroffen wordt en onder de streep geregeld minder overhoudt dan de laagste inkomens

...

Myfairytale
Berichten: 5368
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 19:07

benangelique schreef:
De middenklasse is al jaren de groep die getroffen wordt en onder de streep geregeld minder overhoudt dan de laagste inkomens


Ja, dat geloof ik ook wel trouwens. Dat de middeninkomens het zwaar hebben.
Maar het idee wat ze nu gepresenteerd hebben is echt te zot.

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 19:08

Schandalig! Water is een eerste levensbehoefte. Nederland kon altijd trots zijn op de hoge kwaliteit drinkwater dat uit de kraan komt.
Als ze daarvan nu de BTW gaan verhogen dwingen ze sommige huishoudens tot besparing op water.
Ze mogen zich heel diep schamen!

En los daarvan:waren we nuet bezig het plastic terug te dringen? Stelletje stumperds, hoe verzinnen ze het.

Radiostilte
Berichten: 980
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:11

Myfairytale schreef:
Loretta schreef:
Het kabinet moet ergens de cadeautjes voor de rijken zoals de afschaffing van de dividendbelasting weg halen.
Dit kabinet is een ramp voor alle gewone burgers. Ik snap gewoon niet hoe de VVD nog zo hoog kan staan in de peilingen.


Cadeautjes voor de rijken?
Je bedoeld de mensen die meer dan 50% belasting betalen?

Uiteraard belachelijk idee natuurlijk.


Je betaalt niet over alles 50%. Alleen over het gedeelte van je inkomen dat boven 68.507 euro komt.


Myfairytale
Berichten: 5368
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:41

Daantj__ schreef:
Myfairytale schreef:

Cadeautjes voor de rijken?
Je bedoeld de mensen die meer dan 50% belasting betalen?

Uiteraard belachelijk idee natuurlijk.


Je betaalt niet over alles 50%. Alleen over het gedeelte van je inkomen dat boven 68.507 euro komt.


Maar daar betaal je dus wel 52% over. En dan nog zijn er mensen die klagen over dat "rijken" alles maar cadeau krijgen.

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:51

Het cao van mij branche is na 5 jaar met 1% verhoogd ik lees over water, zorgpremie, boodschappen, gemeentelijke belastingen ik heb er een hard hoofd in :(

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Loretta
Berichten: 8666
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 23:52

Myfairytale schreef:
benangelique schreef:
De middenklasse is al jaren de groep die getroffen wordt en onder de streep geregeld minder overhoudt dan de laagste inkomens


Ja, dat geloof ik ook wel trouwens. Dat de middeninkomens het zwaar hebben.
Maar het idee wat ze nu gepresenteerd hebben is echt te zot.


Van de middenklasse geloof je het wel maar niet van de lage inkomens. Onder de VVD is de armoede onder de lage inkomens anders enorm gestegen. Ook bij de middeninkomens is er veel verslechterd. Maar hebben de rijken het nu opeens ook zo slecht dan?
Welke groep zal het meest te lijden krijgen onder de btw verhogingen.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Verhoging btw drinkwater

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 08:33

Er is al een doorrekening gedaan. Weer wordt de middenklasse het hardst getroffen. Wij vallen buiten alle toeslagen, ontvangen een minimum aan kinderopvang toeslag en moeten voor alles meer betalen.
Wij hebben beiden een goed inkomen, maar houden werkelijk niets over iedere maand omdat álles duurder wordt. Sport een tientje per maand erbij, zwemles 21 euro per kwartaal duurder, zorgverzekering 15 euro per maand erbij, ouderbijdrage op school verdubbeld etc.
Als wij alles wat nu op stapel staat of al doorgevoerd is doorrekenen, zijn we zo'n 100 euro extra per maand kwijt vandaf januari, terwijl wij salarieel niets stijgen

...

Sheran

Berichten: 17225
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Verhoging btw drinkwater

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 08:48

Het is niet zozeer het drinkwater, maar ik vind de prioriteiten van het kabinet gewoon vreemd. In mijn ogen is hun taak het zorgen voor de burgers, daar betalen we ook voor. Gewone burgers zijn niet de grote bedrijven, of de topinkomens. Ik zou liever zien dat ze hun aandacht besteden aan het bouwen van meer sociale huur, zodat die idiote wachtlijsten weggaan en mensen met 1 inkomen ook een huis kunnen huren/kopen.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 08:57

benangelique schreef:
Er is al een doorrekening gedaan. Weer wordt de middenklasse het hardst getroffen. Wij vallen buiten alle toeslagen, ontvangen een minimum aan kinderopvang toeslag en moeten voor alles meer betalen.
Wij hebben beiden een goed inkomen, maar houden werkelijk niets over iedere maand omdat álles duurder wordt. Sport een tientje per maand erbij, zwemles 21 euro per kwartaal duurder, zorgverzekering 15 euro per maand erbij, ouderbijdrage op school verdubbeld etc.
Als wij alles wat nu op stapel staat of al doorgevoerd is doorrekenen, zijn we zo'n 100 euro extra per maand kwijt vandaf januari, terwijl wij salarieel niets stijgen


Wat dat betreft kun je net zo goed wat minder gaan werken. Met alle toeslagen erbij heb je dan net zoveel als nu. Niks tegen de toeslagen, ben blij dat dit kan in Nederland!! Maar hard werken bij een goed betaalde baan loont nu bijna niet. Motiveert niet echt... Want waarom 40 uur werken als je met 24 uur en toeslagen op dezelfde inkomsten uit komt? Of beredeneer ik dit nu helemaal verkeerd?

Verder op de discussie over de belasting op kraanwater verhogen... Belachelijk. Dit kan je gewoon echt niet maken. Ik snap niet dat er nog zoveel tevreden mensen zijn over kabinet Rutte III. (40% tevreden stond laatst in het AD) Hij maakt er naar mijn mening steeds meer een puinhoop van. :=

Kom je hier vaker? <<)

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 09:34

Wat ik niet begrijp is dat er zoveel op VVD gestemd hebben. We hadden toch al gezien dat hij er een puinzooi van maakte voor de middenklasse die overal buiten valt en alles het hardste voelt in de knip.
En ik ben bang dat er bij nieuwe verkiezingen weer voor die boef gestemd wordt.

Groente en fruit duurder, water duurder.
Maar het zeer slechte light drinken goedkoper.
Wat een slechte zaken.

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Verhoging btw drinkwater

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 09:40

die light onzin dat is gewoon Unilever en consorten tevreden houden

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 09:48


Janneke2

Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 10:03

Citaat:
De armen profiteren van heel wat toeslagen en kwijtscheldingen, itt de hogere inkomens die te zwaar belast worden. Wij betalen geen 52% voor de grap hoor.

En ja, ik zie en ervaar dagelijks beide zijden van de (financiële) medaille en weet heel goed waar ik over praat.

;)
"Fi donc", sprak markies De Canteclaer, "armen die profiteren, het grauw dat toeslagen krijgt, het gepeupel dat kwijtscheldingen krijgt."
Uiteraard zweeg de markies over zijn eigen belastingaanslag, zijn soort mensen houdt zich niet bezig met dit soort lage zaken. :j
(Vrij naar Marten Toonder.)

Persoonlijk vind ik het terecht dat de hogere inkomens (waar ik bij hoor) stevig betalen.

On topic: beter een stevige tax op inkomen en bezit dan btw op eerste levensbehoeften.

Ik ben dus zogezegd tegen.
Tegen het cadeautje van Rutte aan de allerrijksten (= afschaffen dividendbelasting, ik heb dan wel aandelen maar dankzij Willem Vermeend betaalde ik nul dividendbelasting)
en tegen btw op kraanwater.


Overigens ben ik wel van mening dat de waterschappen hogere belastingen mogen opleggen om het kraanwater op Nederlandse kwaliteit te houden - al die medicijnen maken het erg duur.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Loretta
Berichten: 8666
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 10:09

benangelique schreef:
Er is al een doorrekening gedaan. Weer wordt de middenklasse het hardst getroffen. Wij vallen buiten alle toeslagen, ontvangen een minimum aan kinderopvang toeslag en moeten voor alles meer betalen.
Wij hebben beiden een goed inkomen, maar houden werkelijk niets over iedere maand omdat álles duurder wordt. Sport een tientje per maand erbij, zwemles 21 euro per kwartaal duurder, zorgverzekering 15 euro per maand erbij, ouderbijdrage op school verdubbeld etc.
Als wij alles wat nu op stapel staat of al doorgevoerd is doorrekenen, zijn we zo'n 100 euro extra per maand kwijt vandaf januari, terwijl wij salarieel niets stijgen



Dat klopt ook de middenklasse wordt op dit moment het hardst getroffen. Maar dat is nadat de onderklasse helemaal is uitgewrongen. Er is dankzij de VVD veel armoede in Nederland. Van veel mensen in de onderklasse valt gewoon niets meer te plukken, en ja dan begint de VVD met de middenklasse daar boven. Dat had je aan kunnen zien komen.

wat ik zelf nog veel zorgelijker vindt is dat wanneer de middenklasse en de laagste inkomens zich tegen elkaar uit laten spelen door dit kabinet. en dat is wel iets wat je steeds meer ziet het tegen elkaar opzetten van groepen in de samenleving.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131848
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Verhoging btw drinkwater

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 09:58

Ik vind het echt bizar dat er zo omgesprongen wordt met een eerste levensbehoefte. Zeker als je dan leest dat bijv. flesjes drinkwater goedkoper gaan worden. Het drinkwater in NL is van een dusdanig hoge kwaliteit dat we in bijna alle gevallen water uit de kraan kunnen drinken. En toch wordt het niet gestimuleerd en dat is naar mijn idee wel heel bijzonder.
Ik zou veel liever zien dat er wat gedaan wordt tegen de verspilling van drinkwater. Zodra mijn regentonnetje en andere opvangmogelijkheden niet meer toereikend zijn, moet ik aanspraak maken op drinkwater om bijv. de planten in m'n tuin water te geven. En hoeveel mensen spoelen hun wc door met kostbaar drinkwater..... daar zouden ze imo. veel beter op in kunnen zetten. Meer bewustwording en ook meer stimuleren om alternatieven te gebruiken.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, Kidde, sasja0705, sterregoud en 4 bezoekers