Kattenluik met chip

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Kattenluik met chip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-18 20:57

:wave:

Voor mijn twee katten ben ik op zoek naar een kattenluik dat werkt op chip.
Echter zijn er zoveel soorten kattenluikjes op de markt dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Wat voor kattenluik met chip hebben jullie en zijn jullie er tevreden mee?

Mijn katten zijn niet heel groot maar een is wel behoorlijk dik en moet er dus ook door kunnen. :+
Verder zijn ze niet zo'n fan van klepjes en luikjes, dus ben op zoek naar een luik dat redelijk stil sluit.
En natuurlijk voor ons eigen gemak ook weers- en tochtbestendig...

Ik ben benieuwd. :)

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Kattenluik met chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:01

Ik heb deze:
https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... 2cQAvD_BwE

Werkt met aan 1 kant een chip, dus leest alleen wie er naar binnen mag. Naar buiten mag altijd, behalve als ik hem, als een gewoon luik, dicht zet.
De eigen chip van de katten wordt gelezen, dus geen gedoe met bandjes die kwijt kunnen raken.
Luik is prima wind- en waterdicht, geeft wel een klik bij het open gaan van het slot.

Enige nadeel is dat mijn ene kat nu niet meer naar binnen kan via het luik, zij snapt niet hoe het werkt 8)7 In die zin, ze deed altijd het oude luik naar buiten trekken en er onderdoor kruipen, en dat kan met dit luik niet meer...

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:09

Ik heb de sureflap dualscan en ben daar erg tevreden over.
Ik had eerst de gewone (ook met chipherkenning) van sureflap, maar op een of andere manier kwam een van de buurtkatten nog steeds binnen. Dat heb ik toen naar sureflap gestuurd en van hun kostenloos de dualscan gekregen! Echt top! Daar komt de buurtkat ook echt niet meer door.

Hij sluit wel zachtjes maar wat hierboven ook staat, er is wel een klik als het slotje open en dicht gaat.
Sluit verder prima en komt geen wind of tocht door. :j